Melyik autó nem hagy cserben?

Top 10: 2014-es J. D. Power-rangsor Amerikából

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.05.14. 13.00

Átlagosan romlott az autók megbízhatósága az előző évhez képest, a legjobbak között sok a japán gyártó.

Nemrég megjelent a 2014-es Vehicle Dependability Study (jármű-megbízhatósági felmérés). A J. D. Power tanulmánya azt vizsgálta, mennyire számíthat az adott márkájú autóra egyesült államokbeli tulajdonosa. A felmérésnek ebben az értelemben megbízhatósági és ügyfél-elégedettségi vonatkozása is van. Az adatok idén hároméves, 2011-es modellévű autókra vonatkoznak, a kérdőívekre tavaly év végén válaszoltak az érintettek.

A kutatásra épülő rangsorban az 1000 azonos márkájú autóra vonatkozó hibák átlaga dönt a sorrendről. A 2013-as 126 helyett az idei vizsgálatban átlagosan 133 kifogásról számoltak be az autótulajdonosok. Az iparági átlagérték romlása nagyrészt a hajtáslánccal való elégedetlenségből fakad, de nem lerobbanások, hanem például a nem eléggé finoman kapcsoló automatikus váltó miatt. Ismétlődő panaszt váltottak ki az erőtlen négyhengeres motorok, mert a nagy vízen túl is a vásárlók egyre nagyobb része ül át takarékosabb autókba.

A cikkben bemutatott legjobbak mellett nyilván az utolsó tíz helyezett rangsora is érdekes: Scion (a Toyota leányvállalata), Chrysler, Volkswagen, Ram (a korábbi Dodge Ram pickup önállósult márkaként), Mitsubishi, Hyundai, Jeep, Land Rover, Dodge, MINI a sorrend. A további autógyártók és a részletek megtalálhatók ezen a linken.

10. Infiniti, 128 hiba/1000 autó. A Nissan luxusmárkája nemcsak a közvetlenül mögötte végző BMW-t előzte meg, de az ügyfél-elégedettségi felmérésekben és megbízhatósági toplistákon hagyományosan remeklő Subarut is

9. Porsche, 125. Az európai autógyártóknak nehéz volt beékelődni az amerikai és ázsiai vetélytársak falanxába. A Porschének sikerült

8-7-6. Toyota, 114. Hármas holtverseny alakult ki a 6-8-ik helyen Az azonos pontszámot elérő márkák esetében a J. D. Power honlapján található sorrendet követjük, ezért nem igazodunk az ABC-hez

8-7-6. Lincoln, 114. Míg 1000 autónkét 140 kifogással a Ford eredménye átlagon aluli, a vállalat luxusmárkája előkelő helyezést ért el. A fotón egy Lincoln MKZ szedán látható

8-7-6. Honda, 114. A japán autógyártó a 2013-as felmérésben 119 ponttal lett hetedik, idén hasonló eredményt ért el, de lényegesen jobb hibaszámmal. Európában nem kapható a Ridgeline pickup

5. Buick, 112. A General Motors konszern két márkája is bekerült a legjobb tíz közé. A Buick több modellje is Opelek technikájára, helyesebben közös GM padlólemezekre épül

4. Acura, 109. A Nissan-Infiniti és a Toyota-Lexus pároshoz hasonlóan a Honda prémiummárkája is jobban szerepelt az anyavállalatnál. A képen a Honda Accord, Acura TSX-ként

3. Cadillac, 107. Az elaggott milliomosok márkájaként pusztuló Cadillac újjáélesztése jól sikerült, kínálata egyre meggyőzőbb és az ügyfelek autóik minőségével is elégedettek

2. Mercedes-Benz, 104. Mindössze két európai márka tudott beékelődni a japán és amerikai autógyártók közé. A Mercedes-Benz messze megelőzi közvetlen konkurenseit

1. Lexus, 68. Toronymagasan vezet a Toyota luxusmárkája. A Lexus mindössze 26 éves története során tucatnyi hasonló elsőséget szerzett és kimagaslóan hűséges ügyfélkörrel büszkélkedhet

Nevetséges benzinárak, tippek gyorshajtási bírságok ellen, a legmenőbb szocialista autók és motorok, a legjobb autós videoklipek, a legerősebb magyar autók, brutális ruszki munkagépek: ne hagyjátok ki a Top 10 rovatot!

Kommentek

  • hova

    A sorrend teljesen rendben van, de a három éves megbízhatóság eléggé megmosolyogtatott. A tizenhárom már többet mondana, a huszonhárom pedig mindent elárulna. IgAZ. KINEK VAN MA 23 ÉVES AUTÓJA, CSAK KEVESEKNEK.

  • grobi74

    Egyet értek! De azért még akad akinek 20 éves autója van, nekem is volt japán német, francia is és természetesen a japánok a legmegbízhatóbbak. De tényleg jobb lenne ha inkább öregebb autókat is megnéznének az elárul mindent.

  • hova

    A felmérés igazából hajtáslánc problémákról és egyebekről, nem kimondottan a megállt,nem megy!! témáról. De egyfajta mérce lehet a jelzések irányultsága is. Igen, nekem is van 27 éves japán autóm és nincs vele gondom, de mindenki a gondtalanságot szeretné elérni v. megközelíteni.

  • Specialized78

    Nekem is 20 éves már az A Vectrám.Imádom,nagyon megbízható.Igaz,hogy sok pénzt is költöttem már rá,de meghálálja.Metálkék színben még a mai napig is eléggé dögösen néz ki.Persze ehhez pár igényes kiegészítő is kellett hozzá.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.