Autózás a legolcsóbban: dízel helyett földgáz

Top 10: a legzöldebb új autók

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.08.29. 16.00

Ragaszkodunk az autókhoz és az autózáshoz, hiába környezetszennyező a használatuk. De nemcsak büdös és zajos ördögszekerek szerepelnek a kínálatban.

Környezetbarát autóról vagy környezetkímélő autózásról beszélni is öncsalás. De mindenki tud rá indokot, miért fontosabb a környezetvédelemnél az autózás, így az autózás előtt van még pár emberöltő. Viszont ha már autózunk, legalább ne károsítsuk a minimumnál jobban a környezetet.

A Verkehrsclub Deutschland (Német Közlekedési Klub) kikereste a jelenlegi kínálat szerintük legkevésbé környezetszennyező autóit. A sorrendben nemcsak a fogyasztás és a szén-dioxid-emisszió számít, hanem a károsanyag-kibocsátás és a zajkeltés is. Ezért az élbolyt a földgázüzemű és a hibrid autók uralják, nem pedig a kétségtelenül keveset fogyasztó és alacsony CO2-szintekkel villogó, de tüdőnket erősebben szennyező dízelek.

A legjobb dízel egyformán 7,00 pontos eredménnyel a Peugeot 2008 1,6 HDi 92 és a Citroën C4 Picasso 1,6 HDi Airdream, mindkettő automatizált kézi váltós kivitelben. További modellek és helyezések itt, alább pedig az első tíz autó. (Pontegyenlőség esetén ábécérendben.)

10-7. Mitsubishi SpaceStar 1,0 - 7,38 pont. A japán kisautó kiváló eredményében nagy szerepe csupán 845 kilós súlyának. A legjobbak között a SpaceStar megelőzi a Yaris HSD-t is


10-7. Toyota Auris Hybrid, 7,38. A hibridhajtás már nem szvetteres értelmiségiek hóbortja. A Toyota több mint ötmillió hibridjárművet értékesített áprilisig, amin a kombiként is kapható Auris HSD tovább javíthat. Hajtásláncának rendszerteljesítménye 100 kW (136 lóerő), a 99 lóerős, Atkinson-ciklusú benzinest 20 kW teljesítményű villanymotor támogatja illetve helyettesíti gyorsításkor és elinduláskor. A szabványos átlagfogyasztás mindössze 3,8 liter, a szén-dioxid-szint 89 g/kilométer


10-7. Toyota Prius+ - 7,38 pont. Az 1997-ben egyetlen autóval induló full hibrid kínálat alaposan kibővült. Ma a Prius+-szal együtt összesen 19 benzines-elektromos hajtású autója van a Toyota konszern márkáinak. A Prius+ egyben a legkevésbé környezetszennyező hétszemélyes autó


10-7. Volkswagen Golf 1,4 TGI BlueMotion - 7,38 pont. Nagyon eltérő autók nyitják az élmezőnyt. A Golf aduja nem a hibridhajtás, hanem a földgázüzem. Kisebb széntartalma miatt földgáz elégetésekor kevesebb szén-dioxid keletkezik, mint benzinnel járva. Az 1,4 literes, 110 lóerős turbómotor benzinnel és földgázzal is működik. A Golf 15 kg sűrített földgázzal 420, benzinnel további 940 kilométert tehet meg


6. Toyota iQ 1,0 - 7,43 pont. Ha benzint égetünk el, azaz szénhidrogént oxidálunk, abból az iQ-ban is szén-dioxid keletkezik, de legalább nem túl sok. Papíron 4,4 l/100 km átlagfogyasztása mellett 99 gramm CO2-t bocsát ki kilométerenként. Mivel az iQ zaja és károsanyag-emissziója is csekély, hatodikként zárt


5. Toyota Prius - 7,53 pont. A Prius hajtáslánca uralja a listát: a Toyota hibridjei többféle emblémával és karosszériával is bekerültek a legjobb tíz közé. A modellcsalád alapdarabja ötödik lett és győzött a családi autók értékelésében, mert az előtte végző Lexus csomagtere nem éri el a kritériumként szabott 400 litert


4. Lexus CT 200h - 7,83 pont. Elég komoly eltökéltséget igényel, hogy valaki ne német vagy svéd prémiumterméket vegyen ennyi pénzért, mert azok sokkal jobb autók. De az unokáink megköszönik, ha mégis a hibrid CT 200h a befutó


