Top 10: Melyik autó viszi el a legkevesebb pénzt?

Autótartás: melyik modell a legolcsóbb?

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.09.05. 12.00

Hat benzines, három dízel és egy LPG-üzemű autó alkotja a legkisebb költséggel fenntartható kompakt autók toplistáját. Lada is van köztük!

Csajozni és autózni nem lehet nullszaldóval. Az autók mindig viszik a pénzt, de nem egyforma mértékben. Az ADAC, a legnagyobb német autóklub több kategóriában is összeállította a legcsekélyebb érvágással fenntartható modellek listáját. Közülük e heti Top 10 cikkünkben az alsó középkategória autóit vesszük sorra, ahová a Golf, Corolla, Mégane méretű autók tartoznak. A sorrend nem a vételár alapján született, mert a karbantartási és szervizköltségek, a gumicsere, a casco és kötelező biztosítási díjak, a szabványos fogyasztási és értékvesztési adatok felülírhatják az újkori árat. A számítás alapja négy év és összesen 60 000 kilométernyi használat. Jöjjön a tíz legjobb!

10. Peugeot 2008 1,2 VTi Access, 468 euró (140 868 Ft). A 208-ra épülő városi crossover fenntartási költségei is a kisautók szintjén mozognak. A háromhengeres, életteli benzinesnél tényleg nem muszáj feljebb lépni


9. Kia Cee'd 1,4, 467 euró (140 567 Ft). Mérsékelt ára és karbantartási díjai, valamint a hosszú garanciával megtámogatott értéktartás behozta a Cee'det az első tízbe az alsó középkategóriában


8. Renault Captur 1,5 dCi 90, 463 euró (139 363 Ft). A lista legjobb tíz modellje közül a dízel Captur értékvesztése a legmagasabb, ráadásul ez a legdrágább autó az élbolyban. Ám alapjárati motorleállítással 3,6 l/100 km átlagfogyasztása ellentételezi mindezt


7. Dacia Duster 1,6 16V LPG, 462 euró (139 062 Ft). A lista felét a Renault termékei adják: a Captur mellett négy Dacia van a legkisebb érvágással fenntartható tíz autó között. A Duster aduja az olcsó autógáz


6. Toyota Auris 1,4 D-4D, 458 euró (137 858 Ft). A Captur mögött a takarékos dízel Corolla üzemeltetési költsége a második legalacsonyabb és szervizárai is kedvezőek


5. SEAT Leon SC 1,2 TSI, 455 euró (136 955 Ft). Mivel a háromajtós SC kevesebbe kerül az ötajtós Leonnál, a listára ez a változat került fel. Az 1,2 TSI biztosítási tarifájával és szervizköltségével áll igen jól


4. Dacia Lodgy 1,6 MPI 85, 446 euró (134 246 Ft). Ha ár/köbméter vagy vételár/ülésszám versenyt hirdetnénk, a Lodgyt nehéz volna megszorítani. Az 1,6-os motorral lomha, de kitartó


2-3. Dacia Dokker Ambiance 1,5 dCi 75, 445 euró (133 945 Ft). A tolóajtós batárt a csekély vételár mellett a szerény üzemeltetési költségek segítették a dobogóra. Épp ez a motorváltozat van nálunk, fedélzeti számítógépe szerint 5,1 l/100 km fogyasztással tolerálja a tesztelést


3-2. Lada Priora 1,6 16V, 445 euró (133 945 Ft). Egy igen olcsó autóé a kategória ezüstérme. A Priora 8900 eurótól kapható, alacsony ára miatt százalékosan magas értékvesztése számszakilag csekély. A 98 lóerős autót a német importőr Robin Hood-zöldben is képes szállítani


1. Dacia Logan MCV 1,2 16V, 381 euró (114 681 Ft). A kombi Logan kiugróan csekély értékvesztésének köszönheti első helyét, mert 7990 eurós alapárával nominálisan feleakkora tétel nála az értékcsökkenés, mint az Auris vagy a Captur esetében. De értékcsökkenéssel és minden mással együtt még a legolcsóbban fenntartható autó is havonta 115 000 forintnyi eurót visz el. Azért nem a négyajtós Logan nyert, mert Németországban nem kapható


Forrás: ADAC német autóklub .Részletes költségtáblázat itt.

A legolcsóbb magyarországi autók, a leggyorsabb sportkocsik, a legtöbbet fogyasztó autók, a leggyorsabb vonatok és további Top 10 témájú cikkek itt.

Szerző:

Kommentek

  • MetroGoldwinMayer

    Jobban érdekelne ugyanez a teszt a kocsik 2. 4 évében, 60-tól 120 ezer km-ig. Pl. Persze ilyen cikkért az autógyárak nem fizetnének…

    Mindenesetre most már tudjuk, miért nem kell az átlag közép európainak új autó….500 ojró/hó csak autóra, ráadásul szar autóra, jujj.

