Top 10 – A legkisebb fogyasztású autók

A hibridek a legtakarékosabbak

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.03.26. 13.00

Heti Top 10 cikkünkben a legtakarékosabb benzines autókat gyűjtöttük össze. Ez nem a gyári norma, hanem közúton mért fogyasztás.

Akár használt autókról írunk, akár saját örömre nézegetjük az autók fogyasztását, a Spritmonitor.de adatbázisa kincset ér. Az oldal egy online tankolási napló, amely több millió kilométer megtétele alapján kalkulálja az egyes autótípusok és motorváltozatok fogyasztását.

Mivel ezek közúton mért adatok, összehasonlíthatatlanul értékesebbek és reálisabbak a szabványos tesztciklusban kimutatott értékeknél. (A gyári norma szerinti benzines toplistát itt találjátok.) Az eredeti összesítés nem bontja generációkra a típusokat, amit mi megtettünk. Jöjjenek a valós fogyasztási értékek és a legtakarékosabb autók!

10. Honda Jazz Hybrid, 5,3 l/100 km. A villanymotoros rásegítés és a mozgási energia akkumulátoros tárolása nem hoz sokat a japán autónak. A kis egyterű hibridhajtás nélkül alig eszik többet: az 1,2-es átlaga 6,01, az 1,4-es motoré 6,18 l/100 km

9. Škoda Citigo, 5,28 l/100 km. Az ikertrió cseh tagja egészen közel van a gyár által megadott 4,5 literes átlaghoz. A két motorváltozat közül a 60 lóerős beéri 5,2 literrel, a 75 lóerős átlaga három decivel magasabb

8.Daihatsu Coure, 5,27 l/100 kilométer. Apró, légies és nem szívja szárazra a tankot a Daihatsu Coure. Kár, hogy Európából kivonult a kisautókat gyártó Toyota-leányvállalat

7. Citroën C1, 5,24 l/100 km. Úgy fest, a Csehországban gyártott hármas ikrek közül a Citroën C1 tulajdonosai vezetnek a legtakarékosabban. A vele megegyező testvérmodellek átlaga 5,37 (Toyota Aygo) illetve 5,46 liter 100 kilométerre (Peugeot 107)

6. SEAT Mii, 5,23 l/100 km. A Volkswagen Up rokonai közül kettő is befért a legjobb tízbe. A különbség azonban elhanyagolható az egyliteres benzinesek étvágya között

5. Toyota Auris Hybrid, 5,22 l/100 km. A mai Prius hajtáslánca a kevésbé áramvonalas Aurisba plántálva is kivételesen csekély benzinszámlát ígér. Az alaposság kedvéért: a Prius II értéke századra megegyezik a hibrid Auriséval

4. Nissan Pixo 5,12 l/100 km. Köztudott a háromhengeres Suzukikról, hogy kevéssel beérik. A Pixóban is az Alto technikája lakik, a kisautót a Suzuki indiai üzeme gyártja a Nissannak. Érdekes, hogy az Alto, 5,40-es értékével, nem tudott az első tízbe kerülni

3. Toyota Prius III, 5,07 l/100 km. A jelenlegi Prius az a családi autó, amely valóban eljár öt liter benzinnel. A minimális fogyasztás mellett a hibrid hajtáslánc legfőbb értéke a páratlan megbízhatóság

2. Toyota Yaris Hybrid, 4,87 l/100 km. Alapjaiban a Prius II hajtásláncával spórol a Yaris hibrid, amely jelentős továbbfejlesztések árán fért csak el a sokkal kisebb autóba. Városi forgalomba ideális autó

1. Honda Insight I, 3,74 l/100 km. Az első generáció páratlanul takarékos, ám csak kétszemélyes. Aki nem egymaga jár, annak jobb választás a Jazzre épülő második széria, amely ötüléses és 5,45 l/100km átlagával még mindig nem üt lyukat a családi költségvetésbe

Forrás: Spritmonitor.de.

Tippek gyorshajtási bírságok ellen, a legmenőbb szocialista autók és motorok, a legjobb autós videoklipek, a legerősebb magyar autók, brutális ruszki munkagépek: ne hagyjátok ki a Top 10 rovatot!

Kommentek

  • Fogash73

    Nem látom sem a Tesla Model S-t, sem a Tesla Roadstert, sem az Octavia TDI-t, sem a valóban használható ÉS A MÁSODIK 100KM-EN IS CSAK ILYEN KEVESET FOGYASZTÓ AUTÓK EGYIKÉT SEM!!!!

