Top 10: A legerősebb magyar autók

Suzukitól Mercin át az Audiig

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.10.23. 06.00

Magyarországon teljes kapacitással évente mintegy 125 000 személyautó készülhet. Közöttük több is van, amely 5 másodpercen belül gyorsul százra és több mint 300 lóerős.

1992-ben nemcsak a hazai személyautó-gyártás indult újra az Opel Astra összeszerelésével, majd a Swift gyártásával, de ettől az időtől hazánk fontos autóipari központtá vált a Kelet-Közép-Európában. E heti Top 10 cikkünkhöz a legerősebb Magyarországon gyártott autókat kerestük ki a rendszerváltás utáni időszakból. Az minősült magyar autónak, amely itthon készült, tehát az A3 alapvetően nem Győrben gyártott első generációja is bekerült a cikkbe a hazai S3-mal. Minden típus és generáció csak a legerősebb motorváltozatával szerepel, hogy ne a listát ne töltse meg önmagában a jelenlegi TT Coupé és a TT Roadster.

10. Suzuki Swift Sport, 136 LE. Szerencsére a Swift Sport egy lóerővel erősebb a kétliteres, FIAT-dízelmotoros SX4-nél, ezért Esztergomot a bitang jó sportmodell képviseli a tízben. A vagány kisautó már öt ajtóval is kapható az ezerhatos, pörgős motorral


9. Audi A3 Cabriolet (8V), 180 LE. Mivel az S3 kabrió még hiányzik az árlistákról, a nyitott A3 friss generációját az 1,8 TFSI képviseli, szerény fogyasztással


8. Audi A3 Cabriolet (8P) 2,0 TFSI, 200 LE. A korábbi verzió 9 másodperc alatt nyitotta le vászontetejét és 7 másodperc alatt zárta be, amikor kellett. A százra gyorsulás sem tartott sokkal tovább


7. Audi S3, 210 LE. Nem, nem a mai S3-ról van szó, hanem az 1999. márciusában bemutatottról, amelynek összeszerelését az Audi a győri munkatársakra bízta. Gyorsulása a B 250-nel azonos, 6,8s százig, A négykerék-hajtású sportváltozat végsebessége 238 kilométer/óra


6. Mercedes-Benz B 250, 211 LE. A kecskeméti B-osztályhoz kapható egy motor, amivel a békés családi egyterű váratlan dolgokra képes. Német autópályán a 180-200 lóerős kiskategóriás sportgépek sem érik utol, mert remek alaktényezőjével (0,29) 240 kilométer/órás végsebességre képes. Ehhez persze a kell a 211 lóerős, kétliteres turbómotor is


5. Audi TT-S, 225 LE. Peter Schreyer ma a Hyundai és a Kia alelnökeként a két márka önállóbb pozicionálásán dolgozik. Amikor még szériaautókat rajzolt, többek között a TT került ki a keze alól. A rendőrségi változat is 6,4 mp alatt gyorsul százra, talán a fényhíd dacára megfutja a 243 km/órás gyári csúcssebességet


4. Audi S3 Limousine 300 LE. Az A3 limuzinnal vált teljes autógyárrá a győri összeszerelő üzem. A kétliteres négyhengeressel 4,9 mp alatt kilő százra, a 380 Nm nyomatékhoz már kell a quattro összkerékhajtás


3. Audi RS3 Sportback, 340 LE. A TT RS motorjának másik változata 450 Nm nyomatékkal és 340 lóerővel tombolt az előző A3-ban. Az autóból 5639 készült Győrben, míg az eredeti terv nem volt több 1000-2000 darabnál


1-2. Audi TT RS Plus, 360 LE. Akinek megadatik vezetni a TT-t az öthengeres turbómotorral, az garantáltan emlékezni fog a 4,1 másodperces százra gyorsulásra, a motor és a kipufogó üvöltésére. Az RS Plus a fekete-piros alufelnikről, a szénszálas műanyag tükörházról és a kipufogócsöveket körülvevő fekete betétről ismerhető fel


1-2. Mercedes-Benz CLA 45 AMG 4Matic, 360 LE. A legerősebb magyar autó dicsősége a CLA-é, holtversenyben a TT csúcsmodelljével. Az összkerékhajtású sportlimuzin szívdöglesztően néz ki és szédítően megy: álló helyzetből 4,6 mp alatt gyorsul százra

Forrás: saját gyűjtés

Gyanúsan olcsó új autók, a legtöbbet fogyasztó motorok, a legmagasabb benzinárak, a leggyorsabb vonatok és további Top 10 témájú cikkek itt.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Hát, ez a felhozatal amúgy rendben van :)

  • hova

    Mi a jó büdös francnak kell 2-3-400 LE-s gépeket az utakra engedni?!! Az ezt vezetők 90%-a képtelen megfelelően kezelni és uralni a gépeket! Aztán meg jön a sírás-rivás! Technikailag persze a sorrenddel nincs bajom.

  • bubibeka1.6

    hova – 2013.10.25 13:25!!!

    Ha ilyen buta kérdés felvetődik Önben, akkor nincs helye egy autós rajongói oldalon.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.