Top 10: a legbénább autók

Szerencsétlen szerzetek

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.05.07. 15.30

Vannak autók, amelyekkel csak bankrablós harisnyával a fejünkön mutatkoznánk nyilvánosan. Jöjjön a szerintünk legbénább tíz autó!

Jó ideje az összes idevágó felmérés alapján a formaterv a legfontosabb kritérium autóvásárláskor. Tény, hogy  nem mindenki ugyanazt tartja szépnek vagy érzi jól eladhatónak, de ezeket a kocsikat látva a részvényesek helyében vernénk az asztalt: ezért fizetjük a menedzsmentet és a designereket? Következzék tíz autó, amelyek külsejüket illetően kihívásokkal küzdenek – legalábbis szerintünk.

10. Lancia Kappa Coupé. A többi rémséghez képest maga Monica Bellucci, csak azért van a szégyenpadon, mert a designerek egy tökéletes arányú limuzinból csináltak egy bojlertesű, buflák kupét

9. Honda City. Kisautóból tényleg nehéz mutatós szedánt kanyarítani, de ha a SEAT-nak (másodikra) sikerült a Cordobával, akkor a lépcsőshátú Jazz is kerekedhetett volna ennél szebbre. Kis kerekeivel, keskeny nyomtávjával olyan, mint egy mutáló nyolcadikos, aki apja zakójában ballag

8. FIAT Multipla. Rendben, a stílusérzékükről híres olaszoknak is lehet rossz napja, de a Multiplát látva tényleg nem értjük: vajon mire gondolt a költő? Komoly csatában kiszorította a listáról a BMW X6-ot

7. Daewoo-FSO pickup. A szocializmus idején az ötajtós Polonez menő autó volt, a kétliteres, 112 lóerős motorral az ezerhatos Ladát is legyőzte Siófokig az M7-en. Ám a gyárat megvásárló Daewoo hajlott korára pickuppá barkácsolta át az öt, majd négy ajtóval és kombiként már létező Polonezt. A festőbrigád még egy szakadt Transitból is jobb eséllyel dudál a csajoknak

6. SsangYong Rodius. Hízó, acélba öntve: a Rodius lehetne a Hús és Vágóállat Terméktanács címerautója. Formatervezője, Ken Greenley vagy nem figyelt a neves Royal College of Art óráin, vagy a dél-koreai gyártó kért tőle ilyen szerzetet. A Rodius ezzel együtt jó vétel, mert belefér két elefánt és igazi terepjárós hajtáslánca van, felezővel

5. Nem elegáns sokadiknak beletörölni a lábunkat a Pontiac Aztek formatervezőibe, talán a GM fejeseit kellene szapulnunk, amiért ezt a tervet választották illetve gyártásba engedték. Az benne az igazán abszurd, hogy a General Motors ezzel a döggel próbálta útját állni a CR-V és a RAV4 amerikai térhódításának

4 .Lamborghini Veneno. Az Edmonds.com szerint a három példányban gyártandó szupersportautó a fasizmus óta a legrosszabb dolog Itáliából. Ezt kellett megélnie Marcello Gandininek (a Miura, az Espada vagy a Countach designerének)

3. Corbin Sparrow. Háromkerekű autóknál ab start van némi hiányérzetünk, de a Corbin Sparrow még a brit szigetek nyomorék törpeautói között is kiemelkedően csúf. Nincs benne utasülés, egy szál magunkban kell állni a gyalogosok tekintetét.

