Tippek gyorshajtási bírságok ellen

Top 10: Mit tehetünk, hogy ne mérjenek be?

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.02.26. 13.00

Cikkünkben tippeket adunk, hogy minél kevesebb gyorshajtási bírság érkezzen a Vas Megyei Rendőr-főkapitányságtól.

Tapasztalataink szerint az, ahogy itthon a sebességmérés működik, nem mindig a közlekedésbiztonság javítását szolgálja. A radarozás helyszínei és a legveszélyesebb útvonalak között nem találtunk átfedést. Még rosszabb, hogy az objektív felelősség pont a felelősség megcsúfolása. Nem több a gyorshajtókra kivetett adónál, amelynek egészen addig nincs visszatartó ereje, amíg az üzembentartó rászánja a pénzt az automatikusan érkező csekkekre. Mert a veszélyes helyen veszélyes tempóval hajtó vezetők kilétére többnyire nem derül fény.

Nem lehet túl jó így rendőrnek lenni és parancsra végezni a közutálatnak örvendő pénzbevasalást, amit a kormányok évről beterveznek a költségvetésbe. Ebben a sajátságos helyzetben tíz tippel kívánunk segíteni Olvasóinknak, hogy elkerüljék a gyorshajtási bírságokat.

10. Fotók a helyszínről. Ha látjuk, hogy bemértek, álljunk meg! Fotózzuk le a helyszínt több irányból, a mérőautó elhelyezkedését! Ha szabálytalanok a mérés körülményei, az segíthet egy bírósági eljárásban


9. Papírmunka. Időnként a rendőrség is hibázhat. Mi van, ha lejárt a mérőeszköz hitelesítése, biztos, hogy minden rendben van a mérési jegyzőkönyvvel? Egy jogi eljárásban ezek is apró esélyek a megbírságolt autósnak


8. Bízzunk a rendőrségben! A rendőrség rendszeresen közli az adott hónapra ütemezett sebességellenőrzések helyszínét. Ha az előbbi link megszűnne működni, érdemes ezt a keresést lefuttatni a tervezett helyszínek megismeréséhez


7. Tudjunk a mérésekről! A Traffihunter.hu oldal ingyenes alkalmazását okostelefonra letöltve értesülhetünk a fix mérések helyszínéről. Ezt sok navigációs szoftver is tudja (bár pl. Svájcban tilos a használatuk), de a rendszer előnye, hogy a felhasználók is töltenek fel aktuális adatokat

6. Viselkedj udvariasan! Megállításkor, közúti ellenőrzéskor szálljunk ki az autóból az egyenruhásokhoz! Jobb benyomást kelt és a mérlegelési tartományon belül talán a bírság összege is mérséklődhet. A rendőrök adott esetben az életüket áldozhatják értünk, állampolgárokért. Még ha ez szerencsére ritka is, minimálisan megérdemlik, hogy ne a lehúzott ablakon át tárgyaljunk velük

5. Ne járj villantós autóval! Egy színe, formája alapján feltűnő autót könnyebben kiszúrni a forgalomból a sebességmérést végző rendőrnek. Vörös Ferrariban könnyen megtalálnak

4. Hagyd el a belső sávot! Többsávos úton jobbára a belső sáv megy a leggyorsabban, ebből kiindulva ott érdemes keresgélni a radarpisztollyal

3. Figyelj a tipikus mérési helyekre! Nincs kényelmesebb annál, mint jól belátható úton, messziről bemérni a gyorshajtókat. Az autópálya-felüljárók ideális mérési pontok, például az M7-esen a székesfehérvári benzinkútnál. Persze bárhol lapulhat traffipax, kukának álcázott fix csapdáktól civil kocsikon át a mozgó Astrából dolgozó kameráig a rendőrség eszköztára széles, akár itthon, akár külföldön

2. Helyzetfelismerés. Amikor lassul a forgalom, annak többnyire van valami oka. Ismeretlen helyen autózva a sebesség megválasztásával igazodjunk a többiekhez

1. Szabálytisztelet. A legkézenfekvőbb betartani a sebességkorlátozást, mindig és mindenütt. Aki szerint a szabálytisztelet megold mindent, az nyilván 30-40-nel halad az útépítés után országúton felejtett korlátozó táblák hatálya alatt és a Nagykőrösi úton is 30-ra mérsékeli a sebességet hasonló esetben

Kommentek

  • sforisek

    Be kell tartani a sebesseg korlatozast, meg ha esszerutlen akkor is.
    En is fizettem mar 30000-et, de nem hibaztahatom a rendort.

