Top 10: Milyen autókat vesznek itthon?

1997-es szinten az autópiac

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2015.01.07. 06.00

Már nem büdös a Dacia a magyaroknak, továbbra is nagyon erős a Ford és az Opel, a Škoda pedig két modellel is benne van az első tízben.

Szavazás

Te melyik autóért adnád a saját pénzedet?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...
2014-ben 20,3 százalékkal több, összesen 67 476 új személyautó kapott magyarországi rendszámot. A könnyű haszonjárművek eladásai 39,5 százalékkal 15 937 darabra emelkedtek. Az összpiacon Ford, Opel, Volkswagen a sorrend, a személyautók között az Opel vezet a Ford és a Škoda előtt.

Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének ügyvezető elnöke a 2014-et értékelve elmondta, hogy a bővülés dacára az 1997-es szinten vannak az újautó-értékesítések. Ebben az évben Pete Sampras volt a tenisz világranglista vezetője, ekkor szűnt meg a turisták maximált valutakerete Magyarországon és ekkor ítélték el Pol Potot. Nem tegnap volt. De a 2010-es mélypont óta egyre erősödik a növekedés.

A 67 476 darabos adatban a reexport is benne van, tehát az itthon rendszámozott, majd a forgalomból kivont és nyugat-európai kereskedőknek eladott mintegy 8600 autó. A 27 százalékos áfa levonásával, a forint tartós gyengesége miatt, euróban nagyon jó áron lehet itthon autókat venni. Szerencsére forintért is. E heti Top 10 cikkünkben a magyar autópiac tíz legnépszerűbb autóját mutatjuk be a JATO Dynamics forgalomba helyezési adatai alapján.

10. Suzuki SX4 S-Cross, 1197 db. Úgy látszik, csak a nagyjából egymilliós árengedményre volt szükség ahhoz, hogy az SX4 utóda szárnyra kapjon. A benzinest fél évig használtuk és bennünket is meggyőzött fogyasztásával, motorjával és méreteivel


9. Opel Mokka, 1259 db. Egész Európában igen sikeres a kis szabadidő-autó, amely kiugró arányban mutathat fel magánvásárlókat a vevők között


8. Škoda Rapid, 1322 db. Flottaautóként van kereslet a Rapidra, pedig felszereltségéhez mérten alig olcsóbb az Octaviánál. Például a BKK és a közmédia munkatársait látjuk a Rapidban, amelyből itthon a Spaceback a népszerűbb a tágasabb csomagterű alap Rapid ellenében


7. Suzuki Swift, 1745 db. 2013-ban 1598 új Swift kapott magyar rendszámot, a többlet 9,2 százalékos. Ezekben a számokban vélhetően nincs benne az a mintegy 150 ügyintézői autó, amit az év legvégén a rendőrség rendelt meg


6. Opel Corsa, 1758 db. A Corsa volt a Duster legnagyobb ellenfele a magánvevők körében, az év második felében hónapokon át vezette a privátvásárlói ranglistát az olcsó SUV előtt. A modellváltás előtti típusra nagy engedményeket adott az importőr és a kereskedőhálózat


5. Volkswagen Golf, 1945 db. Tavaly jóval több Golfra szereltek M-es rendszámot, mint 2013-ban. A VII generációval elért 35,3 százalékos növekedés messze jobb a 20,3 százalékos összpiaci fejlődésnél


4. A magyar magánvásárlók körében évről évre a Dusterből kel el a legtöbb. A cégeknek sem büdös a román terepjáró: erdőgazdaságok, közművállalatok, biztonsági szolgálatok is felfedezték, körzeti megbízotti autóként is elkelt néhány. Összehasonlításképp: a Renault húzómodellje a Fluence, amelyből nagyjából feleannyit helyeztek forgalomba itthon, mint a Dusterből


3. Opel Astra, 2431 db. Amióta az autópiac három negyedét (tavaly épp 76,9 százalékát) céges megrendelések adják, a kompakt kategória autói közül kerül ki a három éllovas. Magyarországon hagyományosan erős az Opel, amelynek legnépszerűbb autója az Astra. A 2016 elején megújuló modellt erős akciókkal támogatta az importőr


2. Ford Focus, 2595 db. A Focus sikeres éven van túl a 2013-as 2147 autót 21 százalékkal meghaladó értékesítésekkel. Tavaly év végén elődjével párhuzamosan már piacon volt a modellfrissítés utáni változat. A kifutó modell - akár 1-1,3 milliós kedvezményekkel - és a frissített verzió együtt húzhatja idén a Ford szekerét


1. Škoda Octavia, 3971 db. Negyedik éve az Octavia a legnépszerűbb személyautó hazánkban. A 2014-es eredményt megtámogatta a rendőrségi tenderen aratott győzelem. Tavaly és idén összesen 501 db Octaviát vesz a rendőrség, 400 autót a 140 lóerős 1,4 TSI, 101-et az 105 lóerős 1,6 TDI motorral

Forrás: JATO Dynamics

Milyen használt autót érdemes behozni, nevetséges benzinárak, tippek gyorshajtási bírságok ellen, a legfurcsább honvédségi járművek, a legmenőbb szocialista autók és motorok, a legjobb autós videoklipek, a legerősebb magyar autók, brutális ruszki munkagépek: ne hagyjátok ki a Top 10 rovat többi cikkét!

Kommentek

  • PROVOCATOR

    Igaz Magyar ember ne vegyen román autót, ne támogassuk a bocskorosokat Dacia Duster vásárlással. Suzukit kell venni pungtum.

