Csajozni és autózni nem lehet nullszaldóval. Az autók mindig viszik a pénzt, de nem egyforma mértékben. Az ADAC, a legnagyobb német autóklub több kategóriában is összeállította a legcsekélyebb érvágással fenntartható modellek listáját. Közülük e heti Top 10 cikkünkben az alsó középkategória autóit vesszük sorra, ahová a Golf, Corolla, Mégane méretű autók tartoznak. A sorrend nem a vételár alapján született, mert a karbantartási és szervizköltségek, a gumicsere, a casco és kötelező biztosítási díjak, a szabványos fogyasztási és értékvesztési adatok felülírhatják az újkori árat. A számítás alapja négy év és összesen 60 000 kilométernyi használat. Jöjjön a tíz legjobb!

10. Peugeot 2008 1,2 VTi Access, 468 euró (140 868 Ft). A 208-ra épülő városi crossover fenntartási költségei is a kisautók szintjén mozognak. A háromhengeres, életteli benzinesnél tényleg nem muszáj feljebb lépni


9. Kia Cee'd 1,4, 467 euró (140 567 Ft). Mérsékelt ára és karbantartási díjai, valamint a hosszú garanciával megtámogatott értéktartás behozta a Cee'det az első tízbe az alsó középkategóriában


8. Renault Captur 1,5 dCi 90, 463 euró (139 363 Ft). A lista legjobb tíz modellje közül a dízel Captur értékvesztése a legmagasabb, ráadásul ez a legdrágább autó az élbolyban. Ám alapjárati motorleállítással 3,6 l/100 km átlagfogyasztása ellentételezi mindezt


7. Dacia Duster 1,6 16V LPG, 462 euró (139 062 Ft). A lista felét a Renault termékei adják: a Captur mellett négy Dacia van a legkisebb érvágással fenntartható tíz autó között. A Duster aduja az olcsó autógáz


6. Toyota Auris 1,4 D-4D, 458 euró (137 858 Ft). A Captur mögött a takarékos dízel Corolla üzemeltetési költsége a második legalacsonyabb és szervizárai is kedvezőek


5. SEAT Leon SC 1,2 TSI, 455 euró (136 955 Ft). Mivel a háromajtós SC kevesebbe kerül az ötajtós Leonnál, a listára ez a változat került fel. Az 1,2 TSI biztosítási tarifájával és szervizköltségével áll igen jól


4. Dacia Lodgy 1,6 MPI 85, 446 euró (134 246 Ft). Ha ár/köbméter vagy vételár/ülésszám versenyt hirdetnénk, a Lodgyt nehéz volna megszorítani. Az 1,6-os motorral lomha, de kitartó


2-3. Dacia Dokker Ambiance 1,5 dCi 75, 445 euró (133 945 Ft). A tolóajtós batárt a csekély vételár mellett a szerény üzemeltetési költségek segítették a dobogóra. Épp ez a motorváltozat van nálunk, fedélzeti számítógépe szerint 5,1 l/100 km fogyasztással tolerálja a tesztelést


3-2. Lada Priora 1,6 16V, 445 euró (133 945 Ft). Egy igen olcsó autóé a kategória ezüstérme. A Priora 8900 eurótól kapható, alacsony ára miatt százalékosan magas értékvesztése számszakilag csekély. A 98 lóerős autót a német importőr Robin Hood-zöldben is képes szállítani


1. Dacia Logan MCV 1,2 16V, 381 euró (114 681 Ft). A kombi Logan kiugróan csekély értékvesztésének köszönheti első helyét, mert 7990 eurós alapárával nominálisan feleakkora tétel nála az értékcsökkenés, mint az Auris vagy a Captur esetében. De értékcsökkenéssel és minden mással együtt még a legolcsóbban fenntartható autó is havonta 115 000 forintnyi eurót visz el. Azért nem a négyajtós Logan nyert, mert Németországban nem kapható


Forrás: ADAC német autóklub .Részletes költségtáblázat itt.

A legolcsóbb magyarországi autók, a leggyorsabb sportkocsik, a legtöbbet fogyasztó autók, a leggyorsabb vonatok és további Top 10 témájú cikkek itt.

Szerző: