Tíz logikai bukfenc a KRESZ-ben

Fura dolgok a közlekedési szabályok között

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2014.12.09. 12.00

Ha tényleg szigorúan a hazai KRESZ szerint próbálnánk közlekedni, előbb-utóbb kiszállnánk, dühösen elhajítanánk a kulcsot és átülnénk tömegközlekedésre.

Az 1/1975. KPM-BM Együttes Rendelet, magyarul KRESZ számtalan toldás-foldáson ment át az elmúlt csaknem negyven év alatt. Nem csoda, hogy akad benne ellentmondás, kisebb-nagyobb zavar bőven. Tíz érdekes anomáliát gyűjtöttünk össze a közlekedés hatályos szabályrendszeréből.

1, Egyenletes tempóval autózni tilos

Régi vesszőparipánk, hogy nincs rendjén a táblás sebességkorlátozások rendszere, ha a az általánosan megengedett tempónál nagyobb sebességről van szó. Ugyanis hiába van 70-es tábla végig a Budaörsin, Szentendrein, Nagykőrösin, minden kereszteződés (leágazás, becsatlakozás) előtt le kell(ene) lassítani 50-re, hiszen a kereszteződések kezdete a KRESZ szerint mindenképp oldja a korlátozást, akkor is, ha az magasabb tempóról szól.

Ezeken a nagy forgalmú utakon elvileg állandóan lassítgatni kéne

Jobb helyeken ezt valahogy sikerül áthidalni, az osztrákoknál a vidéki utakon például nagyon jellemző a település főútján egy 70-es tábla behajtáskor és egy 70-es kihajtáskor, ami azt jelenti, hogy a főúton végigtekerhetünk 70-nel.

2, Autóval tilos autózni

5.§ (1) A közlekedésben olyan járművel szabad részt venni, (…) d) amely az utat és tartozékait nem rongálja és azok környezetét nem szennyezi. Szóval esetleg elektromos autóval használhatjuk az utakat, mert ugye egy benzines vagy dízel jármű szükségszerűen szennyezi az út (és tartozékai) környezetét.

3, Még mindig kell a H-matrica

4.§ (6) A külföldre távozó magyar rendszámú gépjárművet – a “H” betűt feltüntető – államjelzéssel kell ellátni. Akárhogy is nézem, logikailag ez azt jelenti, hogy hiába van ott a rendszámon a H betű, még egyet kell biggyesztenem az autóra. Azt hittük, ezt a részt már kifejlesztették a KRESZ-ből, de ezek szerint nem.

4, Pados első ülésed van? Megszívtad

46. § (3) A gépkocsi első ülésén csak egy személy szállítható. Nincs mese, itt csak a sofőr és egy utas ülhet:

Itt csak ketten ülhetnek a magyar KRESZ szerint


5, A láthatatlan rokiparkolók

“A mozgáskorlátozottakat szállító járművek részére fenntartott várakozóhelyet kiegészítő tábla (115. ábra) vagy külön jelzőtábla (115/a. ábra) jelezheti”, valamint A 17. § (1) bekezdés e) pontjában szereplő kiegészítő tábla ábrája (115. ábra), amely a mozgáskorlátozottak gépjárművei részére fenntartott várakozóhelyet jelöli, útburkolati jelként önállóan is alkalmazható.”, írja a KRESZ.

-hető, -ható: ennek a szedett-vedett megfogalmazásnak és a mozgáskorlátozott várakozóhelyen jogosulatlanul várakozásért járó ötvenezres bírságnak az az eredménye, hogy temérdek jóhiszemű autóst büntetnek meg igazságtalanul. A rokiparkoló táblája hol a tábla után, hol előtte jelez kijelölt várakozóhelyet, néha egyetlen apró tábla a 2×2 kocka közepére szúrva négy helyet is jelez a bevásárlóközpont parkolójában. A tábla nélküli felfestés pedig számos parkolóhelyen kopott, vagy esőben alig látható – a közteresek pedig büntetnek rendületlenül. Sokkal jobb lenne, ha tábla és felfestés egyaránt kellene a mozgássérült parkoló kijelöléséhez.

