Aránytalanul drága itthon az üzemanyag

Országok, ahol benzinből van a kerítés

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.06.04. 12.00

Kiszámoltuk az Eurostat adatai alapján, hogy mely országban kapni a legtöbb benzint az átlagfizetésből. Az eredmény több mint érdekes.

Többször írtunk már a legalacsonyabb és a legmagasabb üzemanyagárakról a világban. Hüledezni jó a literenként 600 forintot közelítő vagy épp 50 forint alatti összegeken, de érdekesebb azt tudni, a havi fixből hány liter 95-öst vásárolhatnak az adott ország polgárai. Friss Top 10 cikkünk azokról az európai államokról szól, ahol az átlagos jövedelemből a legtöbb benzin kijön. Viszonyításképp: Magyarországon a cikkhez választott statisztika adatai alapján 276 liter benzinre elég az átlagkereset.

10. Írország, 1025 liter. A dús legelőkről, a gazdasági csodáról és persze vörös hajú, zöld szemű lányokról híres szigetországban több mint egy köbméter benzint vásárolhat az átlagosan fizetett polgár


9. Franciaország, 1130. A Hatszögben (Hexagone) nyomasztó többségben vannak a dízel autók, pedig egy normál benzines autót 22-szer tele lehetne tankolni az átlagos javadalmazásból


8. Finnország, 1173 liter. A lakosság kereseti viszonyaihoz mérten északi nyelvrokonainknál nem kiugróan drága az üzemanyag


7. Dánia, 1271 liter. Dániában a zajos, ellustító és környezetszennyező autózás vonzerejét a magas benzinárak mellett az új autókra kirótt magas adók is csökkentik.


6. Svédország, 1307 liter. A magas benzinár és az igazán magas jövedelmi szint eredője listánk hatodik helye


5. Ausztria, 1326 liter. Majdnem ötször annyi üzemanyag vásárolható az osztrák átlagfizetésből, mint a hazaiból. A képen a bécsi Ring, a körút


4. Németország, 1633 liter. 1999 óta az áfaemelés, a környezetvédelemmel indokolt, Ökosteuer nevű adótétel ötszöri megemelése, az olajtársaságok profitéhsége és a megdrágult kőolaj duplájára emelte a Bleifrei Super árát. Azért így is kijön az átlagfizuból 1633 liter


3. Norvégia, 1776 liter. Európai összehasonlításban itt kerül a legtöbbe a motorbenzin, de van az a bérszínvonal, amivel belefér az 566 forintos benzinár.A képen Bergen látható


2. Luxemburg, 2048 liter. Összesen két európai országban jön ki több mint két köbméternyi 95-ös benzin a havi fixből. Az egyik a Luxemburgi Nagyhercegség


1. Svájc, 2463 liter. A hegyormok, a népszavazások és a szunnyadó vagyonok hazájában kiugróan magas a jövedelmi szint, de nem kiugróan drága a benzin

Az üzemanyagárak forrása.
Az átlagfizetések forrása.

Nevetséges benzinárak, tippek gyorshajtási bírságok ellen, a legmenőbb szocialista autók és motorok, a legjobb autós videoklipek, a legerősebb magyar autók, brutális ruszki munkagépek: ne hagyjátok ki a Top 10 rovatot!

Kommentek

  • MetroGoldwinMayer

    Minden relatív, Szlovákiából mindenki Mo-ra jár tankolni. Legyen rezsicsökkentés a benzinre is!

  • Sokéves

    Ugye hogy megmondtam az előző cikknél. hogy nem a norvég üzemanyag a drága. hanem a magyar bér nagyon kevés!!!

  • vbela64

    Azért járnak át tankolni, mert olyan erős a Forint.
    Most kérdem én, melyik cikknek kell hinnem? Itt már nincs is 490 Ft/liter a német üzemanyag. Az előzőben pedig jócskán 500 fölé tettétek.
    Végre egy árlista, amely tükrözi az üzemanyag árakat. Gondolom az előző cikk nem ebből az adatbázisból vette az üzemanyagárakat.
    De érdekes, hogy az Unióban (csak ezeket az adatok találom a megjelölt forrásban), Portugáliában Görögországban ugyanannyi az benzin, mint Németországban. Ja és ezek az rszágok hiányoztak a TOP10 legdrágábból… :)

  • Guevara

    Nem jó helyre születtem, az a baj…

  • a.szorenyi

    Kedves vbela64!