  • ikaroly

    Ez hülyeség a kapitalizmusban,sajnos a legjobb ezek közül a dáciák!Ár-érték arányban és megbízhatóságban a legjobb választás!!Suzukival kinézetben össze se vsthetők,sajnos azt kell mondanom,hogy a suzuki a fapados,még a loganok is elegánsabbak voltak!Szerintem nem hazudni kéne,hanem szembenézni a tényekkel!A kétmillió körüli suzukik elbújhatnak kinézetben még a dácia loganokkal szemben is!

  • lacimaccc

    IGAZ MAGYAR EMBER???????? MI VAN??????????? Huuuuuu, ez kora reggel….
    A Suzuki még mindig japán, és nem magyar, és soha nem is lesz magyar. A Puli, na az pl. magyar. Mellesleg pont egy igaz magyar megénekelte már egy fülbemászó dalban, hogy “ÓÓÓ Istenem, egy Daciat adjál nekem”.

  • grobi74

    te ikaroly beteg vagy a suzuki fényévekkel jobb mint a francia román dacia, vegyél te azt!! Nekem meg egyébként sem kell ezek közül egyik sem mert nincs köztük normális autó.

  • HERCULES

    Nincs a felsorolásban olyan autó, amiért pénzt adnék…! A Skoda Octaviát leszámítva, számomra mind “Matchbox” kategória.

  • HERCULES

    grobi74!
    Mind a németeknél, mind a hollandoknál az egyik legnépszerűbb autó a Dacia Duster! Nagyon sokat adnak el belőle!
    Ami meg a sokat szidott Franciákat illeti..
    Nekem, jelenleg egy Chrysler 300 C CRD Touringom van. Előtte egy Citroen XM 2,5 TD-m volt. Nagyon vissza sírom azt a 19 éves XM-et..! A feleségemnek egy 23 éves (!!!) 605-ös Peugeotja SRI-je van, de még az is megbízhatóbb, mint az én Merci motorra szerelt, 5 éves Chryslerem (Hol lesz ez a kocsi 23 évesen…??)! Amint tudom, eladom és veszek egy olyat, amiben nem német motor van, hanem amerikai!

  • zoldfulu2000

    Herc: kedvenc (igaz nem tudom mennyire megbízható) blogom friss adatai szerint a Duster a 97.edik legnépszerűbb modell Hollandiában…
    http://raycee1234.blogspot.be/2015/01/top-100-models-nederlands-2014.html
    A márka amúgy erősebb valamivel, 18-ik, de nem a Duster Miatt.

  • Iceman.

    Duster, Octavia, Golf. A három az anyagi lehetőségek növekvő sorrendjében.

  • Keeep

    ikaroly.. Milyen megbizhatóságról beszélsz a Daciákkal kapcsolatban..mindenhol az utólsó helyeken szerepelnek !

    http://kocsi.ro/legmegbizhatobb_hasznalt_autok_tuv_2013#3_eves_kor_alatt

  • Kanyaró Malvin

    A TÜV, a GTÜ vagy a Dekra statisztikája gyakorlatilag semmit nem mond az autók megbízhatóságáról. A németek szeretik, mert a vizsgák nagy mennyisége miatt tudományosan megalapozottaknak hatnak az átlagok, de nem a megbízhatóságról szól, csak a sajtó süti el így. Az derül ki belőlük, hogy melyik autót mennyire gondosan vagy hanyagul felkészítve vittek műszaki vizsgára. Kopott féktárcsa, kiégett izzó, nagy kormányholtjáték: ezek hol megbízhatósági szempontok? Csak karbantartás kérdése a rohadást leszámítva, hogy egy autó átmegy-e a vizsgán, de attól még otthagyhat az út szélén.

  • Kanyaró Malvin

    A kérdésre válaszolva: Octavia, Astra, SX4 S-Cross és Duster volna az a négy autó, amiért a saját pénzemet adnám, ebben a sorrendben.

  • Keeep

    Malvin – “Az derül ki bel?lük, hogy melyik autót mennyire gondosan vagy hanyagul felkészítve vittek m?szaki vizsgára”
    Elég nagy butaságot irtál…Ebböl az következne hogy minden Daciát hanyagul visznek vizsgára, a lista elején lévőket pedig mindenki szuperül felkészitve viszi.

  • ikaroly

    Emberek,tegyetek már egymás mellé egy suzukit meg egy Dáciát,akár a régebbi logant!Mindenki vaksi,sokkal elegánsabbak,kényelmesebbek a Dáciák!A motor lehet hogy valamivel jobb,de szerintem a suzuki alsóbb kategóriába nem sokkal jobb motor van!Nekem csak dízel duster kéne egyébként,nem fogom megbánni!

  • Kanyaró Malvin

    Szia Keep! Nem tudom mi az oka. De a vizsgastatisztika azt az egy dolgot mondja ki, már amit biztosra vehetünk, hogy ezekkel az autókkal volt gond a műszakiztatáskor. Ez kétévente esedékes ott (újra is csak 3 év az első Hauptuntersuchung érvényessége). Az nem derül ki belőle, hogy ezek az autók otthagyták-e a tulajt az út szélén, hányszor fordult elő, hogy nem indultak reggel stb, ami az én szememben a tényleges megbízhatatlanság. Erről nincs adata egyik vizsgabázis-hálózatnak sem. Ha azt írnád, hogy hogy a Logannak hamarabb korrodál a kipufogója és elkopik a féke, gyorsabban kiég az izzója vagy más baja van, amit a vizsgán néznek, azt elhinném. De a megbízhatóság más.

  • Motoros III

    Természetesen Suzukit vennék, elsősorban azért mert magyar vagyok a második pedig, hogy a Suzuki nagyon megbízható, elnyűhetetlen autó és az én igényeimet teljes mértékben kielégítik. Én nem a szomszédnak veszem az autót!?

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.