Top 10: a legnépszerűbb használt autók

Használt autó: mit hoz be a magyar?

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.11.07. 11.30

Német autóért mennek nyugatra honfitársaink. A használtan behozott kocsik első tíz helyezettje kivétel nélkül német, ha a Ford Focust is annak vesszük.

Kérésünkre a neves autóipari elemzőcég, a JATO munkatársai összeállították a magyarországi használtautó-import legnépszerűbb típusait. Az adatok a 2014. január 1-től szeptember végéig forgalomba helyezett, külföldről behozott autókra vonatkoznak. A közízlés a márkákat tekintve eléggé egységesnek tűnik: az első tízben két-két Audi, BMW, Ford, Opel és Volkswagen található.
 

10. Opel Zafira, 1203 db. Praktikus és gazdaságos családi autó az Astrára épülő egyterű. Mi egyetlen illusztris Zafira-tulajdonosról tudunk: Gyurcsány Ferenc felesége, Dobrev Klára hajt el a villa alatti háromautós garázsból 1,8-as A Zafirával. Ám az övék nem a felfutó használtautó-importtal érkezett Magyarországra


9. Audi A6, 1236 db. Ennél a típusnál nem érzünk dominánsnak egy generációt, az 1994-óta gyártott autó többféle nemzedéke repítette a használtautó-behozatali toplista kilencedik helyére


8. Ford Mondeo, 1457 db. Olcsó, tágas dízelmotoros autóként a 2007-ben kifutott Mondeóba sokan beleszeretnek. Bár ésszerűbb volna a szívó benzines, az alacsony fogyasztás fontosabb a nyugaton bevásárlóknak, mint a megbízhatóbb működés és az olcsóbb szervizelés


7. BMW 5-ös sorozat, 1562 db. Továbbra is erős a BMW-k nimbusza. Magas szervizköltségeik ellenére az újonnan sokunknak elérhetetlen autó használtan sokak vágya, akár az E60-61-es, akár elődje, a 2003-ig gyártott E39


6. Opel Astra, 2185 db. Újonnan a céges eladások túlsúlya miatt az Astra dobogós itthon, a használtan beérkező autók között a Focus és főleg a Golf népszerűbb a JATO adatai szerint


5. Ford Focus, 2225 db. Kettes Focust a gyenge forint miatt nem éri meg nyugaton venni. Elődje viszont jó állapot esetén olcsóbb lehet a Lajtán túl, elég sokat látni az első generációból friss rendszámmal


4. Audi A4, 2431 db. Aki nyitott szemmel jár az országban, láthatja a gyarapodó A4-populációt. A nepperek foglalkoznak a 2007 utáni generációval is, de a kevés pénzből Audiról ábrándozó vevők elsődleges célpontja az 1994-2001 közötti széria


3. Volkswagen Golf, 2825 db. Főleg IV-es Golfokat sejtünk a szám mögött, mert a forgalomba helyezési statisztika nem bontja generációkra a magánimportban érkező mennyiséget


2. Volkswagen Passat, 3340 db. Elsősorban TDI-dízelmotorral közkedvelt a Passat. Tényleg kapható 1000 euróért, de a cikk írásakor ezek az autók többnyire 350-400 ezer kilométert futottak, de van köztük 630 ezres óraállású is. Aki hozna magának B5-ös Passatot, ebben a cikkben megtalálja, mire kell figyelnie és mennyibe kerül javítani a négylengőkaros első futóművet


1. BMW 3-as sorozat, 4236 db. Használtan a legnépszerűbb importautó a 3-as BMW. Nem is tippeltünk volna másra az M-es rendszámmal itthon füstülő E36-os és E46-os BMW-ket látva


Forrás: JATO Dynamics

Nevetséges benzinárak, tippek gyorshajtási bírságok ellen, a legfurcsább honvédségi járművek, a legmenőbb szocialista autók és motorok, a legjobb autós videoklipek, a legerősebb magyar autók, brutális ruszki munkagépek: ne hagyjátok ki a Top 10 rovatot!

Kommentek

  • menőmanó

    Egyik jobb mint a másik, nem is tudnék választani. :)

  • MetroGoldwinMayer

    A jó hir az hogy a zemberek már kevésbé nyújtózkodnak tovább a takarójuknál. Kezd az autó a helyére kerülni itt kájuropban is.

