Top 10: Napjaink legcsúfabb új autói

Megosztó formatervek napjainkból

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.11.13. 15.15

Ha emberek volnának, Kepes Andrással szólva azt mondanánk rájuk, hogy olyan jó rádiós arcuk van. Heti gyűjteményünkben napjaink nem túl szép autói szerepelnek.

Oké, nem lehet minden autó Dodge Challenger vagy 3-as BMW. De azon a fejlettségi szinten, amit az autóipar mára elért, elég nagy baj, ha egy autó esztétikája, khm, megkérdőjelezhető. Szubjektív és igazságtalan listánkon azok az autók szerepelnek, amelyek a szerkesztőség legalább egy tagjának a bögyében vannak külső formatervük okán. Persze csúf helyett megosztót is írhatunk, mert másnak meg tetszhetnek.

Ezúttal névsorban következnek a típusok, mert nem tudtuk igazságosan súlyozni, hogy a Cherokee ábrázata miként viszonyul az SL tokaszalonnájához. Bár átnyálaztuk a svájci autókatalógust, de a szűkítésből kiszorulhattak arra érdemes modellek. Bővítsétek bátran a listát a hozzászólások között!

Alfa Mito. Egy Walter Maria de Silva szintű tervezőzseni rettentően hiányzik az olaszoknak. Az örökké csodálkozó tekintetű, bumfordi Mito erre a legjobb bizonyíték. Csak trükkösen, alulról fotózva emlékeztet halványan a tökösen dögös, lendületes elődökre. De a mindennapokban, mikor feltűnik mellettünk a forgalomban egy vackát kereső pocokra emlékeztet


Bentley Mulsanne. A Bentley mindig erős volt abban, ha ordenáré ocsmány, de méregdrága autót kellett a pénztől csorbult ízlésű emberek elé lökni. De néha még ott is túltolják a dolgot, gondoljunk csak a 2012-es Genfi Autószalonon bemutatott EXP 9 F fantázianevű torzszülöttre. Szerencsére ennek a terveit még a sorozatgyártás előtt méltó helyen, a folyosó végi iratmegsemmisítőben helyezték örök nyugalomra. A Mulsane azonban igazi, létező autó, amelynek béna gülüszemei mögé sokkal könnyebb egy ostoba, de jól fizetett fociakadémistát képzelni, mint egy brit arisztokratát


BMW i3. Az i3 furcsán gnóm külsejével is fennen hirdeti, hogy nagyon más autó, mint az összes többi. Magas, keskeny, virsligumis szerzet, kusza övvonallal. A szénszálból formázott harci törpekutyáért házon belül többen is rajonganak, mások meg nagyon nem


Chery Covin 1. Nem akartuk teleszórni a listát indiai vagy kínai, többnyire belpiacos csótányokkal, de ezt a kínai szedánt nem hagyhattuk ki. Talán a monosziluett Nissan Primera ihlette, csak egy méterrel rövidebbre kellett kihozni. Érzésre a Suzuki Liana esztétikáját viszi tovább, de a kis keréken billegő kasztnival, túlméretes kabátjában a Honda Cityvel is távoli rokonok


Dacia Lodgy. A Dacia Lodgy-t nehéz nem szeretni, hiszen hatalmas belső terű, megfizethető autó. De ránézni fájdalmas. Főleg profilból nézve tűnik rettentő rusnyának a hosszú, tömpe orrú, masszív hátsó sonkákkal befejeződő léghajónyi kasztni. Külső méreteihez képest komikusak a bútorgörgő méretűnek látszó kerekek is és a nagyméretű, minden formai játékot nélkülöző fémlemezek is


JEEP Cherokee: a nemrég bevezetett Csirke még megosztóbb formatervvel böködi a piacot, mint a maga nemében merésznek számító új C4 Picasso. A békebeli hűtőrács mai evolúciós fokozata a pengeéles lámpákkal bejöhet a JEEP-nek, de szépnek biztos nem szép


