Neked van kedvenc Ikarusod?

Neked van kedvenc Ikarusod?

Top 10 - Népszerű, különleges Ikarusok

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.11.06. 11.45

30 éve gurult le a gyártósorról a 200 ezredik Ikarus, ennek apropójából összeszedtük a legnépszerűbb modelleket, és néhány különlegességet.

Egészen pontosan harminc éve annak, hogy az Ikarus elkészítette 200 ezredik járművét, 1984. november 06-án. Ennek apropójából összegyűjtöttük az Ikarus legnépszerűbb modelljeit, és néhány igazi kuriózumot, amik már gyártásuk éveiben is ritkaságnak számítottak.

Az első Ikarus autóbusz

30

Ikarus 600-as család

600

Ikarus 200-as család 

200

Ikarus Classic

Classic

Ikarus 300-as család

300

Ikarus 400-as család

400


Különleges modellek

ABC

Konferencia

Érthető tehát, ha az Ikarus előszeretettel használta ezt a típust, persze olyanra is akadt példa, hogy mégiscsak a 11 méter hosszú 256-osból építettek konferenciabuszt. A több altípussal is rendelkező Ikarus 250-esből 1967-ben készült el az első, néhány évvel később már szériában gyártották, az utolsó darab pedig 1996-ban gördült le a gyártósorról. 

Scolo

A kezdeti kalkulációk alapján az autó vételára 4 millió forint körül alakult volna. 1999-ben az azóta már megszűnt francia-olasz vegyesvállalat, az Irisbus megvásárolta az Ikarust, majd 2003-ban bezárta a székesfehérvári gyárat. Hogy az autógyártás beindítása körüli álmokat a tulajdonosváltás, vagy éppen a magyar buszgyártó nehéz piaci helyzete fojtotta-e el, azt ennyi év távlatában már nehezen lehet megállapítani.

Sínautóbusz

Szavazás

A felsorolt Ikarusok közül neked van kedvenced?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Sokéves

    EZ MEGINT JÓL ÖSSZE LETT CSAPVA!!! Hol van a faros (IK-55; IK-66)? Nekem az az örök szerelem, főleg mióta utazhattam is rajta. Nagyon szép forma és korát megelőző innováció. Norti ez megint fércmunka lett.

  • Krisszi07

    Semmiképp nem mondanám összecsapottnak, csak azért mert a Te kedvenced hiányzik belőle…szerintem nagyon is rendben van.

  • tcsab

    Én se értem, hogyha a galériába tettek be az 55ösről képet, akkor itt mért nem lehet szavazni rá. Nekem is az lenne a kedvencem.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.