Top 10 – Kukába került érdekes prototípus

A múzeumokban lettek sztárok a közút helyett

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.09.04. 15.30

Prototípusok, érdekes tanulmányok, amelyek elbuktak a gyártás kapujában, és így ott ragadtak az egyedi elképzelések tömött fiókjában.

Prototípusok, érdekes tanulmányok, amelyek elbuktak a gyártás kapujában, és így ott ragadtak az egyedi elképzelések tömött fiókjában. Pedig nem kellett volna sok, ahhoz, hogy piacra kerüljenek, akad olyan, amit látva a fejünkre csapunk: miért halt el ez a forradalmi elképzelés?

Jöjjön tehát tíz sosem volt múltbéli típus, amelyeket az országúton látva garantáltan felkapnánk a fejünket.

Lancia Delta HF Integrale Spider (1988) - Egy darab készült a napimádó olasz aszfaltszaggatóból, méghozzá a FIAT akkori vezérigazgatójának, fő részvényese Giovanni Agnelli számára.

Škoda 782 Favorit Sedan - 1995-ig 783 167 Favorit, 219 254 Forman és 70 900 Pick-Up készült, azaz összesen több mint egymillió példány, de egynek sem volt olyan fara, mint a képen látható kivitelnek. Ez lett volna a a kombi Forman után bővítette volna a Favorit családot, ám a cég pénzügyi helyzete, valamint a VW-csoporthoz történő csatlakozás másképp alakította a története.

Alfa Romeo 155 Sportwagon (1994) - A prototípust a Sbarro építette, de az olaszok úgy érezték nincs itt az idő a kombi verzió bevetésére, viszont a 155-öst váltó 156 esetén már készült gyári SW kombi kivitel.

Mazda MX-5 Coupe Type S (2003) - Mióta piacra dobták, ott lebeg a levegőben egy kupéverzió a Miatából. A napokban bemutatásra kerülő negyedik generációval kapcsolatban sok ilyen pletyka merült fel, az biztos, hogy a második NB Miatából már készült ilyen a japán belpiacra, csekély darabszámban.

Ford Turing Ka (1998) - Ötajtós verzió a Ford összetéveszthetetlen formájú városi kisautójából. Az akkori Ford típusok megjelenését jellemző New Edge formanyelvhez nem igazán passzolt a bővítés.

Volvo 480 ES Cabio (1990) - A Genfi Autószalonon mutatták be a svédek, de az annyira tanulmány volt, hogy még a kerekei is fából voltak. Nem is került gyártásba, mégis akad pár 480-as kabrió. Rejtélyes darabok, van amiről senki sem tudja, ki végezte az átalakítást, egy belga cég, az ACT pedig utólag készített vászontetős verziókat,

Volkswagen Auto 2000 (1981) - Egy aerodinamikai dizájn tanulmánynak indult, de könnyen rájöhetünk, hogy ez bizony a 3. generációs Passat formai megoldásait vetítette előre.

BMW E32 Goldfish - Bő húsz éve a vesés márka is kacérkodott a tizenhatos motor gondolatával. Az E32 kódjelű hetesből akartak egy észveszejtő luxuslimuzint faragni, az M70-es V12-es egység megtoldásával. Az ötletek nem kerültek egyből a kukába, sőt használható prototípus is épült a hatalmas blokkal az orrában, de a környezetvédelem hívó szava és a hűtéssel adódó komoly problémák nem tették lehetővé egy ilyen teljesen értelmetlen benzinzabáló szörny sorozatgyártását.

Mercedes Benz Vario kutatási projekt (VRC -1995) Négy autó egyben! A Mercedes forradalmi ötlete egy azonos platformra épülő típus, amire különböző felépítmények rendelhetőek, az igényeknek megfelelően. Végül kukában landolt az elképzelés.

Porsche FLA (1973) - Végül egy terv, ami tökéletes táptalaj az összeesküvés elméleteknek. Egy autó, amit a Porsche tervezett az örökkévalóságnak. Az FLA 30 év tökéletes működésre lett belőve, a legsanyarúbb körülmények között is, 2,5 literes hathengeres motorja mindössze 75 lóerőt teljesített. Minden apró részletét úgy tervezték, minden felhasznált anyagot úgy válogattak, hogy ellenálljon az idő vasfogának. Ez magas vételárat hozott, és legyünk őszinték, az autóipari szereplők számára rémálom lenne egy 30 évig tökéletes típus.

Kommentek

  • subtotal

    Ha az a 155 SW megvalósult volna, lehet most alfás lennék!

    A Ford Turing Ka is ott van, jók az arányai, ami az alapot tekintetbe véve meglepő.

  • péloday

    A Delta Kabriolet nem került a kukába mert soha sem tervezték gyártani ! Kizárólag Agnelli kérésére készült.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

Kitakarította az autóját, azonnal milliomos lett

Autója takarítása közben talált meg egy rég elveszett lottószelvényt, és lett egy csapásra milliomos egy nagypapa a kelet-ausztráliai Newcastle-ben.

F1: Hamilton a Merci szépségére épít

Lewis Hamilton szerint a Mercedes 2017-es Forma-1-es autója mindenki másénál jobban néz ki, ezért a bajnokságban is az élen lehet a helye.

Két percig küzdött a tankolással a srác egy hazai önkiszolgáló benzinkúton

A fiatal srác nem tudott megbirkózni a tankolás feladatával, és mivel önkiszolgáló kút szerepel a felvételen, így a személyzet segítségére sem számíthatott. Kétpercnyi elkeseredett küzdelem után feladta a harcot, és tankolatlanul távozott.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

Tudod, mi az a lekaparható rész a jogsi hátulján?

Mindenki tudja, hogy a jogosítványán van egy kaparós sorsjegy rubrika, de azt csak nagyon kevesen, hogy ez pontosan mit is takar. Most képbe hozunk.

Alonso: Ilyen kezdés után nehéz mit mondani

Fernando Alonso a műszaki hibákat hozó első tesztnap után nem tudott sok jót mondani a McLaren-Hondáról. A lehető leggyorsabb javítást kéri a csapattól.

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

Háromhengeres szedán a BMW-től

Megkezdte legkisebb limuzinjának forgalmazását a BMW. A lépcsőshátú 1-es Kínában készül, és sajnos csak ott kapható.

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbálják magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.