Amerikában a Ford annyi F-sorozatú pickupot adott el egy év alatt, hogy sorba állítva elérnének Los Angelestől New Yorkig. Ott tavaly 763 402 darab kellett a piaci elsőséghez, nálunk ugyanehhez elég volt 3170 és a kocsisor sem érne át Szegedről Makóra. De 2013-ban újra növekedett az autópiac, és ennek örülünk. A cikk adatai tartalmazzák az először itthon regisztrált, de valójában külföldön landoló példányokat is. A reexport nagyjairól Lencsés Csaba nemsokára a külön cikkel jelentkezik, de most lássuk az összpiac legjobbjait a JATO számai alapján!

10. Nissan Qashqai, 1001 db. A Qashqait az importőr év végén egymillió forintos kedvezménnyel futtatta ki, a 3 999 000 forinttól hirdetett autó hamar el is fogyott. Ügyes stratégia volt, a hiány jól előkészítette a pályát drágább második generációnak, amely az idei számokat hozhatja


9. Ford Fiesta, 1107 db. A flottapiacon a Ford nélkül szinte nincs is komoly tárgyalás, a tendergyőzelmekből a kisautó is profitált. Az értékesítéseket megtámogatta a modellfrissítés


8. Opel Corsa, 1133 db. 2013 már a kisautó nyolcadik éve volt a piacon, de öreg korára is sikeres maradt. Tavaly az Opel jelentős kedvezményekkel kínálta a Corsát, illetve az Astra H pótlására szánt Merivát és J Astrát is


7. Volkswagen Golf, 1438 db. Két kiskocsi közé ékelődik be az alsó középkategória meghatározó autója. A Golf ezt az eredményt még a régi kombival érte el, idén a friss Variant is segíthet a flottapiaci szereplésben


6. Suzuki Swift, 1598 db. A Swift megőrizte 2012-es első helyét a kiskategória élén. A képet árnyalja, hogy az autók harmadát a regisztrációt követő két hónapon belül kivonták a forgalomból. Aztán újra eladták őket, kicsit nyugatabbra


5. Suzuki SX4, 1650 db. Két típussal is szerepel a legjobb tízben az újraéledt Suzuki. Az SX4 eladásai ősszel lódultak meg, az új SX4 S-Cross bemutatása után


4. Dacia Duster, 1876 db. Aki a saját pénzét költötte autóra, az Dustert vett a legnagyobb számban. A Dacia terepjárója vezet a szabadidő-autók között is. De ami jó a magánembernek, az nem elég jó járőrözni. Bár a legolcsóbb 4x4-es dízel Yeti és a legolcsóbb 4x4-es Duster dCi között listaáron 2 172 610 Ft az árkülönbség, a kormánynak sikerült Yetikkel megszórnia a rendőrséget


3. Ford Focus, 2147 db. Tavaly az év második felében végig nyitott volt a verseny a Focus és az Astra között az ezüstéremért. Végül kicsit kevesebb Focus kapott magyar rendszámot. A Ford a könnyű haszonjárműveket is összesítő teljes piac első helyével vigasztalódhat


2. Opel Astra, 2225 db. 2012-ben 3102 darabbal, benne a rendőrautó-beszerzéssel, az Astra H önmagában is piacvezető volt. Utódának az elmúlt évben a második helyet sikerült megszereznie


1. Škoda Octavia, 3170 db. Nem érzékcsalódás, ha minden bokorban új Octaviákat látunk. Bár az autó előértékesítése csak februárban kezdődött, a hivatalos bemutató pedig márciusban volt, az előddel együtt sikerült megszereznie a koronát. Az ötajtós hosszával számolva a tavaly eladott Octaviákat egymás mögé állítva 14,8 kilométeres kocsisort kapnánk.

Forrás: JATO Dynamics

Pusztító gépezetek, milliárdos fizetések, nevetségesen alacsony és ijesztően magas üzemanyagárak: további Top 10-es cikkeinkért kattints ide!