    Ön téved. Az előző cikkben 491 forintra tettük a 95-ös árát, ami a forint gyengülése miatt már 496 a mai MNB-középárfolyammal (306 Ft/euró) 1,625 eurós literár esetén. A legmagasabb üzemanyagárú országokról szóló cikkben pont hogy SZEREPELT Portugália és Görögország is (http://www.vezess.hu/top_10/sose-tankolj-itt-benzin-566/51927/). Örülök, hogy Ön szerint is korrektek a forrásként választott árak.

    Üdvözlettel, Szörényi András

  • erettpasi

    Nem aránytalanul, hanem pofátlanul drága, miközben nálunk a világpiaci árú alapanyag feldolgozásában a német bér 10-20% -án dolgozó emberek vesznek részt. Egy cég életében legnagyobb tétel a bérköltség. A MOL az egyik legnagyobb munkáltató. Akkor hogy is van ez, elképesztő nyereséggel árulják magyarországon az üzemanyagokat!!!!!!!!!!!!!! De egyébként minden ilyen világpiaci ár hivatkozásnál ez a pofátlanság benne van. Nem németországba járok tankolni, nem ott fogyasztom az energiát…stb, hanem itt ahol ez magyar bérű (na ezt magyarázza meg valaki, miért nem gyűrűdzik be a bér!) emberek szolgáltatásából ered.

  • Guevara

    erettpasi: Magyar mentalitás, politika, mutyi. Ami pénz nálunk ezek miatt eltűnik, illetve nem termelődik meg, azt “nyugaton” bérként viszik haza az emberek.

  • lpetri

    erettpasi:
    ” Egy cég életében legnagyobb tétel a bérköltség.”

    egy nagyfokúan automatizált, alapanyag feldolgozást végző cégnél nem. Egy humán tőkéből élő cégnél -pl szoftverfejl- igen. Pl a mol 2012 évi jelentésében a bérköltség csak 264 milliárd, csak az egyébb költségek ennél 50 milliárddal több(a bevétel meg 5500 milliárd).Megnézheted a holland shellt is ott is ugyanezeket az arányokat fogod találni.

  • lpetri

    “A MOL az egyik legnagyobb munkáltató. Akkor hogy is van ez, elképesztő nyereséggel árulják magyarországon az üzemanyagokat!!!!!!!!!!!!!! ”
    5800 munkavállalója van a MOLnak, az meg ugye ismert hogy az üzemanyag árát a rá rakódó extra adók határozzák meg Európában, nem sok köze van a valós költségeknek a kúti árhoz.

  • Kempelen10.

    Azt se felejtsük el, hogy adót a bevételei után fizet a MOL. Márpedig minél nagyobbak a bevételei, annál többet fizet.
    nem a bérköltségeken kell ám itt szenvedni függetlenül attól, hogy valóban a legnagyobb munkáltató. A lényeg, hogy nem cél az állami adóbevételeket csökkenteni.

  • erettpasi

    egyrészt kéretik utánanézni kinek hány dolgozója van MOL, ELMŰ, EON, Gázművek…), a bért természetesen járulékaival együtt értettem, ez még mindig lényegesen alacsonyabb egy német költségnél. És én nem Németországba járok tankolni, tehát itt teszem ahol magyarok hozzák be, dolgoznak vele, magyar béreken létesítették az összes helyet egyebet(!!) és szolgálnak ki. Ha érintetlenül kerülne be bármi egy határ menti benzinkúthoz a másik oldalon, na arra lehetne mondani a magyar körülmények nem befolyásolják az ár világpiaci.Tehát maradjunk az üzemanyagnál, energiáknál stb a világpiaci árak egy az egyben átirata, uram bocsá már drágább átirata pofátlan!!! Amúgy vagy 30 éve vezetek cégeket, ismerem a költségeket.

  • Kempelen10.

    erettpasi! Akkor különösen csodálnám, ha meg lennél lepve a fogyasztói árak állami adóbevételeket befolyásoló hatására…

  • lpetri

    erretpasi:”Amúgy vagy 30 éve vezetek cégeket, ismerem a költségeket. ”

    aha…. tehát a korábbiak csak a szépírói munkásságod része.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Top 10: Egzotikus családi autók 2 millióig

Aki képes megnyitni elméjét és a sematikus megoldásokon (Octavia, Astra, BMW E46, stb.) kívül keresni családi autót a hétköznapokra, egészen csodálatos találatokba futhat bele az európai használtautó-kínálatban. Persze ott a kérdés: meg szabad venni az ilyesmit?

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

Fekete lyukak az autóban – top 10 pohártartó

Tíz megoldás ugyanarra a feladatra: legyen helye az autóban a pohárnak, bögrének, palacknak.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.