Top 10: A legolcsóbb autók

Légkondis is van a legolcsóbbak között

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.07.11. 16.15

Összeállításunkban a magyar autópiac legolcsóbb új autói szerepelnek listaáruk szerint sorba rendezve. Dacián kívül Toyota is akad az első tízben.

Vannak vásárlók, akik nem akarnak használt autót, mert csak az újban bíznak, de nem tudnak érte hárommillió forintot vagy még többet kiadni. Összeállításunkban a legolcsóbb új autókat szedtük össze a Vezess.hu/új_autó adatbázisra építve, amelynek ár- és felszereltségi adatait az EurotaxGlass aktualizálja.

Cikkünkben listaárakkal dolgozunk, mert korrektebbnek tartjuk a reális listaár alkalmazását, mint azt az árképzést, amikor 25-30 százalékos engedmény jár egy papíron 3,6 millióba kerülő, de reálisan és ténylegesen 2,8 millió forintért eladható kocsira. Minden típus a legolcsóbb verziójával szerepel a felmérésben, különben a Dacia Logannal volna teletömve a cikk. A képek többsége illusztráció, mert az itt tárgyaltnál sokkal gazdagabb felszereltségű autókat ábrázolnak, de a Sandero, a Logan és a kvalitásai alapján különösen érdekes Suzuki Splash 1,0 valóban így néz ki a legolcsóbb kivitelében.

10. Opel Corsa 1,0 Selection - 2 710 000 Ft. A leváltás előtt álló Corsának kell lefednie a Chevy Spark eltűnésével fennmaradó űrt. 2,7 milliós listaárával a 65 lóerős, háromhengeres Selection vonzza be a szalonokba az érdeklődőket, akiket az értékesítők remélhetőleg rábeszélnek egy drágább, de sokkal jobban használható és jobb értéktartású, légkondis verzióra. Az ötajtós kivitelnek nincs felára

9. Toyota Aygo x - 2 695 000 Ft. Egy vadonatúj típus is befért az áttekintésbe, persze nem a zseniális harmonikatetővel. A PSA Peugeot Citroën és a Toyota hármas ikreit ismét a Toyota tervezte, gyártásuk a közös csehországi üzemben folyik. Az Aygo vezetéséről itt olvashatók tapasztalataink

8. Dacia Dokker 1,6 Access - 2 660 000 Ft. Ár/körbezárt légköbméter arányban a Dacia Dokker a legjobb. Ezért az árért csak a jobb oldalra jut tolóajtó, viszont mindhárom csemete ülését Isofix-csatlakozókhoz rögzíthetjük hátul és van menetstabilizáló meg négy légzsák. A 82 lóerős benzines motorra a gyári marketinges azt mondaná, hogy kiforrott, bár az öreg, de strapabíró őszintébb volna. Ehhez a motorhoz is van gyári LPG-átalakítás

7. Peugeot 107 1,0 Access 2 615 000 Ft. Mivel a Chevrolet Sparkból a Chevy európai kivonulása miatt már nincs hazai raktárkészlet, a kifutó 107 következik a sorban. Ez erősen elméleti lehetőség, mivel raktárkészleten aligha van belőle légkondi nélküli alapmodell. A csekély kereslet és a 208-cal megegyező ár miatt utódját nem is forgalmazza majd az importőr

6. Hyundai i10 1,0 Life - 2 499 000 Ft. 66 LE Örömteli, hogy a városi mini biztonsági felszereltsége a 2,5 milliós alatti ársáv ellenére is teljes. Menetstabilizáló elektronika mellett első, oldalsó és függönylégzsákok is alapáron járnak hozzá, ami akárcsak 5-6 éve is valószerűtlennek tűnt egy magyarországi alapmodell esetében

