Top 10: Halálos utak

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2013.10.18. 12.00

A közlekedéssel párhuzamosan jelentek meg a közlekedési balesetek is. De vannak különösen gázos helyek, amik valamiért vonzzák a bajt. Általában nem véletlenül…

Nem könnyű sorba rendezni, hogy vajon a világ mely útszakaszai a legveszélyesebbek. Nem is szigorú a sorrend, csak a legelső hely tűnik igazán biztosnak. Kezdjük is a sort a közelben, Európában, majd ugorjunk át más kontinensekre.
10. A44-es út, Egyesült Királyság

Top 10: Halálos utak 1
A dél angol területen futó főút beláthatatlan kanyarjai miatt veszélyes, a legtöbb áldozatot a frontális ütközések okozzák. Az egyre növekvő baleseti számok miatt a hatóságok erősen ellenőrzik a sebességkorlátozás betartását, ennek ellenére ez az útszakasz mégis népszerű maradt a gyorshajtó motorosok körében.
Dél Amerikában sok minden megtörténhet. Nem is meglepő, hogy jó pár úttal szerepelnek a listában:
9. BR-116-os út, Brazília

Top 10: Halálos utak 2
Brazília egyik legfontosabb, 4385 kilométeres útjának érthető, vagy vannak veszélyesebb részei. A listás most is egy rossz minőségű, sziklás terepen vezető szakasz, amely Porto Allegre és Rio de Janeiro között szedi áldozatait. A rossz út mellett a csapadékos idő, a rossz látási viszonyok és a hatalmas forgalom is nehezíti a sofőrök dolgát.
8. Pánamerikai főút, Costa Rica
Top 10: Halálos utak 3
A világ leghosszabb útja, amely Alaszkától egészen Dél Amerikáig tart, 40 ezer kilométernél is hosszabban kanyarog. Persze ennek is a magasabban fekvő, Costa Rica-i részei a legkevésbé kedveltek, a keskeny, hitvány minőségű, lyukakkal teletűzdelt utak és mókás földcsuszamlások boldogítják az utazót errefelé. 
7. Patiopoulo-Perdikaki, Görögország
Top 10: Halálos utak 4
Ismét egy keskeny ócska minőségű, bár nem túl magasan fekvő hegyi út, mindenféle korlát, felfestés nélkül, extrém csúszós, murvás felülettel. Éjszaka a legkönnyebb itt meghalni, mert néhol az út mindkét oldalán le lehet hullani a feneketlen mélységbe.
6. Cotopaxi Ecuador 
Top 10: Halálos utak 5
A Pánamerikai utat egy működő vulkánt is jegyző nemzeti parkkal összekötő szakasz nemcsak a pocsék, gödrös útjai miatt veszélyes, hanem néha nagyobb vizeket is keresztez az út – amely magában nem lenne annyira nagy szám – de híd nélkül nem lehet annyira vicces az átkelés. De az esők, vízfolyások is okozhatnak kellemetlen meglepetést az arra járónak.
5. Az Indiát átszelő nagy út
Top 10: Halálos utak 6
Indiai út nélkül nem lehetne teljes a sor. Ez az út emberemlékezet óta köti össze a kontinensnyi ország keleti és nyugati felét. Kipling még az élet folyója néven emlegette, de a mai utazónak ez a több ezer kilométeres, tehenekkel, bölényekkel, riksákkal, gyalogos árusokkal és felelőtlen, túlrámolt, rémes állapotú járművekkel közlekedő sofőrökkel súlyosbított út ma már inkább egy rémálomra hasonlít 
4. Luxor-ba vezető út, Egyiptom
Top 10: Halálos utak 7
Egyiptom manapság amúgy sem túl hívogató célpont, de a Luxor-ba vezető út, békeidőben is könnyen lehet halálos. A menő turistalátványosság felé vezető út nem a nehézségéről hírhedt, hanem a rajta tevékenykedő gonosztevőktől. És ha egy rabló, vagy terrorista nem jelentene elég veszélyt, akkor az úton éjszaka, a rablók elől rejtőzködve lámpa nélkül szembe jövők is bármikor elbaltázhatják az ember napját.
Nagyjából így fest az út: 
3. Szecsuán-Tibet út,  Kína
Top 10: Halálos utak 8
Ugyan Kína még csak mostanában áll át az autóhasználatra, mégis vannak veszélyes, sok közlekedő halálát okozó útjaik. Ezek a jellemzően a legritkábban lakott területeken lévők közé tartozik a fent említett is, amely tucatnyi hegységen halad át, átlagosan 4-5000 méteres magasságban. Ez nemcsak az embereket, de a gépeket is alaposan kikészíti, és persze a felhők, a sziklaomlások, lavinák is színesítik az utazást.
2. Szibéria Oroszország
Top 10: Halálos utak 9
Amióta fedélzeti kamerás videók érkeznek Oroszországból, azóta sosem látott felvételeken borzadunk. Ha ez nem lenne elég a dobogós helyhez, akkor spékeljük meg az egészet rettentő hideggel és szinte nem is létező utakkal. A 10 hónapos tél, a felfoghatatlan hideg mind kemény, de az olvadás sem hoz javulást, akkor felolvad a föld és az átázott földutakon minden azonnal elsüllyed.
1. Yungas, Bolívia
Bár objektíven nehéz megítélni, melyik a világ legveszélyesebb útja, mégis talán a bolíviai jelölt a legesélyesebb. Az Andokban, 4600 méter magasra is felkúszik a La Paz és Coroico között kacskaringózó út, amely rémes hajtűkanyarjaival, szinte állandó ködével, őrült vezetőivel vívta ki ezt az előkelő helyet. Emellett gyakoriak a földcsuszamlások is, az elkerülőút 2006-os megnyitásáig évente 2-300 utazó hagyta ott a fogát különféle változatos halálnemek miatt. 