6, Egyirányú úton szembe biciklizés

Talán a legnagyobb vitát kiváltó KRESZ-módosítás volt az utóbbi években, miszerint “17. § (3) Ha az “Egyirányú forgalmú út” jelzőtáblák (…) alatt elhelyezett kiegészítő táblán (…) kerékpárt mutató ábra jelenik meg:

a) az úttesten kijelölt kerékpársávon, ennek hiányában az úttest jobb széléhez húzódva a kerékpáros,

(…)a jelzőtáblán megjelölt iránnyal szemben közlekedhet.”

Mi itt most nem amiatt hőbörgünk, mert nyilván innentől a biciklisek 90%-a úgy tudja, hogy ő mehet az egyirányúban is, amerre csak lát, mert bemondta a rádió. Inkább a módosítás talán kevesek által kiszúrt, érdekes aspektusára mutatnánk rá. A szembebiciklizést engedő utcákban (ilyenből már több mint 170 darab van Budapesten) a normál behajtási iránnyal szemben is ki kell rakosgatni a macisajtokat, STOP-táblát, sőt: kötelező haladási irány táblát, különben kihajtáskor jobbról a biciklinek lenne elsőbbsége, akikre ugye senki nem számít az egyirányút keresztező utcában. Viszont emiatt az ilyen egyirányú utcák közepén semmi nem jelzi, hogy egyirányú utcában vagyunk. Ismeretlen terepen már velem is előfordult, hogy egy udvarról simán elindultam a forgalommal szemben, hiszen az utca végén ott az Elsőbbségadás kötelező, tehát nyilván nem egyirányú az utca (és pár órányi ügyintézés, vásárlás után a fene sem emlékszik, milyen utcába is hajtott be egykoron). Itt egy példa: egyirányú utca, csak biciklis szembeforgalommal:

Behajtani tilos, kivéve a gyevi biciklist

Viszont ezt látjuk az utca közepéről – honnan kéne sejtenünk, hogy nem indulhatunk el a rossz irányba?

Vasárnap délután, ha nincs semmi forgalom, itt nem nehéz szemben elindulni az egyirányúban - hisz ott a tábla a végén, hogy merre kell kihajtani


7, Gyermekek 30

26.§ (6) Ha a 16. § (1) bekezdés q) pontjában meghatározott jelzőtábla (84. ábra) alatt a 97. ábra szerinti kiegészítő jelzőtábla alkalmazásával távolságot jelöltek meg, akkor az így megjelölt útszakaszon – ha a közúti jelzésekből más nem következik – legfeljebb 30 km/óra sebességgel szabad közlekedni. A kiegészítő jelzőtábla jelezheti, hogy a sebességkorlátozás csak meghatározott időszakra érvényes.

Na de most tényleg, ezzel a szabály-betoldással (talán idén májusban) csak azt sikerült elérni, hogy lett egy tuti buktatókérdés az elméleti KRESZ-vizsgára és pár száz helyet kijelölni tuti pénzbeszedésre traffipaxozáshoz. Ember nincs, akinek egy háromszögletű tábláról eszébe fog jutni, hogy lassítson – ha lassítani kell egy útszakaszon, tessen’ sebességkorlátozó táblát kihelyezni az út kezelőjének, ez a megoldás.

8, Csak a lassú bicikli tartson jobbra

25.§ (2) Lassú járművel, állati erővel vont járművel, kézikocsival, hajtott (vezetett) állattal, valamint lassan haladó járművel – ha az út- és forgalmi viszonyok lehetővé teszik – szorosan az úttest jobb széléhez húzódva kell haladni.

Ebből a paragrafusból a biciklislobbi nyomására került ki, hogy kerékpárral is a jobb szélen kell tekerni. No de hát a kerékpár többnyire egy lassan haladó jármű, ahogy a lovaskocsi is – ha én lennék a király, e szabály első felét, a valamint-tal bezáróan kidobnám a francba. Lassan haladó járművel tessék jobbra húzódni és kész, minek kell ezt bonyolítani?

