Átverés? – Új autók egymillió Ft alatt

Top 10: A világ legolcsóbb autói

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.08.22. 16.00

Aki azt hiszi, hogy 1 990 000 forintos alapárával a Logan be tud kerülni a világ tíz legolcsóbb autója közé, nagyot téved. Ennyi pénzért ebben a mezőnyben két autót is adnak.

Nemrég írtunk a magyar piacon kapható legolcsóbb új autókról, köztük négyhengeres családi autókról és alapáron légkondis modellekről. Ha a keresést az egész világra kiterjesztjük, akkor a Splash klímaberendezésének, a Sandero vagy a Logan ESP-jének és négy légzsákjának búcsút mondhatunk, de az árak is egészen mások. Az árakat euróról szoroztuk át forintra a cikk írásakor érvényes árfolyammal. (Biztos felmerül, hogy ennyiért 320d-t hozok Németből. Egyrészt elég tré BMW E46 jönne csak ki ennyiből, de fontosabb, hogy aki új autót akar, az nem venne használtat. Mert az nem új, ő pedig az adott pénzből nem kényelmesebb, biztonságosabb, erősebb használtat akar, hanem újat. Másrészt a világ más tájain nem ugyanúgy működik az autópiac, mint itthon. Indiában például hajlamosak az autókat a szétesésig használni és csak a roncstelepen megválni tőlük. Ott nincs is olyan használtautó-piac, ahol normális H Astrát vagy kettes Ford Focust lehetne venni 1,5 millió alatt.)

10. Geely LC, 1 440 000 Ft. Fehérben pandamaci-imitátornak tűnik a kínai kisautó. Másik neve nem véletlenül Geely Panda. Technikáját a 68 lóerős, egyliteres háromhengeressel és a többi aprósággal a Toyota Aygótól lophatta a derék kínai gyártó


9. Chery QQ3, 1 410 000 Ft. Ha kisfiúnak született, akkor egy nagycsoportos óvodás is megmondja róla, hogy az Italdesign Daewoo Matizának reinkarnációjáról van szó. A lenyúlás dacára a Chery vígan ontja az 51 lóerős kisautót, amelyből lépcsőshátú is készül, a Cowin 1 néven


8. Chery A1, 1 359 000 Ft. Ahol komplett autókat ellopnak, ott az A1 nevet az Auditól levenni már igazán nem nagy dolog (van nekik A3 is). A technika a QQ3-éval rokon, de nem a 0,8, hanem az 1,3 literes, 83 lóerős motort kapta meg. A Chevrolet Spark vagy a Hyundai i10 egyterűs formáját idéző kiskocsi egész jól mutat, főleg ezért a pénzért. Érdemes volt a Bertone stúdiót megbízni a tervezéssel


7. Daewoo Matiz made in Üzbegisztán, 1 260 000 Ft. A Dévú Matyi eredetije is befért az első tízbe. Az Üzbég Köztársaságban gyártott autó még a kínai klónoknál is olcsóbb, pedig itt a GM-nek is fizetnek jogdíjakat. Az ország pártfőtitkárból lett elnöke, Iszlam Karimov (balról a második) vállalhatatlan diktátor, de nem annyira, hogy a General Motorsnak ne érte volna meg licencgyártási megállapodást kötni vele


6. Hyundai Santro Xing, 1 185 000 Ft. Hyundai Atos néven mi is teszteltük ezt a típust. A félelemmel vegyes sebességmámort még most is érzem, ahogy 70-nel próbálok vele elfordulni ott, ahol egy rendesebb autó nem dől meg 90-nel. Indiában még gyártják, és egy mopeden közlekedő hatfős családnak elmondhatatlanul nagy előrelépés kényelemben és biztonságban


5. Csangan Benben Mini, 1 140 000 Ft. Újabb kínai gyöngyszem, egyre közelebb az egymilliós lélektani határhoz. Az Euro NCAP betontömbjét össze sem karistolná, de 69 lóerős, ötgangos, 3,5 méteres kisautóként ezzel a külsővel talán nálunk is lenne keletje, ha megfelelne az EU-előírásainak


4. Zotye Z100, 915 000 Ft. Kínai verzióban, a helyi gusztushoz igazítva a Suzuki Alto Zotye-emblémával is hódít. A mifelénk ismeretlen kínai gyár többek között FIAT Albeákat és Multiplákat is gyárt


3. Maruti Alto 800, 868 000 Ft. 250 000 rúpiáért India legkapósabb autója. Az Indiában gyártott bestseller a Suzuki Altón alapul, 695 kilós súllyal és 48 lóerővel


2. Maruti 800, 840 000 Ft. Anno a Merkur is forgalmazta a Suzuki-Maruti DX800-ast, amelyről még 2003-ban közöltünk használttesztet. Az autó nem lett biztonságosabb azóta, de takarékossága és 50 lóerővel fürgesége sem változott az eredeti kocka Alto 1984-es bemutatása után


1. Tata Nano, 630 000 Ft. Mi is ott tolongtunk a Genfi Autószalonon, ahol először láthattuk a világ legolcsóbb autóját. Az egy lak árú (100 000 rúpiás) autóból évi egymilliót kívánt eladnia Tata, de csak pár tízezret sikerült évente. A motorról autóra váltó indiai családok ennél a kabinos rollernél valami komolyabbra vágytak. Nem tették kapóssá a kigyulladásáról szóló hírek, ahogy a sajátos népszaporulat-korlátozó akció sem. Bár a felszereltség bővítésével az autó ára is nőtt, de a Nano továbbra is messze a világ legolcsóbb autója


Forrás: Der Standard online, saját gyűjtés

A legolcsóbb magyarországi autók, a leggyorsabb sportkocsik, a legtöbbet fogyasztó autók, a leggyorsabb vonatok és további Top 10 témájú cikkek itt.

