Melyik autó nem hagy cserben?

Top 10: 2014-es J. D. Power-rangsor Amerikából

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.05.14. 13.00

Átlagosan romlott az autók megbízhatósága az előző évhez képest, a legjobbak között sok a japán gyártó.

Nemrég megjelent a 2014-es Vehicle Dependability Study (jármű-megbízhatósági felmérés). A J. D. Power tanulmánya azt vizsgálta, mennyire számíthat az adott márkájú autóra egyesült államokbeli tulajdonosa. A felmérésnek ebben az értelemben megbízhatósági és ügyfél-elégedettségi vonatkozása is van. Az adatok idén hároméves, 2011-es modellévű autókra vonatkoznak, a kérdőívekre tavaly év végén válaszoltak az érintettek.

A kutatásra épülő rangsorban az 1000 azonos márkájú autóra vonatkozó hibák átlaga dönt a sorrendről. A 2013-as 126 helyett az idei vizsgálatban átlagosan 133 kifogásról számoltak be az autótulajdonosok. Az iparági átlagérték romlása nagyrészt a hajtáslánccal való elégedetlenségből fakad, de nem lerobbanások, hanem például a nem eléggé finoman kapcsoló automatikus váltó miatt. Ismétlődő panaszt váltottak ki az erőtlen négyhengeres motorok, mert a nagy vízen túl is a vásárlók egyre nagyobb része ül át takarékosabb autókba.

A cikkben bemutatott legjobbak mellett nyilván az utolsó tíz helyezett rangsora is érdekes: Scion (a Toyota leányvállalata), Chrysler, Volkswagen, Ram (a korábbi Dodge Ram pickup önállósult márkaként), Mitsubishi, Hyundai, Jeep, Land Rover, Dodge, MINI a sorrend. A további autógyártók és a részletek megtalálhatók ezen a linken.

10. Infiniti, 128 hiba/1000 autó. A Nissan luxusmárkája nemcsak a közvetlenül mögötte végző BMW-t előzte meg, de az ügyfél-elégedettségi felmérésekben és megbízhatósági toplistákon hagyományosan remeklő Subarut is

9. Porsche, 125. Az európai autógyártóknak nehéz volt beékelődni az amerikai és ázsiai vetélytársak falanxába. A Porschének sikerült

8-7-6. Toyota, 114. Hármas holtverseny alakult ki a 6-8-ik helyen Az azonos pontszámot elérő márkák esetében a J. D. Power honlapján található sorrendet követjük, ezért nem igazodunk az ABC-hez

8-7-6. Lincoln, 114. Míg 1000 autónkét 140 kifogással a Ford eredménye átlagon aluli, a vállalat luxusmárkája előkelő helyezést ért el. A fotón egy Lincoln MKZ szedán látható

8-7-6. Honda, 114. A japán autógyártó a 2013-as felmérésben 119 ponttal lett hetedik, idén hasonló eredményt ért el, de lényegesen jobb hibaszámmal. Európában nem kapható a Ridgeline pickup

5. Buick, 112. A General Motors konszern két márkája is bekerült a legjobb tíz közé. A Buick több modellje is Opelek technikájára, helyesebben közös GM padlólemezekre épül

4. Acura, 109. A Nissan-Infiniti és a Toyota-Lexus pároshoz hasonlóan a Honda prémiummárkája is jobban szerepelt az anyavállalatnál. A képen a Honda Accord, Acura TSX-ként

3. Cadillac, 107. Az elaggott milliomosok márkájaként pusztuló Cadillac újjáélesztése jól sikerült, kínálata egyre meggyőzőbb és az ügyfelek autóik minőségével is elégedettek

2. Mercedes-Benz, 104. Mindössze két európai márka tudott beékelődni a japán és amerikai autógyártók közé. A Mercedes-Benz messze megelőzi közvetlen konkurenseit

1. Lexus, 68. Toronymagasan vezet a Toyota luxusmárkája. A Lexus mindössze 26 éves története során tucatnyi hasonló elsőséget szerzett és kimagaslóan hűséges ügyfélkörrel büszkélkedhet

Nevetséges benzinárak, tippek gyorshajtási bírságok ellen, a legmenőbb szocialista autók és motorok, a legjobb autós videoklipek, a legerősebb magyar autók, brutális ruszki munkagépek: ne hagyjátok ki a Top 10 rovatot!

Kommentek

  • hova

    A sorrend teljesen rendben van, de a három éves megbízhatóság eléggé megmosolyogtatott. A tizenhárom már többet mondana, a huszonhárom pedig mindent elárulna. IgAZ. KINEK VAN MA 23 ÉVES AUTÓJA, CSAK KEVESEKNEK.

  • grobi74

    Egyet értek! De azért még akad akinek 20 éves autója van, nekem is volt japán német, francia is és természetesen a japánok a legmegbízhatóbbak. De tényleg jobb lenne ha inkább öregebb autókat is megnéznének az elárul mindent.

  • hova

    A felmérés igazából hajtáslánc problémákról és egyebekről, nem kimondottan a megállt,nem megy!! témáról. De egyfajta mérce lehet a jelzések irányultsága is. Igen, nekem is van 27 éves japán autóm és nincs vele gondom, de mindenki a gondtalanságot szeretné elérni v. megközelíteni.

  • Specialized78

    Nekem is 20 éves már az A Vectrám.Imádom,nagyon megbízható.Igaz,hogy sok pénzt is költöttem már rá,de meghálálja.Metálkék színben még a mai napig is eléggé dögösen néz ki.Persze ehhez pár igényes kiegészítő is kellett hozzá.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Top 10: Egzotikus családi autók 2 millióig

Aki képes megnyitni elméjét és a sematikus megoldásokon (Octavia, Astra, BMW E46, stb.) kívül keresni családi autót a hétköznapokra, egészen csodálatos találatokba futhat bele az európai használtautó-kínálatban. Persze ott a kérdés: meg szabad venni az ilyesmit?

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

Fekete lyukak az autóban – top 10 pohártartó

Tíz megoldás ugyanarra a feladatra: legyen helye az autóban a pohárnak, bögrének, palacknak.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.