Autózás a legolcsóbban: dízel helyett földgáz

Top 10: a legzöldebb új autók

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.08.29. 16.00

Ragaszkodunk az autókhoz és az autózáshoz, hiába környezetszennyező a használatuk. De nemcsak büdös és zajos ördögszekerek szerepelnek a kínálatban.

Környezetbarát autóról vagy környezetkímélő autózásról beszélni is öncsalás. De mindenki tud rá indokot, miért fontosabb a környezetvédelemnél az autózás, így az autózás előtt van még pár emberöltő. Viszont ha már autózunk, legalább ne károsítsuk a minimumnál jobban a környezetet.

A Verkehrsclub Deutschland (Német Közlekedési Klub) kikereste a jelenlegi kínálat szerintük legkevésbé környezetszennyező autóit. A sorrendben nemcsak a fogyasztás és a szén-dioxid-emisszió számít, hanem a károsanyag-kibocsátás és a zajkeltés is. Ezért az élbolyt a földgázüzemű és a hibrid autók uralják, nem pedig a kétségtelenül keveset fogyasztó és alacsony CO2-szintekkel villogó, de tüdőnket erősebben szennyező dízelek.

A legjobb dízel egyformán 7,00 pontos eredménnyel a Peugeot 2008 1,6 HDi 92 és a Citroën C4 Picasso 1,6 HDi Airdream, mindkettő automatizált kézi váltós kivitelben. További modellek és helyezések itt, alább pedig az első tíz autó. (Pontegyenlőség esetén ábécérendben.)

10-7. Mitsubishi SpaceStar 1,0 - 7,38 pont. A japán kisautó kiváló eredményében nagy szerepe csupán 845 kilós súlyának. A legjobbak között a SpaceStar megelőzi a Yaris HSD-t is


10-7. Toyota Auris Hybrid, 7,38. A hibridhajtás már nem szvetteres értelmiségiek hóbortja. A Toyota több mint ötmillió hibridjárművet értékesített áprilisig, amin a kombiként is kapható Auris HSD tovább javíthat. Hajtásláncának rendszerteljesítménye 100 kW (136 lóerő), a 99 lóerős, Atkinson-ciklusú benzinest 20 kW teljesítményű villanymotor támogatja illetve helyettesíti gyorsításkor és elinduláskor. A szabványos átlagfogyasztás mindössze 3,8 liter, a szén-dioxid-szint 89 g/kilométer


10-7. Toyota Prius+ - 7,38 pont. Az 1997-ben egyetlen autóval induló full hibrid kínálat alaposan kibővült. Ma a Prius+-szal együtt összesen 19 benzines-elektromos hajtású autója van a Toyota konszern márkáinak. A Prius+ egyben a legkevésbé környezetszennyező hétszemélyes autó


10-7. Volkswagen Golf 1,4 TGI BlueMotion - 7,38 pont. Nagyon eltérő autók nyitják az élmezőnyt. A Golf aduja nem a hibridhajtás, hanem a földgázüzem. Kisebb széntartalma miatt földgáz elégetésekor kevesebb szén-dioxid keletkezik, mint benzinnel járva. Az 1,4 literes, 110 lóerős turbómotor benzinnel és földgázzal is működik. A Golf 15 kg sűrített földgázzal 420, benzinnel további 940 kilométert tehet meg


6. Toyota iQ 1,0 - 7,43 pont. Ha benzint égetünk el, azaz szénhidrogént oxidálunk, abból az iQ-ban is szén-dioxid keletkezik, de legalább nem túl sok. Papíron 4,4 l/100 km átlagfogyasztása mellett 99 gramm CO2-t bocsát ki kilométerenként. Mivel az iQ zaja és károsanyag-emissziója is csekély, hatodikként zárt


5. Toyota Prius - 7,53 pont. A Prius hajtáslánca uralja a listát: a Toyota hibridjei többféle emblémával és karosszériával is bekerültek a legjobb tíz közé. A modellcsalád alapdarabja ötödik lett és győzött a családi autók értékelésében, mert az előtte végző Lexus csomagtere nem éri el a kritériumként szabott 400 litert


4. Lexus CT 200h - 7,83 pont. Elég komoly eltökéltséget igényel, hogy valaki ne német vagy svéd prémiumterméket vegyen ennyi pénzért, mert azok sokkal jobb autók. De az unokáink megköszönik, ha mégis a hibrid CT 200h a befutó