Szerző:

Kommentek

  • Ambrus Gergely

    Nekem egyik sem kéne inkább járnék bicajjal, bele nem ülnék ezekbe még ha fizetnének érte sem.

  • Piet

    Európai szemmel nézve érdekes egyik-másik típus formavilága (a műszaki tartalmat ne is említsük) de ha belegondolunk, ahol ezeket az autókat forgalmazzák sok embernek ez a normális helyváltoztatás egyetlen eszköze és eszik nem eszik nincs más.

  • Matyi2010

    Hiányolom a kínai Zotye Jiangnan leányvállalatának Suzuki Alto-ját. Ennek ára 18 800 jüan, a mai árfolyamon számolva 690 ezer forint.
    A téma itránt érdeklődőknek ajánlom a következő oldalt:
    http://chinaautoweb.com/chinese-brands/
    Korrekt összeállítás a kínai kínálatról árakkal, műszaki adatokkal, fényképekkel.
    A kínai cégekkel kapcsolatban unos-untalan lopást emlegetőknek:
    Toyota indulása:Toyota lemásolta egy akkori Chevrolet teherautó soros hathengeres, 65 lóerős motorját, váltóját, alvázát. Erre készült az AB típusjelzésű első Toyota teherautó, valamint a Chrysler Airflow vonalait és formai elemeit koppintó AA személykocsi.
    Volkswagen indulása: Barényi Béla már 1925-ben készített részletes terveket, amit azonban a Porsche család hosszú időn keresztül vitatott, mivel ők Ferdinand Porschét tartották az autó konstruktőrének. Barényi csak az 1953-as bírósági ítélet után tudta szerzőségi jogait és ezzel igényeit érvényesíteni.
    A BMW korrektebb:1929. március 22-étől kezdte a BMW első szériaautóját gyártani a türingiai Eisenachban. A modellt 3/15 PS-nek, ill. DA2-nek hívták és a brit Austin Seven licence volt.

  • tasi69

    Hát nekem nem nagyon jöttek be ezek az olcsó autók.Maradok a VOLVO-nál.Annak (940) az eleje nagyobb mint ezek.

  • Guillotine

    Matyi!

    A lopás meg a licenc között kurva nagy a különbség!
    A licencért fizettek és cserébe ugyanazta a technológiát használhatták autógyártásra!
    Ez itt a legnagyobb probléma hogy a kínaiak viszont csak másolnak mindent -busás haszon reményében- de azt is szarul.
    De akiket ez sem érdekel nyugodtan üljenek bele ezekbe csak ne várják hogy jól működjön 5 percnél tovább és hogy baleset esetén életbe maradjanak!

    De egyébként emmilyen Suzuki Alto féle autot nem vennék soha mindegy melyik országban rakják össze.Senkit nem érdekel megint hogy tudták annyira lecsökkneteni a gyártási költséget hogy így is profitot termeljen?

    Marad a mondás: Olcsó húsnak híg a leve!

  • csapagy

    Annak idején,a Japánokon,is jókat nevettek,főleg,az amerikaiak,azóta ,van egy “apró különbség!Most is ez lesz,akár tetszik,akár nem,pálcikával eszik meg az autógyártókat!Csak az a kérdés,kell-e még,ennyi autó?

  • shimanospeedmaster

    Ekkora autókat nem is lenne szabad kiengedni a közútra.
    Ahogy előttem is írták: Az első balesetnél ottmaradnak a benne ülők.
    A baleset okozója meg ülhet pár évet,de ha nem ilyen kis szarban ültek
    volna lehet nem lett volna semmi bajuk.
    Inkább a bicikli vagy tömegközlekedési eszköz.Mindenki jobban jár.

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

Magyar pilóta a ralikrossz-világbajnokságban

2017-ben állandó magyar versenyzővel startol a ralikrossz-világbajnokság.

Drága a magyar üzemanyag, ennyiért adják a szomszédok

Szétnéztünk, hogy a szomszédos országokban mennyibe kerül az üzemanyag, és a müzlibe vágtuk a kanalat.

Melyik a legszebb 2017-es Forma-1-es autó? Szavazz!

Új idény, radikálisan új Forma-1-es autók – de melyik csapat volt a legügyesebb, már ami az esztétikát illeti?

Jön az ingyenes magyar KRESZ-vizsga

A tervek szerint ingyenessé teszik a KRESZ-vizsgát a diákok számára.

F1: Ki vezeti először az új autókat?

Ma délelőtt Barcelonában megkezdődik a 2017-es Forma-1-es idény első hivatalos tesztje, 10 csapat küld pályára új autót. Itt a hét beosztása.

Chevy Camaro ZL1 1LE: csak véletlenül kap rendszámot

Egyedi komponensekkel és hangolással tette versenypálya-kompatibilissé a Camaro eleve legsportosabb kivitelét a Chevrolet.

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.