Top 10: A legkapósabb sportautók

50-100 millióért: Bentley, Ferrari vagy Aston Martin?

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.09.11. 14.15

Európában a luxuskupék és a sportautók piacán az Aston Martin, a Bentley és a Ferrari is erős szereplő, de az Audi is szóhoz jut. Íme az értékesítési toplista.

Évekig pangott a felső kategóriás sportautók európai piaca, de a recesszió végével nekibuzdulhatnak a tehetős vásárlók és megvehetik maguknak azokat az sportkocsikat, amelyeket az elmúlt 5-6 évben óvatosságból, a prémiumok visszavágása miatt vagy más okból nem vásároltak meg.

Az Automotive News Europe cikke szerint a 2013-as 13 000 darabról 2017-re 21 000 darabra nőhetnek az értékesítések a kategóriában. A bővülésben része lesz többek között a BMW i8-nak, az új Lamborghini Gallardónak, a közeljövőben debütáló új Audi R8-nak vagy a jövőre várható McLaren belépőmodellnek, a P13-nak. E heti Top 10 cikkünket az autógyártás csúcsának szenteltük, a sorrend az idei első féléves európai eladási adatokon alapul. A százalékos értékek a 2013-as első félévhez viszonyított változásra utalnak (Nemrég megjöttek a JATO Dynamics adatai a hazai piacról, hamarosan megírjuk, mi a helyzet a magyarországi sportautó-eladásokkal.)

10. Aston Martin DB9, 146 db (-19%). Tízből három autóval a toplistában csak az Aston Martin büszkélkedhet. A DB9 David Brown, az egykori főnök monogramját viseli nevében. 12 hengeres motorja 517 lóerős, a végsebesség 295 km/óra, a gyorsulás 100-ig 4,6 mp

9. Rolls-Royce Wraith, 179 (új modell). A Wraith császári kupé a Ghost limuzin technikájával. Tébolyítóan erős (632 LE), kísértetiesen gyors (4,6 s százig) és ára is csillagászati: 92 millió forintról indul. Ezt előteremteni ezen a szinten könnyebb, mint kiválasztani a megfelelőt 44 000 színből

8. Aston Martin Vanquish, 197 db (-15%). A DBS utódában is V12-es motorral duruzsol. A Vanquish a cég legnagyobb sportkupéja, ennek is alumínium karosszériája és váza van. A darabszámokban a Volante nevű kabrió adatai is benne vannak, az 5935 köbcentis motor mindkettőben 573 lóerős.

7. Ferrari F12 Berlinetta, 277 db (-35%). Alig két és fél éve mutatkozott be az 599 GTB utóda. Értékesítései nem azért zuhantak, mert nem elég vonzó. Olaszországban az adóhatóság és a rendőrség rászállt a luxus sportautók tulajdonosaira, akik ma már nem annyira fitogtatják vagyonukat sportautókkal. Az F12 Berlinetta a LaFerrari mögött a márka csúcsmodellje, 740 lóerős, V12-es szívómotorral és szédítő motorhanggal. A két fontos adat: 3,1 mp és 340 kilométer/óra

6. Bentley Flying Spur, 340 (új modell). A listában nemcsak sportkocsik, hanem luxuskupék és sportlimuzinok is szerepelnek, köztük a Flying Spur. Van hozzá V8-as motor is Győrből, de mégiscsak a hatezres W12 az igazi. 2,4 tonnához nem árt a 625 lóerő és 800 Nm. 4,6 másodperce százra gyorsulást sokkal olcsóbb autók is produkálnak, 320 km/ órás csúcssebességet kevesebben

5. Aston Martin V8/V12 Vantage, 419 (+1). Az 1913-ban alapított gyár legkisebb sportautója a V8 Vantage, amelybe idővel belepasszírozták a V12-es erőgépet is. A nemrég végrehajtott modellfrissítés óta az autó jobb, mint valaha. V8-as motorja 426-436 lóerős, a Vantage V12S-ben az 5,9 literes erőgép 573 lóerőt tud. 3,9 mp kell neki százig, a vége 328 kilométer/óra

4. Maserati Quattroporte, 423 db (+184%). Az összkerékhajtás, a 275 lóerős dízelmotor és a turbós V6 valamint az elődénél sokkal kulturáltabb automatikus váltó megpezsdítette az eladásokat. A csúcsmodellben 3,8 literes V8 két turbóval 530 lóerős. 100-ra 4,7 mp alatt söpör fel a mutató, az óra 307-nél akad ki

3. Audi R8, 545 (-23%). Nagy siker a Lamborghini-alapokra épülő középmotoros sportkocsi. A 2006-ban bemutatott sportautó nélkül az Audi arculatban, márkaerőben nem tartana ott, ahol tart és végképp nem volna esélye befogni a BMW-t a prémiummárkák trónján. Az RS4 és az RS5 430 lóerős nyolchengerese is nagy élmény, az 525 vagy 550 lóerővel kapható V10 végképp

2. Ferrari 458 Italia, 871 db (+3%). A világ legnagyobb literteljesítményű szívómotorja van a 458 Italiában. A 4,5 literes nyolchengeres 570 lóerős (126,7 lóerő/liter), a Speciale motorja 605, ami fajlagosan 134 lóerő/liter. Utóbbi 3 mp alatt tép százra és 325-ig űzhető

1. Bentley Continental GT/GTC, 874 db (-10%). A Bentley húzómodellje a 2+2 üléses kupé, amely a Premier League focistái között, a Közel-Ketelen, Beverly Hillsben, Sanghaj és Moszkva előkelőbb részein is közkedvelt. 507-635 lóerőig terjed a motorkínálat, van nyolc- és tizenkéthengeres motor is. A Speed csúcsmodell 331 kilométer/óra végsebességre és 4,2 másodperces százra gyorsulásra képes

Forrás: JATO Dynamics

Nevetséges benzinárak, tippek gyorshajtási bírságok ellen, a legmenőbb szocialista autók és motorok, a legjobb autós videoklipek, a legerősebb magyar autók, brutális ruszki munkagépek: ne hagyjátok ki a Top 10 rovatot!

Kommentek

  • Vorserie

    Nincs a 2014 első féléves top10-ben se Aventador se Huracan?

  • Vorserie

    2013-ban Aventadorból 1001db,a kifutó Gallardoból pedig 1120db fogyott.
    Most meg nincs sehol?

  • CGT

    Elég vicces hogy egy Porsche sincs a listában, pedig biztosan abból kelt el a legtöbb!

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

Kiderült, mikor és mitől kapnak defektet a magyarok

Tízből legalább négy magyar autósnak volt már defektje az elmúlt öt évben, ráadásul ezeknek több mint fele jellemzően délután és este, sötétedés után történt, minden másodikat pedig szög vagy kátyú okozott.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

Kitakarította az autóját, azonnal milliomos lett

Autója takarítása közben talált meg egy rég elveszett lottószelvényt, és lett egy csapásra milliomos egy nagypapa a kelet-ausztráliai Newcastle-ben.

F1: Hamilton a Merci szépségére épít

Lewis Hamilton szerint a Mercedes 2017-es Forma-1-es autója mindenki másénál jobban néz ki, ezért a bajnokságban is az élen lehet a helye.

Két percig küzdött a tankolással a srác egy hazai önkiszolgáló benzinkúton

A fiatal srác nem tudott megbirkózni a tankolás feladatával, és mivel önkiszolgáló kút szerepel a felvételen, így a személyzet segítségére sem számíthatott. Kétpercnyi elkeseredett küzdelem után feladta a harcot, és tankolatlanul távozott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.