Szemetet szállítani nem túl felemelő dolog, de ha rendszeresen nem vinnék el, akkor pár nap alatt belefulladnánk a dzsuvahalomba. Nézzünk szét a világban, mivel szabadítják meg az átlagpolgárokat a hulladéktól.

10. - A legelső. Kezdetben a szemetes edényeket tisztán kézi erővel, lovaskocsikra ürítették. A nyitott platóról persze a szél hordta mindenfelé a dzsuvát, de jó ideig senkinek nem jutott eszébe, hogy fedelet is lehetne csinálni ezekre a kocsikra. Később persze a szemétszállítók is átálltak a motorhajtású, és egyre rafináltabb felépítményű, a hulladékot már tömöríteni is képes motoros járgányokra. A képen még nem ez történik.

9. - A legolcsóbb. Valószínűleg kínai a pillanatkép, ahol a helyi köztisztasági vállalat derék dolgozója éppen egy köbméter háztartási szeméttel karikázik. Figyelmünket ne kerülje el a hasasra nyúlt lánc sem.

8. - A legaggályosabb. A pizzafutárok krémjét fotózta le NÉBIH keleti tanulmányúton lévő munkatársa. A szorgos figura üresjáratokban biztos bezsákolt, romlott marhabelet szállít a négysajtos pizza helyett.

Nagyjából ez történik egy átlagos kukásautóban. A nagy, tágas garatba kerül a szemét, ha ez megtelt, akkor présgéppel zúzzák össze a nagyobb szemétdarabokat, majd a garat megerősített falához passzírozzák a cuccot, ahonnan végül a teljesen összetömörített hulladék bekerül a szemeteskocsi gyomrába.
Utazik a szemét. De mivel? 1

7. - A legcsajosabb. A rózsaszínű Mack-et nem a különösen harcias Szemétszállító Amazonok Szövetségének nyomására fényezték ilyen cukira, hanem a mellrák elleni összefogásra hívja fel a figyelmet az ideiglenes rózsaszín öltözet

6. - A legtisztább. A Volvo hibrid kukásautója takarékos - akár 30 százalékkal is kevesebbet fogyaszt hagyományos társánál- illetve amikor reggel 5:30-kor megjelenik az utcában, az alvó lakók sem fordulnak le ijedtükben az ágyról

5. - A legrázósabb. De még a hibridnél is van menőbb, az elektromos kukásautó. A Debreceni Egyetem műszaki karán fejlesztették ki ezt a 130 kilométer hatótávolságú elektromos kukásautót. A járgány villanymotorja 75 lóerős, az akkumulátorok kapacitása 113 kWh. A 600 voltos főakkumulátor töltését a kocsi tetejére szerelt egyedi gyártású napelem segíti, míg a segédberendezések működését biztosító 24 voltos akkuk töltéséhez a kocsi két oldalán elhelyezett napelemek járulnak hozzá.

4. - A legbátrabb. John Waste 23 év után új körzetet kapott, de láthatóan nem tudott megszabadulni a hosszú évek alatt belé vésődött rutintól. Ezen a reggelen is vett egy éles jobbost a 129. kuka után. Nem kellett volna.

3. - A legkedvesebb: LIAZ. Évtizedeken keresztül ilyen kukásautókat bámultam a szobaablakból, iskolába menet, illetve bárhol a városban, ahol összefutottunk. Csodáltam a kukások gyors mozdultai, ahogy a henger alakú kukákat ráakasztják az emelőre, ahogy vadul rázzák belőle a matériát, illetve ahogy szemrebbenés nélkül ledobják a kapu elé az üres edényeket, majd állva utaznak a robogó kocsi hátulján csimpaszkodva

2. - A legfalánkabb: Cobra Magnum. Többféle kivitelben rendelhető, 20-32 köbméteres méretben, a felépítmény tömege is 6,7-7,5 tonna. Egy nyelésre 3,2 köbméter cuccot képes lenyelni, és durván fél perc alatt tolja le ezt a torkán.

Így eszi meg a rozsda a szemétszállító az autót:

1. - A leghatékonyabb. Sok minden máshoz hasonlóan a szemétgyűjtést is Amerikában végzik a leghatékonyabban. Legalábbis a következő videót nézve nagyon úgy tűnik. A fertelmes járgány ragadozóként markolja meg a szemetesedényt, majd pillanatok alatt kirázza a belét és visszadobja a helyére.

Vannak, akik végeláthatatlan vasúti szerelvények bámulásával szeretik elütni az idejüket, mások pedig kukásautókat követnek és filmezik őket. Legyünk hálásak ezeknek a kedves bolondoknak, mert így mi is meg tudjuk nézni, hogyan ürítik a szemetest Amerikában. Tessék:
Bónusztrekk:
Aki idáig átrágta magát, annak itt egy videó a világ talán leglabilisabb idegrendszerű kukásáról: