Szárnyak nélkül nincsen száguldás. Még akkor sem, ha ezt nem levegőben, hanem a földön, aszfalton akarja átélni az ember. Összeszedtük a 10 legérdekesebb, legfurább darabot. A cikk végén szavazhatsz, ha te másképp rangsorolnál.

Toyota Supra Turbo - Gyárilag egész vállalható méretű és formájú szárnnyal gyártották az autót. 1993-ban hallhattuk először üvölteni az utakon.

Ford Sierra RS Cosworth – A bálnafarok méretű, idétlen légterelő tette igazán elrettentővé a hátsó és összkerék-hajtással is készülő Sierra Cosworth külsejét. Motorja 204 és 220 és 224 lóerős kivitelben volt elérhető.

Audi TT - Aprócska, szolid szárnyát csak szükség esetén dugja ki az Audi TT. Hogy a legújabb változatban mekkora szükség van rá, nem tudjuk, de az első generációs TT-k hajlamosak voltak szárnyak nélkül elszállni.

Subaru WRX STI - A vasalódeszka-verseny nem lehet teljes a Subaru nélkül. A hörgő motor, a négykerék-hajtás mellett ez is hozzátartozik az autóról kialakult képhez.

Porsche 911 GT3 - A 911 GT3 képes 3,5 másodperc alatt elérni a 100 km/órás tempót. Legnagyobb sebessége 315 km/óra, és 300-nál majdnem másfél mázsányi leszorító erőt termel a rafinált hátsó szárnyszerkezete.

Bugatti Veyron - A Bugattin nem csupán a száguldáshoz nyújt segítséget a hátsó légterelő, hanem ha 200 fölött kezd intenzív fékezésbe a vezető, akkor 0,4 másodperc alatt 55 fokos szögbe fordulva a levegőnek feszülve fékként is működik.

BMW 3,0 CSL - A bajorok is feltúrtak egy óriási, hatalmas vasalódeszkát, amit autóra lehet biggyeszteni. A BMW CSL nyerte meg a rátétet. Aki újonnan vette az autót, annak nem kellett a szárnyakkal parádéznia, de azok jártak az autóhoz. Ha a tulaj akarta, akkor persze felszerelték neki.

Lamborghini Countach - A középmotoros olasz szupersportkocsit 1974 és 90 között gyártották. A kétajtós, szögletes formákból összeépített jószág 355 és 746 lóerő közötti V12-es motorokkal volt kapható. Összesen 2042 darabot gyártottak belőle 16 éves pályafutása alatt.

Lamborghini Veneo - A Veneo 6,5 literes, V12-es motor 750 lóereje brutálisan gyorsul, 2,8 másodperc alatt százon van. 355 km/h-s végsebességét biztos sokan kipróbálnák, de csak kevesen fogják, mert az autóból összesen négy darab készül.

Plymouth Superbird - A fura formát annak köszönheti az autó, hogy egyike volt az első olyan modelleknek, amelyeket szélcsatornában próbáltak minél áramvonalasabbra faragni. A hátra épített elképesztő mérető szárnyat más nem is magyarázhatja, csak valami félreértelmezett áramlástani egyenlet. Az 1970-es Plymouth Superbird háromféle motorral készült, 375, 390 és 425 lóerővel. Utóbbiból utcai használatra mindössze 100 darabot készítettek.

Szerinted melyik szárny a legmenőbb?

  • Plymouth Superbird24%
  • Porsche 911 GT317%
  • Subaru WRX12%
  • Lamborghini Veneo10%
  • Bugatti Veyron9%
  • Toyota Supra Turbo9%
  • Lamborghini Countach7%
  • Audi TT5%
  • Ford Sierra Cosworth3%
  • BMW 3,0 CSL3%

Szerinted melyik szárny a legmenőbb?