    Másrészt ezek a listabeli autók nagyrészt iszonyat fosok. 10 év feletti dízeleket nem engednék behozni egyáltalán. E felett a kor felett max fapad benyás kisótókat.

  • subtotal

    Szerencsére az itthoni felhozatal tipp-topp ezért mennek nyugatra autóért az emberek, önsorsrontásból. Pedig visszaülhetnének a jó kis 6-10 éves Swift-ekbe is meg a gazdáik által itthon szarrá tiport egyéb vackokba.

    Komolyan, nem lehetne kevesebb leszólással írni? Miért baj az ha valaki prémiumot akar? Jó eséllyel kint MEGFELELŐEN karbantartottat tud venni.
    Egyébiránt én szép E46-okat látok M végi rendszámmal. Egy évvel ezelőtt még az autós lapok ajánlgatták az E36-ot és E39-et.
    Vajon ki írta ezt: “Hatásos zajcsillapítása, kiváló futóműve, jó ülései, normális térkínálata és potens motorjai ma is kitűnő utazóautóvá teszik ezt a szériát” Tán csak nem Szörényi úr? DE:
    http://www.vezess.hu/hasznalt_auto/hasznalt_auto_bmw_5_e39/44692/

    Ha jól emlékszem, az E36-tal se volt sok bajotok.
    Egyébként a listából én is hoztam már saját részre, igaz 4 éve két darabot: Zafira és E36. A srác aki megvette, úgy örült a gyári állapotú is kupémnak, alku előtt se tudta leplezni. Pedig úgymond “lefingott” 1300 eurós autóként jött be. Most pedig hozok nemsokára E46-ot is.

  • somebody

    subtotal –
    A prémiumokkal a világon semmi baj nincs. A maguk korában kimagasló tudású autók voltak. A probléma csak az, hogy ez 15-20 évvel ezelőtt volt. Ami megkímélt és jó állapot mellett még mindig nem lenne túl nagy baj megfelelő további karbantartás mellett. És a probléma itt kezdődik. Ezekkel az autókkal ugyanakkor baromságot csinál az emberek többsége, mint a 10 év hitelre hazagurított Suzukikkal. A maximum 1-1,2M-ós autókon ugyan ki fogja feltámasztani egy behalt Mondeo dízelt 2-300e Ft-ért? Ki fog 120e Ft-ért 8 lengőkart cserélni egy Audiban? De még ha szerencséje is van és nem üt be semmi, akkor is ki fog “drága” 16-17 colos ÚJ és JÓ MINŐSÉGŰ gumikat venni ezekre? Elárulom senki. A most még elfogadható-jó minőségű frissen behozott autók 90%-a maximum 3 éven belül vastagon a roncs kategóriába fog tartozni, mivel drága honfitársaink 90%-a nem bírja felfogni ésszel, hogy mibe kerül egy ilyen autó fenntartása. Itt mindig csak utólag “okos” mindenki, aztán majd hallgathatjuk úton útfélen, hogy “szar az Audi/BMW/VW/Opel stb” és még örüljünk, ha nem száll belénk egy 0-ra futott gumis, kopott fékű, lógó futóművű “prémium roncs”…

  • subtotal

    somebody: ha a legtöbb magyar autótulaj kezei között minden szarrá válik…akkor nem mindegy mi az?
    Szerintem amúgy lassan itt is javul a helyzet és az emberek rájöttek, hogy akkor tudják a kocsit fenntartani, ha az értékcsökkenés nagy részét kikerülik. 1-1,5mFt megy hitel nélkül, ebből keresi a legjobbat. Én ebben reménykedem, hogy ez a helyzet.

    Ha meg nincs igazam legalább lesz a bontóban megfelelő mennyiségű alkatrész :D

  • Guevara

    10-ből 10 német autó. Az igen..

