A Toyota többet ér a prémiummárkáknál?

Top 10: a legértékesebb autómárkák

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.10.16. 13.00

Többféle mutató alapján az Interbrand újra közzétette, mely márkák a legértékesebbek. Az autók között meglepő a sorrend.

Idén is osztottak-szoroztak az Interbrand tanácsadócég szakértői lés előrukkoltak a világ legértékesebb márkáinak sorrendjével. Ez közel sem egzakt tudomány, de a becsült eredményeket érdekesnek találtuk, így a lista tíz legértékesebb autómárkája szerepel e heti Top 10 összeállításunkban. Az összesített listán első az Apple, második a Google, harmadik a Coca-Cola kerekítve 119, 107 illetve 82 milliárd dolláros márkaértékkel. Ez 2-3 szorosa annak, amennyire a legjobb autógyártót taksálták a kutatók és lényegesen több, mint a magyar költségvetés idei tervezett bevétele (15 983,7 milliárd Ft).

10. Porsche, 1742 milliárd Ft. 7,2 milliárd dollárra tették a felmérés készítői a legnagyobb profitrátával dolgozó autógyártó értékét. A tavalyi évnél a Porsche száma 11 százalékkal áll jobban


9. Nissan, 1845 milliárd Ft. 7,6 milliárd dollárt ér a kimutatás alapján a Nissan, amely a legjövedelmezőbb tömeggyártók között dobogós az autóiparban. Ázsiója 23 százalékkal jobb a 2013-as eredménynél. Jót tett neki a villanyautós offenzívával zöldülő arculat a LEAF és az elektromos NV200 bemutatásával


8. Audi, 2379 milliárd Ft. A Volkswagen aranytojást tojó leányvállalata ugrott a legnagyobbat az első tíz között az előző évhez képest. 9,8 milliárd dollárral az Audi márkaértéke 27 százalékkal haladja meg a tavaly kalkuláltat


7. Hyundai 2519 milliárd Ft (10,4 milliárd dollár). Az eredmény annál is értékesebb, mert itt nem az autógyártó Hyundai-Kia konszernről van szó, önmagában a Hyundai márkaértéke gyarapodott egy év alatt 16 százalékkal


6. Ford, 2632 milliárd Ft. Alan Mulally vezetésével a Ford újjászületett, pedig vastagon a csőd felé tartottak. A Boeing éléről igazolt, nemrég a Google autós üzletágához távozó topmenedzser utolsó fordos évében a márkaérték 10,9 milliárd dollárra ugrott (+18 %)


5. Volkswagen, 3319 milliárd Ft. Erősen emelkedik a név értéke, a 13,7 milliárd dollár 23 százalékos plusz. De szép volna, ha itthon nem mondanák sokan Fócvágennek


4. Honda, 5245 milliárd Ft. Látszik a számokon, hogy a lista összeállítóinak horizontját kissé torzítja az észak-amerikai valóság. A Hondát a tavalyinál 17 százalékkal többre, 21,7 milliárd dollárra becsülték


3. BMW, 8280 34,2 +7% Ha csak egy hajszállal is, de az örök vetélytárs, a Mercedes-Benz mögé szorult ezen aranglistán a BMW. A fejlődés az elmúlt évhez képest nyolc százalék, ami meghaladja a csak hetet javuló Mercedest.


2. Mercedes-Benz, 8310 milliárd Ft. Bár nyereségben, árbevételben és eladási darabszámban is jobban áll a BMW, 34,3 milliárd dolláros márkaértékével a háromágú csillagos konkurencia megelőzi a nagyobbik bajor prémiummárkát. (A kisebbik az ingolstadti Audi, csak ők a bajor vonalat nemigen hangsúlyozzák)


1. 10 259 milliárd Ft. 42,4 milliárd dollárt ér a Toyota idén, ötödével többet, mint az elmúlt évben. Az összeg elhelyezéséhez jó tudni, hogy a magyar költségvetés 2014-es tervezett bevétele 15 983,7 milliárd forint, hiánya pedig elvben 984 milliárd 637,4 millió Ft lesz. Az abszolút sorrend első tíz helyezettje között a japán óriás a 8-ik, a Mercedes-Benz a 10. helyen áll

Nevetséges benzinárak, tippek gyorshajtási bírságok ellen, a legfurcsább honvédségi járművek, a legmenőbb szocialista autók és motorok, a legjobb autós videoklipek, a legerősebb magyar autók, brutális ruszki munkagépek: ne hagyjátok ki a Top 10 rovatot!

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Kedves kommentelők, technikai hiba miatt az elmúlt időszakban a hozzászólások nem jelent meg tökéletesen.
    Köszönjük a türelmeteket, a hibát kijavítottuk. Továbbra is várjuk a véleményeteket!

  • hova

    Kedves kommentelők, technikai hiba miatt az elmúlt időszakban a hozzászólások nem jelent meg tökéletesen.
    Köszönjük a türelmeteket, a hibát kijavítottuk. Továbbra is várjuk a véleményeteket!

  • hova

    Kedves kommentelők, technikai hiba miatt az elmúlt időszakban a hozzászólások nem jelent meg tökéletesen.
    Köszönjük a türelmeteket, a hibát kijavítottuk. Továbbra is várjuk a véleményeteket!

  • hova

    Kedves kommentelők, technikai hiba miatt az elmúlt időszakban a hozzászólások nem jelent meg tökéletesen.
    Köszönjük a türelmeteket, a hibát kijavítottuk. Továbbra is várjuk a véleményeteket!

  • fank1970

    Kedves kommentelők, technikai hiba miatt az elmúlt időszakban a hozzászólások nem jelent meg tökéletesen.
    Köszönjük a türelmeteket, a hibát kijavítottuk. Továbbra is várjuk a véleményeteket!

  • Kempelen

    Pedig de szívesen láttam volna hova kolléga értekezését a kordéról, meg a miért nem szerepel a Mazda a buliban történetről. nyilván hosszasan fejtegette az unalmas Volkswagen érthetetlenül magas cégértékét.
    Nem mindig baj a technikai hiba. Jelen esetben pl. pár kilobájtnyi hülyeségtől kímélt meg minket.

  • hova

    Nagyon kényelmetlen helyzetbe lehetsz, mert nincs kit idegesítened,de még a “semmihez” is van hozzá fűzni valód, mert nagyon unalmas a széken történő hosszas csücsűlés által okozott viszketés fonom eldeformálása. Próbálj meg picit az emberek hasznára lenni, együtt élni velük,mert pnzt számlálni mindenki tud, de mint mondtam, a priuszodat azért ne felejtsd el!!

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Top 10: Egzotikus családi autók 2 millióig

Aki képes megnyitni elméjét és a sematikus megoldásokon (Octavia, Astra, BMW E46, stb.) kívül keresni családi autót a hétköznapokra, egészen csodálatos találatokba futhat bele az európai használtautó-kínálatban. Persze ott a kérdés: meg szabad venni az ilyesmit?

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

Fekete lyukak az autóban – top 10 pohártartó

Tíz megoldás ugyanarra a feladatra: legyen helye az autóban a pohárnak, bögrének, palacknak.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.