Top 10: A legolcsóbb autók

Légkondis is van a legolcsóbbak között

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.07.11. 16.15

Összeállításunkban a magyar autópiac legolcsóbb új autói szerepelnek listaáruk szerint sorba rendezve. Dacián kívül Toyota is akad az első tízben.

Vannak vásárlók, akik nem akarnak használt autót, mert csak az újban bíznak, de nem tudnak érte hárommillió forintot vagy még többet kiadni. Összeállításunkban a legolcsóbb új autókat szedtük össze a Vezess.hu/új_autó adatbázisra építve, amelynek ár- és felszereltségi adatait az EurotaxGlass aktualizálja.

Cikkünkben listaárakkal dolgozunk, mert korrektebbnek tartjuk a reális listaár alkalmazását, mint azt az árképzést, amikor 25-30 százalékos engedmény jár egy papíron 3,6 millióba kerülő, de reálisan és ténylegesen 2,8 millió forintért eladható kocsira. Minden típus a legolcsóbb verziójával szerepel a felmérésben, különben a Dacia Logannal volna teletömve a cikk. A képek többsége illusztráció, mert az itt tárgyaltnál sokkal gazdagabb felszereltségű autókat ábrázolnak, de a Sandero, a Logan és a kvalitásai alapján különösen érdekes Suzuki Splash 1,0 valóban így néz ki a legolcsóbb kivitelében.

10. Opel Corsa 1,0 Selection - 2 710 000 Ft. A leváltás előtt álló Corsának kell lefednie a Chevy Spark eltűnésével fennmaradó űrt. 2,7 milliós listaárával a 65 lóerős, háromhengeres Selection vonzza be a szalonokba az érdeklődőket, akiket az értékesítők remélhetőleg rábeszélnek egy drágább, de sokkal jobban használható és jobb értéktartású, légkondis verzióra. Az ötajtós kivitelnek nincs felára

9. Toyota Aygo x - 2 695 000 Ft. Egy vadonatúj típus is befért az áttekintésbe, persze nem a zseniális harmonikatetővel. A PSA Peugeot Citroën és a Toyota hármas ikreit ismét a Toyota tervezte, gyártásuk a közös csehországi üzemben folyik. Az Aygo vezetéséről itt olvashatók tapasztalataink

8. Dacia Dokker 1,6 Access - 2 660 000 Ft. Ár/körbezárt légköbméter arányban a Dacia Dokker a legjobb. Ezért az árért csak a jobb oldalra jut tolóajtó, viszont mindhárom csemete ülését Isofix-csatlakozókhoz rögzíthetjük hátul és van menetstabilizáló meg négy légzsák. A 82 lóerős benzines motorra a gyári marketinges azt mondaná, hogy kiforrott, bár az öreg, de strapabíró őszintébb volna. Ehhez a motorhoz is van gyári LPG-átalakítás

7. Peugeot 107 1,0 Access 2 615 000 Ft. Mivel a Chevrolet Sparkból a Chevy európai kivonulása miatt már nincs hazai raktárkészlet, a kifutó 107 következik a sorban. Ez erősen elméleti lehetőség, mivel raktárkészleten aligha van belőle légkondi nélküli alapmodell. A csekély kereslet és a 208-cal megegyező ár miatt utódját nem is forgalmazza majd az importőr

6. Hyundai i10 1,0 Life - 2 499 000 Ft. 66 LE Örömteli, hogy a városi mini biztonsági felszereltsége a 2,5 milliós alatti ársáv ellenére is teljes. Menetstabilizáló elektronika mellett első, oldalsó és függönylégzsákok is alapáron járnak hozzá, ami akárcsak 5-6 éve is valószerűtlennek tűnt egy magyarországi alapmodell esetében

5. Kia Picanto 1,0 LX 2 374 000 Ft. Bár olcsóbb nagyon friss testvérmodelljénél, a Kia Picantóban az egyliteres háromhengeres három lóerővel erősebb és az i10 összes biztonsági extráját fedélzeten tudhatja. Összehasonlító tesztünkön nagyon jól szerepelt, de nem ezzel a felszereltséggel

4. Suzuki Splash 1,0 GC AC - 2 266 500 Ft. Magyarországon tudomásunk szerint egyetlen autós lapként teszteltük ezt az alapmodellt, amely teljes értékű városi autónak bizonyult. Nem kis részben a modellnévben is szerepeltetett légkondicionáló miatt, ami egyedi vonása a legolcsóbbak között