  • somebody

    subtotal
    De miért kell szarrá válnia? Miért kell mindig “okosba” megoldani? Miért nem tudja egy átlag értelmes felnőtt ember felmérni az anyagi korlátait? Mi köze az értékcsökkenésnek a fenntartáshoz? És a legfőbb kérdés, hogy abból az 1-1,5M Ft-ból miért nem lehet olyan autót venni, amit fenn is tud tartani? Ha kaphatna egy egész kulturált, 10-12 éves alsó középkategóriás autót, akkor miért vesz inkább egy 15-20 éves lomot? Természetesen ez mind költői kérdés. A sok barom mindig többnek akar látszani mint ami. Régen a 0 km-es Ignis, ma meg a 15 éves E46 a “menő”. Persze mai napig halljuk a “szemét bankok, elvitték a WagonR-t kezdetű” történeteket. Tanultak belőle az emberek? Hát persze, vesznek 15 éves BMW-t, Audit, Passatot, amire 4 normális minőségű abroncs kimerítené az egész éves autózásra fordítható keretét. Csak gratulálni lehet…
    Még egyszer mondom, nem a prémium autókkal van a baj. Meg kell venni, ha van rá keret. Egy szép állapotú E46 kupé, szerintem mai napig egy gyönyörű autó tud lenni. DE. 1. Nem a legszakadtabb 8-900e Ft-os szart kell megvenni. (többség már itt elvérzik) 2. Kicsit utána kell nézni típushibáknak, alkatrész beszerzési forrásoknak stb. Egy alapos nagyszerviz után pedig megfelelő körültekintéssel kiválasztott autó esetén nem lesz nagy baj. 3. Úgy kell belevágni a kalandba, hogy BÁRHOL és BÁRMIKOR 2-300e Ft-os javítást, gumicserét stb finanszírozni tudjunk. Ha körülbelül ezt a három pontot be tudja tartani valaki nyugodt szívvel vállaljon egy öregedő prémiumautót. Ha nem akkor “sajnos” a realitások talaján kell maradni és venni Suzukit, Skodat, Opelt stb. 1-1,5M Ft-ért egész jó állapotú 7-8 éves autókat lehet venni. Olcsóbb alkatrészekkel, kisebb futásteljesítménnyel ergo gondtalanabb autózással.

  • tamas74

    Na akkor szerintem akinek nincs pénze banánra az ne vegyen majmot.Egyébként tényleg lehet kint jo minöségü használt autót venni csak ami rendben van annak azért ott is megkérik az árát.viszont ha egy romot veszel bagoért és ki ganajozod meg le polirozod akkor sokkal több pénzt fogsz rajta.ezért én csak olyan autót hozok be amit én is megvennék saját használatra.és sajna ezért adom kicsit drágábban mint némely kereskdö.de legalább senki nem ugat rám hogy romot árulok.ja és mégvalami ha kintröl hozod 1-jotanács ha lehet olyat vegyél amin frris tüv-van mert fökép a németnél azok rendben vannak (nem lehet minden roncsot le vizsgáztatni okosba) további szép napot.

  • kmate

    @somebody

    Minek kell ez a térítés?:-) Mindenki azt vesz amit szeretne.

    Valaki racionális alapon vesz autót, valaki meg érzelmi alapon. Pont. A másik ami számít, hogy hol használod az autót? És mennyit?

    Napi használat, főleg városban = több a rizikó ezekkel a gépekkel. Aki napi igáslovat akar, és városban használja éjjel-nappal, vegyen valami szervízigénytelent, vagy fogadja el hogy erre többet kell majd költeni. De azért ne legyenek illuzióink. Minden autóra kell költeni, igénybevételtől függően többet vagy kevesebbet.

    Nekem egy 18 éves e36om van, persze Németországból. Első saját vásárlású autó, érzelmi alapon döntöttem mellette. Hétvégén használom csak, vagy szabadság alatt. Kirándulni, családdal összejönni, stb. Max nagy bevásárlás, ami havonta 1-2 alkalom. Hétköznap meg tömegközlekedek. Szerintem ilyen feltételekkel bevállalható volt.

