Hazánkban még mindig csak a 2008-as időszak eladásainak töredékénél tart a piac, de némi fejlődés azért van. Idén október végéig 46 409 darab személyautó kapott magyar rendszámot a JATO Dynamics adatai szerint, ami 6 százalékos bővülés. Az adatokban szerepelnek a gyenge forinttal és a nyomott hazai árakkal megtámogatott reexport számai. Tehát azok az autók, amelyeket  forgalomba helyeznek, aztán kivonnak a forgalomból és kivisznek az országból. De lássuk a 2013 októberéig legnagyobb darabszámban regisztrált autókat!

10. Nissan Qashqai, 866 db. A Qashqai kifuttatása annyira jól sikerült, hogy az ezerhatos Visia Redet hiába akarták volna akciós áron 3 990 000 forintért hazavinni a népek, a gyártási kvótát elkapkodták és a kocsi elfogyott. Év elején befut az új. Összehasonlításképp a Mazda CX-5-ből 146 talált gazdára az első tíz hónapban.


9. Opel Corsa, 922 db. Öregnek öreg a Corsa, de ez az egyik autó a kiskategóriában, amely flották részeként és magánvásárlók körében is nagy számban talál gazdára. A kettő együtt az akciókkal megtámogatva elég a kilencedik helyhez


8. Ford Fiesta, 926 db. A Fordok 87 százalékát vállatok nevére regisztrálják az okmányirodák. Amikor egy cég a Fordtól veszi meg a teljes flottát, a Mondeók és Transitok farvízén elkel jó pár Fiesta is


7. Volkswagen Golf, 1235 db. Míg a márkák között a személyautó-piaci rangsorban a Volkswagen a harmadik a Škoda és az Opel mögött, de ezt az eredményt nem a Golf hozta önmagában. Az idei Év Autója a hetedik legnépszerűbb személyautó volt 2013 idén októberig


6. Suzuki SX4, 1333 db. Az autócsere program az SX4 forgalmát is megdobta. Az akcióban többnyire a hónap közepétől más márkájú autók tulajdonosai is részt vehetnek, így nemcsak a felelőtlen üzletpolitikával 120 havi hitelekbe beültetett Suzuki-tulajokra számíthat a kereskedőhálózat


5. Suzuki Swift, 1393 db. Szinte örökös listavezető volt a Swift, majd évekre kiesett az első tízből. Akciókkal megtámogatva az aktuális modellből ismét egyre több talál gazdára


4. Dacia Duster, 1605 db. Hajszál híján harmadik lett a Duster, a magyar magánvásárlók kedvenc autója. Akik a saját pénzüket költik kocsira, azok a legnagyobb arányban a Dacia terepjáróját veszik


3. Ford Focus, 1608. Míg a személyautó-márkák között Škoda, Opel, VW, Ford a sorrend, a modellek között a Focus dobogós. Céges autóként hagyományosan népszerű


2. Opel Astra, 1848 db. Népszerű cégautó az Opel Astra is, amelynek eladásaiból összesen 310 darab jut az elődre. Mivel a bemutatása óta többször szigorított gyalogosvédelmi előírásoknak a H Astra csak gazdaságtalan továbbfejlesztéssel volna képes megfelelni, az autó jelenleg már nem is helyezhető forgalomba. A 310 régi autó még év elején talált gazdára


1. Škoda Octavia, 2596 db. Szabad szemmel jól kivehető, hogy Magyarországra megérkezett az új Octavia. Nyár vége óta a kombi is elérhető belőle, ami a piacot életben tartó flottavásárlóknak fontos szempont

Forrás: JATO Dynamics

Gyanúsan olcsó új autók, a legfurcsább biciklik, a legmagasabb kilométerköltségű autók, a legfájóbb benzinárak, a leggyorsabb vonatok és további Top 10 témájú cikkek itt.