5. Kia Picanto 1,0 LX 2 374 000 Ft. Bár olcsóbb nagyon friss testvérmodelljénél, a Kia Picantóban az egyliteres háromhengeres három lóerővel erősebb és az i10 összes biztonsági extráját fedélzeten tudhatja. Összehasonlító tesztünkön nagyon jól szerepelt, de nem ezzel a felszereltséggel

4. Suzuki Splash 1,0 GC AC - 2 266 500 Ft. Magyarországon tudomásunk szerint egyetlen autós lapként teszteltük ezt az alapmodellt, amely teljes értékű városi autónak bizonyult. Nem kis részben a modellnévben is szerepeltetett légkondicionáló miatt, ami egyedi vonása a legolcsóbbak között

3. Dacia Logan MCV 1,2 Access - 2 200 000 Ft. A Multi Convivial Vehicle eredetiben sem hangzik sokkal értelmesebben, mint magyar megfelelője (együttélésre többszörösen alkalmas jármű). A Logan kombi értelmét ne a nevében keressük: ekkora szállítókapacitást ennyi pénzért sehol nem vehetünk nullkilométeres autóban. A 250 000 forintos gyári autógázszettel a gazdaságosság netovábbja

2. Dacia Sandero 1,2 Access - 2 090 000 Ft. Amikor a kisebb a drágább: ez az állítás a kupékra igaz, amelyek rendszeresen drágábbak a négyajtós verzióknál. De a limuzinnál Európában divatosabb ferdehátú karosszéria a Sandero esetében 100 000 forintos felárat jelent az azonos felszereltségű és hajtásláncú Loganhoz képest

1. Dacia Logan 1,2 Access - 1 990 000 Ft. Ha valaki kibírja légkondi nélkül, a magyar piac legolcsóbb autója egészen komolyan vehető családi hátas. Nagy és strapabíró autó, 75 lóerős motorja gyenge, de takarékos. Három év/100 0000 kilométer garancia van rá, szervokormányos és ESP-vel, négy légzsákkal a biztonsági felszereltsége is igen jó. Persze ez nem a Dacia bőkezűségén múlott, az európai forgalomba helyezési szabályok kényszerítették ki

Nevetséges benzinárak, tippek gyorshajtási bírságok ellen, a legmenőbb szocialista autók és motorok, a legjobb autós videoklipek, a legerősebb magyar autók, brutális ruszki munkagépek: ne hagyjátok ki a Top 10 rovatot!

Kommentek

  • oszkopeter

    Nem értem mi értelme felsorolni, ezeket a nem is létező, légkondi nélküli autókat. Ha valaki meg is rendeli, biztosan várni kell rá 3-4 hónapot, mert ilyet sehol nem tartanak raktáron. Akkor már sokkal érdemesebb szétnézni és levadászni a készletkiárusított vagy párezer Km-t futott tesztautókat. 2,7-2,8 körül azért már vannak értelmes ajánlatok normális felszereltséggel és használható motorral is.

  • a.szorenyi

    Kedves Oszkopeter! Ilyen anyagunk is volt már többször (www.vezess.hu/magazin/legolcsobb_csaladi_autok/43318), de köszönjük a felvetést, érdemes újra megcsinálni. A légkondi a legtöbb vásárlónak fontos, de nem mindenkinek, főleg az idősebbek körében. Ha megnézed, a használtautó-piacon hány Fabia, C1 és más kisautó vár vevőre légkondi nélkül, nem áll meg, hogy ezek “nem létező autók”.

  • tibiboy00

    Amúgy jó nagy bohócság ez az egész! :D Peugeot….Peugeot?? 2,6 milla, 3 ajtós kb. 3 ember fér el benne kényelmesen mert hátul lehet elfér 2 ember viszont elég szűkösen. Francia kocsi, nem lehet bele pakolni, és 1 000 cmm-es motor? ennyi pénzért? 2,6-ért egy a4-es Audit veszek. 1.9 TDI motorral amit kocsinak is lehet nevezni. Ezek bohóc autók..

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.