Melyik autó nem hagy cserben?

Top 10: 2014-es J. D. Power-rangsor Amerikából

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.05.14. 13.00

Átlagosan romlott az autók megbízhatósága az előző évhez képest, a legjobbak között sok a japán gyártó.

Nemrég megjelent a 2014-es Vehicle Dependability Study (jármű-megbízhatósági felmérés). A J. D. Power tanulmánya azt vizsgálta, mennyire számíthat az adott márkájú autóra egyesült államokbeli tulajdonosa. A felmérésnek ebben az értelemben megbízhatósági és ügyfél-elégedettségi vonatkozása is van. Az adatok idén hároméves, 2011-es modellévű autókra vonatkoznak, a kérdőívekre tavaly év végén válaszoltak az érintettek.

A kutatásra épülő rangsorban az 1000 azonos márkájú autóra vonatkozó hibák átlaga dönt a sorrendről. A 2013-as 126 helyett az idei vizsgálatban átlagosan 133 kifogásról számoltak be az autótulajdonosok. Az iparági átlagérték romlása nagyrészt a hajtáslánccal való elégedetlenségből fakad, de nem lerobbanások, hanem például a nem eléggé finoman kapcsoló automatikus váltó miatt. Ismétlődő panaszt váltottak ki az erőtlen négyhengeres motorok, mert a nagy vízen túl is a vásárlók egyre nagyobb része ül át takarékosabb autókba.

A cikkben bemutatott legjobbak mellett nyilván az utolsó tíz helyezett rangsora is érdekes: Scion (a Toyota leányvállalata), Chrysler, Volkswagen, Ram (a korábbi Dodge Ram pickup önállósult márkaként), Mitsubishi, Hyundai, Jeep, Land Rover, Dodge, MINI a sorrend. A további autógyártók és a részletek megtalálhatók ezen a linken.

10. Infiniti, 128 hiba/1000 autó. A Nissan luxusmárkája nemcsak a közvetlenül mögötte végző BMW-t előzte meg, de az ügyfél-elégedettségi felmérésekben és megbízhatósági toplistákon hagyományosan remeklő Subarut is

9. Porsche, 125. Az európai autógyártóknak nehéz volt beékelődni az amerikai és ázsiai vetélytársak falanxába. A Porschének sikerült

8-7-6. Toyota, 114. Hármas holtverseny alakult ki a 6-8-ik helyen Az azonos pontszámot elérő márkák esetében a J. D. Power honlapján található sorrendet követjük, ezért nem igazodunk az ABC-hez

8-7-6. Lincoln, 114. Míg 1000 autónkét 140 kifogással a Ford eredménye átlagon aluli, a vállalat luxusmárkája előkelő helyezést ért el. A fotón egy Lincoln MKZ szedán látható

8-7-6. Honda, 114. A japán autógyártó a 2013-as felmérésben 119 ponttal lett hetedik, idén hasonló eredményt ért el, de lényegesen jobb hibaszámmal. Európában nem kapható a Ridgeline pickup

5. Buick, 112. A General Motors konszern két márkája is bekerült a legjobb tíz közé. A Buick több modellje is Opelek technikájára, helyesebben közös GM padlólemezekre épül

4. Acura, 109. A Nissan-Infiniti és a Toyota-Lexus pároshoz hasonlóan a Honda prémiummárkája is jobban szerepelt az anyavállalatnál. A képen a Honda Accord, Acura TSX-ként

3. Cadillac, 107. Az elaggott milliomosok márkájaként pusztuló Cadillac újjáélesztése jól sikerült, kínálata egyre meggyőzőbb és az ügyfelek autóik minőségével is elégedettek

2. Mercedes-Benz, 104. Mindössze két európai márka tudott beékelődni a japán és amerikai autógyártók közé. A Mercedes-Benz messze megelőzi közvetlen konkurenseit

1. Lexus, 68. Toronymagasan vezet a Toyota luxusmárkája. A Lexus mindössze 26 éves története során tucatnyi hasonló elsőséget szerzett és kimagaslóan hűséges ügyfélkörrel büszkélkedhet

Nevetséges benzinárak, tippek gyorshajtási bírságok ellen, a legmenőbb szocialista autók és motorok, a legjobb autós videoklipek, a legerősebb magyar autók, brutális ruszki munkagépek: ne hagyjátok ki a Top 10 rovatot!

Kommentek

  • hova

    A sorrend teljesen rendben van, de a három éves megbízhatóság eléggé megmosolyogtatott. A tizenhárom már többet mondana, a huszonhárom pedig mindent elárulna. IgAZ. KINEK VAN MA 23 ÉVES AUTÓJA, CSAK KEVESEKNEK.

  • grobi74

    Egyet értek! De azért még akad akinek 20 éves autója van, nekem is volt japán német, francia is és természetesen a japánok a legmegbízhatóbbak. De tényleg jobb lenne ha inkább öregebb autókat is megnéznének az elárul mindent.

  • hova

    A felmérés igazából hajtáslánc problémákról és egyebekről, nem kimondottan a megállt,nem megy!! témáról. De egyfajta mérce lehet a jelzések irányultsága is. Igen, nekem is van 27 éves japán autóm és nincs vele gondom, de mindenki a gondtalanságot szeretné elérni v. megközelíteni.

  • Specialized78

    Nekem is 20 éves már az A Vectrám.Imádom,nagyon megbízható.Igaz,hogy sok pénzt is költöttem már rá,de meghálálja.Metálkék színben még a mai napig is eléggé dögösen néz ki.Persze ehhez pár igényes kiegészítő is kellett hozzá.

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.