Átverés? – Új autók egymillió Ft alatt

Top 10: A világ legolcsóbb autói

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.08.22. 16.00

Aki azt hiszi, hogy 1 990 000 forintos alapárával a Logan be tud kerülni a világ tíz legolcsóbb autója közé, nagyot téved. Ennyi pénzért ebben a mezőnyben két autót is adnak.

Nemrég írtunk a magyar piacon kapható legolcsóbb új autókról, köztük négyhengeres családi autókról és alapáron légkondis modellekről. Ha a keresést az egész világra kiterjesztjük, akkor a Splash klímaberendezésének, a Sandero vagy a Logan ESP-jének és négy légzsákjának búcsút mondhatunk, de az árak is egészen mások. Az árakat euróról szoroztuk át forintra a cikk írásakor érvényes árfolyammal. (Biztos felmerül, hogy ennyiért 320d-t hozok Németből. Egyrészt elég tré BMW E46 jönne csak ki ennyiből, de fontosabb, hogy aki új autót akar, az nem venne használtat. Mert az nem új, ő pedig az adott pénzből nem kényelmesebb, biztonságosabb, erősebb használtat akar, hanem újat. Másrészt a világ más tájain nem ugyanúgy működik az autópiac, mint itthon. Indiában például hajlamosak az autókat a szétesésig használni és csak a roncstelepen megválni tőlük. Ott nincs is olyan használtautó-piac, ahol normális H Astrát vagy kettes Ford Focust lehetne venni 1,5 millió alatt.)

10. Geely LC, 1 440 000 Ft. Fehérben pandamaci-imitátornak tűnik a kínai kisautó. Másik neve nem véletlenül Geely Panda. Technikáját a 68 lóerős, egyliteres háromhengeressel és a többi aprósággal a Toyota Aygótól lophatta a derék kínai gyártó


9. Chery QQ3, 1 410 000 Ft. Ha kisfiúnak született, akkor egy nagycsoportos óvodás is megmondja róla, hogy az Italdesign Daewoo Matizának reinkarnációjáról van szó. A lenyúlás dacára a Chery vígan ontja az 51 lóerős kisautót, amelyből lépcsőshátú is készül, a Cowin 1 néven


8. Chery A1, 1 359 000 Ft. Ahol komplett autókat ellopnak, ott az A1 nevet az Auditól levenni már igazán nem nagy dolog (van nekik A3 is). A technika a QQ3-éval rokon, de nem a 0,8, hanem az 1,3 literes, 83 lóerős motort kapta meg. A Chevrolet Spark vagy a Hyundai i10 egyterűs formáját idéző kiskocsi egész jól mutat, főleg ezért a pénzért. Érdemes volt a Bertone stúdiót megbízni a tervezéssel


7. Daewoo Matiz made in Üzbegisztán, 1 260 000 Ft. A Dévú Matyi eredetije is befért az első tízbe. Az Üzbég Köztársaságban gyártott autó még a kínai klónoknál is olcsóbb, pedig itt a GM-nek is fizetnek jogdíjakat. Az ország pártfőtitkárból lett elnöke, Iszlam Karimov (balról a második) vállalhatatlan diktátor, de nem annyira, hogy a General Motorsnak ne érte volna meg licencgyártási megállapodást kötni vele


6. Hyundai Santro Xing, 1 185 000 Ft. Hyundai Atos néven mi is teszteltük ezt a típust. A félelemmel vegyes sebességmámort még most is érzem, ahogy 70-nel próbálok vele elfordulni ott, ahol egy rendesebb autó nem dől meg 90-nel. Indiában még gyártják, és egy mopeden közlekedő hatfős családnak elmondhatatlanul nagy előrelépés kényelemben és biztonságban


5. Csangan Benben Mini, 1 140 000 Ft. Újabb kínai gyöngyszem, egyre közelebb az egymilliós lélektani határhoz. Az Euro NCAP betontömbjét össze sem karistolná, de 69 lóerős, ötgangos, 3,5 méteres kisautóként ezzel a külsővel talán nálunk is lenne keletje, ha megfelelne az EU-előírásainak


4. Zotye Z100, 915 000 Ft. Kínai verzióban, a helyi gusztushoz igazítva a Suzuki Alto Zotye-emblémával is hódít. A mifelénk ismeretlen kínai gyár többek között FIAT Albeákat és Multiplákat is gyárt


3. Maruti Alto 800, 868 000 Ft. 250 000 rúpiáért India legkapósabb autója. Az Indiában gyártott bestseller a Suzuki Altón alapul, 695 kilós súllyal és 48 lóerővel


2. Maruti 800, 840 000 Ft. Anno a Merkur is forgalmazta a Suzuki-Maruti DX800-ast, amelyről még 2003-ban közöltünk használttesztet. Az autó nem lett biztonságosabb azóta, de takarékossága és 50 lóerővel fürgesége sem változott az eredeti kocka Alto 1984-es bemutatása után


1. Tata Nano, 630 000 Ft. Mi is ott tolongtunk a Genfi Autószalonon, ahol először láthattuk a világ legolcsóbb autóját. Az egy lak árú (100 000 rúpiás) autóból évi egymilliót kívánt eladnia Tata, de csak pár tízezret sikerült évente. A motorról autóra váltó indiai családok ennél a kabinos rollernél valami komolyabbra vágytak. Nem tették kapóssá a kigyulladásáról szóló hírek, ahogy a sajátos népszaporulat-korlátozó akció sem. Bár a felszereltség bővítésével az autó ára is nőtt, de a Nano továbbra is messze a világ legolcsóbb autója


Forrás: Der Standard online, saját gyűjtés

A legolcsóbb magyarországi autók, a leggyorsabb sportkocsik, a legtöbbet fogyasztó autók, a leggyorsabb vonatok és további Top 10 témájú cikkek itt.