9, Hiba a mátrixban

48. § (9) A zárt utastérrel (vezetőtérrel) nem rendelkező motorkerékpáron és segédmotoros kerékpáron utazó személynek becsatolt motorkerékpár-bukósisakot kell viselni. Ilyen járművel csak abban az esetben szabad közlekedni, ha a járművezető és az utas becsatolt motorkerékpár-bukósisakot visel.

Maga bolond, maga bolond, hogy mindent kétszer mond, mindent kétszer mond? Arra gyanakszom, a törvény fogalmazása során két változat születhetett valamikor, aztán egyszerűen elfelejtették kitörölni valamelyik félmondatot, és mindkettő bennmaradt a végső változatban. Vicces a bekezdést olvasni, olyan érzés, mint Neónak lehetett, amikor kétszer ment el előtte ugyanaz a macska.

10, A lámpát tilos bekapcsolva tesztelni

45. § (2) Álló járművön – a forgalmi okból megálló járművet kivéve – tompított fényszórót csak erős ködben vagy sűrű hóesésben szabad használni; távolsági fényszórót, ködfényszórót használni tilos.

Viszont: 5. § (2) A jármű vezetője, mielőtt a járművel a telephelyről (így különösen a garázsból) elindul, köteles a kormányberendezés, a fékberendezés, a gumiabroncsok, valamint a kötelezően előírt világító- és fényjelző berendezések állapotát (működését), továbbá a hatósági jelzés(ek) [rendszámtábla(ák)] meglétét, állapotát – az adott körülmények között indokolt módon – ellenőrizni.

Egyrészt: miért? Miért ne égethetném a ködlámpát egy álló autón? Másrészt (és ez azért, valljuk be, tényleg nagyon vicces), hogy ellenőrizze szegény autós elindulás előtt a világítást, ha nem kapcsolhatja be, amíg el nem indul? (Lehet még rugózni azon, hogy csak a telephelyről elinduló autóról van szó az 5.§-ban, no de akkor aki rendszeresen utcán parkol, nem köteles ellenőriznie az autója állapotát soha?)

A KRESZ itt érhető el online, érdekes olvasmány a hosszú téli estéken.

Kommentek

  • kocogok

    Valóban sok baromság van a KRESZ-ben, még a felsoroltnál is több; csakhát minden nagyfejű hozzá akar tenni valamit, valamilyen egyéni agyament ötlettől vezérelve, de az istennek se gondolná végi, vagy próbálná ki valós közlekedési helyzetben!

  • zoldfulu2000

    “4.§ (6) A külföldre távozó magyar rendszámú gépjárművet – a “H” betűt feltüntető – államjelzéssel kell ellátni. ”

    Szerintem ez éppen a rendszámtábláról szól. Illetve amelyiken nincs fenségjelzés ott a tulaj pótolja…

    ” első ülésén” Dwe ha két ülés van akkor ülésenként gey azaz két személy szállítható…

  • OKdoki

    Az elsőhöz. Hozzátennék még egyet. Pl. a Ferihegyi gyorsforgalmi út kifelé vezető szakaszán KöKi terminálnál, a kanyarodósávba kitettek egy 50-es táblát. Vajon ez vonatkozik a főútra is? Eddig úgy gondoltam, hogy igen. Aztán szöget ütött a fejemben, hogy autópályán is találkozhatsz olyan lehajtósával aminek a végénél, de még a valós lefordulás előtt, ergo az autópályáról is láthatóan, 60-as esetleg 40-es tábla van. Ha a KöKI terminálnál ez ér, akkor az autópályán is bele kellene fékezni a belső sávban 130-ról. Különbség annyi, hogy az Kökinél még szagtatot vonal az útburkolat jel, azonban az autópályán már záróvonal szokott ott lenni. Vajon ez utóbbi lehet a magyarázat a kétféle értelmezés lehetőségére?

