Top 10: lehúzás az extrákkal

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.08.15. 15.20

E heti Top 10 cikkünkhöz az extralistákat böngésztük kitartóan. Az eredmény nem lepett meg: akadnak még nehezen indokolható tételek.

E heti Top 10 cikkünkhöz az extralistákat böngésztük kitartóan. Az eredmény nem lepett meg: akadnak még nehezen indokolható tételek.

Amit egy tömeggyártó ügyfelei nem nyelnének le, azt a prémiummárkák aurája emészthetővé teszi: vásárlóik magától értetődő extrákért is fizetnek. Íme, tíz példa, külön a felár összege szerinti sorrendben.

Visszagurulás-gátló, Audi A4, 27 940 Ft. A kőkorszakon innen az ESP-k egyik funkciója a féknyomás megtartása pár másodpercre, emelkedőn vagy lejtőn. Az elindulást megkönnyítő megoldás egy Audi A4-hez feláras extra. Persze ez nem is egy csoffadt visszagurulás-gátló, hanem Audi hold assist. Vakulj, paraszt!

Kikapcsolható utas oldali első légzsák, Volvo S80, 30 000 Ft. Mesés autó egy S80, abból is a T6 Executive 304 lóerős soros hathengeressel és összkerékhajtással. És aztán a gyomros: a listaáron 17,9 millió forintos autóban csak extraként kapcsolható ki az utas légzsákja. Az oly fényűző Citroën C1 ezt alapáron tudja. De a nagy Volvóban legalább az Isofix-csatlakozó ingyenes opció az első üléshez


Multifunkciós kormány, 63 500 Ft, Audi A5 Cabriolet. Hanyagul konfigurált Škoda Octavia tesztautókban szoktunk konfrontálódni az egész VW konszernre jellemző felszereltségpolitikával. A kormányról vezérelhető rádió olyan vívmány, amiért nemcsak az Elegance kivitelű Octaviákban érdemes felárat kérni, de sokkal drágább autókban is. Az Audi simán legyártja a kompresszoros, 272 lóerős A5 kabriót 15 862 250 forintért, multifunkciós kormány nélkül


Sport automata váltó, pl. BMW 435i, 66 500 Ft. A BMW-modellek nyolcfokozatú automata váltóját mér elégszer körberajongtuk, most jöjjön egy kissé pofátlan extra ZF-automatikával kapcsolatban. Alapáron ugyanis, úgy 700 ezerért, nem jár váltófül a kormány mögé. Ez az opció például a szép új 4-es BMW-hez 66 500 forintba kerül a sport automata váltóval. Nem rossz pénz két kapcsolóért

Hátsó fejtámla, 90 170 Ft. (Mercedes-Benz CL 500). Néha látok az utcán alapfelszereltségű, húsz év feletti autókat hátsó fejtámla nélkül. De a Mercedes-Benz CL konfigurátorában ráakadni nonszensznek is kuriózum. Egy 38 652 400 forintos luxuskupéról beszélünk


Sebességtartó automatika, Audi A4, 96 520 Ft. Bemegy az ügyfél a szalonba, kiválaszt utazóautónak egy háromliteres, V6-os TDI-t, persze quattrót. Beikszeli a clean dieselt, hogy kevésbé szennyezze a környezetet, kimegy a sztrádára és meglepődik: 14 063 550 forintos autójában nincs tempomat


Osztottan lehajtható hátsó üléstámla, Mercedes-Benz C-osztály, 107 950 forint. Cipekedni nem túl előkelő, de így is furcsa, hogy 13 949 630 forintért meg lehet rendelni egy összkerekes, 306 lóerős C 350-est lehajtható hátsó ülés nélkül. Elfogadnánk, ha a fix támla a Mercedes-Benznél elvi kérdés volna, mert az előkelő tulaj úgyis fizet a cuccok házhoz szállításáért. De így szimpla lehúzás


Osztottan lehajtható hátsó üléstámla, Jaguar XF, 152 019 Ft. Hogy ne csak a német prémiummárkák spúrságán lovagoljunk, két példa a Jaguartól. Itt is feláras a 60:40 arányban lehajtható hátsó ülés. Ugye milyen elegáns ez egy 27 799 000 forintos XF-R-nél


Keréknyomás-ellenőrző rendszer, Jaguar XF, 179 165 Ft. 1987-ben a Porsche 959-ben még csodaszámba ment a keréknyomás-ellenőrzés. 2002-ben a Mégane II-ben is említésre méltó extra volt, mert az csak egy kompakt autó. De 2013-ban egy Jaguar XF-ben ne kelljen már egy használható Civic árát kipengetni ezért a tételért


Versenycsomag, BMW M6 Gran Coupé, 2 495 700 Ft. Ha levonunk a 20 collos felnikre egymilliót, még mindig elég vaskos az összeg 2,7 százaléknyi teljesítménytöbbletért, amennyivel az 575 lóerős verzió többet tud a normál M6-nál. A különbség alig haladja meg egy jó minőségű próbapad kétszázalékos mérési hibahatárát


Ti mivel folytatnátok a lehúzós extrák sorát?

A legolcsóbb magyarországi autók, a leggyorsabb sportkocsik, a legtöbbet fogyasztó autók és további Top 10 témájú cikkek itt.

Szerző:

Kommentek

  • husky

    Nem hat meg. Aki nem tud elindulni kézifékkel emelkedőn adja vissza a jogsit. A kis Corsában is volt / van hátul fejtámla szériában! Még 10 évvel ezelőtt is. A tempomat meg olcsóbb a furgonokba is kb. 10 ezerrel.

  • zoldfulu2000

    höhöhö, mindig szórakoztató amikor újságírók akik tapasztatnak vallhatják magukat belekóstolnak a tulajdonosok (tulajdonosjelöltek) valódi világába. Megint beletettek pár mondatot ami több mint röhejes, majd ha egyszer komolyan foglakozik a szerző egy (bármilyen) prémiumautó összeállításával akkor majd nem lepődik meg ilyen alapvető dolgokon.

  • zoldfulu2000

    Nekem a kedvenceim: E90es BMW: hátsó elekromos ablakemelő (2006ban!!!). Dönthető üléstámla (ennél az durvább ahol felárért sincs, pl Lexus IS). 1es BMW: rádió (alapáron semmi?, mert DIN hely sincs benne…), volt egy jó fotó egy korai E90 katalógusban egy alap és egy fullos beltérről. háááát….

    Viszont a BMW védelmében, mások is felárért adják a váltófület (pl a volvo csak most vezette be de a 2000 eurós automata felárba nem fért bele). És még midnig akad szép számmal konkurens aki felárért sem ad (volvók MY 2013ig, infiniti EX).

    Szerintem a volvónál kifogásolt biztonsági extrák azért maradtak ki mert egyes piacokra valszeg nem kérhetőek, és ezért nem adják alapfelszereltségként. De a légzsákkikapcsolás ennyiért tényleg rablás, én valami jelképes összeeget fizettem érte (40EUR?). Lexus ISbe egyébbként nem volt kapható utólagos extraként sem, ha jól emlékszem. A kisebbikbe utólag tetettem hátra isofixed, megint jelképes összegést, én sem értem miért tabu a gyári isofix. Tiltják valahol?

  • zoldfulu2000

    Az egy dolog hogy sok érdekes extra nincs benne az alapfelszereltségben (főleg a németek mesterei ennek), a meredek az amikor a gyártók tudatosan kihoznak olyan alapárakat amikhez olyan sovány alapfelszereltség tartozik ami elfogadhatatlan, és a minimálisan elfogaható felszereltsége aranyáron fizettetik ki (amellett hogy ez a “minimális” generációról generációra bővül).

    Szerintem itt alapvető felelőssége van az újságíróknak (egyébként idehaza az újságírók ebben viszonylag korrektek, pl tesztautópéldányok tényleges áraivnak közlésével), nyilván nehéz egy ilyet jól belőni (és eléggé ingoványos talajra tévedhet az ember), de nagy hagyományai vannak pl a németeknél az árak manipulálásának.

  • zoldfulu2000

    A sebességtartóval és a hillholderrel nagyon fején találtátok a szöget. ELőbbi a világ legértelmetlenebb extrája, ráaádsul akkor már minden alkatrész benne van egy tampomathoz.

    Utóbbinál nem értem, nem alapáras a gombos rögzítófék az A4snél? Az hogy tud működni hillholder nélkül?

  • Kempelen10.

    A kikapcsolható utaslégzsák elég pofálan a biztonság szinonimájától nem? Fikarágás ez, csaj te meg csúsztatsz mindig. Most is.
    Nevetséges, ahogy a Volvot magyarázod. Mint valami hülye ovis.

    Úgy bepörögtél, hogy valaki szájára merte venni a Volvot, hogy rögtön 4 buta megjegyzést is idetoltál, ami kár volt, mert értéktelen fos mind. Magyarázkodás, okoskodás, szedjél kavicsot.

  • zoldfulu2000

    Remélem már lassan minden prémiummodellnél alapáras, de a bőrkormény (azaz nem műanyag, persze még mindig kellemes markolat/bütykök, ill bármiylen gomb nélkül). Remélem már a múlté, de főleg azért volt bosszantó, mert a bajorok amúgy nagyon értették hogy milyen egy jó kormány (pl a svédek még most se értették meg igazán).

