Sose tankolj itt: benzin 566 forintért

Top 10 - A legmagasabb benzinárak

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.05.21. 12.00

Magyarországon 420 Ft körül mozog a 95-ös literenkénti ára. Gondolnátok, hogy más országok autósai boldogan fizetnének ennyit érte?

Magyarországon 420 Ft körül mozog a 95-ös literenkénti ára. Gondolnátok, hogy más országok autósai boldogan fizetnének ennyit érte? Az üzemanyagárak és egy ország fejlettsége között nincs egyértelmű összefüggés. Vannak kevésbé tehetős államok, például Törökország, ahol az életszínvonalhoz mérten kiugróan drága az üzemanyag, másutt a jólét elbírja az 550 Ft/liter körüli benzinárat. Heti Top 10 összeállításunkban azok az országok szerepelnek ahol a legdrágább a 95-ös benzin.

9-10. Portugália, 487 Ft/liter. Portugália a fado, a parafa, a szép csempék és a drága benzin országa

9-10. Belgium, 487 Ft/liter. Európai összevetésben kiugróan magas a dízelmotoros autók részaránya Belgiumban. Ilyen benzinár mellett nem is csoda

8. Németország, 491 Ft/liter. Németországban a korábban beépített adók mellett a kormányzat kreativitásából fakadó Ökosteuer növelte meg még jobban a benzin árát a gázolajéhoz képest. A környezetvédelmi adó célja az üzemanyag-hatékonyság javítása. Mi más

7. Közép-afrikai Köztársaság, 491 Ft/liter. Az Afrika közepén fekvő országban polgárháború dúl. A trópusi éghajlattal járó, négy hónapos esős évszak miatt közlekedni nemcsak nehéz, de drága is errefelé

6. Görögország, 504 Ft/liter. A gazdasági visszaesés miatt itt is sikerült csavarni egyet a benzint terhelő adókon. Görögországban így többet kell fizetni az üzemanyagért, mint jóval gazdagabb európai államokban

5. Törökország, 517 Ft/liter. A török benzinár-politikából egy dolgot egészen biztosan kiolvashatunk: a két kontinenst összekötő országban nagyon nehéz más módon adót beszedni, mint az üzemanyagárba építve

4. Dánia, 526 Ft/liter. Egyes felmérések szerint Dánia lakosai a legelégedettebbek sorsukkal Európában. Úgy látszik, van, ami kompenzálja az 526 forintért kapható benzint

3. Olaszország, 535 Ft/liter. Nem könnyű jóllakatni egy Ferrari 599 GTO-t. A nemes sportautók őshazájában hagyományosan drága a benzin

2. Hollandia, 539 Ft/liter. Hollandiában kerékpárral jó közlekedni. Aki mégis autózik, az utóbbi időben szívesen vált hibridre és elektromos autóra: arányuk kiemelkedően magas Európa többi országához képest

1. Norvégia, 566 Ft/liter. A skandináv ország jól jött ki az olajlelőhelyek és gázmezők elosztásából, itt a szénhidrogénvagyont okosan használják fel. Hiába van olaj gazdagon, a közjó érdekében az üzemanyagár is magas. A legdrágább a világon


Forrás: Globalpetrolprices.com.

Nevetséges benzinárak, tippek gyorshajtási bírságok ellen, a legmenőbb szocialista autók és motorok, a legjobb autós videoklipek, a legerősebb magyar autók, brutális ruszki munkagépek: ne hagyjátok ki a Top 10 rovatot
!

Sose tankolj itt: benzin 566 forintért 1

Némi köze Dita von Teese-nek és Laetitia Castának is van a Clióhoz, amelyből diófagyökér díszítésű luxusváltozatot, hátul hajtó fenevadat és 3,2 litert fogyasztó dízelt is láttunk. A cikkért kattintsatok a képre!

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Nem véletlen a sok dízel Beneluxban, nem csak a drága benzinár, de a lényegesen olcsóbb dízelár, és az összes adó dízeleknek kedvező kialakítása miatt. Egy hibrid lexus fenntartása (a CT kivételével) totál szívás náluk.

    Azért a norvég ár elég vicces fő olajkitermelőként. meg a végtelen erdősségek miatt is, az ember azt gondolná hogy az autó elengedhetetlen…

  • TéGé2

    Benzinről és dízelről már nem ez az első ilyen toplista. LPG-ről mikor lesz?

  • Sokéves

    Azért azt is illett volna megemlíteni a norvégok vonatkozásában, hogy náluk a legmagasabb az életszínvonal Európában, és akkor már nem is olyan drága…

  • vbela64

    Nem kell mindenfélével hülyíteni mindenkit!

    Nem tudom, hogy mennyire igaz a többi, de itt Németországban 149,9 és 152,9

  • vbela64

    Dánia 163

  • Atka Utu

    Jók ezek a cikkek… odáig a szerző sosem ér el hogy kiszámolja hány liter fussa a hely átlagkeresetből…

    Így ennek az összehasonlításnak semmi értelme…

  • Gyurma73

    ja hiába 1,7 euro kint ha kersenke 2000 et,míg nálunk kb 400 euro az átlagfizetés

  • Pityek

    Ha holnaptól egy mila lesz a fizum, jöhet az 1000 Ft-os benzin is. Sőt veszek hibrid autót!