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Hiányolom a magyar 4-es utat a listából :)

  • Specialized78

    Zöldfülű!
    Ráadásul én a 4-esen megyek minden nap.:))
    Kész hős vagyok…:)

  • menőmanó

    A 4-es egy nagyon jó kis út. Mindig örülök, ha arra kell mennem.
    Elég forgalmas, így jó sokat lehet előzni. Egyre kevesebb az ilyen út az autópályák terjedésével. Szolnok után viszont határozottan csökken az autók száma. Persze a legtöbben nem szeretik az ilyen forgalmas országutakat mert nem tudnak előzni ezért haladni sem. :)

  • Ambrus Gergely

    én a 24-es úton szoktam dzsalni hajnal 2-3 kor, Mátra-Eger oda-vissza.

  • imi001

    A birkák fényképeznek meg kameráznak ahelyett hogy rohannának és megnéznék hátha él még a sofőr Na a f…om sem lenne ott buszsofőr Akit érdekel az ilyen annak ajánlom a jéglovagokat illetve a kamionnal az Andok halálútjain című sorozatokat

  • Guillotine

    Menő!

    Nem gondolod hogy az ilyenek miatt veszélyes a 4-es út mint Te?!!
    Előzni mindig tudnak és akarnak is nem csak a magadfajták!
    Volt szerencsém a tejködben előző 7.5 tonnás Postakocsival frontálisan ütközni 2007-ben. Szerencsére épp csak a lámpánk és löhárítónk tört össze de az árokban kötöttünk ki….de teherautó is.
    Az ilyen hozzáállásal mit a tiéd mindegy milyen autóval vagy Te akkor is előzni akarsz ha nem lehet!
    Bár még a jobbik fajta amelyik erősebb autóval próbálkozik és nem szutyokkal vagy kamionnal!

