Top 10: A legtakarékosabb autók

Kis autó, kis fogyasztás

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.02.10. 06.00

Ha jóízűen tudsz röhögni az autók gyári fogyasztási adatain, akkor ez most neked való. Megmondjuk a tutit: melyik modell mennyit fogyaszt. A való életben.

A legtöbb Az összes autó katalógusban feltüntetett fogyasztási adata olyan messze van a való életben, a benzinkutaknál mérhető eredménytől, mint Kim Dzsongun a Nobel békedíjtól. De van egy oldal, amely némi fényt visz ebbe a sötét, hazugságszagtól bűzlő kotványba. Itt valós adatokat olvashatunk, valódi utakon használt autók fogyasztásával kapcsolatban. Típustól függően pár tucatnyi, vagy éppen pár ezernyi fogyasztási adat átlagát böngészhetjük. Persze nyilván itt is akadnak idióták, – mindenhol vannak – akik beírják, hogy 1,8 literrel járnak a V8-as, benzines hókotró Kraz-zal, de a nagy mennyiségű adat miatt ezeknek a szélsőségeknek nincs különösebb jelentősége. 
Mi most a hazai piacon is kapható, szigorúan benzines modellekre koncentráltunk, és a hibrideket – a nehezen mérhető fogyasztás miatt – szó nélkül kihagytuk a felsorolásból és a motorválasztékot sem marcangoltuk darabokra, hisz onnan csak egy lépés lett volna, hogy a felszereltségbeli különbségekre is odafigyeljünk, ami egy rettenetes Excellé puffasztotta volna az egész anyagot. Tessék, a tízes lista:

10.: Renault Twingo - 6,26 liter az átlag, 4,41 10,42 között. 5,2 6,3 között 1150 autó adatai alapján.

9.: Kia Picanto - 6,25 371 autó adataiból számítva. 4,5 litert eszik a legspórolósabb sofőrrel és kapaszkodjanak meg, 13,44 litert a legelvetemültebb alatt. Biztos mérési hiba, vagy a nagyon utálja a tulaj a márkát, így inkább a következő, 9 liter körüli fogyasztásokat érdemes komolyan venni. Az sem kevés.

8.: Honda Jazz - 6,2 liter/100 km. 3,34 illetve 9,27 a két véglet.

7.: Suzuki Splash - 6,15 liter az átlagfogyasztás, és az 1, illetve 1,2 literes autók vegyesen szerepelnek a listában. A legkevesebb, amit Splashbe tankoltak 100 kilométerenként az 4,2, míg a legfalánkabb jószág 8,19 liter benzint igényelt ugyanerre a távra.

6.: Smart fortwo - Meglepetés a smart a takarékos autók között, hiszen a pöttöm kisautó nem a kis étvágyáról híres. De az adatok mégis mást mutatnak a 3000-nél is több autós átlaga 5,97 liter benzin százon. Igaz, lehet vele 3,6 és 9,1 litert is etetni, vérmérséklettől függően.

5.: Toyota Yaris 1,0 - 5,81 liter. 350 autó statisztikájának a végeredménye ez.

4.: Volkswagen Up! - 5,39 literre jött ki a VW Up németországi átlagfogyasztása. 4 liter alatti átlagot csupán két sofőr tudott vele autózni, míg a maximumot, 7 liter feletti eredményt, többen is képesek elérni. 376 autó adataiból jött ki az amúgy a Citigo-val szinte minden porcikájában megegyező kiskocsi átlaga.

3.: Toyota Aygo - 5,36 literes átlagot hozott a Toyota aprósága. Szintén 68 lóerős, egyliteres benzinmotorral, 835 felhasználó fogyasztási adatai alapján.

2.: Citroën C1 - Szinte egy cseppnyivel eszik csak többet a Skoda minijénél a franciák éhezőbajnoka. 610 autó fogyasztási adatainak a feldolgozása után 5,23 literes átlag jött ki. Viszont a C1-es a 68 lóerejével jóval erősebb.

1.: Škoda Citigo - A statisztikák szerint már 2,01 literrel is meg lehet vele tenni 100 kilométert, de mint minden szélsőséges adatot, ezt is kezeljük gyanakvással. Nagy átlagban 4,7 és 5,7 liter között fogyasztanak az egyliteres apró Škodák, a 163 autós statisztika átlaga 5,2 literre jött ki. Viszont a legelvetemültebb városi versenyző sem tudott vele még 7 litert sem lenyomni a torkán, 6,95 volt vele a negatív rekord.

Kommentek

  • M_m_m

    Tisztelt Szerkesztők! Hasznos ez a lista. Szerintem sokakat érdekelne ha megcsinálnátok kategoriánként is. Pl.

  • M_m_m

    Tisztelt Szerkesztők! Hasznos ez a lista. Szerintem sokakat érdekelne ha megcsinálnátok kategoriánként is. Pl akár a benzines és dízel SUVokra is. Köszönöm

  • DTF

    Ha mar a hybridek kimaradtak, akkor szerencsesebb lett volna a yarisnal nem a kek emblemas verziot berakni ;)
    Kiskategirias hybrid csak a yaris van (jazz nem az) es rogton az elre ugrana a 4-4,5 koruli atlagaval :)

  • apaarpi

    Szia Attila!

    Amik kapásból kimaradtak:

    Fiat Panda 1.2 5,9l.

    Ami sokkal meglepőd, nagyobb, és jóval erősebb az átlagnál: Ford Fiest 1.0 125 le 6,25 l !!!!
    Peugeot 107 5,44 l

  • apaarpi

    meglepőbb akart lenni

  • ahkrisztian

    Sziasztok! Én egy kis ezres Picantot űzök. Télen, csak városi használat mellett, 5,6-5,7 literből elmegy (saját mérés szerint).

  • killerbee

    “Mi most a hazai piacon is kapható, szigorúan benzines modellekre koncentráltunk, és a hibrideket – a nehezen mérhető fogyasztás miatt – szó nélkül kihagytuk a felsorolásból”

    emiatt szo nelkul ertelmetlenne is valt a lista. igen a hev-ek fogyasztasat nagyon nehez merni, pont annyira nehez mint egy nem hibridet.
    ujabb alacsony szinvonalu megteveszto iras a vezesstol.

  • zoldfulu2000

    Csalóka cím. Autók listáját vártam. Lesz olyan is?

  • hawk

    Bakker! Legalább a nyitóképről vegyétek le a hibrydet! Nagyon gáz!
    És killerbee-vel teljesen egyetértek.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Top 10: Egzotikus családi autók 2 millióig

Aki képes megnyitni elméjét és a sematikus megoldásokon (Octavia, Astra, BMW E46, stb.) kívül keresni családi autót a hétköznapokra, egészen csodálatos találatokba futhat bele az európai használtautó-kínálatban. Persze ott a kérdés: meg szabad venni az ilyesmit?

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

Fekete lyukak az autóban – top 10 pohártartó

Tíz megoldás ugyanarra a feladatra: legyen helye az autóban a pohárnak, bögrének, palacknak.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.