Top 10: Milyen autót vesznek Magyarországon?

A Dacia a Škoda és az Opel mögött

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.06.13. 13.00

2013 első öt hónapjában sem táltosodott meg a magyar autópiac, de a tíz legnagyobb darabszámban értékesített típus sorrendje érdekesen alakult.

2013 első öt hónapjában összesen 22 318 új személyautó és 3796 új könnyű haszongépjármű kapott magyar rendszámot, ami 3 illetve 13 százalékos csökkenés az előző év hasonló időszakával összevetve. A személyautók között a Škoda Octavia és az Opel Astra dobogós helyezése kevéssé váratlan, szemben egy Dacia harmadik helyével. Top 10 cikkünkben a legnagyobb darabszámban forgalomba helyezett típusokat vesszük sorra.

10. Volkswagen Jetta, 449 db. A Jetta a VW második modellje, amivel bekerült az első öt hónap alapján a Top 10-be. A Volkswagen a személyautók között a Škoda mögött a második helyen áll az értékesítési rangsorban

9. Ford Fiesta, 451 db. Egyre több cég vált kisebb autóra a költségek visszafogása érdekében, ami a Fiestának is kedvez. Az autó eladásainak aligha ártott a modellfrissítés és az új fejlesztésű benzines motorok bevezetése

8. Nissan Qashqai, 484 db. Töretlen a kompakt autóknál izgalmasabb, a marcona SUV-knál mondénabb autó sikere. De a Qashqai számaiban a reexport is benne van, az itthon regisztrált, majd a forgalomból kivont és nyugatra továbbértékesített autókkal

7. Volkswagen Golf, 524 db. Komoly árkedvezmények segítik a Golf értékesítését is. Ezzel együtt a hetedik generációba csak a neten tenyésző, japánautó-rajongó trolloknak könnyű belekötni

6. Suzuki SX4, 543 db. Már folyik az új modell gyártása, de a régi SX4 erősen akciós áron még mindig vevőre talál

5. Suzuki Swift, 678 db. A Focusnál kereken 100 darabbal kevesebb talált gazdára a Swiftből, amely azonban más pályán focizik: a Suzuki hagyományosan a privát vásárlók között erős

4. Ford Focus, 778 db. Cégautóként lassan a Focus jut eszünkbe elsőként, annyi jön szembe velünk különböző vállalatok matricájával. A JATO Dynamics kimutatása alapján a Fordok 84 százalékát vásárolják jogi személyek

3. Dacia Duster, 802 db. A Daciának a Duster az első modellje, amit Magyarországon igazán elfogadnak az emberek. Aki a saját pénzét költi autóra, kiemelkedő arányban választ Daciát, így a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Hivatalnak eladott 96 autót és pár darabos flottákat leszámítva a Dusterek családi autóként szolgálnak

2. Opel Astra, 983 db. Második helyen is egy a flottaértékesítésben erős márka legnépszerűbb autója áll. Az Opel Astra darabszámait ebben az időszakban már nem a rendőrségi tender dobta meg

1. Škoda Octavia, 1161 db. Ezen a néven három generáció autóit összesíti a statisztika. Az importőr nem regisztrációs, hanem kiszállítási adatokat tart nyilván, ezek alapján a darabszámokat a kifutó modell hozta, abból is a Combi. Az elődmodellből 722 kombit és 306 ötajtóst szállítottak ki a márkakereskedőkhöz, míg az új szériából 356 darabot. A teljesség kedvéért: az Octavia Tour II-ből két darabot helyeztek forgalomba

További Top 10 cikkeink a legszebb szocialista autókról, legmagasabb benzinárakról, félresikerült modellekről, a leggyengébb töréstesztekről és más érdekes témákról.

Kommentek

  • hawk

    Octavia összesen 1161 db. Ebből 722 kombi és 306 ötajtós az előző széria és plusz 356 az újból. Elnéztem valamit? Valami nem stimmel…

  • Keeep

    VW group.=No1

  • ,L Rómeó

    hawk ne kritizáld szörényi irrot 1részt mer repülsz másrészt a matekmatika hijánya nem érdekes sem ujjságirrásban sem vw fanatizmusban, attól még csapattag!!
    jappánfanok takarodó! tik csaka neten vagytok ezér sem vesznek évi 20M-jónál több jappánt a vallós életben az emberek!

  • ,L Rómeó

    nem szereti a kritikát ahogy énsem!
    aki kellőjen képzelt annak van önbizalma és értékrengye nem tévesztik meg a számok!
    azok is csak pappíron meg számítógépben léteznek a valóságban nincs is szám ha úgy vesszük!