  • gic

    Ha már a cikkben is ajánlottak egy alkalmazást, megteszem én is:

    Fél éve használom a Waze nevű navigációt, amelyben a felhasználók jelenthetnek gyakorlatilag mindent. Azóta nem láttam úgy rendőrt, hogy kilométerekkel előbb nem tudtam volna róla. De például szétszakadt kamionkerékről is előre tudtam, hogy ott lesz előttem az autópályán.
    Navigáláskor meg valós idejű forgalmi adatok alapján tervez útvonalat.

    És ingyenes.

  • Guilltonie

    Nem tudom,hogy jó ötlet e igazoltatáskor az út szélén kiszállni a kocsiból ha a rendőr nem kér rá.
    Nem biztos,hogy túl jó néven veszi.
    USA-ban pl kifejezetten tilos.

  • tank

    Igaz ez!

  • OKdoki

    Persze próbálok szabálytisztelő lenni. De az egyik halálkőzeli élményem, Csornáról Sárvárra hajtva a 86-os úton volt, ahol 40-60-as sebbesség korlátozások voltak nagy területeket átfedve. Mondanom sem kell, hogy sehol sem dolgoztak az úton, és a minősége sem indokolta az ilyen mérvű korlátozást. Az elején, 60-nál rádobtam tízet, 40-nél húszat. Így is folyamatosan előzték a kamionok is. Beláthatatlan út szakaszokon is, ahol ha elmérte akkor egyszerűen rám rántotta a kormányt, így fékezhetetlen egy nagyot. Végülis egyik sem volt veszélyes, mert minden figyelemmel az elözgetökre, a szebejövökre és a helyzetemre koncentráltam, így folyamatosan mások helyett is oldottam meg a helyzeteket. Mindenesetre, fél óra múlva már nem igen mentem 70 alá, mert a bírságot elfogdható felárral tartottam.

  • tengerimalac

    Ez a kocsiból kiszállás nagy ötlet! Öcsém udvarias akart lenni és kiszállt, mikor a hatóság egy sima okmányellenőrzésnél megállította a 2A-n. Kapta is a figyelmeztetést, hogy lesz ez egy ötezres, ha nem kap magára egy mellényt. A hülye meg poénkodott, hogy nem fázik. Utána 10 percig győzködtük a rend éber őrét, hogy egy ilyen hülyeségért tekintsen már el a bírságtól, mert akart mellényt venni, de az a csomagtartóban volt és pont érte indult. Jobb az amerikai módszer. Kocsi megáll, ablak le, kéz a kormányon jól láthatóan és csak azt csinálja az ember, amire a rendőr utasítja.

  • hova

    Szörényi úr, nekem egy, azaz 1! javaslatom van és akkor nem kel félni.
    Tartsa be- és mindenki- az adott útszakaszra érvényes sebességhatárt!
    Mérhetetlenül elkeserít, hogy komoly értelmiségi emberek ötleteket adnak arra, hogyan sértsünk törvényt és esetenként töröljünk el az útról embert-kocsit egyaránt! Úgy is az autósok 70%-a túllpi, nem kell őket bíztatni, mennek ők Ön nélkül is gyorsabban!

  • geotrinus

    “értelmiségi emberek ötleteket adnak arra, hogyan sértsünk törvényt”

    Melyik pontban bíztat “törvény” sértésre?

  • hova

    Tippek gyorshajtási bírságok ellen
    Top 10: Mit tehetünk, hogy ne mérjenek be?Szerző: Szörényi András ”

    Miért kellene ezt a címet megmagyarázni………..?

  • geotrinus

    Melyik pontban bíztat bármilyen törvény- vagy jogszabálysértésre?

