Top 10: Autók, amikkel lenyomhatod a legdrágább BMW-t

250 felett, 8 millió alatt

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.12.25. 06.00

250 felett ritka a levegő az autobahnon. Meglepő áron kapni olyan autót, amely gyorsabb a német luxuslimuzinoknál.

Még az 1980-as években dönthettek úgy a német autógyártók, hogy 250 km/óra legyen az a határ, amelynél a sportautókat kivéve önként leszabályozzák a végsebességet. Az 1987-es BMW 750i, majd a Mercedes-Benz válasza, a bálna 600 SE és SEL sem léphette túl ezt a határt, amelyhez az Audi, majd a Lexus, a Jaguar, a Volvo és a többi előkelő márka is csatlakozott.

Összegyűjtöttük azokat a modelleket, amelyekkel a német autópályákon meglepetést okozhatunk, ha egy Audi, BMW vagy Mercedes-Benz tulaja messziről villogva jelzi, hogy lesz szíves letakarodni mindenki. A lista részben szubjektív, szerepelhetne rajta a Corvette is, csak az nem nagy meglepetés 300-zal a belső sávban. Ha tudtuk más szériaautót, amely gyorsabb 250-nél, nem kerül a világ pénzébe és esetleg kapható itthon, a hozzászólások között várjuk a paramétereket.
 

10. Cadillac CTS-V, kb. 26 000 000 Ft, 320 km/ó. Mivel itt a kivételes ár/gyorsaság arány a téma, nem maradhatott ki két amerikai kedvencem. A Cadillac V sportmodellektől mindig brutális paraméterekre számíthatunk: a CTS-V mechanikus feltöltős motorja 649 lóerős (477 kW), az autó 3,7 mp alatt gyorsul százra, végsebessége 320 km/óra. Kifutó elődje árából kiindulva számoljunk 70 000 dollárral, a 400 ezres regadóval, 10 százalék vámmal, 27 százalék áfával plusz 3200 dollár szállítási, ügyintézési és biztosítási költséggel. A végeredmény így sem több 26 millió forintnál. A BMW M5 extrák nélkül 30 188 000 forinttól indul és alapesetben 250-nél, felárért 300-nál marad le mögöttünk


9. Maserati Ghibli 3,0, 24 215 000 Ft, 263 km/ó. Csalódás volna, ha egy Maseratiban bitek mondanák meg, mennyivel mehet az autó, így a Ghibli benzines alapváltozata is túllépheti a mágikus határt. Persze ezen a szinten a gyengébbik benzines is 330 lóerőt jelent a duplaturbós V6-ból


8. Dodge Challenger RT Hellcat, kb. 22 800 000 Ft, 328 km/ó. A Dodge Challenger SRT Hellcat a világ leggyorsabb lépcsőshátú szériaautója: 328 km/órát tud. A békesség kedvéért az egyik kulccsal "csupán" 500 lóerőt mozgósít a 6,2 literes, kompresszoros V8, a másikkal 707 lóerőt és 881 Nm nyomatékot szabadít az emberiségre, nyolcfokozatú automata vagy hatfokozatú kézi (!) sebességváltón keresztül. Ára baráti: vámmal, áfával, regadóval és a konténeres szállítás költségeivel 22,8 millió forintból itthon van 258 forintos dollárárfolyam mellett. Pár hónapja 220-as kurzusnál 19,5 millió forint lett volna

7. Jaguar F-Type 3,0 SC, 22 199 000 Ft, 260 km/ó. A Jaguarnál sem olcsó, ha 250 felett szeretnénk hasítani. Mivel az XF nem lépheti át ezt az értéket, a legkevésbé költséges megoldás beülni az F-Type belépőmodelljébe. 340 lóerő, 450 Nm, 5,3 mp százig és csak 260-nál győz a menetellenállás kompresszoros hathengeres felett


6. Porsche Cayman, 17 620 000 Ft, 266 km/ó. Hathengeres, 275 lóerős boxermotorjával a legolcsóbb Cayman is képes túllépni a polgári modellek leszabályozott végsebességét. PDK duplakuplungos automata váltóval egy tizeddel, 5,6 másodpercre javul a százra gyorsulás, de a végsebesség csekélyebb: 264 km/óra


5. Porsche Boxter, 17 140 000 Ft, 264 km/ó. 1975-ben a rettegett 911 Turbo (930) végsebessége volt 260, amit ma a legalacsonyabb árú Porsche-modell is képes túlszárnyalni. A belépő Boxster 265 lóerős, 10-zel kevesebb az alap Caymannál


