Az autóipar történetének legtutibb műszerfalai

Műszerfal-pornó

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2015.04.15. 12.00

Vannak ergonomikus műszerfalak, vannak szépek, vannak sportosak. Meg van tíz olyan, ami szerintünk a legtutibb, amit eddig valaha készített az autóipar.

Cindy Crawford anyajegye, Sophia Loren dekoltázsa, Jennifer Lawrence mosolya, Kim Kardashian ülepe: női bájak, amik örökre beégnek a férfiak agyába. Az autóiparból kerestünk műszerfalakat, amik hasonlóan örökre emlékezetesek maradnak, ha valaki történetesen megrögzött autóbuzi -mint például mi, itt a Vezessnél. Hogy egy kis játék is legyen a dologban: tessen szíves lenni a kedves olvasó először megnézni a képet, és kitalálni, melyik kocsiról van szó! (Ha nem megy, ott a képaláírás.) Sikerül mindet felismerni? A fenti műszerfalhoz tartozó autó például megvan? Nem? Nos, az egy…

10 ... Maserati Boomerang tanulmányautóé, 1971-ből. A Torinói Autószalonon kiállított példány egy mozgásképtelen makett volt, de később utcai forgalomba engedett, vizsgás Boomerang prototípus is készült, ha szériaautó nem is lett belőle soha


9 Ez nem nehéz, egy Alfa 156. Azért került be a listánkba, mert a csőszerű műszerkialakításokkal nagyon izgalmas divathullámot indított az Alfa 1997-ben


8 Kívül-belül egyaránt nagyot ütött a Golf-kategóriában az Európának szánt Honda Civic, a típus nyolcadik generációja, 2006-ban


7 Ez pedig az Issigonis-féle ős-Mini, ami 1959-ben még tényleg kicsi is volt, nem csak úgy hívták. Elegáns és végtelenül egyszerű egyszerre, ráadásul meglepően jó a helykínálat a picike kabinban


6 Tulajdonképpen teljesen átlagos részegységekből rakta össze ezt a műszerfalat a Fiat 1998-ban. Kívül-belül igazi love-it-or-hate-it (szereted vagy gyűlölöd) autó a Multipla, a tulajdonosok szerint pont az első látásra fura ergonómia az egyik erőssége a különleges hatszemélyes kompakt egyterűnek. Vagy minek.


5 Mintha egy kézifúróra feszítették volna a karimát az 1985-ös Subaru XT-ben. A kormány annyira fura, hogy első pillantásra fel se tűnik a digitális műszeregység, a fura váltókar vagy a még furább belső kilincs


4 Bár ezen a műszerfalon még embléma sincs, azonnal felismerni az egykori márka-stíljegyről, az egyküllős (na jó, legyen másfél) kormányról, hogy ez egy Citroën. Méghozzá a CX, 1974-ből. Nincs bajuszkapcsoló, ujjheggyel elérhető billenőkapcsolókkal helyettesítették őket


3 Ez bizony egy szoci autó, méghozzá német: a púpos Wartburgokban (311-es) volt az első gyártási években (1956-tól) ilyen hülye, vigyorgós kormány. A valódi fabetét megvan az ajtóbelsőn?


2 A stílus, a kor mintha hasonlítana a Wartburgéhoz, pedig ez a kocsi egy 1948-as amerikai gép, egy Tucker. Az utas előtt nemhogy légzsák nincs, de más se, viszont remekül hozzáfér a felé fordított rádióhoz

 

1 Nem munkagép, nem nyergesvontató, nem traktor: a gombok-kapcsolók közé szorított vezetőülés egy polgári Hummeré, a H1-es modellé, 1992-ből. A kívülről hatalmas kocsiban a magasra emelt váltó, kardán és difi miatt igen szűk a hely. Hiába a bőr és a sportos kormány, a műszerfalról ordít, hogy nem polgári felhasználásra tervezték


0 Játékon kívül, hisz ezt mindenki felismerni: íme, KITT, azaz a Knight Industries TwoThousand csodálatos műszerfala. Turbo Boost gombbal és apró CRT-monitorokkal, 1982-ből - ekkor indult a Knight Rider sorozat

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Érdekes lista, mindenképpen eredeti. ÉS mivel szinte egy sem valósult meg, nem lehet burkolt reklámmal vádolni a szerzőt :).

    Azért egyet látok ebből az évezredből is :)

  • hova

    Szuper válogatás, gratula!

  • tama74

    Egészen pontosan kettő nem valósult meg a többi szériában készült.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.