  • Alasseo

    Sohasem értettem a VW trollokat, hogyha a kedvencük nem szerepel mondjuk az első 3-5-ben, akkor mi kényszeríti őket a nagy magyarázkodásra, hogy edhátegyébkéntezigenennyimegennyiblablabla… :D :D :D

    A tavalyi globális eladási rangsorban is ez ment a Golffal, hogyha a nagyamamák VW-emblámás bugyijait is hozzászámoljuk, akkor világelső, csak a tények figyelembe véltelével előzi meg 9 másik típus – közte egyébként egy másik VW modell. :))))
    Szaklaptól elég gusztustalan ez a nyilvános maszti bármely márka felé, csak szólok.

  • Keeep

    Alasseo ! Sajnos rosszul tudod… semmit nem kell hozáadni a TÉNYHEZ ! a Golf / Jetta a világ legtöbbet eladott autója !!!

  • Keeep
  • Keeep

    Nem értem miért kell leirni ezt 10x ? A Ford Focus az elsö mert a
    3,4,5 ajtós és kombi is Focus !
    Opel Astra 3,4,5 ajtós és a kombi is Astra ! stb
    A VW 3,5 ajtós és kombi Golf a 4 ajtós Jetta …de attól hogy más a neve ugyanaz az auto !!!
    Pl a Toyota Corolla és Auris ugyanaz az auto csak nem választják szét 2 modelre és igy a második 503068 db eladással !
    HA TETSZIK HA NEM

  • Anonim

    Viszonylag régóta olvasom ezt az oldalt. Itt a legtöbb olvasóval ellentétben nem vagyok sem “német autó bérenc”, sem “japán autó bérenc” és “koreai autó bérenc” sem. Persze nekem is megvan a véleményem sok márkáról, de el tudom ismerni bizonyos márkák (Pl: VW, Toyota/Lexus, KIA/Hyundai) előnyeit és hátrányait egyaránt. Véleményem szerint ezt minden normális, autók iránt érdeklődő, esetleg rajongó embernek el kell tudnia ismerni. Az idők során szomorúan tapasztaltam, hogy (a cikk szerzőjének szóhasználatával élve) az itt tenyésző kommentelők közül jószerével erre senki sem képes, ami viszont még elszomorítóbb, hogy az utóbbi időben erre már a szerzők sem képesek:
    “Ezzel együtt a hetedik generációba csak a neten tenyésző, japánautó-rajongó trolloknak könnyű belekötni”
    Persze a kommentelők “véleményére” még lehet mondani, hogy az anonim dühöngőt kihasználva boldogan és természetesen irigykedve ócsárolják a vadonatúj Lexus IS-t, vagy akár bármilyen más típusú prémium márkát, ezek mind olyan emberek, akik szerény életükben eddig egy utcán elhaladó VW Passat/Toyota Avensis/Opel Insignia után is csorgatják a nyálukat, hiszen eddig az 1.3-as Suzukinál, vagy egy G Astránál jobb autóban még soha életükben nem ültek. Persze nincs is ezzel semmi gond, ezt meg lehet érteni, csak akkor ha egy adott típushoz ismeret hiányában nem tudnakk hozzászólni, akkor ne tegyék.
    A szerzőkkel viszont már más a helyzet. Az előbb bemásolt idézetet a VW Golf VII alá írta Szörényi úr. Nincsen azzal semmi probléma, ha meg van a véleménye egy adott márkáról. Azzal sincs gond, ha a német autókat jobban kedveli, mint a japánokat, hiszen Ő is ember. De ezt tartsa magában. Egy autós újságíró nem engedheti meg magának azt, hogy ilyen véleményt írjon egy autó alá, ezzel megbántva rengeteg japán autó barátot, akik eredetileg szintén ennek az oldalnak az olvasói. Megjegyzem, hogyha ez fordítva történt volna, ezt akkor is megírtam volna. Ez elfogadhatatlan egy újságírótól. Sajnálattal kell mondanom, hogy (bár a kommentmező ott sem az igazi) a Totalcar színvonalban nagyon elhagyta a vezess.hu-t. Szakmailag is és hangulatában is odaveri ezt az oldalt, pedig néhány évvel ezelőtt ez pont fordítva volt. Nem véletlen, hogy nem írok már ide egy ideje, csak a cikkeket olvastam el, viszont amint időm engedi keresni fogok egy másik oldalt a vezess.hu helyett, mert ez a színvonal ez már nem üti meg a minimumot nálam. Az sem zavar ha ezt kimoderálja Szörényi úr, az ismét csak az oldal “minőségét” fogja bizonyítani. Rendkívül sajnálom.

