Top 10 – Kukába került érdekes prototípus

A múzeumokban lettek sztárok a közút helyett

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.09.04. 15.30

Prototípusok, érdekes tanulmányok, amelyek elbuktak a gyártás kapujában, és így ott ragadtak az egyedi elképzelések tömött fiókjában.

Prototípusok, érdekes tanulmányok, amelyek elbuktak a gyártás kapujában, és így ott ragadtak az egyedi elképzelések tömött fiókjában. Pedig nem kellett volna sok, ahhoz, hogy piacra kerüljenek, akad olyan, amit látva a fejünkre csapunk: miért halt el ez a forradalmi elképzelés?

Jöjjön tehát tíz sosem volt múltbéli típus, amelyeket az országúton látva garantáltan felkapnánk a fejünket.

Lancia Delta HF Integrale Spider (1988) - Egy darab készült a napimádó olasz aszfaltszaggatóból, méghozzá a FIAT akkori vezérigazgatójának, fő részvényese Giovanni Agnelli számára.

Škoda 782 Favorit Sedan - 1995-ig 783 167 Favorit, 219 254 Forman és 70 900 Pick-Up készült, azaz összesen több mint egymillió példány, de egynek sem volt olyan fara, mint a képen látható kivitelnek. Ez lett volna a a kombi Forman után bővítette volna a Favorit családot, ám a cég pénzügyi helyzete, valamint a VW-csoporthoz történő csatlakozás másképp alakította a története.

Alfa Romeo 155 Sportwagon (1994) - A prototípust a Sbarro építette, de az olaszok úgy érezték nincs itt az idő a kombi verzió bevetésére, viszont a 155-öst váltó 156 esetén már készült gyári SW kombi kivitel.

Mazda MX-5 Coupe Type S (2003) - Mióta piacra dobták, ott lebeg a levegőben egy kupéverzió a Miatából. A napokban bemutatásra kerülő negyedik generációval kapcsolatban sok ilyen pletyka merült fel, az biztos, hogy a második NB Miatából már készült ilyen a japán belpiacra, csekély darabszámban.

Ford Turing Ka (1998) - Ötajtós verzió a Ford összetéveszthetetlen formájú városi kisautójából. Az akkori Ford típusok megjelenését jellemző New Edge formanyelvhez nem igazán passzolt a bővítés.

Volvo 480 ES Cabio (1990) - A Genfi Autószalonon mutatták be a svédek, de az annyira tanulmány volt, hogy még a kerekei is fából voltak. Nem is került gyártásba, mégis akad pár 480-as kabrió. Rejtélyes darabok, van amiről senki sem tudja, ki végezte az átalakítást, egy belga cég, az ACT pedig utólag készített vászontetős verziókat,

Volkswagen Auto 2000 (1981) - Egy aerodinamikai dizájn tanulmánynak indult, de könnyen rájöhetünk, hogy ez bizony a 3. generációs Passat formai megoldásait vetítette előre.

BMW E32 Goldfish - Bő húsz éve a vesés márka is kacérkodott a tizenhatos motor gondolatával. Az E32 kódjelű hetesből akartak egy észveszejtő luxuslimuzint faragni, az M70-es V12-es egység megtoldásával. Az ötletek nem kerültek egyből a kukába, sőt használható prototípus is épült a hatalmas blokkal az orrában, de a környezetvédelem hívó szava és a hűtéssel adódó komoly problémák nem tették lehetővé egy ilyen teljesen értelmetlen benzinzabáló szörny sorozatgyártását.

Mercedes Benz Vario kutatási projekt (VRC -1995) Négy autó egyben! A Mercedes forradalmi ötlete egy azonos platformra épülő típus, amire különböző felépítmények rendelhetőek, az igényeknek megfelelően. Végül kukában landolt az elképzelés.

Porsche FLA (1973) - Végül egy terv, ami tökéletes táptalaj az összeesküvés elméleteknek. Egy autó, amit a Porsche tervezett az örökkévalóságnak. Az FLA 30 év tökéletes működésre lett belőve, a legsanyarúbb körülmények között is, 2,5 literes hathengeres motorja mindössze 75 lóerőt teljesített. Minden apró részletét úgy tervezték, minden felhasznált anyagot úgy válogattak, hogy ellenálljon az idő vasfogának. Ez magas vételárat hozott, és legyünk őszinték, az autóipari szereplők számára rémálom lenne egy 30 évig tökéletes típus.

Kommentek

  • subtotal

    Ha az a 155 SW megvalósult volna, lehet most alfás lennék!

    A Ford Turing Ka is ott van, jók az arányai, ami az alapot tekintetbe véve meglepő.

  • péloday

    A Delta Kabriolet nem került a kukába mert soha sem tervezték gyártani ! Kizárólag Agnelli kérésére készült.

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.