Az autóipar történetének legtutibb műszerfalai

Műszerfal-pornó

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2015.04.15. 12.00

Vannak ergonomikus műszerfalak, vannak szépek, vannak sportosak. Meg van tíz olyan, ami szerintünk a legtutibb, amit eddig valaha készített az autóipar.

Cindy Crawford anyajegye, Sophia Loren dekoltázsa, Jennifer Lawrence mosolya, Kim Kardashian ülepe: női bájak, amik örökre beégnek a férfiak agyába. Az autóiparból kerestünk műszerfalakat, amik hasonlóan örökre emlékezetesek maradnak, ha valaki történetesen megrögzött autóbuzi -mint például mi, itt a Vezessnél. Hogy egy kis játék is legyen a dologban: tessen szíves lenni a kedves olvasó először megnézni a képet, és kitalálni, melyik kocsiról van szó! (Ha nem megy, ott a képaláírás.) Sikerül mindet felismerni? A fenti műszerfalhoz tartozó autó például megvan? Nem? Nos, az egy…

10 ... Maserati Boomerang tanulmányautóé, 1971-ből. A Torinói Autószalonon kiállított példány egy mozgásképtelen makett volt, de később utcai forgalomba engedett, vizsgás Boomerang prototípus is készült, ha szériaautó nem is lett belőle soha


9 Ez nem nehéz, egy Alfa 156. Azért került be a listánkba, mert a csőszerű műszerkialakításokkal nagyon izgalmas divathullámot indított az Alfa 1997-ben


8 Kívül-belül egyaránt nagyot ütött a Golf-kategóriában az Európának szánt Honda Civic, a típus nyolcadik generációja, 2006-ban


7 Ez pedig az Issigonis-féle ős-Mini, ami 1959-ben még tényleg kicsi is volt, nem csak úgy hívták. Elegáns és végtelenül egyszerű egyszerre, ráadásul meglepően jó a helykínálat a picike kabinban


6 Tulajdonképpen teljesen átlagos részegységekből rakta össze ezt a műszerfalat a Fiat 1998-ban. Kívül-belül igazi love-it-or-hate-it (szereted vagy gyűlölöd) autó a Multipla, a tulajdonosok szerint pont az első látásra fura ergonómia az egyik erőssége a különleges hatszemélyes kompakt egyterűnek. Vagy minek.


5 Mintha egy kézifúróra feszítették volna a karimát az 1985-ös Subaru XT-ben. A kormány annyira fura, hogy első pillantásra fel se tűnik a digitális műszeregység, a fura váltókar vagy a még furább belső kilincs


4 Bár ezen a műszerfalon még embléma sincs, azonnal felismerni az egykori márka-stíljegyről, az egyküllős (na jó, legyen másfél) kormányról, hogy ez egy Citroën. Méghozzá a CX, 1974-ből. Nincs bajuszkapcsoló, ujjheggyel elérhető billenőkapcsolókkal helyettesítették őket


3 Ez bizony egy szoci autó, méghozzá német: a púpos Wartburgokban (311-es) volt az első gyártási években (1956-tól) ilyen hülye, vigyorgós kormány. A valódi fabetét megvan az ajtóbelsőn?


2 A stílus, a kor mintha hasonlítana a Wartburgéhoz, pedig ez a kocsi egy 1948-as amerikai gép, egy Tucker. Az utas előtt nemhogy légzsák nincs, de más se, viszont remekül hozzáfér a felé fordított rádióhoz

 

1 Nem munkagép, nem nyergesvontató, nem traktor: a gombok-kapcsolók közé szorított vezetőülés egy polgári Hummeré, a H1-es modellé, 1992-ből. A kívülről hatalmas kocsiban a magasra emelt váltó, kardán és difi miatt igen szűk a hely. Hiába a bőr és a sportos kormány, a műszerfalról ordít, hogy nem polgári felhasználásra tervezték


0 Játékon kívül, hisz ezt mindenki felismerni: íme, KITT, azaz a Knight Industries TwoThousand csodálatos műszerfala. Turbo Boost gombbal és apró CRT-monitorokkal, 1982-ből - ekkor indult a Knight Rider sorozat

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Érdekes lista, mindenképpen eredeti. ÉS mivel szinte egy sem valósult meg, nem lehet burkolt reklámmal vádolni a szerzőt :).

    Azért egyet látok ebből az évezredből is :)

  • hova

    Szuper válogatás, gratula!

  • tama74

    Egészen pontosan kettő nem valósult meg a többi szériában készült.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

F1: Bottasnak megígérték, hogy mehet a Mercedeshez

A Williams főnöknője, Claire Williams elárulta, hogy fel sem merült, hogy Valtteri Bottast ne engedjék el a Mercedeshez, tavaly ugyanis ígéretet tettek neki, ha alkalom adódik, mehet egy nagycsapathoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.