Top 10: Magyarország kedvenc autói

Egy Dacia a Suzukik előtt

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.11.09. 06.00

Magyarország legnépszerűbb autói között egy Škoda, egy Opel, egy Ford és egy Dacia is van. A Suzuki viszont két autóval is szerepel az első tízben.

Hazánkban még mindig csak a 2008-as időszak eladásainak töredékénél tart a piac, de némi fejlődés azért van. Idén október végéig 46 409 darab személyautó kapott magyar rendszámot a JATO Dynamics adatai szerint, ami 6 százalékos bővülés. Az adatokban szerepelnek a gyenge forinttal és a nyomott hazai árakkal megtámogatott reexport számai. Tehát azok az autók, amelyeket  forgalomba helyeznek, aztán kivonnak a forgalomból és kivisznek az országból. De lássuk a 2013 októberéig legnagyobb darabszámban regisztrált autókat!

10. Nissan Qashqai, 866 db. A Qashqai kifuttatása annyira jól sikerült, hogy az ezerhatos Visia Redet hiába akarták volna akciós áron 3 990 000 forintért hazavinni a népek, a gyártási kvótát elkapkodták és a kocsi elfogyott. Év elején befut az új. Összehasonlításképp a Mazda CX-5-ből 146 talált gazdára az első tíz hónapban.


9. Opel Corsa, 922 db. Öregnek öreg a Corsa, de ez az egyik autó a kiskategóriában, amely flották részeként és magánvásárlók körében is nagy számban talál gazdára. A kettő együtt az akciókkal megtámogatva elég a kilencedik helyhez


8. Ford Fiesta, 926 db. A Fordok 87 százalékát vállatok nevére regisztrálják az okmányirodák. Amikor egy cég a Fordtól veszi meg a teljes flottát, a Mondeók és Transitok farvízén elkel jó pár Fiesta is


7. Volkswagen Golf, 1235 db. Míg a márkák között a személyautó-piaci rangsorban a Volkswagen a harmadik a Škoda és az Opel mögött, de ezt az eredményt nem a Golf hozta önmagában. Az idei Év Autója a hetedik legnépszerűbb személyautó volt 2013 idén októberig


6. Suzuki SX4, 1333 db. Az autócsere program az SX4 forgalmát is megdobta. Az akcióban többnyire a hónap közepétől más márkájú autók tulajdonosai is részt vehetnek, így nemcsak a felelőtlen üzletpolitikával 120 havi hitelekbe beültetett Suzuki-tulajokra számíthat a kereskedőhálózat


5. Suzuki Swift, 1393 db. Szinte örökös listavezető volt a Swift, majd évekre kiesett az első tízből. Akciókkal megtámogatva az aktuális modellből ismét egyre több talál gazdára


4. Dacia Duster, 1605 db. Hajszál híján harmadik lett a Duster, a magyar magánvásárlók kedvenc autója. Akik a saját pénzüket költik kocsira, azok a legnagyobb arányban a Dacia terepjáróját veszik


3. Ford Focus, 1608. Míg a személyautó-márkák között Škoda, Opel, VW, Ford a sorrend, a modellek között a Focus dobogós. Céges autóként hagyományosan népszerű


2. Opel Astra, 1848 db. Népszerű cégautó az Opel Astra is, amelynek eladásaiból összesen 310 darab jut az elődre. Mivel a bemutatása óta többször szigorított gyalogosvédelmi előírásoknak a H Astra csak gazdaságtalan továbbfejlesztéssel volna képes megfelelni, az autó jelenleg már nem is helyezhető forgalomba. A 310 régi autó még év elején talált gazdára


1. Škoda Octavia, 2596 db. Szabad szemmel jól kivehető, hogy Magyarországra megérkezett az új Octavia. Nyár vége óta a kombi is elérhető belőle, ami a piacot életben tartó flottavásárlóknak fontos szempont

Forrás: JATO Dynamics

Gyanúsan olcsó új autók, a legfurcsább biciklik, a legmagasabb kilométerköltségű autók, a legfájóbb benzinárak, a leggyorsabb vonatok és további Top 10 témájú cikkek itt.

Kommentek

  • PROVOCATOR

    Kedves “autós újságírók” ne nevezzük már a Dacia Dustert terepjárónak! Akkor a Toyota Land Cruiser, vagy a Land Rover Defender micsoda, holdjáró?

  • Guillotine

    Tehát akkor ez a magyar és külföldi cégek által kedvelt autók listája amit magyarországon forgalomba helyeztek…

  • ikaroly

    A kis hazánkban a dácia duster a király,megjelenésben,árban,tartósságábam a legjobb.A többi elbújhat ez mögött!

  • apaarpi

    Guillotine: javarészt gyakorlatilag igen.

    Szia András !

    Érdekes adat a CX-5-é, de a Qasqai-hoz a hazai piacon hasonlítani szerintem nem nagyon érdemes, főképp az árak miatt:
    a Mazda gyakorlatilag 7 milliótól indul, benzinessel, dízellel felette, a Nissanból meg az 1.6 benzines és az 1.5-1.6 dízelek fogynak, jellemzően 4-6 millió közötti áron.
    Nem egy a célközönség.
    Szerintem pl. majd az új SX4-el érdemesebb lesz összevetni.

  • Levrone

    PROVOCATOR: ha megnézed a terepszögeit, rámpaszöget, hasmagasságot, gázlómélységet, illetve egyéb adatait, akkor inkább a terepjárókhoz áll közelebb, mint az SUV-khoz. Ezt tényleg ki lehet vinni keményebb terepre, nem úgy, mint a többit. Nyilván annyira nem komoly, mint az általad említett típusok, de nem is arra találták ki. Egyébként elég komoly terepen elmegy, érdemes egy-két videot megnézni róla a youtube-on, “dacia duster offroad test” címszavak alapján. Én komolyan meglepődtem.

  • hova

    Hajlamos vagyok egyetérteni Guillotinnel és apaarpival, mondjuk az CX-5-t én sem tenném “össze”a Nisannal,barátom közel 10 milkóért vett egyet, a Nissan ennyibe nem kerül és barátom nem szegény ember! És abban is van igazság,hogy magyar kedvelt céges autók. A dusterről meg inkáb nem beszélek.De érdemes lesz figyelni az SX4-et, de méginkább kíváncsi leszek a mazdákra!

  • v_johny

    Hát ezt így meg most akkor hogyan?! A túlsúlyos Astra a 2. helyen???!!! Hát hol vannak a megmondóemberek akik felvilágosíthatnák a vásárlóikat hogy a tömeg így-meg úgy és mindenekelőtt… ;-)

  • ikaroly

    hova,pedig beszélhetne a dusterről,mert komoly versenytárs,és még meg is lehet venni.Sokan olyan nagyképűek,hogy azt hiszik,csak 5millió fölött van autó,a duster egy magyar embernek tökéletes választás.

  • beach_boy

    v_johnny: Hát igen, túlsúlyos a dög, de nekem például annyira bejön, hogy erőssen gondolkozom egy új megvételén. Bár a facelift előtti jobban tetszik, de szinte lehetetlen egy újszerű használt példányt találni normális konfigban.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.