  • zoldfulu2000

    Van pár dolog ami nem tudom fenntartás nélkül ezelni a listát.

    Mi az értékvesztés alapja?

    A németeknél azt is érdemes fiogyelembe venni hogy a szabályozás meglehetősen dízel barát. Nálunk valszeg nem kerülne be dízel a listába.

  • v_Petya25

    Vajon ezt a kb 140e Ft/havi költséget hogy álmodták meg a lelkes számolók? Ez 4 év alatt több mint 6,7 milka! Ez azért túlzás. Ahogy nekem kijött üzemanyag, casco, szeviz, téligumi, kötelező, mosás és 50% avulás (csak ez 1,5-2 misi) mellett is kb 80-ra jön ki havonta. A német költség viszonyok ennyire mások lennének? Vagy ott 4 évesen az autó már kuka nem 50%…

  • bubibeka1.6

    Ez durva, valamit vagy én vagy a cikkíró számolt félre, mert az új Mazda6 175 lovas diesellel GTA csúszfelszereltséggel havi 2 teletankkal kerülne kb. 100.000 Ft-ba ha megtartom 6-7 éves koráig amikor is még az 1/4-ét éri az ára.

    És igen, ezek mind alulmotorizált, túl kicsi és kb alapfelszereltségű autók, a felsoroltak közül egyik sem kéne újonan.

    Egy diesel 3-4 éves már féláron kapható középkategóriás autó úgyan így 3-5 millió Ft, és annak a fentartási költsége még kuplung és lendkerékcserével együtt is befér 100.000 Ft alá havonta.

    Ehhez tessék hozzátennie, hogy 144 ezer Ft a havi nettó magyar átlag bér :D:D

    De aki otthon és havernál service-eli az autóját, és csak valami kis ccm-es olcsó kisautója van, ami a munkábajáráshoz kell, az is elvisz ám havonta 50.000 Ft,-ot.

    Vicc, csak sajnos egy rossz vicc…

  • JohnSmith

    ROHADTUL NEM SZÁMOLTAK EL SEMMIT! KÜLFÖLDÖN ENNYIBE KERÜL AZ AUTÓ FENNTARTÁS! A MAGYAROK VANNAK LEMARADVA, MINT A BORRAVALÓ! MUNKATÁRSAM ÉVES CASCO DÍJA 6-OS GOLFRA 1000 EURÓ. 300 EZER FT! NEM ÁM 100 EZER, MINT MAGYARORSZÁGON, VAGY MÉG ANNYI SE! CSAK OTT KAP SZOLGÁLTATÁST IS AZ EMBER A PÉNZÉÉRT EZ A KÜLÖNBSÉG! A SZERVÍZEKRŐL MEG NE IS BESZÉLJÜNK KÖNYÖRGÖM! NEM LEHET ÖSSZEHASONLÍTÁSI ALAPOT ADNI! ÉG ÉS FÖLD. HA AUSZTRIÁBAN MEGLÁT A RENDŐR KORMOLÓ HÁTSÓVAL MÁR KAPOD IS A TÖBB SZÁZ EURÓS CETLIT.

  • fank1970

    Ez olyan országokra vonatkozik, ahol új autót vesznek…

  • MetroGoldwinMayer

    Itt az én verzióm: 1999 Corsa 1.0i – vettem 2009ben 360.000 Ft (4 év alatt nullázom az értékét mondjuk) 360e/48= 7,5e havi amortiizáció

    Évi 15e benzin=havi 1250 km = 5,7L/100 = havi 32000 benya
    Casco nincs
    KGFB 1500/hó
    Gumi 833/hó(60000 km egy szett Debica télinyári 40e Ft)
    Szerviz = évi olaj és miegymáscsere 20e = havi 1666

    TOTAL – 42766 Ft/hó vagy inkább kevesebb mert 150ezer ft maradványértéke lesz a kocsinak. Ebből a 4 éves példából 3,5 letelt és eddig tényleg csak olajcserék voltak…:)

  • MetroGoldwinMayer

    Persze az ilyesmihez rémes pazarlás kell…:) Mert ha melóbajáráshoz használnám, országúton, akkor óra szerint 100nál(GPS 93) 5 litert fogyaszt. De számoljunk a gyári 5,7tel, mer mér ne. Városban télen rövid utakon akár 6,5öt is bezabál.

  • oszkopeter

    Remek cikk, csak semmi értelme.

  • PluginHibrid

    Ha nem számitana a vételár akkor mind a 10 helyen hibridek lennének…

    Fogyi, szerviz azoknál a legkevesebb !!!

  • hova

    ….és mi van 4 év után, mert szerintem a magyar nem dobja ki a 4 éves kocsiját a zsibvásárra és nem vesz egy másikat,mármint a többség! Persze ez egy másik teszt, de a magyarokat ez jobban érdekelné.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.