Melyik autó nem viszi a pénzt?

Top 10 - A leggazdaságosabb autók

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.07.23. 16.00

Peugeot, Suzuki, Dacia és Volkswagen is van a legkevesebb pénzből használható autók között. Heti toplistánk a fenntartási költségek alapján készült.

Legtöbben nagyon megnézik, mennyit adnak egy autóért és azt is sokan tudják, hány forintjukat viszi el a tankolás egy hónapban. Az autótartásnak azonban nem a vételár és az üzemanyag a kizárólagos költsége! Egy olcsón fenntartható autó más téren sem kopaszthatja meg gazdáját.

Ezen a héten azokról az autókról szól a Top 10 válogatás, amelyekkel a legolcsóbban élhetünk együtt. Itt tehát nemcsak a vételár számít, a rangsor alapja a típus fenntartási költsége a brit CAP autópiaci elemzőcég adatai alapján. A nagy-britanniai értékvesztés nem feltétlenül releváns számunkra, de a kötelező karbantartás és a várható javítások díja arányaiban itthon is hasonló. A kalkuláció három évnyi illetve 57 600 kilométer (eredetileg 36 000 mérföld) használattal számol. Cikkünkben az azonos technikára épülő modelleket egy blokkban szerepeltetjük. Lássuk a legjobbakat!

10. Mitsubishi Space Star 1,0. A két motorváltozat közül a nálunk csak az alapfelszereltséggel társítható az egyliteres benzines. Ez az autó 71 lóerős, itthon 2 990 000 forintba kerül és alapjárati motorleállítással csupán 4,0 l/100 kilométer a hivatalos átlagfogyasztása

9. Dacia Logan MCV 1,5 dCi. Egyetlen kompakt kombiként tudott bekerülni a kisautók uralta mezőnybe. Ára alacsonyabb a városi minkénél, márkaszervizek árszintje igazodik a nyomott árakhoz és fogyasztása is elhanyagolható

7-8. Peugeot 107 1,0 és Citroën C1 1,0. A hármas ikrek francia változatai a költségtoplisták törzsszereplői. A 15 000 kilométeres szervizperiódus közepes, de kiugróan jó fogyasztásuk és meglepetésektől mentes Toyota-technikájuk miatt csekélyráfordítással használhatók

6. Suzuki Alto 1,0. Ezek szerint az Alto nemcsak olcsónak hat, de fenntartása valóban alig visz el pénzt. Eredménye valószínűleg a hazánkban nem forgalmazott Nissan Pixóra is vonatkoztatható

5. Dacia Sandero 1,5 dCi. Verhetetlen ára és 4,0 literes szabvány szerinti átlagfogyasztása a dízel Sanderót az ötödik helyhez segítette. Mindehhez a Dacia márkaszervizek árszintje sincs elszállva és árát sem könnyen ejti el

4. Kia Picanto 1,0. Klasszikus városi mini a Kia aprósága. Háromhengeres, 69 lóerős benzines motorja keveset fogyaszt, a hét év/150 000 kilométer garancia nagyon sokat dob az értéktartásán és szervizköltsége is kiszámítható

1-2-3. SEAT Mii, Škoda Citigo, VW Up 1,0. A Pozsonyban készülő hármas ikrek állnak a rangsor élén. Gyári átlagfogyasztásuk 4,1-4,5 liter/100 kilométer az alapmotorral, értékvesztésük a hárommillió Ft alatti alapárral csekély, egyszerű technikájuk karbantartása nem igényel atomfizikusi konzultációt a márkaszervizben

Forrás: Auto Express.

Nevetséges benzinárak, tippek gyorshajtási bírságok ellen, a legmenőbb szocialista autók és motorok, a legjobb autós videoklipek, a legerősebb magyar autók, brutális ruszki munkagépek: ne hagyjátok ki a Top 10 rovatot!

Kommentek

  • MetroGoldwinMayer

    Ezeknek a számolásoknak biztosan van értelmük ott ahova készülnek, vagyis ahol az új autó AZ AUTÓ.

    Szigorúan ktgszempontból egyik sem tud versenyezni egy 10 éves mini v. kisautóval az értékvesztése miatt, hiába garanciális, és hiába eszik 10%-kal kevesebbet.

  • Kempelen

    Sikerült ám eltalálnod a szarva közt a tőgyét MGM. A cikk ugyanis nem arról szól, amin problémázol. Az talán majd egy másik cikk lesz. Viszont az alá már nem kell majd leírnod ezt….túl vagy rajta.

  • husky

    Meg melyikbe mennyi “szemét” kerül bele a hitvány beszállítóktól!! Birják az alkatrészek, persze a garanciális idő végigéig, biztosan!

  • The Good Boy

    ez meg mi volt? mármint ez a “cikk”?
    talán a legalja volt, amit itt olvastam. minden konkrétum nélkül. első helyezett autó 3 milkáért, és 4,5 literes fogyasztással megelőzi (vw group) a 2 milkásat, ami 4 litert fogyaszt (suzuki), mert az elsőnek egyszerű a szerkezete. Miért a suzukié milyen? nem látom, hogy ebben az állitólagos rangsorban mi milyen súlyozással került bele. Vételár, fogyasztás, megbízhatósági lista, értékvesztés, kopó alkatrész ár stb.
    ez minden csak nem reális lista. olyan autó b..d-es, ahol mindegyik autó jó, de a tesztet mindig német nyeri.
    Most akkor mondjam azt, hogy a jelenlegi autóm 8 éves, a fogyasztása tényleges 5-5,2 (tudom fotókkal bizonyítani, nem nagyot mondó benzin termelő verseny) és eddig 1 akku, egy garnitúra első-hátsó fékbetét (brembo 9 és 12 ezer volt hozzá) és egy garnitúra gumi került csak cserélésre (meg idén a klíma feltöltésre)+ olaj és szűrőcserék. Belseje nem öregedett úgy mint egynémely a listán is szereplő gyártó hasonló korú és futásteljesítményű gyártmánya. Japán benzines, 4,3 volt újonnan, nem kell 1-2 ezer km-ként olajat utána tölteni stb. persze újkori ára 20-25%-át éri már csak, de ez igaz lesz a listán szereplőkre is.
    Nem dicsekedni akartam, hanem rámutatni mennyi szempont van az olcsó üzemeltetésre.

  • Kempelen

    Adott tehát a CAP elemző cég felmérése és három user, husky, jófiú és MGM privát véleménye. És basszús, ezek tényleg azt hiszik, hogy okosat írtak! :-DDD

  • Norbi50

    Jó, akkor megkérdezem, hogy ezek közül az autók közül melyik alkalmas arra, hogy autópályán napi 150 km-t közlekedve, átlagban 110 km/h sebességgel tartsák a 4 lityós fogyasztást ?! Talán a Dákók, de a többi…

  • Vorserie

    Kempelen!

    És basszus te meg még mindig azt hiszed,hogy attól vagy faszagyerek ha minden hozzászólót megpróbálsz a magad cinkius módján fikázni.
    A hozzászólás minden olvasónak lehetősége és számomra azok akik a saját véleményüket és tapasztalataikat írják le egy adott témához azok okosabbat szólnak/írnak mint az aki a nevelőtestületből visszamardt kommunista stílusban próbál a leírt tapasztalatokért kritizálni mindenkit.

  • Vorserie

    Statisztikák,elemzések hihetőségét már jó pár cég és gyártó aláásta.
    Példaként jelenleg az Audinál az A3 szedán modellek egy bizonyos százalékát a J.D. Power IQS felméréséhez gyártják azért,hogy ott minél jobb eredeményt érjenek el,hiszen a sok amerikai még mindig elhiszi,hogy ugyanazt az autót kapja majd amit felmérésekhez,tesztelésekhez külön körültekintéssel készítenek.

  • Kempelen

    Vorserie!
    Gondolom ezt a kijelentésedet szavanként tudod bizonyítani.
    :-)

  • oszkopeter

    Legalább 3 sebből vérzik az egész:

    – A magyar miniautó vásárló szinte soha nem megy 57.000 Km-t 3 év alatt
    – Az angol márkaszervíz árak egész más dimenzióban mozognak mint a magyarok (és itt nem az alkatrészre hanem a munkadíjra kell gondolni
    – Értékvesztés szempontjából is teljesen más a két piac, más az egyes márkák megítélése

    Magyar vásárló átlag 8-10 évig használja ezeket az autókat, viszont jóval kevesebbet megy vele. Ergo neki az üzemanyagköltség, a szervíz és az értékvesztés kisebb tétel lesz, viszont a vételár sokkal fontosabb. De pl. az angolok nem használnak téli gumit (gumiköltség), jóval kevesebbet klímáznak (fogyasztás!) és a dízel-benzin ára közötti különbség is más. Ez azért rendesen átalakítaná a rangsort ha egyszer valaki venné a fáradságot és dolgozna vele…

  • Vorserie

    Kempelen!

    Pár pillanat alatt pár kattintással tudnám bizonyítani amit leírtam,de valószínűleg ez az állásomba kerülne….

  • hova

    Na-na VOSERIE, te is elég paraszt hangnemet ütsz meg időnként.

  • Kempelen

    Vorserie! Felén erre azt mondják, hogy hazudsz. Gyábva, beszari szarjankó vagy. Ha valamit mondasz, azt illik bizonyítani, vagy kussolni. Nyomorult troll.

  • Vorserie

    Kempelen!

    Te patkány!
    Még csak az igazi nick neved sem mered használni!
    És én vagyok a gyáva?

    Vigyázz ha legközelebb állítasz valamit bármely cikk alatt követelni fogom,hogy bizonyítsd!
    Például,hogy milyen cégnél mekkora flotta szervízköltségére látsz te rá??

    Vigyázz mert meggondolom magam a találkozásunkat illetően.
    De az nem úgy fog lezajlani ahogy te elképzelted.

  • andrej

    Hát ez sem a mi autóvásárlási szokásainkhoz (lehetőségeinkhez?) készült felmérés. A fogyasztási költség itthon még mindig a gázüzeműnél jön ki a legolcsóbbra, ott viszont az átszerelés dob a költségeken.. viszont ha új autót vennék mint a cikkben, akkor gyári LPG-s Dacia. De a legolcsóbban úgy jönne ki, hogy a MOL hozzámvág egyet: http://bit.ly/lpgnyeremeny

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.