  • Xebulon

    Nekem a Szentendrei út tetszik, ahol kifelé menet Békásmegyernél van egy 60-as tábla, majd 50-100 méterrel később egy Budapest vége tábla. Onnan már 90-nel lehetne menni, de kb. 1 km múlva ismét van egy lámpa, ahol megint 60-as tábla van. A többség képest a Budapest vége táblától 60-70-nel menni… Persze lehet, hogy csak a benzinnel takarékoskodnak…

  • Xebulon

    Van egy Piaggio MP3 – három kerekű robogóm. Kresz szerint nem mehetek buszsávban, mert ott csak kétkerekű kerékpárok és motorok mehetnek. Vasúti átjáróban sem előzhet meg engem autó, mert három kerekű – szerencsétlen autós nem is látja hátulról, hogy elől nekem két kereke van a robogómnak, csak mikor megelőz akkor látja. És az emberek 70%-a nem is tudja, hogy vannak 3 kerekű robogók, és rájuk a hülyén fogalmazott kresz szabályok szerint az oldalkocsis motorkerékpárokra megfogalmazott előírások érvényesek.

  • Prezenszki0591

    Nem számít,hogy milyen tábla van!A lakott területen akkor is hetvennel tépnek,a hatvanas táblánál meg egyszerűen letúrnak az útról!

  • bekesy

    Van még jó pár olyan szabály, amit senki sem tart be: például villamost tilos előzni, balra nagy ívben kell kanyarodni és talán a jobb kéz szabály is eléggé sokszor elfelejtődik, főleg, ha olyan úton megyünk, ami egyenes és a sok állat jobbról elénk akar vágni.

  • W. A. Lacky

    Nem sok értelme van hozzászólni, mivel úgysem változik semmi.

  • DTF

    Xebulon: jó pár hete meg a 50-90-60-90 helyett 50-90-60-70 van… odarakták feleslegesen a térválasztót, csináltak befelé jövet egy lekanyaródót balra békás felé (emiatt be van dugulva csúcsidőben az egész belefelé, mert a belsőben állnak, akkor a asor) azát meg a köv. körfogalomnál (auchan) nemhogy egyértelműen 2 sávosra építették volna ét a körforgalmat, egyszereűn lefestették belűl. hülyék mind…

  • CoIie

    A Bécsi úton ill. a Frankel León a villamost mindenki megelőz(het)i, ráadásul jobbról. Egyébként végig követhetné a hol szűk, hol tágabb sáv(ok)ban.

  • haenazttudnam

    ugyan maaa
    a magyar kresz a vilag legbonyolultabb tekervenye

    a legvastagabb kreszkonyv is harmada a magyarnak……
    az idiota egypontos kerdesek legtobbje meg rohejes egyenesen !!

  • W. A. Lacky

    Ja, most jut eszembe az egyik legnagyobb baromság: az utca menetiránnyal szembeni – bal – oldalán nem parkolhatom le az autót. Valami barom ezt úgy magyarázta a TV-ben, hogy azért nem lehet, mert balról nem látod a szembejövő forgalmat kihajtáskor. Ez a fasz, ha következetes lett volna, akkor a jobbkormányos kocsiknak meg kellett volna tiltsa az jobb oldali parkolást, mert az ilyen autóval közlekedők pedig a balról jövőket nem látják. No ilyen és hozzá hasonló idióták találják ki a szabályokat.

  • CoIie

    +1, vagy több!

  • dreiver

    Nem értem a nemes felháborodásokat. Egy dologban következetes a KRESZ:
    mióta deklarált tétel a költségvetésben az évi elvárt bünti összeg, azóta a legvadabb, balesetveszélyt is kiprovokáló “szabályok” jelentek meg. Jogállamban élünk ha valaki nem tudná.
    Driver.

  • Phőnök

    A 6-os pont egy komoly logikai bukfencet rejt magában. Az utóbbi években vezették be a szabályt, miszerint onnantól az egyirányú utcában, ha külön táblával jelölve van, akkor szemben is lehet biciklivel közlekedni. Tehát ELŐTTE NEM LEHETETT?? Tehát, ha a szabály bevezetése előtt, én kerékpárral behajtottam a XIII Révész utcába szemben az iránnyal, annak ellenére, hogy ki volt téve a tábla, hogy kerékpárral szembe is be lehet hajtani, akkor én szabályt szegtem, mert az az ominózus szabály bevezetése előtt történt??