  • Jómunkásembervótvalamikor

    Keeep: Te már a közös padlólemezekről beszélsz.De akkor már megint más a lista.

  • Keeep

    Jómunkásembervótvalamikor… Pont hogy nem beszéltem a közös padlólemezekröl, hanem egy márka egyetlen tipusáról volt szó ! az alsó középkategóriában
    Pl VW Golf/Jetta
    Toyota Corolla/Auris
    Opel Astra

    Ha a közös padlólemezekről beszélsznénk a Golfhoz kellene csatolni az Octaviat,A3-at Leont, stb

  • Jómunkásembervótvalamikor

    Igen a Zafira meg az Astra egyterű változata

  • Keeep

    Igen mint a Touran a Golf egyterüje ha ugy tetszik, hiszen közös a padló. Mégegyszer:egy márka egyetlen tipusáról van szó !

  • Jómunkásembervótvalamikor

    De ott van az lap alján az elérhetősége,ahol kéri az észrevételeket.

  • nagylajhar

    Keep: szerintem pedig naná hogy szét kell választani, teljesen más beállítottságú vevők vásárolnak meg egy Jetta/Corolla -t ,vagy egy Golf/Auris -t, személy szerint én nem is értem minek kell ma már 4 ajtós kocsikat gyártani, értem hogy 500 liter a csomagtartó, de nem lehet kihasználni, nem lehet berakni az autóba egy biciklit, egy hűtőt,egy fűnyírót se, csak szenet ,búzát bőröndöt pakolni bele, maga a sedan karosszéria szép, de abból csak Superbe-t vagy Octavia-t vennék magam az 5 ajtó miatt, ha milliókat adok ki egy autóért, akkor az legyen praktikus és ne kelljen fuvarozóval levitetni a nyaralóba azt ami nem fér be a sedan lőrésén.
    Talán így érted hogy a Golf meg a Jetta nem egy tészta a vevőköre és célja miatt!
    Praktikus szempontok (Golf) VS számomra érhetetlen választás (Jetta)…
    (Amúgy én nem vennék VW-t, bár lehet jó. :) )
    És egyetértek azzal amit Anonim írt:
    “Persze nekem is megvan a véleményem sok márkáról, de el tudom ismerni bizonyos márkák (Pl: VW, Toyota/Lexus, KIA/Hyundai) előnyeit és hátrányait egyaránt. Véleményem szerint ezt minden normális, autók iránt érdeklődő, esetleg rajongó embernek el kell tudnia ismerni.”

  • Jómunkásembervótvalamikor

    Keeep: A lényeg ,a lista amire hivatkozol elég béna.Mert pl. az Astrából van Vauxhall is.Ha írsz nekik ,ezt is írd meg.Köszi!

  • Keeep

    nagylajhar ! Nem egyröl beszélünk. Senki nem beszélt a praktikusságról vagy a csomagtartó méretéröl.
    Én pusztán Alasseo -nak irtam tényekkel alátámasztva ! hogy a Golf/Jetta 1,5 millio eladással messze a világ legtöbbet eladott autótipusa. Bármiyen összehasonlitásban is nézzük meg sem közelitik a kategóriatársak a Corolla, Focus, Elantra vagy az Astra stb.
    Az Corollat/Aurist csak azért hoztam példának mert VW fanként szurja a szemem hogy mindig a Corolla ( 1 millio ) nyeri az eladásokat 4 ajtósként + beleszámolva a 3-5 ajtós Aurist,
    Mig a VW Golf 3-5 ajtóval külön számolják a Jettat (együtt 1,5 millio) eladással,… pedig müszakilag Corolla/Auris vagy Golf/Jetta kb ugyanaz a márkán belül.

    http://www.focus2move.com/item/611-world%E2%80%99s-top-50-best-selling-cars-toyota-corolla-is-still-the-queen

  • Keeep

    Jómunkásembervótvalamikor .. Amikor azt irom a többiek meg sem közelitik a Golf/Jettat tudom miöl beszélek !
    Opel Astra/Buick Excellenc 2012 = 544.200
    UK Vauxhall Astra 2012 = 63,023

    http://bestsellingcarsblog.com/2013/05/07/uk-january-march-2013-discover-the-top-328-best-sellers/

  • Jómunkásembervótvalamikor

    Keeep: Akárhogy nézem a Corolla mellett nem látom az Aurist.De még a listán sem.Szóval ezt mire alapozod?

  • Jómunkásembervótvalamikor

    Keeep: belinkelhetnéd azt a másik listát is.Mert így mindenki abban a hitben lesz amit lát! Vagy az a szándékod hogy mindenkire rá akarsz pirítani?