    Ez egy fos, egy buta parasztvakítás, ti meg, kedves szerző és szerkesztő, terítitek ezt a butaságot. Életben, életszerűen használva is literek vannak a vezetői stílusok között. Ez az egyik legfeleslegesebb cikk, amit valaha megjelentettetek. Kár volt érte. :(

  • a.szorenyi

    Kedves Fogash! Ezt tényleg ide szántad kommentnek? Mert ezek az autók a sokadik 100 kilométeren is pont ugyanannyit fogyasztanak, mint az elején. Nincs köztük egyetlen konnektorról tölthető hibrid sem. A dízel Octacia meg azért nincs itt, mert nem benzines (ezzel kezdődik a cikk), de később a dízelek is sora kerülnek.

  • Eddie

    Ez mind szép és jó, de az én szerszámosládám kombi,23 éves, és az első kettőn kívül kevesebbet fogyaszt mindegyiknél.
    Ja, és “háztartási biodízellel” is üzemel…

  • husky

    Ezt kik mérték, kedves szerzők? Ha Ti, akkor OK, ha gyári adatok, akkor az 90-95 százalékban kamuduma! Köze nincs a valósághoz, ezt mindneki tudja! Van amikor rá lehet verni ügyes vezetéssel a gyári érétkre, akár 0,3-0,5 litert, de ez a ritkább!

  • aYvEl

    Husky, ajánlom olvasd el a cikk első felét is, ha eddig nem voltál arra képes. Minden benne szerepel, szépen, olvashatóan, érthetően.

  • prs

    Coure –> Cuore. (mint a Coure Sportivo, az biztos mond valamit :-))

  • Gianniz

    Eléggé kiragadottak a példák. Ha már spritmonitor, akkor az új Civi 1.6D 120LE dízel speciel bőven veri a hibrideket (Prius, Auris hibrid):
    4.84 LE/100km
    http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/18-Honda/168-Civic.html?fueltype=1&vehicletype=1&constyear_s=2013&power_s=120&power_e=120&powerunit=2

    Egyébként meg egy 150LE-s 2.0 TDI nagyvas Octavia3 is elvan 5.6 literből kéziváltóval:
    http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/45-Skoda/399-Octavia.html?fueltype=1&vehicletype=1&constyear_s=2013&power_s=150&power_e=150&gearing=1&powerunit=2

    De ettől függetlenül a Prius is nagyon jó, ha valaki városban, vagy rövidtávon használja, és/vagy pályán elég a 120, akkor az is elvan 5 liter körül. Hosszútávú használat nélkül a dízelek ilyenkor valóban 6 felett esznek.

  • Gianniz

    A spritmonitor toplistája egyébként nem releváns, mert nagyon általános, rengeteg modellt 1 kalap alá vesz.

    Konkrét modellekre viszont nagyon jól rá lehet szűrni, lásd 2013-tól gyártott Civic dízel, a toplistában nem szerepel (csak együtt X évtizede gyártott régi Civicekkel átlagolva), pedig kb. ez a top jelenleg 2014-ben.

  • Gianniz

    Arra teljesen értelmetlen rákeresni (toplista alapján), hogy pl. Octavia dízel, mert az 15 év/3 generáció sima TDI/PD TDI és CR TDI motorokkal 90-184LE között. Ez egy értelmezhetetlen vegyesfelvágott.

    Aminek értelme van 1 motorgenerációra rászűrni, adott évjáratól, és alapvetően kéziváltóval. Így pl. nagyon jól kijön, hogy a 2013-as Civic dízel, mennyivel jobb minden másnál, pl. az 1.6-os Kia Ceed-ek +1 litert esznek (4.8 vs. 5.9 liter), stb.

  • aYvEl

    Gianniz: ebben a cikkben a benzines autók szerepelnek (pontosabban benzinnel működő autók). A dízeleknek szerintem külön cikket szánnak :)

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Top 10: Egzotikus családi autók 2 millióig

Aki képes megnyitni elméjét és a sematikus megoldásokon (Octavia, Astra, BMW E46, stb.) kívül keresni családi autót a hétköznapokra, egészen csodálatos találatokba futhat bele az európai használtautó-kínálatban. Persze ott a kérdés: meg szabad venni az ilyesmit?

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

Fekete lyukak az autóban – top 10 pohártartó

Tíz megoldás ugyanarra a feladatra: legyen helye az autóban a pohárnak, bögrének, palacknak.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.