  • Kempelen

    Egyfolytában mindenki a közlekedési morált szídja. Mindenhol. Tessék felfogni, hogy a morál magától nem változik. A morál a büntetésektől változik. Ez persze nem jó és a KRESZ-ben van egy csomó bénaság,de az átlagembert sajnos orrba kell b….ni, mint a lovat, s csak abból tanul. A szép szóból nem.
    Akkor is így van, ha itt mindenki atomfizikus, soha nem tévedő, minden szabályt folyton betartó, adót mindig fizető, sosem hazudó alaknak tartja magát. Azért, mert nem igaz!

  • cila47

    – útburkolati jel “önállóan”/rokkantparkoló/, és ha esik a hó,…???!!!

  • janó

    Ha nem látszik, nem érvényes. Ennyi.

    Ha meg 1 óra múlva elolvad a hó és jön a csomag, akkor cumi…

  • G-Shock

    Kedves Tamás!

    Régen éreztem késztetést arra, hogy hosszan írjak, de most sikerült érzékeny pontot találnotok ezzel az írással. Többször hivatkoztam már, de tényleg szánjatok már a szerkesztőségben 7200 Ft-ot a KRESZ értelmezése a joggyakorlatban c. kiadványra, mert lehet nem keverednétek bele a KRESZ szövegébe ilyen szinten, igaz akkor kevesebb olyan klikkgenerátor cikk születne, mint a jelen példány. A jogi szaknyelvet

  • G-Shock

    *

  • G-Shock

    Kiakaszt ez a fórum motor.

    Szerencsére elmentettem, amit írtam: https://www.dropbox.com/s/hac0z1lvtp649p2/KRESZ%20bajok.pdf?dl=0

  • pqowieurzt

    6. “az ilyen egyirányú utcák közepén semmi nem jelzi, hogy egyirányú utcában vagyunk”

    a nemilyen egyirányú utcákban mi jelzi ezt?
    pl a végig csak egy irányba parkoló autók.

    amúgy ha ekkora problémát jelent, manapság a 21. században fillérekért hozzáférhetőek az ilyen és ehhez hasonló tájékozódási problémákat kiküszöbölő eszközök, alkalmazások.

    7. “Ember nincs, akinek egy háromszögletű tábláról eszébe fog jutni, hogy lassítson”

    ez a szomorú, hogy ilyet egy magát autósújságírónak nevező egyén leírhat…

    neked eddig mi a jóisten jutott eszedbe ha megláttad a bölcsőde/óvóda előtt az ilyen táblákat? hogy taposs a gázba, minél előbb túllegyél a veszélyes helyen?

  • The Good Boy

    zoldfulu2000-re reagálva:
    “4.§ (6) A külföldre távozó magyar rendszámú gépjárművet – a “H” betűt feltüntető – államjelzéssel kell ellátni. ”

    Abban a pillanatban, hogy az autó áthaladt a Magyar Köztársaság határán (kifelé), onnantól már nem a magyar kresz érvényes, ahnem az adott országé. Mitöbb, ha nincs H betű az autómon osztrákiában, akor az osztrák rendőr sem a kresz miatt fog megbüntetni ennek hiánya miatt, hanem a saját szabályaik miatt. Ugyanez az u.n. kezdő vezetői engedéllyel, ami kimondja, hogy az első évben külföldön csak jogsival rendelkező kisérővel szabad vezetni. Aztán a külföldi rendőr honnan tudja ezt, meg mi alapján büntetne meg? Max. ha az adott országban is lenne egy ilyen szabály, hogy friss jogsis egyedül nem közlekedhet. De arra megintcsak enm a magyar kresz hivatott szabályozni.

