James David Power a Déli- és az Északi-sark-menti vizeken szolgált az amerikai parti őrség jégtörőjén, de keresett magának egy kevésbé cúgos munkahelyet a Ford, majd a GM kötelékében. 1968-ban önállósította magát és a nevét viselő piackutató cég hamarosan meghatározó súlyú lett. A rossznyelvek szerint egyszerűen azzal, hogy nem ferdített és az eredményeket nem szelektálta a megrendelő szája íze szerint. Adataira tehát támaszkodhattak az ügyfelek, akkor is, ha a rangsor alján szerénykedtek.

Most a cég 2013-as nagy-britanniai autótulajdonos-elégedettségi vizsgálatának eredményét tekintjük át, 10 kategória legjobb autóját szerepeltető cikkünkben. Az elsőséget az összeredményre értjük. Szerepet játszik benne az autó vonzereje (design, vezethetőség, kényelem, térkínálat, felszereltség, 31 százalékos súllyal), a minőség és a megbízhatóság (22%), a fenntartási költség (25%, karbantartás és javítás, biztosítás, üzemanyagköltség) illetve a márkaszerviz színvonala (22%, munkafelvevők, műhely felszereltség-kialakítása, kész autó átvétele, a szerviz minősége).

Városi minik, 1: Volkswagen Fox. Hazánkban nem forgalmazták a Polónál kisebb és jóval primitívebb, Brazíliából importált kiskocsit. A Punto-Corsa-Micra méretű autók nyomott hazai árszintje miatt eladhatatlanul drága lett volna és a gazdasági válsággal amúgy is szinte eltűnt a piacnak ez a szelete

Kisautók, 1: Citroën DS3. Egyetlen francia márkaként a Citroën tudott kategóriát nyerni. Nem lep meg bennünket, hogy a DS3 a termék színvonalának értékelésekor igen magas pontszámot kaphatott gazdáitól

Alsó középkategória, 1: Toyota Prius. Megbízhatóságban a Toyota Priusnál egy autó sem tart előrébb, hiába hiszik a kevés ismeretet magukba szívók, hogy hibridhajtása kockázatos. Se váltó, se kuplung, se kettős tömegű lendkerék, se nagynyomású befecskendezés, a hibridakku pedig kapacitásának kis részével üzemel csak, ezért igen hosszú élettartamú. A Priusnak segít, hogy a felmérésre saját vásárlói válaszoltak, akik a billegős, padlógázon felbőgő hibrid autótól aligha várják egy Alfa Romeo Giulietta vezethetőségét

Középkategória, 1: Škoda Superb. A kategóriagyőzelem mellett a Superb érte el a felmérésben szereplő valamennyi autó közül a legmagasabb összpontszámot, 830 ponttal. Az átlag is egész magas, 1000/776 pont

Felső kategória, 1: Jaguar XF. A Jaguarok minőségét nem illene alaptalanul ekézni, mert a márkák között zsinórban másodszor lett első az indiai tulajdonban is egyre jobban működő márka. Az XF pedig kategóriaelső

Kompakt SUV, 1: Škoda Yeti. A Superb mögött az egyes modellek értékelésének második legmagasabb pontszámát söpörte be a Yeti. 828 pontjával a kisebb aszfaltterepjárók elsője

Nagy SUV, 1: Lexus RX. A Lexus második lett a Jaguar mögött az összelégedettségi márkarangsorban, a nagy szabadidő-autók között az RX azonban maga mögé utasította az összes konkurenst

Kis egyterűek, 1: Honda Jazz. Összeredményben a Honda márkaként a harmadik legjobb, a kis egyterűek között a Jazz nem talált legyőzőre. Okosan megcsinált, tartós autó, nem csodálkozunk helyezésén

Egyterűek, 1: Mercedes-Benz B-osztály. A márkák között Jaguar, Lexus, Honda, Škoda, Mercedes-Benz a sorrend a felmérésben megkérdezett brit autótulajdonosok válaszai alapján. Az egyterűek kategóriáját a B-osztály nyerte

Sportos autók, 1: Volkswagen Scirocco. Két kategóriaelsőségnek örülhet a Volkswagen és kettőnek a Škoda, azaz négynek a VW-konszern. Országonkénti bontásban - a Skodát praktikusan németnek véve - 1-1 francia és brit, három japán és öt német kategóriagyőzelem született

Forrás illetve további részletek ezen a linken.

További Top 10 cikkeink a legszebb szocialista autókról, legmagasabb benzinárakról, félresikerült modellekről, a leggyengébb töréstesztekről és más érdekes témákról.