Lexus NX. Ezt tényleg kiélezték: ábrázata a karikatúraszerű orsómaszkkal rajzfilmbéli szörnyeket idéz. Bátor lépés a simára nyalt designt rámenősebbre cserélni, de az IS úgy agresszív, hogy közben szép is, ami az NX-nek nem adatott meg. És ott vannak a több mint kínos Nike-pipák is


Mercedes-Benz SL. Az SL 1953 óta álomautó, minden generációjában klasszikus eleganciával. De a designerek digitális ceruzája megbicsaklott: az R231 ormótlan első túlnyúlását nem tudtuk megbocsátani, ezért szerepel a szégyenpadon a deres halántékú urak kedvelt kétülésese. Akkora tokája van, mintha elöl hajtana, de ez a nyúlvány még a Peugeot 407-en vagy a Citroën C5-ön is kínos volna


Porsche Panamera. Vannak márkák, amelyek kisugárzása elbírja a szépnek csúnya, de annál karakteresebb autókat. A Panamera egyedülállót nyújt, Porsche-emblémája van, nála belefér a sajátságos fizimiska


Új Smart Forfour. A Twingónak sem sok hiányzott, hogy bekerüljön, de csúnyasági együtthatójával az új Forfour nemcsak a testvérmodellt, hanem az új Fortwo-t is megelőzte. Az ötajtós Smart esetlensége meglepő abban a kategóriában, ahol a szebbik nemet kellene megnyerni


Mit érdemes behozni, nevetséges benzinárak, tippek gyorshajtási bírságok ellen, a legfurcsább honvédségi járművek, a legmenőbb szocialista autók és motorok, a legjobb autós videoklipek, a legerősebb magyar autók, brutális ruszki munkagépek: ne hagyjátok ki a Top 10 rovatot!

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Végre nem a szokásos elcsépelt verdák, ezért külön piros pont a szerzőnek. Én a Mito helyett a Lancia Y-t tettem volna be…

  • a.szorenyi

    Köszönjük szépen! Úgy látszik, nagyon az orrában gondolkodtunk, mert hátulról az Ypsilon valóban sokkal sutább.

  • Vorserie

    Bármelyik Cayenne sokkal csúnyább mint a Panamera.
    Fogalmam sincs hogy mit keres itt.
    Általában egy autónak csak jót tesz ha növekszik a tengelytáv.

  • Kempelen

    Én nem találom csúnyának a Panamerat. Viszont a “borjútestű” jelző nagyon tetszett az 5GT-re. :-DDD A Lexus Predator fejű, a Lodgyt meg szerintem a 6 éves keresztlányom rajzolta, csak nem meri beismerni. :-DDD

  • apaarpi

    Nekem ebből i listából a Mito, a Jeep, az SL, a Lexus, és a Panamera is tetszik, tehát az enyémen nem szerepelnének. BMW buziságom ellenére utóbbi helyére épp az említett 5 GT-t tenném, az i3 határeset.
    A Smarttal egyetértek, de nekem az új Twingo bejön, az istenített első szériával ellentétben, az sosem tetszett, főleg a műszerfal, az ocsmány. Persze csak szerintem.
    Mercedesből az SL helyett a nyomorék formájú CLS-t tenném inkább ie, főleg a shooting brake-et, esetleg a knai autó formájú kecskeméti CLA-t. (Az új CL viszont gyönyörű).

  • szaboata

    A Panamera nagyon arányos.Viszont a VW Touareg beléphetne a tízek tanácsába.A Miton és az i3-an kívül egyetértek a listával,…

  • SnokeHUN

    Sok autóval nem értek egyet itt… Pl az alfa igazi női autó, fene tudja mi tetszik egy nőnek, de ettől még nem rusnya… Viszont hiányolom az új Opeleket meg Hondákat.

  • v_johny

    SnokeHUN:

    Az Opel-eket hiányolhatod is, ez nem az a lista.
    Az új C4 Picasso elölről viszont…

  • accelerate.

    A Panamera a valaha készült legszebb Porsche szerintem. A Lexus nem értem miért van itt a listában, úgy ahogy a Mito is??

