Miben jobb a Toyota a BMW-nél?

Top 10: autógyártók márkaértéke

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.05.28. 13.30

Márkaértékben a Google és az Apple ötször annyit ér, mint a Toyota. Az autógyártók között viszont a Toyota veri a prémiummárkákat.

A márkaérték nehezen definiálható, de annál fontosabb erőforrása egy autógyártónak. Sok tekintetben átfedésben van a márka reputációjával, jó hírnevével. Nyilván hat rá az értékesített darabszám, a piaci siker is, a megbízhatósági és ügyfél-elégedettségi vizsgálatokban elért helyezés, és még ezer más tényező. A márkaérték nehezen mérhető, ám az amerikai Millward Brown mégis rendszeresen kiad egy listát a világ 100 legértékesebb márkanevéről.

Becslésük alapján első a Google, több mint ötszörös márkaértékkel a legértékesebb autómárkához viszonyítva, a második az Apple. Cikkünkben a Top 100-ban szereplő autógyártók közül mutatjuk be az első tízet. A dollárban megadott értékeket 223 forint/dollár árfolyamon számoltuk át.

10. Hyundai, 1026 mrd Ft (+15%). Jelentősen gyarapodott a koreai konszern autóüzletágának márkaértéke. A fejlődésben a sok új modell és a fogyasztáscsökkentés is szerepet játszik. Az amerikai Sonatából ezért vesznek ki a V6-os motorok


9. Chevrolet, 1093 mrd Ft. Egy éve a GM globális volumenmárkája még nem fért be az első százba, így az autógyártók között sem rangsorolták. Idén 4,9 milliárd dollárral nyit a legjobb autós cégek között


8. Audi, 1583 mrd Ft (+27%). Közvetlen konkurenseivel összevetve az Audi márkaértéke nőtt a legjobban, de jóval alacsonyabb bázisról indult vetélytársainál


7. Volkswagen, 1873 mrd Ft (-4%). Egyedül a Volkswagenre becsült csekélyebb márkaértéket a piackutató a tavalyinál. A konszern ezzel egy helyet lépett vissza


6. Nissan, 2475 mrd Ft (+9%). 1999-ben, amikor a Renault megvette és szanálni kezdte a mélyen eladósodott Nissant, egy konkurens menedzsere azon gúnyolódott, hogy a vételárat aranyrúdban egy hajóra tenni és a tengerfenékre süllyeszteni legalább ilyen jó befektetés volna. Nem neki lett igaza. A fotón a Cube van jégbe fagyasztva


5. Ford 2631 mrd Ft (+56%). Elsősorban a Ford örülhet az idei rangsornak. A Ford ismertsége is erős, a SYNC beszédvezérléses, okostelefon-integráló rendszerrel pont azon a területen dobott be új megoldást, ami igazán fontos a vásárlóknak


4. Honda 3144 mrd Ft (+14%). Az autórajongók vagy 10 éve nem értik a Honda modellstratégiáját, a penge sportos folyamatos arculat erózióját. Ám az ügyféltömegek fejében a Honda minőségi és csekély környezetterhelésű autók gyártójaként él. Hibridjük például 1999 óta van (a kétszemélyes első Insight). A képen egy hibrid Honda Vezel


3. Mercedes, 4794 mrd FT (+20%). Ötödével emelkedett 2013-hoz képest a stuttgarti székhelyű autógyártó értéke. A körben a háromágú csillag a világ legismertebb márkajelzései közé tartozik

2. BMW, 5731 mrd Ft (+7%) Jóllehet az Audi nagyot ugrott előre és a Mercedes-Benz márkaértéke is erősen fejlődött, a BMW megőrizte első helyét a prémiummárkák között. A MINI-t hozzácsapva értékesítési darabszámban és profitban is ők állnak a legjobban