  • menőmanó

    Guillotine

    Ne akarj abban okoskodni amiben nem vagy képben. Maradj meg a saját térfeleden (műszaki, technikai kérdések) jobban jársz. :)
    Nem ismersz, nem tudod hogyan vezetek, de meg akarod mondani a tutit?
    Én akkor előzök amikor lehet és nem akkor amikor szabad, maradjunk ennyiben.
    Balesetet így nem okoztam, nekem viszont tettek keresztbe a többiek a figyelmetlenségük miatt.
    Persze értem én, hogy többeknek ez nem tetszik, de az nem érdekel, hiszen hátrányuk nincs belőle. 2-3 mp és már ott sem vagyok. Az úton szeretek haladni és még szórakoztat is.
    A többség általában nem szeret (akar, mer, tud) gyorsan autózni, nincs elég tapasztalata, nincs tehetsége vagy egyszerűen fél a retorziótól (büntetés). Rám egyik sem jellemző, így kilógok a sorból, ez kétségtelen. :)

    ui.:
    A baleseteket nem a hozzám hasonló országúton sokat vezető és nagyon nagy tapasztalattal rendelkező “száguldozók” okozzák, hanem a tapasztalatlanok, az éppen siető “mazsolák” vagy a figyelmetlenek.
    Te vagy rá az élő példa. :D

  • Guillotine

    Menő!

    Engedd meg hogy reagáljak!
    Te sem tudod én hogy vezetek de azt tudod hogy én okozom a baleseteket?!
    Na most akkor ki a hülye??

    “A baleseteket nem a hozzám hasonló országúton sokat vezető és nagyon nagy tapasztalattal rendelkező “száguldozók” okozzák, hanem a tapasztalatlanok, az éppen siető “mazsolák” vagy a figyelmetlenek.
    Te vagy rá az élő példa. :D ”

    Aha!
    Tehát ha a 7.5 tonnás postakocsit vezető sofőr -aki nyilván rutinnal nem rendelkezik mert végülis csak 600km-t vezet egy nap az országon belül- a tejködben úgy gondolja hogy ő most előz ha lehet ha nem ,ha záróvonal van ha nincs majd én és a barátom (nem én vezettem!) véletlenül arra közlekedünk szabályosan 90km/h helyett 80km/h-val -tekintettel a látási és útviszonyokra- akkor mi,én vagy ő vagyunk hibásak a baleset bekövetkezéséért és nem a nagyon nagy rutinnal ,tapasztalattal és versenyzési tehetséggel megáldott sofőr??!

    Ezt te sem gondolod komolyan!

    Látom önbizalomból nincs hiány nálad!

    Egyet kérdezek válaszold meg!


    A többség általában nem szeret (akar, mer, tud) gyorsan autózni, nincs elég tapasztalata, nincs tehetsége vagy egyszerűen fél a retorziótól (büntetés). Rám egyik sem jellemző, így kilógok a sorból, ez kétségtelen. :)”

    “A baleseteket nem a hozzám hasonló országúton sokat vezető és nagyon nagy tapasztalattal rendelkező “száguldozók” okozzák, hanem a tapasztalatlanok, az éppen siető “mazsolák” vagy a figyelmetlenek.”

    Na akkor azt meséld el hogy ha enniyre nagyon azt hiszed magadról hogy te mindenkinél jobban vezetsz akkor miért nem bizonyítod a tudásod valahol,bárhol és miért kőművesnek mentél nem autóversenyzőnek??!
    Akkor talán nem kéne magad után hurimpállni egy szarig megrakott utánfutót! :D
    Miért nem kezdtél tizen pár évesen gokartozni és lépkedni a ranglétrán??!
    Miért nem jársz most is versenypájára ahelyett hogy az országúton éled ki magad? Miért gondolod hogy amit csinálsz az vezetési tudás és nem szerencse??!

    Te csak egy átlag sofőr vagy aki kilépett az átlag lóerők világából és ez megrészegítette!
    Láttam már sok hozzád hasonlót RS Audikkal meg M -es BMW-kel Type R Hondákkal STI-kel,EVO-kal.
    A szerencsésebbje még él és rég eladta a kocsiját amikor felnőtt vagy gyereke született.

  • Guillotine

    Menő!

    Kérdezek még valamit mert neked hatalmas a tapasztalatod,rutinod és a tudásod.

    Ha 140-el defektet kapsz első kerékre az országúton mit csinálsz?:

    a.) Fékezel.
    b.) Gázt adsz amig el nem halad a többi autós körülötted.
    c.) Leveszed a lábad a gázról.

    Székely úr segítségét ne kérd ebebn a témában mert nem autóversenyzésből van diplomája + neki 130 felett nem létezik sebesség.