    Biztos lesz vele gond, de összességében lesz miről nosztalgiázni később:-)

    A gumis érvelésed nem értem. Egy normál autóra való 175/65 R14es gumi garnitúrára is elmegy kb. 60 ezer forint. Erre az e36ra 205/55 R16, négy azonos minőségű gumi, kb. 90 ezer forint. Téli legyen ugyanennyi (bár az a BMW-re “csak” 195/65 R15). 180 vs 120. Egy gumi garnitúra átlagos használat mellett elmegy 5-6 évig. Legyen 5. 60 ezer forint többletköltség 5 évre:-)

    A szervízelés az, ami lehet rizikós, de az alkatrészárak már nem olyan vészesek mint egy fiatalabbnál.

  • somebody

    kmate –
    Én senkit sem akarok megtéríteni. Nagyon jól tudom, hogy a sok láma nagy ívben tesz arra amit mondok. De szerintem te most olyan inget vettél magadra, ami nem a tied. Az írásod alapján nálad az E36 jóformán hobby autó és te tisztában vagy a fenntartási költségeivel. Másrészt az E36 még egyszerű felépítésű, egy kisebb benzines motorral nem horribilis fenntartási költségű autó.
    A baj azokkal a Barom Bélákkal van, akik vesznek pl. egy 2001-es szakadt 320d E46-ot, mert “de menő a BMW”. Persze szigorúan 800e Ft-ért max, mert őt aztán nem fogja ám átverni a köcsög nepper, hogy 1,5M-ót adjon egy szép darabért, hisz az biztos csak kiglancolt roncs (ami nyilván előfordulhat, de azért egy drágább autó jó eséllyel jobb állapotú). Barom Bélánk boldogan használatba veszi a “remek állapotú” BMW-jét, amiről persze szent meggyőződése, hogy nem lehet szar, hiszen BMW, meg német autó, meg ő aztán tudja mi a tuti vétel. Na az ilyen fazonok nem fognak rá venni négy normális 17es gumit venni 140e-ért, ő nem fog 100e-t költeni fékekre, lengőkarokra stb. Ha meg a dízelben kotlik meg valami, akkor persze jönnek a bontott és lopott alkatrészek, mert ugye Béla okosban megoldja. Gondolom érzed a különbséget Béla és közted. És sajnos annyiban nem magánügy, hogy ki mit vesz, amennyiben pl a te életedet is veszélyezteti a romjával az utakon.

  • kmate

    @somebody:
    Igen, érzem a különbséget, és egyet is értek veled. Bízzunk benne hogy nem a “Barom Bélák” adják a derékhadat. Aki meg ilyen idős dízelt bevállal, annak sok sikert kívánok.

    Ami tipikus még az a nem rendeltetésszerű használat. Ez BMW, ennek nyomni kell, ha kell, ha nem. Ezek nem versenyautók, mint azt sokan képzelik. Aztán megy a sírás, hogy milyen sz@r motor, milyen szervízigényes, stb. Van az a helyzet, amikor oda kell lépni, vagy tényleg jó érzés odalépni, de nem kéne túlzásokba esni.

    Valóban inkább hobbyautó nekem az e36, de így is kell vele foglalkozni. Nagyjából tisztába vagyok a költségekkel. Ilyen idős korban nem is való igavonónak, ezzel jó lenne, ha azért mások is tisztában lennének.

    Egyébként a kis négyhengeres benzinesekkel is van gond. Általános az olajszivárgás, az egész blokk alja/oldala taknyos a legtöbbnél. Cserébe fogyaszt majdnem annyit mint a hathengeresek, és nem is mennek. Persze a BMW-s kényelem ott is meg van. De a futómű ott is ugyanolyan kényes, mint a nagyobb motorúaknál. Nem sok értelmük van, ennyi a véleményem. Amíg nem láttam ezt a saját szememmel egy konkrét példány megvétele előtt, és nem beszéltek le róla, addig én is abban a tudatban voltam, hogy jók a négyhengeresek.

  • hova

    Nagyon jó ismerősöm vadiúj fiatja 9 évesen lerohadt, kicserélte a küszöböket, lengéscsillapítókat, pár kisebb dolgot kb. 300 ezer ft-t, majd eladta és vette egy rohadó félben lévő merci 4 üléses kupét l milláért! Mert neki egy merci volt az álma. Miket álmodnak emberek, őrület!!

  • hova

    Erősen gondolkodom napok óta, hogy melyiket is vegyem……………………..

  • subtotal

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.