4. Alfa Romeo 4C 16 060 000 Ft, 258 km/ó Egy modern kori Lotus Elise az Alfa Romeótól, csupán 65 kilós, szénszálerősítésű műanyag karosszériával, középmotorral és kormányszervo nélkül. Nem olyan fenomenális, ahogy reméltük, de igazán komoly sportautó


3. Opel Insignia OPC Unlimited, 12 768 000 Ft, 270 km/ó. 508 ezer forintba kerül az Unlimited csomag a legerősebb Opelhez, amelyből van kézi és automatikus váltós is. 20 km/óra nem a világ, de 250 és 270 között csak többet ér, mint 170 és 190 között


2. Subaru Impreza WRX STi, 12 750 000 Ft, 255 km/ó. Ami nem megy a Nissan 370Z Nismónak, az megy az Impreza csúcsmodelljének: ha csak 5 kilométer/órával is, de gyorsabb a 250-es limitnél. 2,5 literes motorja 300 lóerős, 100-ig elég 5,2 mp


1. Renault Mégane R.S. 2,0 TCe 265, 7 990 000 Ft, 254 km/ó. Ár/gyorsaság bajnokunk a Mégane RenaultSport aktuális változata. A kompakt sportmodellek között élményben a legelsők között van, kategóriájában a legolcsóbb és tud valamit, amit a nagyobb teljesítményű Astra OPC vagy Golf R sem: tükrében lassan apró ponttá válik a 250-nél leszabályozott 7-es BMW. De megvenni csak a Cup-futóművel és az önzáró differenciálművel szabad, ami csomagban 480 000 forint. Figyelem: a képen a 275 lóerős, négyüléses Trophy-R látható, mert olyan jól néz ki

Milyen használt autót érdemes behozni, nevetséges benzinárak, tippek gyorshajtási bírságok ellen, a legfurcsább honvédségi járművek, a legmenőbb szocialista autók és motorok, a legjobb autós videoklipek, a legerősebb magyar autók, brutális ruszki munkagépek: ne hagyjátok ki a Top 10 rovat többi cikkét!

Kommentek

  • a.szorenyi

    A cím igényelhet némi magyarázatot. A legdrágább BMW a 40 775 000 forintos i8 és a 44 185 000 forintos 760 Li. Ezekhez nem rendelhető az a csomag, amellyel az M-modellek leszabályozását engedékenyebbre veszi a gyár. Tehát van több BMW, amely kevesebbe kerül náluk és gyorsabb, de a címben szereplő legdrágább BMW-nél magasabb pl. a Mégane RS vagy az Impreza WRX STi végsebessége.

  • Guevara

    Nem kellett volna magyarázat. Aki az M5-öst gondolja a legdrágább BMW-nek az bizony nem jól gondolja. Ennyi.

  • a.szorenyi

    Köszönöm, de nemrég megkaptam, hogy a bálna SEC kódja nem C140 hanem W140, pedig jól írtam, azóta igyekszem elébe menni a dolognak. Üdv, Szörényi András

  • Gsxr1000

    BMW-vel cammogni is izgalmasabb, mint vetélytársaival. Leget erősebbet, lehet gyorsabbat, de jobbat nem. A teljesítmény és nyomaték mellet ugyan olyan fontos még a futómű, kormánymű, tengelyterhelés 50/50%, motor az első tengely mögött hosszában elhelyezve, hátsó kerék hajtás. Össze kell hasonlítani 1-es (legkisebb) BMW első futóművét (kereket ki kell fordítani) Passat vagy A4 futóművével, ránézésre sokkal komolyabb, korszerűbb.

  • Vorserie

    Kérdés:

    Vajon az új RS6-os Audi lebök 250km/ó-nál alap kivitelben 33 millióért?
    Nem hinném….
    305km/ó-nál szabályoz.

    Megjegyzés:

    Viper SRT10-et dobtam volna listába bár gondolom akkor az sem meglepő 300-al a belső sávban…nem úgy egy avant Audi.

  • Guevara

    Vorserie: Pedig de. Hülye lenne az Audi nem kihasználni hogy elkérhetnek néhány száz eurót a korlátlanságért cserébe.

  • Vorserie

    Guevara!
    Mielőtt komoly kijelentéseket teszel javaslom tájékozódj!
    Az új széris audik közül már nem mindegyik szabályoz le 250-nél,ahogy az E60-as M5-ös sem 250-nél hanem 268-nál szabályoz gyárilag alapból 2006-ban.

    De ettől a cikk témája még jó!

  • Vorserie

    http://www.vezess.hu/teszt/audi_rs6/43434/

    Csak,hogy a saját cikkekből szemezgessek.

  • Guevara

    De van korlátozás vagy nincs? Azon meg gondolkodtál e hogy miért éppen 268-nál korlátozták le?