Szerző:

Kommentek

  • Ambrus Gergely

    Nekem egyik sem kéne inkább járnék bicajjal, bele nem ülnék ezekbe még ha fizetnének érte sem.

  • Piet

    Európai szemmel nézve érdekes egyik-másik típus formavilága (a műszaki tartalmat ne is említsük) de ha belegondolunk, ahol ezeket az autókat forgalmazzák sok embernek ez a normális helyváltoztatás egyetlen eszköze és eszik nem eszik nincs más.

  • Matyi2010

    Hiányolom a kínai Zotye Jiangnan leányvállalatának Suzuki Alto-ját. Ennek ára 18 800 jüan, a mai árfolyamon számolva 690 ezer forint.
    A téma itránt érdeklődőknek ajánlom a következő oldalt:
    http://chinaautoweb.com/chinese-brands/
    Korrekt összeállítás a kínai kínálatról árakkal, műszaki adatokkal, fényképekkel.
    A kínai cégekkel kapcsolatban unos-untalan lopást emlegetőknek:
    Toyota indulása:Toyota lemásolta egy akkori Chevrolet teherautó soros hathengeres, 65 lóerős motorját, váltóját, alvázát. Erre készült az AB típusjelzésű első Toyota teherautó, valamint a Chrysler Airflow vonalait és formai elemeit koppintó AA személykocsi.
    Volkswagen indulása: Barényi Béla már 1925-ben készített részletes terveket, amit azonban a Porsche család hosszú időn keresztül vitatott, mivel ők Ferdinand Porschét tartották az autó konstruktőrének. Barényi csak az 1953-as bírósági ítélet után tudta szerzőségi jogait és ezzel igényeit érvényesíteni.
    A BMW korrektebb:1929. március 22-étől kezdte a BMW első szériaautóját gyártani a türingiai Eisenachban. A modellt 3/15 PS-nek, ill. DA2-nek hívták és a brit Austin Seven licence volt.

  • tasi69

    Hát nekem nem nagyon jöttek be ezek az olcsó autók.Maradok a VOLVO-nál.Annak (940) az eleje nagyobb mint ezek.

  • Guillotine

    Matyi!

    A lopás meg a licenc között kurva nagy a különbség!
    A licencért fizettek és cserébe ugyanazta a technológiát használhatták autógyártásra!
    Ez itt a legnagyobb probléma hogy a kínaiak viszont csak másolnak mindent -busás haszon reményében- de azt is szarul.
    De akiket ez sem érdekel nyugodtan üljenek bele ezekbe csak ne várják hogy jól működjön 5 percnél tovább és hogy baleset esetén életbe maradjanak!

    De egyébként emmilyen Suzuki Alto féle autot nem vennék soha mindegy melyik országban rakják össze.Senkit nem érdekel megint hogy tudták annyira lecsökkneteni a gyártási költséget hogy így is profitot termeljen?

    Marad a mondás: Olcsó húsnak híg a leve!

  • csapagy

    Annak idején,a Japánokon,is jókat nevettek,főleg,az amerikaiak,azóta ,van egy “apró különbség!Most is ez lesz,akár tetszik,akár nem,pálcikával eszik meg az autógyártókat!Csak az a kérdés,kell-e még,ennyi autó?

  • shimanospeedmaster

    Ekkora autókat nem is lenne szabad kiengedni a közútra.
    Ahogy előttem is írták: Az első balesetnél ottmaradnak a benne ülők.
    A baleset okozója meg ülhet pár évet,de ha nem ilyen kis szarban ültek
    volna lehet nem lett volna semmi bajuk.
    Inkább a bicikli vagy tömegközlekedési eszköz.Mindenki jobban jár.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Top 10: Egzotikus családi autók 2 millióig

Aki képes megnyitni elméjét és a sematikus megoldásokon (Octavia, Astra, BMW E46, stb.) kívül keresni családi autót a hétköznapokra, egészen csodálatos találatokba futhat bele az európai használtautó-kínálatban. Persze ott a kérdés: meg szabad venni az ilyesmit?

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

Fekete lyukak az autóban – top 10 pohártartó

Tíz megoldás ugyanarra a feladatra: legyen helye az autóban a pohárnak, bögrének, palacknak.

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

F1: A Red Bullnál röhögnek az FIA-n

A Red Bullnál komolytalannak tartják a Nemzetközi Automobil Szövetség állítását, miszerint a Mercedes-, a Ferrari- és a Renault-motor háromtized másodpercen belülre került idén.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

F1: Bejelentették a Sauber Honda-szerződését

A Forma-1-es Orosz Nagydíj délelőttjén hivatalosan is bejelentették, hogy 2018-tól a Sauber-csapat is a Honda erőforrásaival.

F1: A McLaren Mercedes-motorra vált jövőre?

Érdekes sztorit dobott be az egykori csapattulajdonos Eddie Jordan, de a McLaren gyorsan cáfolt.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.