E heti Top 10 cikkünkhöz az extralistákat böngésztük kitartóan. Az eredmény nem lepett meg: akadnak még nehezen indokolható tételek.

Amit egy tömeggyártó ügyfelei nem nyelnének le, azt a prémiummárkák aurája emészthetővé teszi: vásárlóik magától értetődő extrákért is fizetnek. Íme, tíz példa, külön a felár összege szerinti sorrendben.

Visszagurulás-gátló, Audi A4, 27 940 Ft. A kőkorszakon innen az ESP-k egyik funkciója a féknyomás megtartása pár másodpercre, emelkedőn vagy lejtőn. Az elindulást megkönnyítő megoldás egy Audi A4-hez feláras extra. Persze ez nem is egy csoffadt visszagurulás-gátló, hanem Audi hold assist. Vakulj, paraszt!

Kikapcsolható utas oldali első légzsák, Volvo S80, 30 000 Ft. Mesés autó egy S80, abból is a T6 Executive 304 lóerős soros hathengeressel és összkerékhajtással. És aztán a gyomros: a listaáron 17,9 millió forintos autóban csak extraként kapcsolható ki az utas légzsákja. Az oly fényűző Citroën C1 ezt alapáron tudja. De a nagy Volvóban legalább az Isofix-csatlakozó ingyenes opció az első üléshez


Multifunkciós kormány, 63 500 Ft, Audi A5 Cabriolet. Hanyagul konfigurált Škoda Octavia tesztautókban szoktunk konfrontálódni az egész VW konszernre jellemző felszereltségpolitikával. A kormányról vezérelhető rádió olyan vívmány, amiért nemcsak az Elegance kivitelű Octaviákban érdemes felárat kérni, de sokkal drágább autókban is. Az Audi simán legyártja a kompresszoros, 272 lóerős A5 kabriót 15 862 250 forintért, multifunkciós kormány nélkül


Sport automata váltó, pl. BMW 435i, 66 500 Ft. A BMW-modellek nyolcfokozatú automata váltóját mér elégszer körberajongtuk, most jöjjön egy kissé pofátlan extra ZF-automatikával kapcsolatban. Alapáron ugyanis, úgy 700 ezerért, nem jár váltófül a kormány mögé. Ez az opció például a szép új 4-es BMW-hez 66 500 forintba kerül a sport automata váltóval. Nem rossz pénz két kapcsolóért

Hátsó fejtámla, 90 170 Ft. (Mercedes-Benz CL 500). Néha látok az utcán alapfelszereltségű, húsz év feletti autókat hátsó fejtámla nélkül. De a Mercedes-Benz CL konfigurátorában ráakadni nonszensznek is kuriózum. Egy 38 652 400 forintos luxuskupéról beszélünk


Sebességtartó automatika, Audi A4, 96 520 Ft. Bemegy az ügyfél a szalonba, kiválaszt utazóautónak egy háromliteres, V6-os TDI-t, persze quattrót. Beikszeli a clean dieselt, hogy kevésbé szennyezze a környezetet, kimegy a sztrádára és meglepődik: 14 063 550 forintos autójában nincs tempomat


Osztottan lehajtható hátsó üléstámla, Mercedes-Benz C-osztály, 107 950 forint. Cipekedni nem túl előkelő, de így is furcsa, hogy 13 949 630 forintért meg lehet rendelni egy összkerekes, 306 lóerős C 350-est lehajtható hátsó ülés nélkül. Elfogadnánk, ha a fix támla a Mercedes-Benznél elvi kérdés volna, mert az előkelő tulaj úgyis fizet a cuccok házhoz szállításáért. De így szimpla lehúzás


Osztottan lehajtható hátsó üléstámla, Jaguar XF, 152 019 Ft. Hogy ne csak a német prémiummárkák spúrságán lovagoljunk, két példa a Jaguartól. Itt is feláras a 60:40 arányban lehajtható hátsó ülés. Ugye milyen elegáns ez egy 27 799 000 forintos XF-R-nél


Keréknyomás-ellenőrző rendszer, Jaguar XF, 179 165 Ft. 1987-ben a Porsche 959-ben még csodaszámba ment a keréknyomás-ellenőrzés. 2002-ben a Mégane II-ben is említésre méltó extra volt, mert az csak egy kompakt autó. De 2013-ban egy Jaguar XF-ben ne kelljen már egy használható Civic árát kipengetni ezért a tételért


Versenycsomag, BMW M6 Gran Coupé, 2 495 700 Ft. Ha levonunk a 20 collos felnikre egymilliót, még mindig elég vaskos az összeg 2,7 százaléknyi teljesítménytöbbletért, amennyivel az 575 lóerős verzió többet tud a normál M6-nál. A különbség alig haladja meg egy jó minőségű próbapad kétszázalékos mérési hibahatárát


Ti mivel folytatnátok a lehúzós extrák sorát?

A legolcsóbb magyarországi autók, a leggyorsabb sportkocsik, a legtöbbet fogyasztó autók és további Top 10 témájú cikkek itt.

Szerző: