Top 10: autófotók Magyarországról

Magyar helyszínek gyári sajtófotókon

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.06.23. 12.00

Sokfelé rossz útjaink miatt kevés márka kockáztatja meg, hogy hazánkba invitáljon újságírókat új modellje kipróbálására. A bátor kevesek viszont nem járták meg a magyarországi bemutatóval.

Magyarországon kétségtelenül sok a szép hely és hazánk a nagy európai autógyárak felől nézve érdekes helyszín. Mégis nagyon ritkán adódik itthon nemzetközi sajtóbemutató, mert egy “dynamic launch” vagy “driving presentation” megcsípéséhez nagyon sok mindennek kell összevágnia. Szempont a repülőjáratok sűrűsége, a légikikötő megközelíthetősége autóval, az utak, az éttermek és a szállodák minősége, az autómosás vagy a tankolás kivitelezése a hotelben vagy valahol a közelben.

Boros Jenő, a szakma nagyja a Népszabadságtól, a Renault 19 Chamade európai bemutatóját említette a legkorábbi autós sajtóeseményként. Ekkor a nyugatról érkezett újságírók Trabantokat vezethettek keretprogramként. Erről sajnos nem találtunk képet, de a későbbi nemzetközi autó-bemutatók gyári fotói közül kiválasztottunk tíz igazán szépet, amelyek e heti TOP 10 anyagunk témáját adják.

2013. június, Audi A3 szedán. Klasszikus fotóhelyszín a budai vár, a Halászbástya előtt a lépcsőshátú A3 is jól mutat. A győri munkatársak rábeszélték az ingolstadti kollégákat, hogy merjék idehozni ezt az eseményt, mert Magyarországon ezt meg lehet valósítani Audi-szinten

2009. április, Lexus RX 450h. A hibrid SUV képei azért kiemelkedőek, mert a magyar importőrnek sikerült meggyőznie az európai központot, hogy egy helyi fotós tud olyan szintű anyagot csinálni, ami a világon bárhol megállja a helyét. A megbízást az Autó Magazin és a Vezess fotósa, a szakmában kiemelkedő Szabó-Jilek Ádám kapta

2008. szeptember, VW Tiguan. Komoly propagandaértéke van a menettudósításokban a Tiguanról Budapest nevezetességeivel megjelent gyári fotóknak

2006. április: Škoda Octavia RS a Hungaroringen. Mivel Forma-1-es pálya, a Hungaroringnek nagyobb a presztízse, mint egy mégoly csodás adottságú másik versenypályának, amelyen nincs megszakítás nélkül F1-es futam 1986 óta. Itt menni a szénné kényeztetett brit vagy német zsurnalisztáknak is ritkán adatik meg. A Népszabadságnál dolgozó Boros Jenő korábbi cikkeiből tudjuk, hogy 28 ország 1000 újságírója vezette az Octavia RS-t a mogyoródi pályán

A3 limuzin az Erzsébet-hídon. A gyönyörű átlövős képet hajnalban exponálhatta a fotós, mert a nap Keleti pályaudvar felől süti a piros négyajtóst

Magyaros ropogtatnivaló az utazásban megfáradtaknak. Az idill Hollókőn alakult ki, ahová a Lexus tesztútja vezetett Ferihegyről

Első ránézésre a képet a Gellérthegyen kattintotta el a szakember, a korlátokból ítélve a Citadellán. Ha tévedünk, írja meg valaki kommentként a pontos területet!

15 éve az Audi TT-ről szinte elrebegni sem volt szabad, hogy Győrben szerelik össze, az A3 szedán bemutatója viszont kifejezetten a gyártás győri helyszíne miatt lehetett hazánkban. A kép Fehérvárcsurgón készült a Károlyi-kastélyban, ahol a külföldi kollégák szállása volt

Alighanem a Várban, a Tóth Árpád sétányon szűrődik át a lenyugvó nap fénye

Filmekben, például az Én, a kém című moziban is megcsillant a Lánchíd. A kivilágításban fürdő Lánchidat hiba volna kihagyni a sajtófotók elkészítésekor

További Top 10 cikkeink a legszebb szocialista autókról, legmagasabb benzinárakról, félresikerült modellekről, a leggyengébb töréstesztekről és más érdekes témákról.

Kommentek

  • bcsillag

    András!
    Az Erzsébet hídon készült Audi esetében szerintem elgépelted, mert én ott piros Audit látok, nem fehéret…

  • men?manó

    Nem hiába Budapest a világ egyik legszebb fővárosa.
    Csak az a baj, hogy a reggeli nap olyan erős, hogy a fehér Audi is pirosnak látszik. :D

  • d.nagy

    Vörösen fehérlik a gyönyörű négyajtós :)

  • Piet

    Emlékszem a Lexus RX 450h fotói megjelentek az azóta (sajnos) már megszűnt autós hetilapban az AUTÓPIAC-ban is.

  • ezsolt

    A 2011-es Subaru Foresternek is szép fényképei vannak Magyarországról.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.