Top 10 – A legdurvább autószárnyak

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2014.10.30. 15.30

Az autók képtelenek rendeltetésszerűen használni a szárnyaikat, repülés helyett inkább földhöz ragadáshoz használják. Összeszedtük a leglátványosabbakat.

Szárnyak nélkül nincsen száguldás. Még akkor sem, ha ezt nem levegőben, hanem a földön, aszfalton akarja átélni az ember. Összeszedtük a 10 legérdekesebb, legfurább darabot. A cikk végén szavazhatsz, ha te másképp rangsorolnál.

Toyota Supra Turbo - Gyárilag egész vállalható méretű és formájú szárnnyal gyártották az autót. 1993-ban hallhattuk először üvölteni az utakon.

Ford Sierra RS Cosworth – A bálnafarok méretű, idétlen légterelő tette igazán elrettentővé a hátsó és összkerék-hajtással is készülő Sierra Cosworth külsejét. Motorja 204 és 220 és 224 lóerős kivitelben volt elérhető.

Audi TT - Aprócska, szolid szárnyát csak szükség esetén dugja ki az Audi TT. Hogy a legújabb változatban mekkora szükség van rá, nem tudjuk, de az első generációs TT-k hajlamosak voltak szárnyak nélkül elszállni.

Subaru WRX STI - A vasalódeszka-verseny nem lehet teljes a Subaru nélkül. A hörgő motor, a négykerék-hajtás mellett ez is hozzátartozik az autóról kialakult képhez.

Porsche 911 GT3 - A 911 GT3 képes 3,5 másodperc alatt elérni a 100 km/órás tempót. Legnagyobb sebessége 315 km/óra, és 300-nál majdnem másfél mázsányi leszorító erőt termel a rafinált hátsó szárnyszerkezete.

Bugatti Veyron - A Bugattin nem csupán a száguldáshoz nyújt segítséget a hátsó légterelő, hanem ha 200 fölött kezd intenzív fékezésbe a vezető, akkor 0,4 másodperc alatt 55 fokos szögbe fordulva a levegőnek feszülve fékként is működik.

BMW 3,0 CSL - A bajorok is feltúrtak egy óriási, hatalmas vasalódeszkát, amit autóra lehet biggyeszteni. A BMW CSL nyerte meg a rátétet. Aki újonnan vette az autót, annak nem kellett a szárnyakkal parádéznia, de azok jártak az autóhoz. Ha a tulaj akarta, akkor persze felszerelték neki.

Lamborghini Countach - A középmotoros olasz szupersportkocsit 1974 és 90 között gyártották. A kétajtós, szögletes formákból összeépített jószág 355 és 746 lóerő közötti V12-es motorokkal volt kapható. Összesen 2042 darabot gyártottak belőle 16 éves pályafutása alatt.

Lamborghini Veneo - A Veneo 6,5 literes, V12-es motor 750 lóereje brutálisan gyorsul, 2,8 másodperc alatt százon van. 355 km/h-s végsebességét biztos sokan kipróbálnák, de csak kevesen fogják, mert az autóból összesen négy darab készül.

Plymouth Superbird - A fura formát annak köszönheti az autó, hogy egyike volt az első olyan modelleknek, amelyeket szélcsatornában próbáltak minél áramvonalasabbra faragni. A hátra épített elképesztő mérető szárnyat más nem is magyarázhatja, csak valami félreértelmezett áramlástani egyenlet. Az 1970-es Plymouth Superbird háromféle motorral készült, 375, 390 és 425 lóerővel. Utóbbiból utcai használatra mindössze 100 darabot készítettek.

Szavazás

Szerinted melyik szárny a legmenőbb?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Hoho! Ferrari F40? Evo 6?

  • Vorserie

    Van ami kimaradt,de ha már szárnyakról van szó,szerintem ezt semmiképp sem kellet volna kihagyni a top 10-ből.

    https://www.youtube.com/watch?v=3a424mujr0w

  • péloday

    Fel nem foghatom,hogy a TT mit keres itt ??????

  • KoboldInside

    Az 1. Számú autónál, azért volt olyan magasan a szárny, hogy a csomitartót ki lehessen nyitni!

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

Ingyen tankolás bevásárlás mellé: itt teheted meg

Két fővárosi áruházánál épített ki elektromosautó-töltőállomást a Lidl.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.