3. Dacia Logan MCV 1,2 Access - 2 200 000 Ft. A Multi Convivial Vehicle eredetiben sem hangzik sokkal értelmesebben, mint magyar megfelelője (együttélésre többszörösen alkalmas jármű). A Logan kombi értelmét ne a nevében keressük: ekkora szállítókapacitást ennyi pénzért sehol nem vehetünk nullkilométeres autóban. A 250 000 forintos gyári autógázszettel a gazdaságosság netovábbja

2. Dacia Sandero 1,2 Access - 2 090 000 Ft. Amikor a kisebb a drágább: ez az állítás a kupékra igaz, amelyek rendszeresen drágábbak a négyajtós verzióknál. De a limuzinnál Európában divatosabb ferdehátú karosszéria a Sandero esetében 100 000 forintos felárat jelent az azonos felszereltségű és hajtásláncú Loganhoz képest

1. Dacia Logan 1,2 Access - 1 990 000 Ft. Ha valaki kibírja légkondi nélkül, a magyar piac legolcsóbb autója egészen komolyan vehető családi hátas. Nagy és strapabíró autó, 75 lóerős motorja gyenge, de takarékos. Három év/100 0000 kilométer garancia van rá, szervokormányos és ESP-vel, négy légzsákkal a biztonsági felszereltsége is igen jó. Persze ez nem a Dacia bőkezűségén múlott, az európai forgalomba helyezési szabályok kényszerítették ki

Nevetséges benzinárak, tippek gyorshajtási bírságok ellen, a legmenőbb szocialista autók és motorok, a legjobb autós videoklipek, a legerősebb magyar autók, brutális ruszki munkagépek: ne hagyjátok ki a Top 10 rovatot!

Kommentek

  • oszkopeter

    Nem értem mi értelme felsorolni, ezeket a nem is létező, légkondi nélküli autókat. Ha valaki meg is rendeli, biztosan várni kell rá 3-4 hónapot, mert ilyet sehol nem tartanak raktáron. Akkor már sokkal érdemesebb szétnézni és levadászni a készletkiárusított vagy párezer Km-t futott tesztautókat. 2,7-2,8 körül azért már vannak értelmes ajánlatok normális felszereltséggel és használható motorral is.

  • a.szorenyi

    Kedves Oszkopeter! Ilyen anyagunk is volt már többször (www.vezess.hu/magazin/legolcsobb_csaladi_autok/43318), de köszönjük a felvetést, érdemes újra megcsinálni. A légkondi a legtöbb vásárlónak fontos, de nem mindenkinek, főleg az idősebbek körében. Ha megnézed, a használtautó-piacon hány Fabia, C1 és más kisautó vár vevőre légkondi nélkül, nem áll meg, hogy ezek “nem létező autók”.

  • tibiboy00

    Amúgy jó nagy bohócság ez az egész! :D Peugeot….Peugeot?? 2,6 milla, 3 ajtós kb. 3 ember fér el benne kényelmesen mert hátul lehet elfér 2 ember viszont elég szűkösen. Francia kocsi, nem lehet bele pakolni, és 1 000 cmm-es motor? ennyi pénzért? 2,6-ért egy a4-es Audit veszek. 1.9 TDI motorral amit kocsinak is lehet nevezni. Ezek bohóc autók..

Top 10: Egzotikus családi autók 2 millióig

Aki képes megnyitni elméjét és a sematikus megoldásokon (Octavia, Astra, BMW E46, stb.) kívül keresni családi autót a hétköznapokra, egészen csodálatos találatokba futhat bele az európai használtautó-kínálatban. Persze ott a kérdés: meg szabad venni az ilyesmit?

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

Fekete lyukak az autóban – top 10 pohártartó

Tíz megoldás ugyanarra a feladatra: legyen helye az autóban a pohárnak, bögrének, palacknak.

Top 10 – Legendás autók dupla kerek lámpákkal

A duplakerek első fényszórópár a valaha volt legbiztosabb módszer a menőségi faktor feltornázására. Visszapillantva rengeteg klasszikus tekintete ettől lett emlékezetes, a teljesítmény, a sportosság jelzőjévé vált a négy lámpa. Ladától a Dodge Chargerig.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.