    Amúgy nekem az m3 kivezető szakasza tetszik a shell előtt: megjelenik az autópálya kezdődik tábla (130), aztán kb. 20-30 méterre tőle egy 100-as korlátozó, amely után kb. 20 méterre egy kereszteződés, ami a 100-at feloldja:
    https://www.google.hu/maps/@47.5565026,19.1313273,3a,75y,49.34h,90t/data=!3m4!1e1!3m2!1s1o7WuMtgJ61HZcMsCKFONw!2e0

    És ilyen van nem egy, nem kettő. Igaz ez nem kresz, hanem barom forgalomszervezés…

  • Rácz Tamás

    G-Shock: láttam, elolvastam, 100%-ban tartom, amiket írtam, és nem érdekelnek mindenféle kapcsolódó jogszabályok, mert az autósok millióit sem érdeklik. Azért van a KRESZ, hogy aszerint közlekedjünk, legyen tökéletes. (Nyilván nem lesz, olyat csak az Úr alkothat.)
    pqowieurzt:

    1, csak a szerkesztőségben több olyan autós ül, nagy rutinnal, sokszázezer balesetmentessel, közlekedés iránti élénk érdeklődéssel, odafigyeléssel, aki BéPén az elmúlt hónapokban benézte vagy majdnem benézte, hogy az utca végén ott a macisajt vagy a STOP, tehát lehet arra menni. Nyilván mind nem tudunk vezetni.
    2, Megesküszöl szeretteid életére, hogy te vasárnap délután a tök kihalt úton egy ilyen táblát látva elveszed a gázt? Mert én nem, észre se veszem, de ha van alatta egy 30, akkor valszleg igen.

  • W. A. Lacky

    T. Vezess.hu! Jobb lenne, ha nem egy linken lehetne olvasni az összes hsz-t, hanem itt, egyoldalon. Csók Lacky

  • pqowieurzt

    Rácz Tamás -:

    Ezek szerint a bölcsöde dolog nem nagyon éri el az ingerküszöbödet.
    És ne mentegesd magad a kihalt vasárnap délutánnal, mert az eredeti szövegben szó sem volt ilyenről, hanem “Ember nincs, akinek egy háromszögletű tábláról eszébe fog jutni, hogy lassítson”. Igen, nekem eszembe jut. Előznek is a tulkok, amikor lassítok 50 alá (igen, ma is megtörtént, bölcsöde előtt).

    Gondolom amikor a fekvőrendőr tábla van (az is háromszög), akkor azért lassítasz, nehogy megkarcolódjon a lökhárító…

  • G-Shock

    @Rácz Tamás – 2014.12.10 19:03

    Egy dolgot már leszögeztem anno évekkel ezelőtt itt is: a KRESZ nem tökéletes, szükség van a modernizálására. Ezzel kapcsolatosan véleményed lehet és mivel újságíró vagy, így ezt le is írhatod. Ennek ellenére, ha szakmai vitát kezdesz, akkor szakmai alapon kell vizsgálni a kérdést és érvelni. Röhejnek és színvonaltalannak tartom, hogy egy autós újság főszerkesztője ki meri jelenteni nyilvánosan, hogy nem érdeklik a KRESZ-hez kapcsolódó jogszabályok és szövegmagyarázatok.

    Nem szeretek (már) magas lóról oktatni, mert értelmetlen és haszontalan, így rád hagyom, hogy elfogadod e, amit írok. Egy dologra mégis felhívnám a figyelmed: A jog nem tudása nem mentesít. Nagyjából 2000 éves jogelv. Elkezdhetünk hisztizni azon, hogy ez neked vagy nekem nem tetszik, de jogászként nem tudom elfogadni mint érvet. Sok száz olyan jogszabályhely van, ami lehet hogy nem érdekel, de a jogalkalmazó – vagyis a hatóság, a bíróság stb. – eljárása során mégis aszerint fog eljárni és adott esetben megítélni Téged, engem, mindenkit. A cikkben írtak egyikét sem fogják elfogadni kifogásként, pont azért, amit hivatkoztam nektek és az olvasótársaknak.