  • zoldfulu2000

    Kempelen: olvasd el amit írtam, értelmezd. Másoknál (pl egyes japánok) felárért sincs. Akkor ők most egyűáltalán nem adnak a biztonságra? Tagadtam hogy ennyiért rablás?

    Nem írtam le hogy a svédek is megcsinálják azt amiért pl konrkétan a BMW-t froclizták (váltófül)?

    Akkor most miről beszélsz?

    Mindazonáltal aki már konfigurált prémiumautót az egy 30.000.es összegen már csak mosolyog (ha épp amikor rendel akkor a mosoly inkább grimasz lesz persze), mert ezek az apróságok sokszázerzes tétellé gyarapodnak.

    Én az amúgy igen teljes csomagokon felül azért a pár apróságért (pl állítható szervó) is többezer ajrót otthangytam, mindezt úgy hogy a legjavát sikerült promóciókkal kedvezményekkel fedeznem.

    Ezek az apróságok bizony néha nagyon meg tudják keseríteni a rendelést ez igaz.

  • Fogash73

    Á, ez az egész pont olyan szarság, mint a repülőjegy vásárlás az “1 eur” promócióktól azokig az extrémekig, mikor egy BUD-LHR turistaosztály drágább, mint egy Bécs-Toronto…

    A listaárakról meg annyit, hogy az autóm listaárából 27%-ot sikerült alkudnom, (listaár 11m felett, csak hogy legyen hova tenni), így nehéz megmondani, hogy a hill-assist vajon mennyibe is került önmagában.

    Ha meg hozzávesszük, hogy a “két mikrokapcsoló” mellé azért csak kell két alufül, 10 csavar, egy másik kábelkorbács, egy másik kormánykerék, stb, akkor értelmezhetőbbé válik a felára. Akárcsak a CL hátsó fejtámlája, mely motorosan ledönthető/felállítható.

    És itt jön az érdekesség: Az alapáras BMW 320d és a Citroen C5 2.2 HDI nagyjából azonos LISTAáron fut. A fullos Citroen listaára volt 11,3m, végül 9,2ért hoztam el úgy, hogy minden van benne a sávtartó automatikán kívül. Ha a 320D-be mindezt belepakolom, akkor listaáron valahol 17m környékére jutok és a BMW ad 5-7% kedvezményt (talán tizet), de nem 27et.

    A baj az, hogy “prémiumságnak” kell hívni azt, ha valami RENDESEN MEG VAN CSINÁLVA, és ezért 30% felárat kér bármelyik “prémium” gyártó… :(

  • JohnSmith

    akinek van pénze 10+ milliós, netán 20 millió feletti autóra az nem nyavalyog. de komolyan.
    aki itt húzza a száját, annak vagy fillére pont annyi pénze van, amennyit az autó ér, vagy hitelre veszi.
    egy 15 milliós autót nem 14.999.990 Ft-tal kell elmenni megvenni, hanem 18 millióval.
    olcsó jános szag van.

  • Fogash73

    @JohnSmith, 2013-ban kurblis hátsóablakot kínálni egy BMW-ben, vagy felárat kérni egy hátsó fejtámláért a 30milliós Mercedesben – hogyismondjamcsak – kínos. Ugyanúgy, mint a szar éttermekben a főfogás árába nem beleszámolni a köretet (akkor se, ha minden köret ugyanannyiba kerül), vagy az egyhetes félpanziós nyaraláson felszámolni 50Ft-ot, mert a gyerek kért egy ketchupot a sültkrumplijához…

    sznob szag van.

  • JohnSmith

    Fogash!
    Ez maximum a tulajnak kínos, akitől megkérdi a hátsó utas, hogy miért manuális az ablakemelő.
    Az értékesítőnek egyáltalán nem kínos, mert akinek van 10 milliója egy új BMW-re, annak lesz 10.125.000FT-ja is, automata ablakemelővel.
    Az alapvető probléma az emberek eszével van. Egy ilyen értékű autó vásárlásánál azért komolyabb tőkére van szükség, mint hogy kérdés legyen
    egy ekkora összegű plusz tétel.
    Véleményem szerint ez a probléma Magyarországon. Akik új autót vásárolnak, abban a tévhitben vannak, hogy a meghirdetett autó áráért mindent megkapnak.
    De ez nem így van. Saját magam is nagyon jól tudom, hogy amikor autót vásárolok, minimum 20%-al többet kell kifizetni.
    Aki a 4 el. ablak megszállottja, annak ott van további megannyi márka. Megkapja a pénzéért azt, amit szeretne.

