A legtöbb embernek ’56-ról leginkább kiégett, tornyukat vesztett szovjet tankok, oldalukra borult villamosok ugranak be. Pedig más járgányok is aktív részesei voltak a kezdeti sikereknek, majd a bukásnak, illetve a kegyetlen megtorlásnak. Nézzük, mik ezek, de előtte frissítsük fel egy kicsit az iskolai tananyagot. Mi is volt itt ’56-ban?
Az 1956-os forradalom Magyarország népének a sztálinista diktatúra elleni forradalma és a szovjet meg­szállás ellen folytatott szabadságharca. A budapesti diákoknak az egyetemekről kiinduló békés tün­te­té­sével kezdődött 1956. október 23-án, és a fegyveres felkelők ellenállásának felmorzsolásával feje­ződött be Csepelen november 11-én.

Bringa ? Minden forradalom / katasztrófa / világvége legkézenfekvőbb válasza arra, hogy mivel jussunk el oda, ahová szeretnénk, ha nincs hangulatunk órákat gyalogolni. Majdnem minden háztartásban megtalálható, nem kell bele üzemanyagot tankolni, és aránylag érzéketlen a felszedett macskakőre, elektromos viharra, hitványra pusztított utakra. Hátránya, hogy sok cuccot nem lehet vele szállítani, és nem is túl gyors. A kép tanúsága szerint '56 őszén is hamar előkerültek biciklik.

Pannonia motorkerékpár. Az 1954-től gyártott Pannóniák is feltűnnek a harcok idején készült fényképeken. Szerencsére a szerkesztőségünk motorguruja felismerte az egyik járgányban a Pannónia TLT-t, amely 1956-os modell, így teljesen újként élte meg a forradalmat.