Top 10 – A legdurvább autószárnyak

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2014.10.30. 15.30

Az autók képtelenek rendeltetésszerűen használni a szárnyaikat, repülés helyett inkább földhöz ragadáshoz használják. Összeszedtük a leglátványosabbakat.

Szárnyak nélkül nincsen száguldás. Még akkor sem, ha ezt nem levegőben, hanem a földön, aszfalton akarja átélni az ember. Összeszedtük a 10 legérdekesebb, legfurább darabot. A cikk végén szavazhatsz, ha te másképp rangsorolnál.

Toyota Supra Turbo - Gyárilag egész vállalható méretű és formájú szárnnyal gyártották az autót. 1993-ban hallhattuk először üvölteni az utakon.

Ford Sierra RS Cosworth – A bálnafarok méretű, idétlen légterelő tette igazán elrettentővé a hátsó és összkerék-hajtással is készülő Sierra Cosworth külsejét. Motorja 204 és 220 és 224 lóerős kivitelben volt elérhető.

Audi TT - Aprócska, szolid szárnyát csak szükség esetén dugja ki az Audi TT. Hogy a legújabb változatban mekkora szükség van rá, nem tudjuk, de az első generációs TT-k hajlamosak voltak szárnyak nélkül elszállni.

Subaru WRX STI - A vasalódeszka-verseny nem lehet teljes a Subaru nélkül. A hörgő motor, a négykerék-hajtás mellett ez is hozzátartozik az autóról kialakult képhez.

Porsche 911 GT3 - A 911 GT3 képes 3,5 másodperc alatt elérni a 100 km/órás tempót. Legnagyobb sebessége 315 km/óra, és 300-nál majdnem másfél mázsányi leszorító erőt termel a rafinált hátsó szárnyszerkezete.

Bugatti Veyron - A Bugattin nem csupán a száguldáshoz nyújt segítséget a hátsó légterelő, hanem ha 200 fölött kezd intenzív fékezésbe a vezető, akkor 0,4 másodperc alatt 55 fokos szögbe fordulva a levegőnek feszülve fékként is működik.

BMW 3,0 CSL - A bajorok is feltúrtak egy óriási, hatalmas vasalódeszkát, amit autóra lehet biggyeszteni. A BMW CSL nyerte meg a rátétet. Aki újonnan vette az autót, annak nem kellett a szárnyakkal parádéznia, de azok jártak az autóhoz. Ha a tulaj akarta, akkor persze felszerelték neki.

Lamborghini Countach - A középmotoros olasz szupersportkocsit 1974 és 90 között gyártották. A kétajtós, szögletes formákból összeépített jószág 355 és 746 lóerő közötti V12-es motorokkal volt kapható. Összesen 2042 darabot gyártottak belőle 16 éves pályafutása alatt.

Lamborghini Veneo - A Veneo 6,5 literes, V12-es motor 750 lóereje brutálisan gyorsul, 2,8 másodperc alatt százon van. 355 km/h-s végsebességét biztos sokan kipróbálnák, de csak kevesen fogják, mert az autóból összesen négy darab készül.

Plymouth Superbird - A fura formát annak köszönheti az autó, hogy egyike volt az első olyan modelleknek, amelyeket szélcsatornában próbáltak minél áramvonalasabbra faragni. A hátra épített elképesztő mérető szárnyat más nem is magyarázhatja, csak valami félreértelmezett áramlástani egyenlet. Az 1970-es Plymouth Superbird háromféle motorral készült, 375, 390 és 425 lóerővel. Utóbbiból utcai használatra mindössze 100 darabot készítettek.

Szavazás

Szerinted melyik szárny a legmenőbb?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Hoho! Ferrari F40? Evo 6?

  • Vorserie

    Van ami kimaradt,de ha már szárnyakról van szó,szerintem ezt semmiképp sem kellet volna kihagyni a top 10-ből.

    https://www.youtube.com/watch?v=3a424mujr0w

  • péloday

    Fel nem foghatom,hogy a TT mit keres itt ??????

  • KoboldInside

    Az 1. Számú autónál, azért volt olyan magasan a szárny, hogy a csomitartót ki lehessen nyitni!

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.