    A Ti felelősségetek véleményem szerint éppen abban állna, hogy közérthetően tájékoztatást adjatok, ahogy én is leírtam, és nem félrevezető módon kiemeljetek, torzítsatok szövegrészeket, amiket konkrétan nem értetek, ha tetszik Te nem értesz.

    Abban igazad van, és osztom, hogy az embereknek kellene egy közérthetőbb KRESZ. De, ez egy jogszabály, nem egy kifestőkönyv. Nekünk is van egy tucat szakmai szabályunk, amit alkalmazni kell akár eljárunk, akár jogszabályt alkotunk. Azért van tankönyv oktatási célból, és ezért nem kell megtanulni a konkrét szakaszokat, mert a laikusoknak nincs előképzettségük, így nem tudják olvasni, de főként a puszta szakaszok alapján nem tudják alkalmazni a rendeletet.

    Elnézést, ha személyeskedésnek tűnik a dolog, tTe is tudod, ez távol áll tőlem, de ez az én szakmai és privát véleményem a cikkel kapcsolatosan.

  • Kempelen

    “Elnézést, ha személyeskedésnek tűnik a dolog, tTe is tudod, ez távol áll tőlem, de ez az én szakmai és privát véleményem a cikkel kapcsolatosan.”

    Basszús, a jogászoknak minden fölfér a pofájára. Lefordítom hétköznapira, amit írtál: egy büdös paraszt vagy rácztamás, én persze ilyet sose mondanék, de tudd ez a helyzet én így gondolom, mert ez az én szakmai véleményem.

    Tulajdonképpen ti vagytok a társadalom segglyuka!
    Nekem meg ez a személyes és szakmai véleményem veletek kapcsolatban.

    Béke!

  • G-Shock

    @ Kempelen

    Nem. Tamás semmi személyeset és sértőt nem mondott. Miért lenne büdös paraszt? Csupán nem értünk egyet. Azt parasztkodás nélkül is lehet, csak ez nem mindenkinek megy.

    Na pacsi :)

  • Kempelen

    G-Shock! Nem is Tamással van itt gond, mint véleménykorrekt, “sosem” személyeskedő alakkal, ezt pont olyan jól tudod, mint én. Van, aki abból él, hogy félrebeszél, felénk ezt kamuzásnak hívják. :-DDD

  • tbiudrl

    Megint sikerült egy zöldséges standot nyitni. Az újságíró iskolában nem tanítják, hogy mielőtt a “tömegeket befolyásoljuk” a többnyire hozzá nem értő olvasók által hitelesnek tartott írásunkkal, nézzünk már utána, hogy jól értelmezzük-e, amiről beszélünk?

  • albu

    A legnagyobb bukfenc, hogy amikor átálltunk balra hajtsról jobbra hajtsra, akkor nem álltunk át jobbkézszabályról balkézszabályra. Így az anyós fején át kell nézni, ha elsőbbséget akarunk adni.

  • kawaninja

    kedves cikkíró, Tamás!

    csak a legbutább kérdésedre egy gyors válasz. azért ne “égesd” (ne kapcsold be) a ködlámpát egy álló autón, mert egy: forgalomban is csak indokolt esetben lehet használni, kettő: megtévesztő a többi, valóban forgalomban lévő autós számára, akik azt feltételezik, hogy Te is közlekedsz az úton, és Veled is számolni kell. ez főleg az esti, sötét időszakokban zavaró, pláne ha a paraszt a menetiránnyal szemben parkolja le úgy az autóját, hogy a világítást is rajta hagyja. ezt még fokozni tudja, ha az útpadka egyenetlensége miatt a fénye kiégeti a szemed.
    sorolhatnám még, de szerintem ezekhez a dolgokhoz nem kell atomfizikusnak lenni, hogy felfogja az ember.
    és nem utolsó sorban ez a szabály. lehet rajta morgolódni, hogy milyen hülye szabály, sőt meg is lehet szegni, de akkor is ez a szabály. ha pedig valaki úgy érzi, hogy márpedig neki semmiféle szabály ne mondja meg, hogy mit és hogyan csináljon, az utána ne is akarjon más szabályok mögé bújva tisztességes eljárást.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.