  • szaboata

    hova,ha te pusztán ennyit értesz a cikkből és a mindennapi életből,akkor a hiba nálad van.Amikor ennyire idióta,nyíltan pénzbeszerző szabályok vannak,akkor azokat betartani nagyobb balesetveszély,mint 70-el menni egy faluban száraz,belátható úton.A baleseti okok nem az ilyen gyorshajtásokból származnak,hanem az aggressziv vezetésből,odanemfigyelésből,és a közlekedésre való nevelés teljes hiányáról.Az elemisták is már biciklivel vagy gyalog részt vesz a forgalomban,de fogalma sincsen az egészről.Még a gimiben sincsen semmilyen okítás kreszből.
    Az utak rossz állapota sok helyen szintén balesetveszélyes önmagában,
    és sokan nagyon ritkán vezetnek,akár évekig nem is ülnek autóba,de mivel papiron minden rendben egyszer mégis volán mögé ülnek,és…
    Aki viszont sokat vezet és túllépi a sebességet,az meg nem okoz balesetet.Nem sportból teszi,hanem azért mert haladni akar,abban a Magyarországban,ahol nincsenek autópályák.azért,hogy adót fizessen ennek a pénzéhes skalpoló politikának,aki még így is le akarja nyúzni róla a sokadik+1 bőrt.

  • hova

    ” Ebben a sajátságos helyzetben tíz tippel kívánunk segíteni Olvasóinknak, hogy elkerüljék a gyorshajtási bírságokat”

    geotrinus,ez a mondat arra int, hogy tarst be a szabályokat? Nem, azt mondja, segítek megúszni a büntetés az ötleteimmel,tehát abovo menj nyugodtan ahogy akarsz. De az egész cikk azt sugallja, hogy szemét a törvény, szemét a rendőr, aki végrehajtja és szemét mindenki, aki pénzt vesz el tőlem gyorsjajtás miatt, mert vannak indokaim! Indokai sok embernek lennének, hogy miért lopott a boltban, de ez senkit nem érdekel. Ötletet adhatnék én is a tolvajnak, aki kenyeret lop a boltból, de ettől még megbüntetik. Nem szeretem, ha valaki ostobaságot beszél és mellé is dumál!

  • hova

    SZABOATA!
    Nem, az életből nagyon sokat értek, azt is értem, mit akar mondani Szörényi úr, hogy most és mindörökké a rendőrök nem a veszélyes, indokolt helyen mérnek, hanem leginkább csak ott, ahol nagyobb összegeket húznak le rólunk!!Tehát a pénzbehajtás a lényeg.Egy kreatív.normális autóvezető mindíg tudja, hol, mikor milyen sebességgel lehet közlekedni, gondolom Szörényi is ezt gondolja, de jómagam is!!!Én is!! De ha nem tetszik a rendszer, írjon a belügyminiszternek, hogy mit kifogásol, és a beérkező levelet rakja fel ide:arra is megválaszolok, nem kell félni. De balhéra “hajlítani” az embereket, azt nem tartom okos dolognak. És igen, tré az útjaink nagy része, kevés az autópálya, autótút, stb. stb, de ez nem ok a “bulira”:legyen nagy szája a miniszter felé, írjon neki és azt is tegye ide fel, nem lefelé kell szövegelni, hanem felfelé, mert nem én hozom a törvényt, hanem valaki “feljebbvaló”. Tehát nem hiszem, hogy ebben a témában nálam van a hiba, csak picit gondolkozz eé rajta- az egyébként nyilvánvaló rendőrségi gazságok++ ellenére is!

  • Kempelen10.

    Guillotine. Az az USA. Ez meg nem szerencsére. Okoskodás, hülyeség.

  • Kempelen10.

    Hova! nem, nem azt sugallja. Ráadásul a legvégén (amit te nyilván nem olvastál) leírja, hogy a szabályokat be kell(ene) tartani, ám maga a cikk arról szól többek közt, hogy milyen hibáékat véthet a yard? A mérésügyi törvény rájuk is vonatkozik, a tábla elé mérés köcsög dolog és trövénytelen is, kukának álcázni a rendőrt minimum megalázó (neki). ne legyél már hülye, inkább küldj egy sört a szerzőnek, amiért felnyitotta a szened, hogy alkalomadtán élhess azokkal a jogaiddal, melyekről fogalmad sincs. Hülyeként élni lehetséges, de minek?
    A cikk arról szól, hogy hogyan előzheted meg és mit tehetsz jogtalan bírság esetén.
    Ezt itt csak te nem érted eddig.