  • a.szorenyi

    Kedves Vorserie!

    Az RS6 gyári végsebessége alapesetben 250 km/ó:
    http://www.audi.de/de/brand/de/neuwagen/a6/rs-6-avant.html#page=/de/brand/de/neuwagen/a6/rs-6-avant/summary.techdata.4gdraa_0.html

    Az RS5-é szintén 250:
    http://www.audi.de/de/brand/de/neuwagen/a5/rs-5-coupe.html#page=/de/brand/de/neuwagen/a5/rs-5-coupe/summary.techdata.8t3rxy_1.html

    A leszabályozásban viszont igazad van, legalábbis óra szerint különböző BMW-kben én kb. 265-ös óraállásnál éreztem, hogy finoman belefut az autó a leszabályozásba. Ez nem egy ütésszerű tiltás, ahogy a motor ledadog a fordulatszám-határolásnál-. Ez a 265 simán lehet 268, ezt a bő egy százalékot én szemre meg nem mondom ekkora sebességnél.

    A Viper nálam mindenvivő, kitalálok egy Top 10 témát, amiben szerepelhet:-)

  • Vorserie

    András!

    Értem!
    Újabb kérdés merült fel bennem.
    A kollégád akkor nem a gyári alap RS6-ot tesztelte,hogy tudott vele 300környékén szakítani?

  • Vorserie

    Ha jól tévedek a BMW-nél a leszabályzás fordulatszám függő nem km/óra állás szerinti.

    Egyébként én nagyon bírom ezeket a top10-es témákat.
    Tök jó, hogy mindig kitaláltok vmit!:)

  • Vorserie

    Közben telefonáltam párat mint kiderült három lépcsőben opcionálisan választható a végsebesség leszabályzás mértéke az RS6-osban.
    248-275-305km/óra,országonként változó árakkal.
    Ezek az “Originál” a “Dynamic” és a “Dynamic Plus” csomagok.

    Tehát valóban igazatok volt én tévedtem.De legalább most már ennek is jól utánanéztem.
    :)

  • bmwsparaszt

    Elég érdekes, hogy mindig a BMW-t szapulja az oldal.. Az Adminoknak biztos a Honda,Suzuki a legjobb autó(mert olcsó,kismotoros,olcsó fenntartás)..Na mindegy, tényleg.. Sajnálom, hogy valakinek van pénze AUTÓT venni.. Nyomassátok a Suzi himnuszt..talán ad erőt a kis ezresnek..amit biciklivel lenyomsz.:)

  • ACC.600

    látom zárva van a konténeres, ahol használt bmw-t árulnak…vagy inkább a tesco? :))))))))))

  • Vorserie

    Az ám az erőgép…..:)

  • ACC.600

    amikor behozták az országba azt az autót utánfutón, nem is kellett volna lejárni vele……jobb lett volna tovább engedni, egészen romániáig….ott érne valamit…plusz javult volna a statisztika az átlag 11 évről a magyar autóparkban…
    van 1 jó tanácsom!
    lassan AUTÓT kellene venned, mert Orbánékra húz az EU egy olyan lepedőt, amitől nem lesz forgalomképes a sok szekér ami az országban karistol, mint Ausztriában tették.

  • bmwsparaszt

    2000-es évjárat még szerintem nem számít öregnek.. Ahoz képest, hogy annyi rozsdaboglya mászkál az utakon.. Ha nem gond megkérdezném neked milyen autód van?:)

  • Vorserie

    Range Rover TDV8
    Renault Laguna Grandtour 1.9dci

    Ez számít?
    Ez a te kocsidon nem változtat…
    Amugy kihez beszélsz??
    Kitől kérdezel?
    Megszólítást alkalmaznál esetleg?

  • tama74

    ööööö…asszem a vipert már nem gyártják vagy tévedek? de ha hasdznált is jöhet akkor elég sok minden szóba jöhet vagy elökerülhetnek a szegényember atombombái a motorok és ott már elég sok van.

  • a.szorenyi

    Kedves Tama74!

    Szerintem csak átmeneti volt a leállás és tavaly nyártól újra készült belőle pár Detroitban.

    Kedves bmwsparaszt!

    A BMW-knek nagy a rajongótáboruk és legalább ekkora az ellentáboruk is. Ha a címben Audi, Jaguar, Mercedes vagy akármi más szerepel, akkor kevesebb embert érünk el a cikkel. Tehát nem érdemes ennyire túlgondolnod a dolgot és Honda- vagy Suzuki-drukkereket vizionálnod a szerkesztőségben.

    Üdv, Szörényi András

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.