Tapasztalataink szerint az, ahogy itthon a sebességmérés működik, nem mindig a közlekedésbiztonság javítását szolgálja. A radarozás helyszínei és a legveszélyesebb útvonalak között nem találtunk átfedést. Még rosszabb, hogy az objektív felelősség pont a felelősség megcsúfolása. Nem több a gyorshajtókra kivetett adónál, amelynek egészen addig nincs visszatartó ereje, amíg az üzembentartó rászánja a pénzt az automatikusan érkező csekkekre. Mert a veszélyes helyen veszélyes tempóval hajtó vezetők kilétére többnyire nem derül fény.

Nem lehet túl jó így rendőrnek lenni és parancsra végezni a közutálatnak örvendő pénzbevasalást, amit a kormányok évről beterveznek a költségvetésbe. Ebben a sajátságos helyzetben tíz tippel kívánunk segíteni Olvasóinknak, hogy elkerüljék a gyorshajtási bírságokat.

10. Fotók a helyszínről. Ha látjuk, hogy bemértek, álljunk meg! Fotózzuk le a helyszínt több irányból, a mérőautó elhelyezkedését! Ha szabálytalanok a mérés körülményei, az segíthet egy bírósági eljárásban


9. Papírmunka. Időnként a rendőrség is hibázhat. Mi van, ha lejárt a mérőeszköz hitelesítése, biztos, hogy minden rendben van a mérési jegyzőkönyvvel? Egy jogi eljárásban ezek is apró esélyek a megbírságolt autósnak


8. Bízzunk a rendőrségben! A rendőrség rendszeresen közli az adott hónapra ütemezett sebességellenőrzések helyszínét. Ha az előbbi link megszűnne működni, érdemes ezt a keresést lefuttatni a tervezett helyszínek megismeréséhez


7. Tudjunk a mérésekről! A Traffihunter.hu oldal ingyenes alkalmazását okostelefonra letöltve értesülhetünk a fix mérések helyszínéről. Ezt sok navigációs szoftver is tudja (bár pl. Svájcban tilos a használatuk), de a rendszer előnye, hogy a felhasználók is töltenek fel aktuális adatokat

6. Viselkedj udvariasan! Megállításkor, közúti ellenőrzéskor szálljunk ki az autóból az egyenruhásokhoz! Jobb benyomást kelt és a mérlegelési tartományon belül talán a bírság összege is mérséklődhet. A rendőrök adott esetben az életüket áldozhatják értünk, állampolgárokért. Még ha ez szerencsére ritka is, minimálisan megérdemlik, hogy ne a lehúzott ablakon át tárgyaljunk velük

5. Ne járj villantós autóval! Egy színe, formája alapján feltűnő autót könnyebben kiszúrni a forgalomból a sebességmérést végző rendőrnek. Vörös Ferrariban könnyen megtalálnak

4. Hagyd el a belső sávot! Többsávos úton jobbára a belső sáv megy a leggyorsabban, ebből kiindulva ott érdemes keresgélni a radarpisztollyal

3. Figyelj a tipikus mérési helyekre! Nincs kényelmesebb annál, mint jól belátható úton, messziről bemérni a gyorshajtókat. Az autópálya-felüljárók ideális mérési pontok, például az M7-esen a székesfehérvári benzinkútnál. Persze bárhol lapulhat traffipax, kukának álcázott fix csapdáktól civil kocsikon át a mozgó Astrából dolgozó kameráig a rendőrség eszköztára széles, akár itthon, akár külföldön

2. Helyzetfelismerés. Amikor lassul a forgalom, annak többnyire van valami oka. Ismeretlen helyen autózva a sebesség megválasztásával igazodjunk a többiekhez

1. Szabálytisztelet. A legkézenfekvőbb betartani a sebességkorlátozást, mindig és mindenütt. Aki szerint a szabálytisztelet megold mindent, az nyilván 30-40-nel halad az útépítés után országúton felejtett korlátozó táblák hatálya alatt és a Nagykőrösi úton is 30-ra mérsékeli a sebességet hasonló esetben