Nemrég megjelent a 2014-es Vehicle Dependability Study (jármű-megbízhatósági felmérés). A J. D. Power tanulmánya azt vizsgálta, mennyire számíthat az adott márkájú autóra egyesült államokbeli tulajdonosa. A felmérésnek ebben az értelemben megbízhatósági és ügyfél-elégedettségi vonatkozása is van. Az adatok idén hároméves, 2011-es modellévű autókra vonatkoznak, a kérdőívekre tavaly év végén válaszoltak az érintettek.

A kutatásra épülő rangsorban az 1000 azonos márkájú autóra vonatkozó hibák átlaga dönt a sorrendről. A 2013-as 126 helyett az idei vizsgálatban átlagosan 133 kifogásról számoltak be az autótulajdonosok. Az iparági átlagérték romlása nagyrészt a hajtáslánccal való elégedetlenségből fakad, de nem lerobbanások, hanem például a nem eléggé finoman kapcsoló automatikus váltó miatt. Ismétlődő panaszt váltottak ki az erőtlen négyhengeres motorok, mert a nagy vízen túl is a vásárlók egyre nagyobb része ül át takarékosabb autókba.

A cikkben bemutatott legjobbak mellett nyilván az utolsó tíz helyezett rangsora is érdekes: Scion (a Toyota leányvállalata), Chrysler, Volkswagen, Ram (a korábbi Dodge Ram pickup önállósult márkaként), Mitsubishi, Hyundai, Jeep, Land Rover, Dodge, MINI a sorrend. A további autógyártók és a részletek megtalálhatók ezen a linken.

10. Infiniti, 128 hiba/1000 autó. A Nissan luxusmárkája nemcsak a közvetlenül mögötte végző BMW-t előzte meg, de az ügyfél-elégedettségi felmérésekben és megbízhatósági toplistákon hagyományosan remeklő Subarut is

9. Porsche, 125. Az európai autógyártóknak nehéz volt beékelődni az amerikai és ázsiai vetélytársak falanxába. A Porschének sikerült

8-7-6. Toyota, 114. Hármas holtverseny alakult ki a 6-8-ik helyen Az azonos pontszámot elérő márkák esetében a J. D. Power honlapján található sorrendet követjük, ezért nem igazodunk az ABC-hez

8-7-6. Lincoln, 114. Míg 1000 autónkét 140 kifogással a Ford eredménye átlagon aluli, a vállalat luxusmárkája előkelő helyezést ért el. A fotón egy Lincoln MKZ szedán látható

8-7-6. Honda, 114. A japán autógyártó a 2013-as felmérésben 119 ponttal lett hetedik, idén hasonló eredményt ért el, de lényegesen jobb hibaszámmal. Európában nem kapható a Ridgeline pickup

5. Buick, 112. A General Motors konszern két márkája is bekerült a legjobb tíz közé. A Buick több modellje is Opelek technikájára, helyesebben közös GM padlólemezekre épül

4. Acura, 109. A Nissan-Infiniti és a Toyota-Lexus pároshoz hasonlóan a Honda prémiummárkája is jobban szerepelt az anyavállalatnál. A képen a Honda Accord, Acura TSX-ként

3. Cadillac, 107. Az elaggott milliomosok márkájaként pusztuló Cadillac újjáélesztése jól sikerült, kínálata egyre meggyőzőbb és az ügyfelek autóik minőségével is elégedettek

2. Mercedes-Benz, 104. Mindössze két európai márka tudott beékelődni a japán és amerikai autógyártók közé. A Mercedes-Benz messze megelőzi közvetlen konkurenseit

1. Lexus, 68. Toronymagasan vezet a Toyota luxusmárkája. A Lexus mindössze 26 éves története során tucatnyi hasonló elsőséget szerzett és kimagaslóan hűséges ügyfélkörrel büszkélkedhet

Nevetséges benzinárak, tippek gyorshajtási bírságok ellen, a legmenőbb szocialista autók és motorok, a legjobb autós videoklipek, a legerősebb magyar autók, brutális ruszki munkagépek: ne hagyjátok ki a Top 10 rovatot!