  • JohnSmith

    Látom neked Citroened van. Nekem meg Renault.
    Ettől még nem utálom sem a BMW-t, sem másik márkát.
    Ezeket a dolgokat el kell fogadni, mert miattunk nem fogják megváltoztatni őket.
    Béke!

  • vargagixxxer

    Pár éve prémiuméknál még a klíma sem volt alapáras. Egyik ismerősnek azt mondták csillagéknál, hogy ugyanolyan alapautót konfigurálnak a világon mindenütt, és mivel a lappoknak nem kell fagyasztó, így a magyarban sincs alapból. Ahol 40 fok van, nem alap.

  • zoldfulu2000

    Smith: de itt nem 10.125.000 ről van szó hanem 20-40%-kal az alapár feletti összegről miközben minden gyártó (a prémiumok is) kedvezményekkel kecsegtetnek. Akármennyire hihetelen de az pont ugyanaz a különbség mintha egy Magene-t 5 helyett 6-7 millióért akarnák odaadni (és mondjuk nincs rajta tükör alapáron). Egy 320d de akár egy E200CDI-t is hétkoznapi emberek vesznek.

    Itt az alapvető gond az hogy az ember más várakozásokkal érkezik. Elolvas pár tesztet megállapítja hogy a bömös milyen állat pöpec autó, ott az ár (khm alapár azzal a motorral), aztán koppan hogy semmi köze az árnak a teszetkben szereplőhöz, miközben ott van a papíron hogy kapott 10-20% kedvezményt….

  • JohnSmith

    Pontosan ezt írtam le. Ezek az emberek más “várakozással” mennek be a szalonba. És más pénztárcával is. Szerintem ne várjon senki pukedlizést ha 10 milliója van egy BMW-re és az meg 12 millióba kerül össze konfigurálva. Le kell nyelni azt a tényt, hogy nincs rá annyi pénz és kész.
    Egyébként pont most állítottam össze magamnak egy 320d-t.
    Alapár 9.500.000FT
    +hozzáadott plusz költség 911.000FT, azaz 10.411.000FT a végösszeg, úgy,
    hogy benne van az automata klíma, természetesen felni, metálfényezés, EL. HÁTSÓ ABLAK!, multikormány.
    Tehát összességében nem kerül többe plusz 10%-al az alap vételártól.
    Azért ez egyáltalán nem tetemes plusz költség egy 3-as BMW színvonalához képest.

  • zoldfulu2000

    Johnsmith: ha látsz a tesztekben egy csili-vili hármast és oda lesz írva az “alapára”, akkor jogos várakozáossal mész oda 10 millás árcéduláért.

    Nekem 2006ban kellett ekkora autó (végül alább adtam picit az S40essel) a 318d-hez bizony nagyon sok minden hiányzott. Most eltekintenék a bőr és xenontól, és a tényleg prémiumfunckióktól (már ha kapható volt, pl nem volt még távtartó tampomat sem 3zónás klíma, vagy gerincédő háttámla, de hidegen hagyott az M paket, az aut váltó (még azóta is barátkozok vele)), de nekem az általad felsoroltakon felül kellett volna egy 2zónás klíma, dönthető h-támla, valami normálisabb nem műanyag (pl alu) belső, és valami nem szövet kárpit (de a bőr robbantotta volna a kasszát), hátsó t-radar és esetleg előre. A metálfényről lemondtam volna az alap feketéért, de multikormány, mp3 képes CD (ezt buktam a svédekkel egyedül), és alufelni (a 318dnél akkoriban acél volt alapáron) kellett volna.

    Csak összevetésként ezek jelentpős része alapráas volt az IS220dnél (pechére nem volt belépődízel).
    Emlékeim szerint valami 18-19e nettó lett volna a fájdalomköszöb, ezt jóval felülmúlta a

  • zoldfulu2000

    Ja igen, feláras részecskeszűrő. 2004ben még ok, de egy 2005ben bemutaott autótól nagy pofátlanság felárat kérni, főleg hogy anélkül maradt euro3.

  • Köcsögnepper

    “Utóbbinál nem értem, nem alapáras a gombos rögzítófék az A4snél? Az hogy tud működni hillholder nélkül?”

    Úgy, hogy semmi köze hozzá. Minden bizonnyal kevered az automatikus kioldás funkcióval.

  • zoldfulu2000

    De akkor hogy működik az automatikus kioldás, ha nincs visszagurulásgátló? Megindul hátra a verda? Nekem ez egy felülről kompatibilis megoldásnak tűnne…

  • kukabuvar88

    Aki ilyen kocsit vesz, ezt rohogve kifizeti -.-

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

Ingyen tankolás bevásárlás mellé: itt teheted meg

Két fővárosi áruházánál épített ki elektromosautó-töltőállomást a Lidl.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.