Egészen pontosan harminc éve annak, hogy az Ikarus elkészítette 200 ezredik járművét, 1984. november 06-án. Ennek apropójából összegyűjtöttük az Ikarus legnépszerűbb modelljeit, és néhány igazi kuriózumot, amik már gyártásuk éveiben is ritkaságnak számítottak.

Az első Ikarus autóbusz

30

Ikarus 600-as család

600

Ikarus 200-as család 

200

Ikarus Classic

Classic

Ikarus 300-as család

300

Ikarus 400-as család

400

Különleges modellek

ABC

Konferencia

Érthető tehát, ha az Ikarus előszeretettel használta ezt a típust, persze olyanra is akadt példa, hogy mégiscsak a 11 méter hosszú 256-osból építettek konferenciabuszt. A több altípussal is rendelkező Ikarus 250-esből 1967-ben készült el az első, néhány évvel később már szériában gyártották, az utolsó darab pedig 1996-ban gördült le a gyártósorról. 

Scolo

A kezdeti kalkulációk alapján az autó vételára 4 millió forint körül alakult volna. 1999-ben az azóta már megszűnt francia-olasz vegyesvállalat, az Irisbus megvásárolta az Ikarust, majd 2003-ban bezárta a székesfehérvári gyárat. Hogy az autógyártás beindítása körüli álmokat a tulajdonosváltás, vagy éppen a magyar buszgyártó nehéz piaci helyzete fojtotta-e el, azt ennyi év távlatában már nehezen lehet megállapítani.

Sínautóbusz

A felsorolt Ikarusok közül neked van kedvenced?

  • 200-as család46%
  • Sínautóbusz12%
  • 300-as család9%
  • Ikarus Classic6%
  • Konferenciabuszok6%
  • 600-as család6%
  • 400-as család4%
  • Ikarus 304%
  • Mozgó kis ABC3%
  • Ikarus Scolo2%
  • Nincs, én vonattal járok, utálom a buszokat! 1%

A felsorolt Ikarusok közül neked van kedvenced?