  • MetroGoldwinMayer

    Tény, hogy a 10 autóból egy sem egy design csoda.

    Szerintem 7 ronda, 3 pedig véleményes: Panamera, 3 ajtós Smart, Mito

    A Panamera nem veszélyesen ronda, de az ilyen tepsik közül azért az Aston Rapide, a Tesla S vagy akár egy A7-es ódi sokkal szebb. Nekem.

  • subtotal

    Mito, Mulsanne, Cherokee és SL nem ide való sztem.
    5GT, ML, újCorsa, DS5 és persze tesztflottátok büszkesége az SX4 annál inkább, de a Yaris a bűnronda Civic is odafér simán.

  • Utazz

    Kicsit meglepő, hogy elegáns, arányos és szép autók is helyet kaptak a listán, de sehol egy Honda City vagy a hasonló gnómok.

  • péloday

    Ezekkel az autókkal nincs baj szerintem ,egy Nissan Juke azért ide férhetett volna !! :-)

  • megint

    Hagyjuk már ezt a hülyeséget, a Panamera szorította ki az ötös gt-t?? A Panamera tényleg nem egy remekmű, na de az ötös gt mellett egy remekmű

  • Kempelen

    Milyen, mikor ízlésen megy a vita. :-DDD

  • Norbi50

    A lista nagy részével egyetértek. Aki a Panamerát védi, annak üzenem, hogy vonatkoztasson el a stuttgarti jeltől, képzeljen rá egy Dákó jelvényt és máris rájön, hogy a forma oldalnézetből elég gáz.
    A Nissan Jukeot és Leafet hiányolom a listából csupán.

  • Fogash73

    szerintem a Mulsanne meg a Panamera nem illik ide. Ahogy mások is írták: 5GT, Juke, Civic Kombi, Auris, ….

  • lacimaccc

    Ha a fenti példák logikája mentén haladunk, akkor a Chevy “Beluga” Orlandot is ide sorolhatjuk, szintúgy Corsa E, Audi A1, BMW X4-X6-2es Active tourer, Fiat 500L, Mitsubishi Space Star, és zárásképp a friss VW Passat. Ez az én listám.

  • Norbi50

    Lacimacc, állapodjunk meg annyiban, hogy a te ízlésvilágod nem az átlagot tükrözi. (Ezt főképp azért mondom, mert az új Passat és a Corsa E, vagy épp az A1 messze nem kirívó.)

  • Kempelen

    Norbi, természetes, hogy a Corsa E nem lehet csúnya, ellentétben a Panameraval. Nyilván az Opel sokkal szebb autó. :-DDD

  • lacimaccc

    Norbi50! Ez túl van tárgyalva, tudom magamról. :) Nekem a Bentley, Lexus, sőt az említett DS5, Civic Tourer is tetszenek, sőt!

  • Vorserie

    Norbi!

    Ajánlom nézd meg élőben a Panamerat.
    Még ha oldalról nem is tetszik azért hátulról vagy előről biztosan sokkal szélesebb mint egy átlag utcai autó.
    Ugyanezt tudom mondani annak is aki Audi A7-hez vagy Teslahoz hasonlította.

  • Miki78

    Szerintem a Fiat Multipla is felkerülhetett volna a listára. Az újabb széria sem éppen szép, a régiről meg már nem is beszélve.

  • epetike

    a Chery Covin valóban ocsmány, de a többiről inkább azt mondanám, hogy egzotikus szépség. Vannak lányok akik bejönnek egy férfinak és vannak akiknek nem, ez kb. ugyan az a kategória természetesen kivéve a Chery Covin-ot

  • hova

    Azért úgy látom -többfelé- a Lexust valamiért kedvelik.

  • 8asZolee

    Jelenleg talán a Citroen C4 Cactust nem igazán tudja semmi überelni…

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

Pályán az első 2017-es Forma-1-es – videó

A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Sauber küldte a pályára új autóját Barcelonában. Videó a C36-os bemutatkozásáról.

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.