  • Guillotinee

    Kempelen!

    Ahogy mások is írták nem annyira hülyeség!

    A hülyeség olyat csinálni amire a rendőr nem utasít!
    A kocsiból kiszállás ilyen!
    De te meg Szörényi szálljatok csak ki.
    Megnézném hogy akkor is ilyen flegma leszel e ha jól megvág még egy 10-re!

  • Jozscsi

    Szörényi András!
    Ennyi baromságot összeirkálni, mint ami itt van… Nem szállok ki, mert akkor látja, hogy fosok tőle és a bohócokat jobban szívatják. A másik, hogy Vas megyébe Szombathelyre fut be minden bemért autós fotója online. Nem fog és nem is mérlegelhet a rendőr a helyszínen!!! Ha lekaptak, akkor az már szívás. Én még nem halottam olyat, hogy valakinek elengedtek volna egy 300000-es bírságot azért, mert visszament és csinált pár képet a traffipaxos autóról, hogy szabálytalanul állt. (egyébként megteheti, utána kell olvasni) A sportkocsis példa az meg egyenesen röhejes. Ne járj villantós sportkocsival. Akkor ne is vezess és biztos nem jön csekk sem! Végül még annyit, hogy nem a traffipaxos rendőr anyját kell szidni, ahogy azt sokan teszik, mert ha én hajtok gyorsan, magamnak köszönhetem, a zsaru csak a munkáját végzi. Pénzbírság helyett az autót kéne elkobozni fél évre, hogy legyen min gondolkoznia a száguldozóknak.

Fekete lyukak az autóban – top 10 pohártartó

Tíz megoldás ugyanarra a feladatra: legyen helye az autóban a pohárnak, bögrének, palacknak.

Top 10 – Legendás autók dupla kerek lámpákkal

A duplakerek első fényszórópár a valaha volt legbiztosabb módszer a menőségi faktor feltornázására. Visszapillantva rengeteg klasszikus tekintete ettől lett emlékezetes, a teljesítmény, a sportosság jelzőjévé vált a négy lámpa. Ladától a Dodge Chargerig.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Top 10 – Legendás hátsó szárnyak

A gyári vasalódeszkák kortalan elemei a nagy teljesítményű sportkocsiknak. Ami utólagos kiegészítőként lehet rémes túlzás, az egy különleges típuson legendás dizájnelem, és olykor még hasznos is. Most ebből az utóbbi, vágygerjesztő kategóriából szedtünk össze tízet.

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

Rózsaszín taxikkal védik a nőket

A nők biztonságos közlekedését szolgáló új taxiszolgáltatást indítanak csütörtökön Pakisztánban: a nők vezette rózsaszín taxikat telefonon vagy mobilalkalmazáson keresztül lehet megrendelni, de akár le is lehet inteni az utcán.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Van okostelefonod? Akkor ezt most imádni fogod!

Persze csak akkor, ha Te is azok közé tartozol, akik sokszor elfelejtik, pontosan hová is parkoltak. Nagyvárosban azért ez előfordul, pláne ha nincs helyismereted.

McLaren: A Honda felejtse el a céges kultúrát!

A McLaren versenyfőnöke szerint a motorgyártó Hondának el kellene fogadnia, hogy a Forma-1 más világ, mint az autógyártás, itt mindennél fontosabb a gyorsaság és a hatékonyság.

Minden autó megbukott a spanyol emissziós vizsgálaton

Spanyolországban minden vizsgált, dízelmotoros autómodell a megengedettnél több káros anyagot bocsát ki közúton.

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

Nem erőlteti tovább a kisautókat a BMW

Nem tervezi újabb modell fejlesztését a Mini fronthajtásos platformjára a BMW. Inkább nagyobb autóiból szeretne többet eladni.

Akár Budapesten is feltűnhet az új magyar busz

Úgy tűnik, a hazai elővárosi és távolsági szegmensben a magyar Credo veszi át az Ikarus korábbi vezető szerepét. A cégnél azért Budapestről sem tettek le teljesen.

F1: Ricciardo kisiklatná a Verstappen-expresszt

Daniel Ricciardo hangsúlyozza, hogy egyelőre jó a viszonya Max Verstappennel, de az motiválja, hogy megverje a széles körben hájpolt holland tinit.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.