1-3. SEAT Mii Ecofuel-Škoda Citigo CNG-VW Eco Up 1,0 - 8,03 pont. A hármasikreket a kis súly és a takarékos motor mellett a földgázüzem segítette az első helyhez. Az itthon nem kapható modellek szabványos átlagfogyasztása 2,9 kg földgáz/100 km. Az egyetlen budapesti nyilvános földgázkúton, a MOL Kőbányai úti töltőállomásán 345 forintba kerül a sűrített földgáz kilója, így kereken 1000 forintból megtehetünk 100 kilométert. Ez olyan, mintha egy dízel 2,3 litert fogyasztana százon


A legolcsóbb magyarországi autók, a leggyorsabb sportkocsik, a legtöbbet fogyasztó autók, a leggyorsabb vonatok és további Top 10 témájú cikkek itt.

Szerző:

Kommentek

  • Guillotine

    De egyesek szerint akkor is avillanyautó lesz a nyerő jövő..

  • Guevara

    Nyerő jövő az nem lesz. Ma még (relatíve) olcsó földgázzal és villannyal autózni, de ha elterjed(né)nek az alternatív hajtású autók, rögtön meg is lennének adóztatva. Kár pénzt ölni villany- vagy gázautók fejlesztésébe, infrastruktúra kiépítésébe ha teljesen bizonytalan a beruházás megtérülése. Az autó nem csak közlekedési eszköz, mely része életünknek, hanem nagyon komoly adóbevételt jelentő tényezője is a gazdaságnak, ha ez utóbbit sikerül(ne) megváltoztatni, amire lássuk be nincs reális esély, akkor lehet(ne) érdemben széleskörűen olcsóvá tenni az autózást.

  • covee

    A Toyota iQ szerepeltetését nem értem. A 4,4/100 és a 99/kmnél a Mitsubishi Space Star jobb: 4.0/100 és 92g/km. És abban még el is lehet férni.

  • MetroGoldwinMayer

    guillotine

    Persze hogy a villanyé a jövő. Az ugyanis szállítható. Afrikába megy majd a kaki az erőmüből, az áram meg ide, így lesz friss a levegő.

    guevara

    Persze hogy meg lesz adóztatva a villany, már meg is van. De ha a kormányok tartani akarják a vállalt kvótákat, akkor egy ideig még biztosan lesz rájuk adókedvezmény.

  • killerbee

    “Hajtásláncának rendszerteljesítménye 100 kW (136 lóerő), a 99 lóerős, Atkinson-ciklusú benzinest 20 kW teljesítményű villanymotor támogatja illetve helyettesíti gyorsításkor és elinduláskor.”

    hulyeseg! eleve nem 20 hanem 60 kW teljesitmenyu a villanymotorja es nem csak elindulaskor meg gyorsitaskor mukodik.

  • killerbee

    guanovara, hanyszor irod meg be a marhasagaidat? gondolkodni mikor tanulsz meg? ha minden ugyis hiaba es mindennek mindig ugyis keresztbe tesznek akkor miert nem kotod fel magad? az lenne ugyanis ezek utan a logikus lepes de latom neked meg ez sem megy.

Ha Ferrariba ülsz, soha ne indulj el így

Van, akiknek úgy hozta a sors, hogy egy Ferrari vezetőülésében találta magát, és van, akinek ez a feladat meghaladja a vezetői képességeit. Ha ez a két körülmény adott, akkor születnek ilyen videók.

Újabb női tesztpilóta a Forma-1-ben

A svájci Sauber-csapat a kolumbiai GP3-versenyzőnőt, Tatiana Calderont igazolta fejlesztőpilótaként.

F1: Nézd meg mozgásban az összes idei autót!

Hétfőn elkezdődött az előszezoni tesztelés Barcelonában, az összes F1 csapat 2017-es autója bemutatkozott már pályán.

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

Kiderült, mikor és mitől kapnak defektet a magyarok

Tízből legalább négy magyar autósnak volt már defektje az elmúlt öt évben, ráadásul ezeknek több mint fele jellemzően délután és este, sötétedés után történt, minden másodikat pedig szög vagy kátyú okozott.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.