Top 10: A legdurvább tűzoltók

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.11.16. 13.15

A tűz elleni harcban kétség kívül ezek a monstrumok bizonyulnak a legjobb választásnak.

“Gyerekek, mai rajzóránk témája a tűzoltóautó lesz. Fogjon mindenki egy rajzlapot, vegyétek elő a színes ceruzákat, és kezdjetek hozzá! A legügyesebb rajzokat kirakjuk a terem falára” – mondta a tanítónéni az óra elején, majd harapott egy nagyot a csendélethez szánt almából. 
Mindenkiben ott él a kép a piros, kocka tűzoltóról, kék lámpával a tetején. Ez teljesen rendjén van, hiszen Magyarországon (és számtalan országban úgyszintén) a legtöbb tűzoltóautó bizony piros, szögletes és jelzőfény van a tetején. Viszont léteznek olyan speciális járművek is, amiket nem találunk meg az Ablak-Zsiráf “T” betűjénél. Lássuk, melyik a 10 leghatékonyabb eszköz, ami segíti a bátor tűzoltók munkáját.

Pozhtechnika MRU GVT-150

A monstrum szárazási helye Oroszország, amit akár utánaolvasás nélkül is meg tudtunk volna állapítani, vagy nincs ráragasztva az oldalára. Sajnos nagyon kevés angol információt találtam róla, de annyit biztosan tudunk, hogy csúcssebessége 3 kilométer/óra, súlya pedig 19 tonna. Másodpercenként 151 liter vizet képes célba juttatni, és távirányítással akár 300 méterről is működtethetjük.

UPG-92

Úgy néz ki ez a tűz ellen bevehető lánctalpas, mintha rakétavetővel lenne felszerelve, de ez nem így van. A tetején lévő 5 csőből 40 méter távolságba képes kilőni a lángok megfékezésére használható, kézi poroltókban alkalmazotthoz hasonló anyagot. Az UPG végsebessége 65 km/óra.

Maserati Quattroportamino

Az 1967-ben épített autót legtöbbször az olasz versenypályákon használták a tűzesetek megfékezésére. Fontos volt, hogy gyorsan a helyszínre érjen, hiszen ha a pilóta bennragadt az égő versenygépben, nem lehetett késlekedni. Motorháza alatt 4,2 literes V8-as, 260 lóerős motor található, és

Kommentek

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.