Környezetbarát autóról vagy környezetkímélő autózásról beszélni is öncsalás. De mindenki tud rá indokot, miért fontosabb a környezetvédelemnél az autózás, így az autózás előtt van még pár emberöltő. Viszont ha már autózunk, legalább ne károsítsuk a minimumnál jobban a környezetet.

A Verkehrsclub Deutschland (Német Közlekedési Klub) kikereste a jelenlegi kínálat szerintük legkevésbé környezetszennyező autóit. A sorrendben nemcsak a fogyasztás és a szén-dioxid-emisszió számít, hanem a károsanyag-kibocsátás és a zajkeltés is. Ezért az élbolyt a földgázüzemű és a hibrid autók uralják, nem pedig a kétségtelenül keveset fogyasztó és alacsony CO2-szintekkel villogó, de tüdőnket erősebben szennyező dízelek.

A legjobb dízel egyformán 7,00 pontos eredménnyel a Peugeot 2008 1,6 HDi 92 és a Citroën C4 Picasso 1,6 HDi Airdream, mindkettő automatizált kézi váltós kivitelben. További modellek és helyezések itt, alább pedig az első tíz autó. (Pontegyenlőség esetén ábécérendben.)

10-7. Mitsubishi SpaceStar 1,0 - 7,38 pont. A japán kisautó kiváló eredményében nagy szerepe csupán 845 kilós súlyának. A legjobbak között a SpaceStar megelőzi a Yaris HSD-t is


10-7. Toyota Auris Hybrid, 7,38. A hibridhajtás már nem szvetteres értelmiségiek hóbortja. A Toyota több mint ötmillió hibridjárművet értékesített áprilisig, amin a kombiként is kapható Auris HSD tovább javíthat. Hajtásláncának rendszerteljesítménye 100 kW (136 lóerő), a 99 lóerős, Atkinson-ciklusú benzinest 20 kW teljesítményű villanymotor támogatja illetve helyettesíti gyorsításkor és elinduláskor. A szabványos átlagfogyasztás mindössze 3,8 liter, a szén-dioxid-szint 89 g/kilométer


10-7. Toyota Prius+ - 7,38 pont. Az 1997-ben egyetlen autóval induló full hibrid kínálat alaposan kibővült. Ma a Prius+-szal együtt összesen 19 benzines-elektromos hajtású autója van a Toyota konszern márkáinak. A Prius+ egyben a legkevésbé környezetszennyező hétszemélyes autó


10-7. Volkswagen Golf 1,4 TGI BlueMotion - 7,38 pont. Nagyon eltérő autók nyitják az élmezőnyt. A Golf aduja nem a hibridhajtás, hanem a földgázüzem. Kisebb széntartalma miatt földgáz elégetésekor kevesebb szén-dioxid keletkezik, mint benzinnel járva. Az 1,4 literes, 110 lóerős turbómotor benzinnel és földgázzal is működik. A Golf 15 kg sűrített földgázzal 420, benzinnel további 940 kilométert tehet meg


6. Toyota iQ 1,0 - 7,43 pont. Ha benzint égetünk el, azaz szénhidrogént oxidálunk, abból az iQ-ban is szén-dioxid keletkezik, de legalább nem túl sok. Papíron 4,4 l/100 km átlagfogyasztása mellett 99 gramm CO2-t bocsát ki kilométerenként. Mivel az iQ zaja és károsanyag-emissziója is csekély, hatodikként zárt


5. Toyota Prius - 7,53 pont. A Prius hajtáslánca uralja a listát: a Toyota hibridjei többféle emblémával és karosszériával is bekerültek a legjobb tíz közé. A modellcsalád alapdarabja ötödik lett és győzött a családi autók értékelésében, mert az előtte végző Lexus csomagtere nem éri el a kritériumként szabott 400 litert


4. Lexus CT 200h - 7,83 pont. Elég komoly eltökéltséget igényel, hogy valaki ne német vagy svéd prémiumterméket vegyen ennyi pénzért, mert azok sokkal jobb autók. De az unokáink megköszönik, ha mégis a hibrid CT 200h a befutó


1-3. SEAT Mii Ecofuel-Škoda Citigo CNG-VW Eco Up 1,0 - 8,03 pont. A hármasikreket a kis súly és a takarékos motor mellett a földgázüzem segítette az első helyhez. Az itthon nem kapható modellek szabványos átlagfogyasztása 2,9 kg földgáz/100 km. Az egyetlen budapesti nyilvános földgázkúton, a MOL Kőbányai úti töltőállomásán 345 forintba kerül a sűrített földgáz kilója, így kereken 1000 forintból megtehetünk 100 kilométert. Ez olyan, mintha egy dízel 2,3 litert fogyasztana százon


A legolcsóbb magyarországi autók, a leggyorsabb sportkocsik, a legtöbbet fogyasztó autók, a leggyorsabb vonatok és további Top 10 témájú cikkek itt.

Szerző: