Top 10: Melyik kocsiba fér a legtöbb csomag?

A legnagyobb csomagterű autók

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.10.10. 13.15

Nagy csomagtartó nélkül nem létezik családi autó. Összeszedtük a legöblösebb csomagterű modelleket.

Ezúttal a családi autót keresőknek kívánunk támaszt nyújtani az orbitális csomagterű autók összegyűjtésével, az itthon kapható típusokra szorítkozva. Van köztük egyterű és áruszállítóból domesztikált családi autó is. Haszonjárművek személyautó-változatait a Berlingo-Kangoo méretosztályig vettük be a válogatásba, maximum öt üléssel. Máskülönben a cikkben csak a Transit, az Expert, a Vivaro és társaik szerepelnének, amelyek személyszállító kivitelben sem tipikus családi autók, eleve áruk miatt sem.

Fontos, hogy a csomagtéradatokat a német ipari szabvány, a DIN előírásai szerint rangsoroltuk, aminek alapját a VDA (Verband der Automobilindustrie), a Német Autóipari Szövetség ajánlása adja. Ezért is hívják ezt a módszert VDA-szerinti mérésnek. A csomagtartót itt nem kis golyókkal töltik meg vagy víztérfogatra számolják át, hanem szabványosított méretű, 50x100x200 milliméteres hasábokkal.

Ne a litereknek higgyünk!

De aki a csomagtér alapján választ autót, ne a litereknek higgyen, hanem próbálja bele a neki fontos tárgyakat a csomagtartóba! A számoknál többet mond a ténylegesen használható tér, amit számadatokkal nehéz kifejezni. Az összértékben ugyanis mindig szerepel a pótkerékvályú és az oldalrekeszek térfogata is. Állítható hátsó ülés esetén a gyári adatokat ne csak a legmeredekebb, legkényelmetlenebb támlaállással vegyük figyelembe, hanem normál utazó pozícióban. A Suzuki SX4 S-Cross csomagtartója ezért lehet 430/400 literes.

10. Renault Grand Scénic 752 liter (2050 l) Az egyterűekkel szemben a legnagyobb kombik csomagtartója is kevés. A tízes listából kimaradt mind a Superb Combi (633 l), mind az E-osztály (695 l)


9. Renault Grand Espace, 780 liter (3050 l) Aki poggyász inkább helyett ülésekkel töltené meg a teret: a hatodik ülés felára 135 ezer forint, két pluszülés pedig 265 ezer forintba kerül


8. Dacia Dokker, 800 liter (3000 l). A Logan MCV helyé három autó tölti be. A Logan kombi, az 5/7 üléses Lodgy illetve a kisteherautóként is kapható, tolóajtós és szigorúan ötszemélyes Dokker


7. Dacia Lodgy, 827 liter (2617 l). Vételár/légköbméter arányban a Dacia hagyományosan erős, a teherautóra épülő Evalián kívül a Lodgyt csak jóval hosszabb egyterűek előzik meg


6. Ford Galaxy 830 liter (2325 l) Mivel a Galaxy 9 020 000 forintos alapárában nincs benne a harmadik üléssor, ötszemélyesként bődületes csomagtartót kínál


5. SEAT Alhambra/VW Sharan, 885 liter (2430 l). Az ötszemélyes kivitel csomagtere azért is ennyire tágas, mert nem csökkentik a csomagtartó magasságát a padlóba hajtott ülések


4. Nissan Evalia/NV200 kombi, 900 liter (3000 l) Az NV 200 a hazánkban oly népszerű Vanette Cargo utóda, de nem középmotoros és hátsókerék-hajtásos. A Combi és a szebb kivitelű Evalia csomagtere azért ilyen tágas, mert a kerékdobok nagyon keskenyek, sok köztük a hely és nagyon magas a csomagtér a kalaptartóig. Ennek ára a merev tengelyes hátsó futómű, egy szál laprugóval


3. Lancia Voyager, 934 liter (3912 l). Mivel létezett már Chrysler, Dodge, Plymouth, most pedig Lancia emblémával, talán egyszerűbb Voyagernek hívnunk. Családi utazóautónak nemcsak csomagtere, hanem ötletes és praktikus utastere miatt is beválik. Ám 11 860 000 Ft az alapverzió listaára


2. FIAT Doblo Maxi, 1050 liter (4000 l). A Doblóból az Opel Combóként is kapható rövid szintén beleférne a Top 10-be 790 (3200) literrel, de létezik belőle hosszított verzió. Bő egy köbméterrel a 35 centiméterrel megnyújtott Doblóé az ezüstérem. A FIAT futóműve igényesebb a kategória átlagánál, mert hátul független a kerékfelfüggesztése és még a tolóajtó ablakát is le lehet engedni


1. Volkswagen Caddy Maxi, 1350 liter (3880 l). A nyújtott Kangoo-val szemben a hosszított Caddy megvásárolható hazánkban személyautóként is. Az autó akkora, hogy még a hétszemélyesben is maradna 530 literes csomagtér a harmadik üléssor mögött, az ötüléses pedig abszolút rekorder


Forrás: saját gyűjtés

Gyanúsan olcsó új autók, a legtöbbet fogyasztó motorok, a legmagasabb benzinárak, a leggyorsabb vonatok és további Top 10 témájú cikkek itt.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Ezt már egy párszor végigzongoráztuk.

    Ilyen felépítésű autóknál a legkevésbé releváns adat az első literadat. Ritka hogy literre telepakol az ember és az övvonal fölé nem rak egy kombiban.

  • a.szorenyi

    Ha nincs benne elválasztóháló, pl. én nem pakolok a kalaptartó szintje fölé. Mit vihet magával az az ember, ami nem fér be 800, pláne 1000 liter feletti csomagtérbe az övvonalig?

  • zoldfulu2000

    a.Szörényi: de ki az aki megvesz egy kombit védőháló nélkül? Mire jó egy ilyen kombi? Én sosem veszem le a hálót csak ha Ikeába visz a sors.

    Mi az 575literes cs.tartót évente 5-6szor úgy használjuk hogy az alsó polc is tele apróságokkal. Aztán a cs.tartó plafonig (és a V70 igazi hasáb, nem afféle kupés vacak mint pl az A6 avant vagy az XC60). Viszont az utastér a gyerekeké meg a kajáé. És nem kell tetődoboz mert az lelassít (+fogyasztás és egyes autóknál már a magasság is problémás lenne).

    Ja és persze az utak nagy részében elég 200 liternyi cs.tér is. Sőt egy kézitáska az uatstérben. De arra a pár alkalaomra azért kell a tér.

    Egyébbként két gyerekre egy ötajtós Astra teljesen elég.

  • geotrinus

    Korrekt a válogatás, bár a vételár erősen differenciálja ezeket a kocsikat. Egy átlagos kétgyerekes család esetén a 10M körüli-feletti Caddy, Voyager, Galaxy valószínűleg nem játszik. Legjobb ár-érték aránya szerintem az Evalianak van, engem csak a borzasztó töréstesztje tart vissza tőle.
    Kombikkal szemben nagy előnye ezeknek a kocsiknak, hogy magas, nem dönthető cuccokat is lehet szállítani velük. (110-es hordó, hűtőgép, akármi.)

  • apaarpi

    Szia András,

    kimaradt az S-Max az 5. helyről 854 literrel.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

Pályán az első 2017-es Forma-1-es – videó

A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Sauber küldte a pályára új autóját Barcelonában. Videó a C36-os bemutatkozásáról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.