1-3. SEAT Mii Ecofuel-Škoda Citigo CNG-VW Eco Up 1,0 - 8,03 pont. A hármasikreket a kis súly és a takarékos motor mellett a földgázüzem segítette az első helyhez. Az itthon nem kapható modellek szabványos átlagfogyasztása 2,9 kg földgáz/100 km. Az egyetlen budapesti nyilvános földgázkúton, a MOL Kőbányai úti töltőállomásán 345 forintba kerül a sűrített földgáz kilója, így kereken 1000 forintból megtehetünk 100 kilométert. Ez olyan, mintha egy dízel 2,3 litert fogyasztana százon


A legolcsóbb magyarországi autók, a leggyorsabb sportkocsik, a legtöbbet fogyasztó autók, a leggyorsabb vonatok és további Top 10 témájú cikkek itt.

Szerző:

Kommentek

  • Guillotine

    De egyesek szerint akkor is avillanyautó lesz a nyerő jövő..

  • Guevara

    Nyerő jövő az nem lesz. Ma még (relatíve) olcsó földgázzal és villannyal autózni, de ha elterjed(né)nek az alternatív hajtású autók, rögtön meg is lennének adóztatva. Kár pénzt ölni villany- vagy gázautók fejlesztésébe, infrastruktúra kiépítésébe ha teljesen bizonytalan a beruházás megtérülése. Az autó nem csak közlekedési eszköz, mely része életünknek, hanem nagyon komoly adóbevételt jelentő tényezője is a gazdaságnak, ha ez utóbbit sikerül(ne) megváltoztatni, amire lássuk be nincs reális esély, akkor lehet(ne) érdemben széleskörűen olcsóvá tenni az autózást.

  • covee

    A Toyota iQ szerepeltetését nem értem. A 4,4/100 és a 99/kmnél a Mitsubishi Space Star jobb: 4.0/100 és 92g/km. És abban még el is lehet férni.

  • MetroGoldwinMayer

    guillotine

    Persze hogy a villanyé a jövő. Az ugyanis szállítható. Afrikába megy majd a kaki az erőmüből, az áram meg ide, így lesz friss a levegő.

    guevara

    Persze hogy meg lesz adóztatva a villany, már meg is van. De ha a kormányok tartani akarják a vállalt kvótákat, akkor egy ideig még biztosan lesz rájuk adókedvezmény.

  • killerbee

    “Hajtásláncának rendszerteljesítménye 100 kW (136 lóerő), a 99 lóerős, Atkinson-ciklusú benzinest 20 kW teljesítményű villanymotor támogatja illetve helyettesíti gyorsításkor és elinduláskor.”

    hulyeseg! eleve nem 20 hanem 60 kW teljesitmenyu a villanymotorja es nem csak elindulaskor meg gyorsitaskor mukodik.

  • killerbee

    guanovara, hanyszor irod meg be a marhasagaidat? gondolkodni mikor tanulsz meg? ha minden ugyis hiaba es mindennek mindig ugyis keresztbe tesznek akkor miert nem kotod fel magad? az lenne ugyanis ezek utan a logikus lepes de latom neked meg ez sem megy.

Top 10: Egzotikus családi autók 2 millióig

Aki képes megnyitni elméjét és a sematikus megoldásokon (Octavia, Astra, BMW E46, stb.) kívül keresni családi autót a hétköznapokra, egészen csodálatos találatokba futhat bele az európai használtautó-kínálatban. Persze ott a kérdés: meg szabad venni az ilyesmit?

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

Fekete lyukak az autóban – top 10 pohártartó

Tíz megoldás ugyanarra a feladatra: legyen helye az autóban a pohárnak, bögrének, palacknak.

Top 10 – Legendás autók dupla kerek lámpákkal

A duplakerek első fényszórópár a valaha volt legbiztosabb módszer a menőségi faktor feltornázására. Visszapillantva rengeteg klasszikus tekintete ettől lett emlékezetes, a teljesítmény, a sportosság jelzőjévé vált a négy lámpa. Ladától a Dodge Chargerig.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

Fontos változásokra készülhetnek az autósok

Változnak a műszaki vizsgát érintő szabályok és a jogosítvánnyal kapcsolatos rendelkezések.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.