Top 10: Melyik kiskocsi nem viszi a pénzt?

Autótartás: mire kell keveset költeni?

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.09.26. 12.00

Két fontos szempont rajzolódik ki az autótartási költségek toplistáján: az autó legyen kicsi, és nem kell, hogy dízelmotor hajtsa.

Csajozni és autózni nem lehet nullszaldóval. Az autók mindig viszik a pénzt, de nem egyforma mértékben. Az ADAC, a legnagyobb német autóklub több kategóriában is összeállította a legcsekélyebb érvágással fenntartható modellek listáját. Közülük e heti Top 10 cikkünkben a kisautókat vesszük sorra, ahová a Swift-, C3-, Corsa-méretű autók tartoznak.

A sorrend nem a vételár alapján született, mert a karbantartási és szervizköltségek, a gumicsere, a casco és kötelező biztosítási díjak, a szabványos fogyasztási és értékvesztési adatok felülírhatják az újkori árat. A számítás alapja négy év és összesen 60 000 kilométernyi használat. A költség havonta értendő! Ha az összegek riasztóan soknak tűnnek, ennek az értékvesztés az oka. Ha egy újonnan hárommilliós autó 3-4 év alatt elejt az értékéből 1,5 millió forintot, az már önmagában havonta 31-42 ezer Ft és a német márkaszervizek árszintje egészen más, mint az ugyanolyan vagy frissebb technikával, azonos standardok szerint dolgozó, de magyar bérszínvonalhoz árazott magyar márkaszervizeké. Jöjjön a tíz legjobb!

10. Opel Corsa 1,2 LPG ecoFlex, 420 euró (126 000 Ft). Az autógázszett felára itthon 420 000 forint a Corsához, de a kúton a gáz literenként 280 Ft körüli árával az első tankolástól kárpótol a felárért


9. Chevrolet Aveo 1,2 LS, 419 euró (125 700 Ft). Alacsony ára és a részben ebből is fakadó mérsékelt értékvesztés segített az Aveónak bekerülni a tízes élboly kilencedik helyére


8. Škoda Fabia 1,2 TDI Greenline, 414 euró (124 200 Ft). Értéktartása nem, de papíron 3,4 l/100 km átlagfogyasztása a Fabia mellett szólt. A dízel kisautó üzemeltetési költsége a második legalacsonyabb az élmezőnyön belül


7. Nissan Micra 1,2 DIG-S Visia, 411 euró (123 300 Ft). Autós szemmel a Micra a légérdekesebb a toplistán. Motorja kompresszoros, amelyet csekély teljesítményigény esetén egy kuplung kiiktat. Szabványos fogyasztása a benzinesek közül a legalacsonyabb, de a 4,1 l/100 km értéket tesztjeinkben nem sikerült megközelíteni. Viszont teljesítményben a Nissan áll a legjobban az első tíz között: 98 lóerős


6. Peugeot 208 1,0 VTi 68 Active, 409 euró (122 700 Ft). A 208 az egyliteres, háromhengeres szívómotorral fért be a legjobb tíz közé. Listára 3 497 000 forint, elméleti átlagfogyasztása az új fejlesztésű motorral 4,3 liter 100 kilométeren


5. Suzuki Swift 1,2, 407 euró (122 100 Ft). Mérsékelt ára, szerény karbantartási díjai valamint az értéktartás behozta a Swiftet az ötödik helyre a kiskategóriában. 94 lóerős motorja a legerősebb a tíz kiskocsi közül. "Saját pénzből többet költeni kisautóra tulajdonképpen luxus" - írta róla hatos összehasonlító tesztünkben Rácz Tamás


4. Toyota Yaris 1,0 Cool, 401 euró (121 300 Ft). Majdnem dobogós a Yaris az ezres háromhengeres motorral. Legfőbb előnye a többiekhez képest a kiemelkedően csekély szervizköltség. Tényleg nem sok váratlan kiadást tartogat


3. Kia Rio 1,1 CRDi ISG, 388 euró (116 400 Ft). 3,2 l/100 kilométeres szabvány szerinti átlagfogyasztása és a tízes mezőny legszerényebb üzemeltetési költségei segítették a dobogóra a dél-koreai kisautót


2. Mitsubishi SpaceStar 1,0, 365 euró (109 500 Ft). Thaiföldön gyártott japán kisautóé a kategória ezüstérme. Az ADAC prognózisa szerint az első tízben a Mitsubishi értéktartása lesz a legjobb, de szervizköltségeit is alacsonyra taksálják


1. Dacia Sandero 1,2 16V LPG Lauréate, 360 euró (108 000 Ft). Értékcsökkenéssel és minden mással együtt még a legolcsóbban fenntartható autó is havonta közel 110 ezer forintnyi eurót visz el. Az autógázzal olcsón tankolható Sandero értéktartása is igen jó, csak a SpaceStar veszíti el lassabban az érte újonnan kifizetett összeget

Forrás: ADAC német autóklub. Részletes táblázat itt.

Gyanúsan olcsó új autók, a legtöbbet fogyasztó motorok, a legmagasabb benzinárak, a leggyorsabb vonatok és további Top 10 témájú cikkek itt.

Kommentek

  • MetroGoldwinMayer

    Akkor én nyertem. 10 évesen vettem a B Corsa 1.0i-t 1200 euróért, azóta volt 3xolajcsere 50*3 fogyaszt 6 litert most lesz 14 éves(értéke nulla). Gond nincs vele.

    Akkó 1200/48hó=25 + kötbiztosítás havi 5 + benya 600*6*1,5/48=112,5 + nincs más

    Total 142,5= 42750 ft/hó ha az autó ma 0 Ft-ot ér(ha 150ezret akkor havi 40 alatt vk..:). Hurrá!

  • hova

    Gratula neked, azért olvasd el az enyémet is:26 éves elmúlt júliusban,havi 3939.ft, kötelező biztos:4 évvel ezelőtt egy elsőkerékcsapágy csere:6000.Ft. és kész.6 évig fizettem 1987-től 1993-ig cascót. Tehát 20 év alatt csak egy csapágycsere-persze 10 ezrenként olaj,olajszűrő és 20 ezrenként légszűrő. Ennyi,gyakorlatilag ésszrevehetetlen az autó költségszempontból.Bocsánat 3 éve cseréltem két H4-es ízzót.Prsze ez nem egy 4 éves autó, hanem 26.

  • ,L Rómeo

    VW (mimáss?) polo nyerne ezek hüjék!
    az 4 éves korában töbet ér mind újonan mer anyira jol tarttya az árát ithon!
    2l alat fogyaszt és sossem romlikel elen kezölleg a hirekel.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.