  • Keeep

    Itt egy jobb lista 120 autotipus 2012 elsö félév

    Láthatod a Corolla mint egy tipus Auris sehol nincs külön

    Golf / Jetta pedig külön

    http://bestsellingcarsblog.com/2012/08/31/world-6-months-2012-discover-the-top-120-best-selling-models/

  • nagylajhar

    Keep: értem azt hiszem mire gondolsz, de szerintem ott van a kutya elásva, hogy a Golf eredendően, csak és kizárólag 5 ajtós vagy combi kivitelben volt kapható, míg a Jetta/Vento/Bora kizárólag 4 ajtós volt, mindig elkülönültek egyértelműen egymástól, mint termékek, marketing szempontból. Míg pl az E11 es békaszemű Corolla-t 4 féle (wagon, sedan, liftback, hatchback) kasznival árulták, majd jött a szétválás (Corolla, Auris) , de a kb 40 éves múlt miatt még mindig egy kalap alá veszik őket, aztán mindenki döntse el maga hogy ez jogos-e vagy sem … :)

  • Keeep

    Pontosan ahogy mondod marketing szempontból elkülönitik öket pl USA ban mindig Jetta volt EU ban volt Vento Bora,most megint Jetta A Toyota pedig mostanában több néven futtatja a modeljeit
    Pl a 4 ajtós Corolla Japánban Axio a wagon fielder-nek hivják

  • Jómunkásembervótvalamikor
  • Jómunkásembervótvalamikor

    A gond ezzel hogy beleszámolják a Vw Clasicót is ami a Bora ,tehát előző gen. De nem számolják a Chevi-stb Astrát ami szintén előző gen.De a Corolla 2X is szerepel 1X magában és HB ként Aurissal. Jó bogarászást:)

  • Keeep

    Jómunkásembervótvalamikor… Ez a tényleg jo lista …vannak érdekességek pl azt végképp nem értem hogy a Golf plus-t külön hozzák vagy a Jetta II ? Nissan Sunny ?

  • Jómunkásembervótvalamikor

    Keeep: Nem értem a kérdésed,így válaszolni se tudok

  • Keeep

    Csak annyi hogy csomó tipusnál már kifutó modelleket is hoznak.

  • Jómunkásembervótvalamikor

    De a múltkor láttam élőben egy 1 gen. Seat Toledót de az orra meg a segge más volt és az volt ráírva: Amulet. Orosz rendszámos volt ,nem tudtam eldönten házi tuning, vagy gyári de most látom hogy Chery

  • Jómunkásembervótvalamikor

    Hát akkor ez a lista sem a tuti :( Ehhez egy egész team kellene hogy megfejtse mi micsoda.

  • Jómunkásembervótvalamikor

    De a 7-es Golfot és a Jettát külön kell említeni,vagy a J Astrát a H-val együtt.

  • Kempelen10.

    Jó az a csaj a Nissan hátuljánál. Sunázni való!

  • Liverpool87

    Ez az Opel szép csak így tovább!

  • manitou8

    vicces ez a magyarország top 10 autói…
    kedves szerző úr, ez a vw golf alá írt szösszenet ez hitvallás?
    japán autót (olasz autót, francia autót, svéd autót) ezek szerint csak netes trollok kedvelhetnek?

    1. magyarországon 70-80%ban cégautókat vesznek
    2. magyarország cégeinek döntő többsége német (rész)tulajdonú/érdekeltségű

    ebből nekem az jön le, hogy a top 10 magyar eladott autó szimplán=
    német cégek tetszési indexe az opel, vw, bmw, audi, mercedes felhozatalból
    (kivétel az a pár db autó melyet magánemberek vásárolnak)

  • geotrinus

    Ha kivesszük a cégautókat listákból akkor marad a dácsia meg a suzuki.
    Siralmas, a magyar életszínvonalat tükröző kép ez.

  • a.szorenyi

    Szegény Rómeón nem tudok segíteni, de az eltérést az okozza, hogy az Octavia esetében az egyik adat regisztrációs szám, a másik kereskedői kiszállításokra vonatkozik. Ez szerepel is a szövegben.

  • a.szorenyi

    Kedves Anonim! A kitétel a trollokra vonatkozott, nem a japán autók barátaira, érvekkel dolgozó hozzászólókra. Moderálási gyakorlatunkból aligha jogos leszűrni, hogy az ellenvéleményeket töröljük. Igyekszünk válaszolni a felvetésekre, kritikára is, ahogy most teszem. Üdv, Szörényi András

  • a.szorenyi

    Kedves Manitou8! Ez egy érdekes felvetés, bár pl. a Boschnál láttam elég 307-es Peugeot-t stb. Viszont ezt nme értem, miből vontad le: “Japán autót (olasz autót, francia autót, svéd autót) ezek szerint csak netes trollok kedvelhetnek?” Erről szó sem volt a cikkben és fel sem merül bennem.