    Érdekelne az is ha már ilyen lenézően irogatsz nekem hogy a jogosítványod mennyi és milyen kategóriára szól??

  • menőmanó

    Guillotine: “Na most akkor ki a hülye??”

    Ezt te kérdezed? :D
    Ki szállt el vizes úton a kanyarban?
    Nekem van annyi eszem, hogy még nem szálltam el, pedig valószínűleg gyorsabban és többet autózom nálad.
    Talán itt jön elő a tapasztalat és az érzék? ;)
    Esetleg csak szerencsém volt? Az is lehet. Csak tudod az embernek nem lehet mindig szerencséje.

    Az a te nagy bajod, hogy kevered a szezont a fazonnal.
    Az, hogy valaki sokat vezet (sofőrök stb.) az nem egyenlő azzal a tapasztalattal, amikor valaki sokat vezet állandóan sietve, előzgetve kényszer hatása nélkül csak “élvezetből”.
    Lődörögni mindenki tud az úton, ahhoz nem kell se tapasztalat se tudás.
    Mindig mosolygok azokon, akiket beérek és erős autó birtokában meg akarják mutatni, hogy ők is tudnak gyorsan menni. Aztán pár km után belátják, hogy itt nem elég csak a gázt nyomni, mint egy töketlennek az autópályán. Sok “nagyautós” döbbent rá erre. :D

    ’94-óta járom az országutakat igen tempósan és ha tehetem mindig ott megyek.
    Még a horvát délebbi tengerpartra is országúton mentem és nem a pályadíj miatt.
    Szóval azt tanácsolom, hogy autószerelő létedre ne hidd azt, hogy a vezetéshez is jobban értesz nálam és vizsgáztatni akarsz, mert az egyáltalán nem biztos, hogy így van. :)

    Mellesleg imádok gokártozni a mai napig, de sajnos nem tehetem, hogy ott töltsem az időm, pedig nagyon élvezném. Évente egyszer-kétszer szoktam csak elmenni.
    Mellesleg szívesen kiállnék veled egy versenyre. ;)

  • Guillotine

    Krisztián!
    A mellébeszélés mindig nagy erősséged volt!!:)
    Tehát akkor kettőnk közül mégis nekem van több tapasztalatom??!!:)
    Miért kőműves vagy és nem autóversenyző??
    Nem velem kell versenyezned!
    Én nem versenyzek országúton senkivel mert többet ér a saját és utasaim élete!
    Amenyibben valóban olyan nagy a tudásod kamatoztasd versenyzőként!
    Én nem mondtam hogy jobban vezetek mint te mások!
    Én azt mondtam hogy te sem vezetsz jobban mint más csak azt hiszed és szerencséd van!
    Hát majd ha egyszer nem válaszolsz vissza akkor tudom hogy mégis volt erősebb autó és gyorsabb sofőr akivel kezdtél!!

    Sok szerencsét!!!

  • menőmanó

    Guillotine

    Látom még mindig nem érted! Én nem versenyzem senkivel. A saját tempómban szoktam autózni. Már leírtam neked egy jó párszor, de mindig belém kötsz. :)

    Késő volt? Nem értetted a szöveget? Gokart versenyre hívtalak nem közútira.
    Száraz időben gondoltam. ;)

Top 10: Egzotikus családi autók 2 millióig

Aki képes megnyitni elméjét és a sematikus megoldásokon (Octavia, Astra, BMW E46, stb.) kívül keresni családi autót a hétköznapokra, egészen csodálatos találatokba futhat bele az európai használtautó-kínálatban. Persze ott a kérdés: meg szabad venni az ilyesmit?

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

Fekete lyukak az autóban – top 10 pohártartó

Tíz megoldás ugyanarra a feladatra: legyen helye az autóban a pohárnak, bögrének, palacknak.

Top 10 – Legendás autók dupla kerek lámpákkal

A duplakerek első fényszórópár a valaha volt legbiztosabb módszer a menőségi faktor feltornázására. Visszapillantva rengeteg klasszikus tekintete ettől lett emlékezetes, a teljesítmény, a sportosság jelzőjévé vált a négy lámpa. Ladától a Dodge Chargerig.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.