1. Toyota 6601 mrd Ft (+21%). Tömegek fejében jelent egyet a Toyota a minőséggel és a megbízhatósággal. De a japán mamut nem ezzel diadalmaskodott. A hagyományos alapértékek mellé a hibridekkel zöld árnyalatot tudott adni arculatának, ami összesen 29,6 milliárd dolláros márkaértéket eredményez a kutatás végzői szerint. Az eddigi kilenc felmérésből csak 2010-ben és 2012-ben nem a Toyota volt a legjobb az autómárkák között


Zárójelben a százalékos változás 2013-hoz képest. A Chevrolet tavaly nem szerepelt a legjobb tízben az autómárkák között
Forrás: Millward Brown piackutató.

Nevetséges benzinárak, tippek gyorshajtási bírságok ellen, a legmenőbb szocialista autók és motorok, a legjobb autós videoklipek, a legerősebb magyar autók, brutális ruszki munkagépek: ne hagyjátok ki a Top 10 rovatot!

Kommentek

  • CGT

    Honda, Ford, Nissan a Volkswagen előtt, ez elég viccesen hangzik. Én azt gondolom hogy ez a lista az amerikai piacon igaz lehet, de világ viszonylatban elég badarságnak tűnik. Viszont akkor azt nem értem, hogy miért nem amerika top 100-nak hívják?

  • péloday

    Ki is a világ első számú autógyártója ? A Toyota ! Akkor mit nem lehet érteni az elsőségén ????

  • hulyemernok

    CGT pont, hogy világviszonylatban lehet reális ez a lista. Ugyanis az autógyártásnak már csak a töredéke Európa, sokkal jelentősebbek az ázsiai és amerikai piacok.

  • CGT

    hulyemernok Európa továbbra is a világ 3. legnagyobb autópiaca, annak ellenére, hogy válságról beszélnek az utóbbi években. Aztán, az igaz hogy Amerikában és Ázsiában több autó megy el mint Európában, de ez teljesen irreleváns az én felvetésemmel kapcsolatban. Ugyanis a VW is Ázsiában adja el a legtöbb autót, és Amerikában az USA-t és Kanadát kivéve elég erős pozícióban van. Ezért írtam amit írtam, szerintem a felmérést végző cég egy kicsit elfogult a saját világával kapcsolatban, azt hiszik ami náluk úgy van, az mindenhol úgy van. Ez a gondolkodás egyébként is jellemző az amerikaiakra, azt hiszik hogy ők a világ közepe.

  • fank1970

    Ez nem európai, hanem globális top 100, ezért ez a sorrend, másrészt nem csak a darabszámról szól…

  • Kempelen10.

    Péloday én azt nem értem, hogy te pl.hogy tudtál ilyen hülyeséget levonni abból, amiről a cikk szól? Amit te állítasz az nincs ok-okozati összefüggésben.

  • hulyemernok

    Nyilván egy ilyen listában lehetnek torz eredmények, ez úgy gondolom egyértelmű. De azt ne felejtsük el, hogy itt nem eladási számokról van szó, és nem is arról ki és mennyire prémium termékeket gyárt. A másik dolog – főleg Ázsiában – nincsenek meg azok a bizonyos berögződések, mint nálunk, így ott tényleg csak a pillanatnyi tényekre alapozhattak.

  • péloday

    Kempelen 10. Pedig egyszerű…..én három mondatban összefoglaltam a lényeget ! Te a “tömörített”verziót sem érted,az a baj.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Top 10: Egzotikus családi autók 2 millióig

Aki képes megnyitni elméjét és a sematikus megoldásokon (Octavia, Astra, BMW E46, stb.) kívül keresni családi autót a hétköznapokra, egészen csodálatos találatokba futhat bele az európai használtautó-kínálatban. Persze ott a kérdés: meg szabad venni az ilyesmit?

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

Fekete lyukak az autóban – top 10 pohártartó

Tíz megoldás ugyanarra a feladatra: legyen helye az autóban a pohárnak, bögrének, palacknak.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelem részére. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.