Top 10: A legerősebb magyar autók

Suzukitól Mercin át az Audiig

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.10.23. 06.00

Magyarországon teljes kapacitással évente mintegy 125 000 személyautó készülhet. Közöttük több is van, amely 5 másodpercen belül gyorsul százra és több mint 300 lóerős.

1992-ben nemcsak a hazai személyautó-gyártás indult újra az Opel Astra összeszerelésével, majd a Swift gyártásával, de ettől az időtől hazánk fontos autóipari központtá vált a Kelet-Közép-Európában. E heti Top 10 cikkünkhöz a legerősebb Magyarországon gyártott autókat kerestük ki a rendszerváltás utáni időszakból. Az minősült magyar autónak, amely itthon készült, tehát az A3 alapvetően nem Győrben gyártott első generációja is bekerült a cikkbe a hazai S3-mal. Minden típus és generáció csak a legerősebb motorváltozatával szerepel, hogy ne a listát ne töltse meg önmagában a jelenlegi TT Coupé és a TT Roadster.

10. Suzuki Swift Sport, 136 LE. Szerencsére a Swift Sport egy lóerővel erősebb a kétliteres, FIAT-dízelmotoros SX4-nél, ezért Esztergomot a bitang jó sportmodell képviseli a tízben. A vagány kisautó már öt ajtóval is kapható az ezerhatos, pörgős motorral


9. Audi A3 Cabriolet (8V), 180 LE. Mivel az S3 kabrió még hiányzik az árlistákról, a nyitott A3 friss generációját az 1,8 TFSI képviseli, szerény fogyasztással


8. Audi A3 Cabriolet (8P) 2,0 TFSI, 200 LE. A korábbi verzió 9 másodperc alatt nyitotta le vászontetejét és 7 másodperc alatt zárta be, amikor kellett. A százra gyorsulás sem tartott sokkal tovább


7. Audi S3, 210 LE. Nem, nem a mai S3-ról van szó, hanem az 1999. márciusában bemutatottról, amelynek összeszerelését az Audi a győri munkatársakra bízta. Gyorsulása a B 250-nel azonos, 6,8s százig, A négykerék-hajtású sportváltozat végsebessége 238 kilométer/óra


6. Mercedes-Benz B 250, 211 LE. A kecskeméti B-osztályhoz kapható egy motor, amivel a békés családi egyterű váratlan dolgokra képes. Német autópályán a 180-200 lóerős kiskategóriás sportgépek sem érik utol, mert remek alaktényezőjével (0,29) 240 kilométer/órás végsebességre képes. Ehhez persze a kell a 211 lóerős, kétliteres turbómotor is


5. Audi TT-S, 225 LE. Peter Schreyer ma a Hyundai és a Kia alelnökeként a két márka önállóbb pozicionálásán dolgozik. Amikor még szériaautókat rajzolt, többek között a TT került ki a keze alól. A rendőrségi változat is 6,4 mp alatt gyorsul százra, talán a fényhíd dacára megfutja a 243 km/órás gyári csúcssebességet


4. Audi S3 Limousine 300 LE. Az A3 limuzinnal vált teljes autógyárrá a győri összeszerelő üzem. A kétliteres négyhengeressel 4,9 mp alatt kilő százra, a 380 Nm nyomatékhoz már kell a quattro összkerékhajtás


3. Audi RS3 Sportback, 340 LE. A TT RS motorjának másik változata 450 Nm nyomatékkal és 340 lóerővel tombolt az előző A3-ban. Az autóból 5639 készült Győrben, míg az eredeti terv nem volt több 1000-2000 darabnál


1-2. Audi TT RS Plus, 360 LE. Akinek megadatik vezetni a TT-t az öthengeres turbómotorral, az garantáltan emlékezni fog a 4,1 másodperces százra gyorsulásra, a motor és a kipufogó üvöltésére. Az RS Plus a fekete-piros alufelnikről, a szénszálas műanyag tükörházról és a kipufogócsöveket körülvevő fekete betétről ismerhető fel


1-2. Mercedes-Benz CLA 45 AMG 4Matic, 360 LE. A legerősebb magyar autó dicsősége a CLA-é, holtversenyben a TT csúcsmodelljével. Az összkerékhajtású sportlimuzin szívdöglesztően néz ki és szédítően megy: álló helyzetből 4,6 mp alatt gyorsul százra

Forrás: saját gyűjtés

Gyanúsan olcsó új autók, a legtöbbet fogyasztó motorok, a legmagasabb benzinárak, a leggyorsabb vonatok és további Top 10 témájú cikkek itt.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Hát, ez a felhozatal amúgy rendben van :)

  • hova

    Mi a jó büdös francnak kell 2-3-400 LE-s gépeket az utakra engedni?!! Az ezt vezetők 90%-a képtelen megfelelően kezelni és uralni a gépeket! Aztán meg jön a sírás-rivás! Technikailag persze a sorrenddel nincs bajom.

  • bubibeka1.6

    hova – 2013.10.25 13:25!!!

    Ha ilyen buta kérdés felvetődik Önben, akkor nincs helye egy autós rajongói oldalon.

Top 10: Egzotikus családi autók 2 millióig

Aki képes megnyitni elméjét és a sematikus megoldásokon (Octavia, Astra, BMW E46, stb.) kívül keresni családi autót a hétköznapokra, egészen csodálatos találatokba futhat bele az európai használtautó-kínálatban. Persze ott a kérdés: meg szabad venni az ilyesmit?

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

Fekete lyukak az autóban – top 10 pohártartó

Tíz megoldás ugyanarra a feladatra: legyen helye az autóban a pohárnak, bögrének, palacknak.

Top 10 – Legendás autók dupla kerek lámpákkal

A duplakerek első fényszórópár a valaha volt legbiztosabb módszer a menőségi faktor feltornázására. Visszapillantva rengeteg klasszikus tekintete ettől lett emlékezetes, a teljesítmény, a sportosság jelzőjévé vált a négy lámpa. Ladától a Dodge Chargerig.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

Fontos változásokra készülhetnek az autósok

Változnak a műszaki vizsgát érintő szabályok és a jogosítvánnyal kapcsolatos rendelkezések.

SMS-ben rúgta ki munkásait az államosított gyár

Miután a General Motors venezuelai üzemére rátette a kezét a helyi kormány, a cég írásos üzenetben közölte alkalmazottaival: átutalták a végkielégítésüket, vehetik a kalapjukat.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

Sosem látott fotókon az oroszok új tankja

Nézz be az orszok legújabb tankjának fülkéjébe, ezeket a fotókat még nem sokan látták, néhány napja kerültek fel a netre.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.