  • husky

    Ez a számítás kicsit bugyuta! letojnám és is az 500-550 forintos benzint, ha 4500-6000 Ft az órabérem, mint a Dánia, Svájc vagy Norvégia stb esetében. A számítást rohadtul torzítja a Ft /

  • husky

    Na még ez is. elszállt a a hozzászólásom!
    A számítást torzítja a Ft /

  • husky

    Csináljátok meg a szutyok rendszert…

  • D3signer

    A norvég “minimálbérből” kb 1700 liter vásárolható 566 Ft-os benzináron, míg hazánkban az itteni “minimálbérből” kb 240 liter… 410 Ft-os benzinárral számolva

  • a.szorenyi

    Kedves Olvasók!

    LPG-ről nem ismerünk legalább nagyjából komoly globális toplistát és sokkal kevesebb olvasót is érint, de ha találunk, akkor jó téma, köszönjük! Ez a cikk a benzinárakról szól, nem az átlagfizetésből tankolható üzemanyag-mennyiségről. Ha találunk hitelesnek tűnő forrást, akkor arról is írunk Top 10-et, mert nagyon érdekes ranglistát adna ki. Ha globális nem akad, az Eurostat alapján az Unió országaira saját magunk is korrekten meg tudjuk csinálni. Egy EU 27-es arány érdekes volna? Mert akkor betervezzük a következő hetekben Top 10 cikknek.

    Üdv, Szörényi András

  • atomcat

    “A norvég “minimálbérből” kb 1700 liter vásárolható 566 Ft-os benzináron”
    Egy kis helyesbítés. Azért egy 25.000-26.000 NOK-os fizetés semminképpen sem a minimálbér kategória még Norvégiában sem.

    Persze korántsem annyira kardinális kérdés errefelé a tankoljak-e vagy sem, mint odahaza, de azért 25 kNOK már semmiképp sem a minimálbér szint.

    További érdekesség egyébként, hogy vasárnaponként 2-4 koronával olcsóbb az üzemanyag (ez kb. 80-160 Ft), ami egyes helyeken kedves kis sorok kialakulásához szokott vezetni. Azért az emberek itt is megnézik, hogy miért mennyit adnak:)

  • vbela64

    Kedves Szörényi A.!

    “Ha találunk hitelesnek tűnő forrást, akkor arról is írunk Top 10-et, mert nagyon érdekes ranglistát adna ki.”
    Ennyire ügyetlenek nem lehetek, itt egy link:
    http://www.adac.de/infotestrat/adac-im-einsatz/motorwelt/benzinpreis_ausland.aspx
    Igaz kell egy kicsit dolgozni, is, mert ki kell választani az országokat. Mindent megkapsz a helyi pénznemben és Euróra átszámítva. De valami újságírói tevékenység is kell…

    Várjuk a korrekt adatokkal a TOP 10 legolcsóbb, és legdrágább cikket.
    Írhattok hozzá olyat is (ha már “dolgoztok”), hogy milyen egyéb szolgáltatások járnak ehhez az árhoz. (éves adó, autópályadíj…)
    Sok sikert!

  • a.szorenyi

    Kedves vBela64!

    A legdrágább és legolcsóbb üzemanyagárú országokról szóló cikk már megjelent. A belinkelt lista Németország szomszédainak benzináráról nagyon érdekes, de arra pont nem alkalmas, amiről itt szó volt (átlagfizetésből megvehető üzemanyag-mennyiség). Ám eredendő szorgalmunk és újságírói eltökéltségünk megoldást jelent.

    Üdvözlettel, Szörényi András

  • Kempelen10.

    Husky! Nem volt kár érte.

  • vbela64

    Kedves Szörényi András!

    Szomorúan látom, hogy Dániában és Németországban, természetesen csak szerintetek, átkozottul drága a benzin.
    Gondolom, nem is áll szándékotokban ezt a hamis állítást, miszerint ezeket a TOP 10 legdrágább üzemanyagárú országok közé soroltátok.
    Remélem nem az volt a szándékotok, hogy így nyaralás tervezése előtt, az embereket lebeszéljétek arról, hogy ezekbe az országokba el merjenek indulni. Kérlek oldjátok meg, hogy kijavítjátok ezt a cikket, illetve összeállítotok egy korrekt valós adatokon nyugvó listát.
    Minden országon belül található olyan honlap, ahol hozzá lehet jutni az aktuális üzemanyag (benzin) árához. Utána csak a napi valuta vagy deviza árfolyamon kell átszámolni.
    Amennyiben a TOP 10 legolcsóbba természetesen a világ minden tájáról szedtétek az adatokat, így itt is tegyétek ezt, ne csak az európai országokét, ami még nem is igaz.
    Üdvözlettel:
    Vámossy Béla

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.