Autóháború: Corolla a Focus és a Golf előtt

Top 10: A világ legnépszerűbb autói

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.04.30. 12.00

Két Volkswagen, két Toyota és három Ford van a világ legnagyobb darabszámban eladott autói között. Közöljük a 2013-as toplistát.

Másodpercenként 2,6 új jármű talált gazdára a világon 2013-ban. Ebből a több mint 80 milliós járműtömegből választottuk ki a legnagyobb darabszámban értékesített tíz személyautót. A legnépszerűbbek a városi forgalomra és hosszú utakra is befogható kompakt autók, a toplista felét alsó középkategóriás modellek teszik ki. Egy pickup, egy SUV, egy méretes limuzin és két kiskocsi egészíti ki őket, de jöjjön a 2013-as Top 10!

10. Volkswagen Polo, 725 291 db. 2009-es bemutatásával nem friss modell, de a Polo jól tartja magát az újabb konkurensekkel, köztük a 208-cal vagy a Clióval szemben


9. Honda CR-V, 726 961 db. Messze a Hondáé a világ legkeresettebb aszfaltterepjárója, a CR-V alaposan megelőzi közvetlen konkurenseit. 2013 volt az első év, amikor egy SUV be tudott kerülni a legjobb tízbe


8. Chevrolet Cruze, 734 656 db. A General Motors egyetlen típusa, amely a legjobbak között szerepel. A Cruze az Egyesült Államokban, lépcsős háttal fogy kiemelkedően jól. Az európai kivonulás miatt a régiónkban népszerű kombi és az ötajtós kifejlesztése nem sokat tud hozzáadni a limuzin eredményeihez


7. Ford Fiesta, 735 299 db. Évek óta biztos helye van a Fiestának az élbolyban. A kisautó sikerével a Ford az egyetlen márka, amelynek három autója is bekerült a Top 10-be


6. Toyota Camry, 791 815 db. 2013-ban utolsó évét taposta az aktuális Camry, ami alig hagyott nyomot a keresleten. A japán autók amerikai hódításának szimbóluma csupán egy százalékkal maradt el a korábbi évi eredményektől. A Camry Atara egy ausztrál különkiadás


5. VW Golf, 824 629 db. Rendesen meglódultak a tavalyi Év Autójának értékesítései. Ha a Jettát és kínai leszármazottait a Golffal egy kalap alá vennénk, a dobogó első helyén állhatna, de a Volkswagen-konszern külön számítja az egy modellcsaládba tartozó kompakt autókat


4. Hyundai Elantra, 861 417. A Hyundai-Kia konszern nem hivatalos, de stratégiai célja megelőzni a Toyotát. Az Ázsiában, a Közel-Keleten és Észak-Amerikában létfontosságú szedánok versenyében az Elantra jól áll, de a Corollát nem sikerült lenyomnia. Az Európában i30-ként ismert modellből más országokban a ferdehátú mellett van kupé is


3. Ford F-sorozat, 897 445 db. Idén év elején az alumínium vázas új modelltől volt hangos a sajtó, de a dobogóra az előd állhat fel. Az amerikai gazdasági fellendülés, benne a pickuppal dolgozó építőbrigádok autóigénye, jócskán megdobta az F-széria előző évi forgalmát. Muszáj volt ezt a képet berakni


2. Ford Focus, 1 107 253 db. A Corolla-Auris pároson kívül a Focus az egyetlen modellcsalád, amelyből sikerült egymilliónál többet eladnia gyártójának. A Focus megőrizte 2012-es második helyét, részben a Kínában árult elődmodellnek köszönhetően


1. Toyota Corolla 1 245 404 db. Nemrég a Ford, majd a Toyota PR-munkatársai is büszkén trombitálták világgá, hogy az ő autójuk a legelső. Az adatok nem véglegesek ugyan, de ismét a japán márkáé a dicsőség. 2012-höz képest tavaly a Corolla-értékesítések 10 százalékkal nőttek

Forrás: Bestsellingcarsblog.com

Nevetséges benzinárak, tippek gyorshajtási bírságok ellen, a legmenőbb szocialista autók és motorok, a legjobb autós videoklipek, a legerősebb magyar autók, brutális ruszki munkagépek: ne hagyjátok ki a Top 10 rovatot!

Kommentek

  • hova

    A Hyundai-csoport nagyon erőlködik, sikeres is, de még messze van a Toyotától-nagyon messze. A németek szokás szerint “jók”-de nem mindenhol.
    A legtöbb ország, um. földrészen uxv. a japánok verhetetlenek. Kanadában élő rokonom szerint jobbak, mint a hidegtűrő amcsi autók, a németeket itt-kanada- nem respektállják.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

Ingyen tankolás bevásárlás mellé: itt teheted meg

Két fővárosi áruházánál épített ki elektromosautó-töltőállomást a Lidl.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.