  • Kovijani

    Erdekes szamok! Hat, nem lennek uj auto elado otthon! Autos ujsagiro mar igen! Legfeljebb mindig bevennek egy nyugtatot a kommentek elolvasasa elott :)
    Amugy nem ertem “auto rajongok” mit vitatkoznak ennyit a szamokon?! Vagy csak nepperek irnak ide?! Biztos ezert nem irogatnak a Ferrarisok, mert alig adnak el valamit! 
    Arrol kene inkabb vitatkozni, miert olyan rossz a blogmotor! Banzai!!!

  • Mahler

    “7. Volkswagen Golf, 524 db. Komoly árkedvezmények segítik a Golf értékesítését is. Ezzel együtt a hetedik generációba csak a neten tenyésző, japánautó-rajongó trolloknak könnyű belekötni”.
    Szörényi úr, ezen annyira meglepődtem, mintha két nap kelne fel reggel. Azt még- egy ideig talán- elviselem, hogy hihetetlen zsargonnal “beszélgetnek” egymással kommentelők, gyalázva egymást, hazugnak nevezve, ha bárki állít bármit, de ez kiverte a biztosítékot.mármint az idézet. Azért is, mert ez egy ujságírótól szokatlan- kissé mulatságos is,- másrészt komolytalan, mint az itt “szaladgáló” kommentelők egy része. Nem a véleménnyel van bajom, de íly módon jellemezni egy csoportot -szerintem- nem szabad. Ezt oda-vissza értem, tehát egyetlen autós csoportot sem illik íly módon minősíteni. Tényszerűség, finomság- ezek még senkinek sem ártottak meg, Szörényi úr! Anonimnak feltűnt amiről beszélek, de jellemző, hogy senki másnak nem, vagy nem teszi szóvá! Azért mindennek van határa, nálam ez itt.

  • Keeep

    Mahler ! Ha figyelmesebben olvastad volna ezt a mondatot :
    “A kitétel a trollokra vonatkozott, nem a japán autók barátaira, érvekkel dolgozó hozzászólókra”
    Rájötél volna hogy felesleges az elöbbi hozzászólásod.

  • manitou8

    mahler, másnál is kiverte, én olvastam péntek du., csak azóta kitörölte szörényi a véleményét.
    keeep, ez elég gagyi magyarázkodás, ha nem érzed, akkor még elkéne egy kis tudás/tapasztalat

  • CGT

    Szerintem nincs semmi gond Szörényi András mondatával. Amit ezen az oldalon művelnek a VW gyűlölő trollok az kriminális. Ezt minden ember tudja aki néha bele olvas a fórumba. András leírta a valóságot, miért lenne ez baj?

  • manitou8

    szerinted. gondolom nem vw fan vagy te sem… :)
    a vw gyűlölők alatt azokat érted akik nem istenítik szörényi szinten a vw-t?
    mi a faszért kell egy szar márkát magasztalni, csak mert újonnan és 3km-el az órájában minőségi hatása van?
    ezenkívül ötlettelen, szervízigényes–sőt sokáig korszerűtlen is volt.
    és miért kell azokat törölni akik ezt meg merik írni?
    és miért nem kell azokat, akik a másik nemzetek autóit minden alap és ismeret nélkül lehúzzák, zsigerből?

  • Kempelen10.

    Mahler, kérem hagyja ezt a manírt, modoros és hiteltelen. Fogalmazzon a saját nyelvén és oktasson minket, hogy hogy kell olyan jómódúnak lennünk, mint maga? Hogy juthatunk el a 6 millió forintos új autóhoz, ami lehet, hogy egy kétszázezres szar, de a net mindent elbír Mahler úr, igaz? Meséljen nekünk, kérem!

  • Kempelen10.

    Manitou, olvaslak és egyetlen értelmes mondatod sincs. Teljesen sötét van a fejedben.

  • Guillotine

    Kempelen!

    Neked meg egyetlen témához kapcsolodó mondatod sincs!!
    Miért nem húzol inkább aludni??
    Ugyis mindig csak késő este irogatsz amikor mindenki leszarja a beszólásaidat..

  • manitou8

    kempelen a kurva nénikédet azt.
    takarodj a pótvizsgára készülni, ne hidd hogy neked is beütött a nyáriszünet.

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.