Vannak vásárlók, akik nem akarnak használt autót, mert csak az újban bíznak, de nem tudnak érte hárommillió forintot vagy még többet kiadni. Összeállításunkban a legolcsóbb új autókat szedtük össze a Vezess.hu/új_autó adatbázisra építve, amelynek ár- és felszereltségi adatait az EurotaxGlass aktualizálja.

Cikkünkben listaárakkal dolgozunk, mert korrektebbnek tartjuk a reális listaár alkalmazását, mint azt az árképzést, amikor 25-30 százalékos engedmény jár egy papíron 3,6 millióba kerülő, de reálisan és ténylegesen 2,8 millió forintért eladható kocsira. Minden típus a legolcsóbb verziójával szerepel a felmérésben, különben a Dacia Logannal volna teletömve a cikk. A képek többsége illusztráció, mert az itt tárgyaltnál sokkal gazdagabb felszereltségű autókat ábrázolnak, de a Sandero, a Logan és a kvalitásai alapján különösen érdekes Suzuki Splash 1,0 valóban így néz ki a legolcsóbb kivitelében.

10. Opel Corsa 1,0 Selection - 2 710 000 Ft. A leváltás előtt álló Corsának kell lefednie a Chevy Spark eltűnésével fennmaradó űrt. 2,7 milliós listaárával a 65 lóerős, háromhengeres Selection vonzza be a szalonokba az érdeklődőket, akiket az értékesítők remélhetőleg rábeszélnek egy drágább, de sokkal jobban használható és jobb értéktartású, légkondis verzióra. Az ötajtós kivitelnek nincs felára

9. Toyota Aygo x - 2 695 000 Ft. Egy vadonatúj típus is befért az áttekintésbe, persze nem a zseniális harmonikatetővel. A PSA Peugeot Citroën és a Toyota hármas ikreit ismét a Toyota tervezte, gyártásuk a közös csehországi üzemben folyik. Az Aygo vezetéséről itt olvashatók tapasztalataink

8. Dacia Dokker 1,6 Access - 2 660 000 Ft. Ár/körbezárt légköbméter arányban a Dacia Dokker a legjobb. Ezért az árért csak a jobb oldalra jut tolóajtó, viszont mindhárom csemete ülését Isofix-csatlakozókhoz rögzíthetjük hátul és van menetstabilizáló meg négy légzsák. A 82 lóerős benzines motorra a gyári marketinges azt mondaná, hogy kiforrott, bár az öreg, de strapabíró őszintébb volna. Ehhez a motorhoz is van gyári LPG-átalakítás

7. Peugeot 107 1,0 Access 2 615 000 Ft. Mivel a Chevrolet Sparkból a Chevy európai kivonulása miatt már nincs hazai raktárkészlet, a kifutó 107 következik a sorban. Ez erősen elméleti lehetőség, mivel raktárkészleten aligha van belőle légkondi nélküli alapmodell. A csekély kereslet és a 208-cal megegyező ár miatt utódját nem is forgalmazza majd az importőr

6. Hyundai i10 1,0 Life - 2 499 000 Ft. 66 LE Örömteli, hogy a városi mini biztonsági felszereltsége a 2,5 milliós alatti ársáv ellenére is teljes. Menetstabilizáló elektronika mellett első, oldalsó és függönylégzsákok is alapáron járnak hozzá, ami akárcsak 5-6 éve is valószerűtlennek tűnt egy magyarországi alapmodell esetében

5. Kia Picanto 1,0 LX 2 374 000 Ft. Bár olcsóbb nagyon friss testvérmodelljénél, a Kia Picantóban az egyliteres háromhengeres három lóerővel erősebb és az i10 összes biztonsági extráját fedélzeten tudhatja. Összehasonlító tesztünkön nagyon jól szerepelt, de nem ezzel a felszereltséggel

4. Suzuki Splash 1,0 GC AC - 2 266 500 Ft. Magyarországon tudomásunk szerint egyetlen autós lapként teszteltük ezt az alapmodellt, amely teljes értékű városi autónak bizonyult. Nem kis részben a modellnévben is szerepeltetett légkondicionáló miatt, ami egyedi vonása a legolcsóbbak között

3. Dacia Logan MCV 1,2 Access - 2 200 000 Ft. A Multi Convivial Vehicle eredetiben sem hangzik sokkal értelmesebben, mint magyar megfelelője (együttélésre többszörösen alkalmas jármű). A Logan kombi értelmét ne a nevében keressük: ekkora szállítókapacitást ennyi pénzért sehol nem vehetünk nullkilométeres autóban. A 250 000 forintos gyári autógázszettel a gazdaságosság netovábbja

2. Dacia Sandero 1,2 Access - 2 090 000 Ft. Amikor a kisebb a drágább: ez az állítás a kupékra igaz, amelyek rendszeresen drágábbak a négyajtós verzióknál. De a limuzinnál Európában divatosabb ferdehátú karosszéria a Sandero esetében 100 000 forintos felárat jelent az azonos felszereltségű és hajtásláncú Loganhoz képest

1. Dacia Logan 1,2 Access - 1 990 000 Ft. Ha valaki kibírja légkondi nélkül, a magyar piac legolcsóbb autója egészen komolyan vehető családi hátas. Nagy és strapabíró autó, 75 lóerős motorja gyenge, de takarékos. Három év/100 0000 kilométer garancia van rá, szervokormányos és ESP-vel, négy légzsákkal a biztonsági felszereltsége is igen jó. Persze ez nem a Dacia bőkezűségén múlott, az európai forgalomba helyezési szabályok kényszerítették ki

Nevetséges benzinárak, tippek gyorshajtási bírságok ellen, a legmenőbb szocialista autók és motorok, a legjobb autós videoklipek, a legerősebb magyar autók, brutális ruszki munkagépek: ne hagyjátok ki a Top 10 rovatot!