2. Bentley EXP 9 F. Szériaautóként a Bentley masztodonja új kategóriát nyit a luxusterepjárók között, a Mercedes-Benz GL és a Range Rover felett. Reméljük, nem ez a torzszülött koncepcióautó valósul meg 2016-ra

1. Mitsuoka Orochi. Érdemes volt belekotorni a japán belpiacra dolgozó cég múltjába, az Orochi helyből aranyérmes csúfság lett. Bár 2001-ben, tanulmányautó-korában még Nutella néven futott, nem maradt mókás ujjgyakorlat. Az Orochi 2006-tól volt megvásárolható, nevét egy rettegett sárkányról kapta. A japán mitológia szerint az egyik első sárkányszerű teremtmény, Yamata-no-Orochi, egy hatalmas, fiatal nőket felfaló kígyó volt fejjel és nyolc farokkal - olvasható itt

További Top 10 cikkeink a legmagasabb benzinárakról, a leggyengébb töréstesztekről, a legjobb köridőkről és más érdekes témákról.

Kommentek

  • Specialized78

    Számomra a Multipla kifejezetten vagány külsejű stílusos olasz autó.

  • v_Petya25

    A Multipla szerintem sem olyan rusnya jószág és roppant tágas meg praktikus.

  • mackopofa1962

    Ha már a Honda City itt van,itt lenne a helye a Thaliának is,és az első dacia logant se felejtsük ki.A Multipla szerintem is érdekes, és szerethető autó.

  • krycek07

    A Kappa Coupé még az I.DE.A korszak végén született és még ma is megállja a helyét formailag. Visszafogottan elegáns. A Kappa családot leváltó Lybra (Lancia CS) már jóval több kihívással küzd. A jelenlegi Lancia modellpalettát elnézve (kivéve Delta, és Ypsilon), pedig összehasonlíthatatlan…

    A Multipla hol béna, ahogy a címben is szerepel? A 3+3 ülés még a mai napig is különlegesség az MPV-k között. Ha annyira béna, akkor a Honda FR-V miért vette át az ötletet? A drága cikkíró mutasson még egy olyan autót, amelyikből a vezető többet lát a külvilágból mint a Multipla-ból! Szerintem nincs. (Cabriok nem érnek…)

    A Pontiac Aztec legalább egyedi.

    Majd jó lesz megnézni a X, vagy L generációs fosvágen Golfot. Még mindig az V.-re fog hasonlítani. Éljen a konzervatív felfogás!…

  • Kempelen10.

    Ezekkel nem az a baj, hogy hasonlítanak magukra, hanem hogy rondák. Attól még lehet valami praktikus, de ez nem mentség semmire.

  • Zsálabl

    Kedves, hogy a világ egyik legkedvesebb, legaranyosabb autóját egy hibátlan ízlésű lebénázza. Minden Multiplás nevében tiltakozom.

  • Liverpool87

    Hát kib?sszott gusztustalan ronda ez a Fiat Multipala !Ilyen ocsmány okádék egy autó az ritkaság biztos ez az idétlen lépcsős orr vagy mi a szr!

  • zoldfulu2000

    A Kappa nem való ide, stílusos darab. Egyet értek azzal aki a librát javasolta, ide teheném az új Ypsilont is, de ezek nem annyira randák hogy a szén magától fölmenekülne a bányából…

    A Multiplát sem szívesen szólnám le de tényleg randa a szentem.

    A Rodius és az Aztec már igazán ide való darab…

  • zoldfulu2000

    A City is korcs de a Thalia a “stilus”teremtő… inkább itt a helye

  • zoldfulu2000

    Vel Satis?
    Subaru tribeca? (facelift előtti turcsi orral). Mndjuk a tervezpje sem szebb :P
    Ford Scoprio (az utsó). Egy sikersorozatot vitt sírba.
    7es BMW bangle től (E65)

  • zoldfulu2000

    Honda Element? Mondjuk legalább aranyos, és Oscar-érdemes reklámja van :)

  • zoldfulu2000

    Acura ZDX (egy gyenge kínai szerű X6 koppintás a hondától)

    Jeep Compass, na az dobogós helyet érdemel

    Porsche Panamera, igaz ott a belső és a hajtáslénc kárpótol…

  • zoldfulu2000

    AZtánm ott vannak a jól sikerült vicces vagy feltűnő gnómok, mint a Juke vagy az FJ Cruiser. Esetleg a Brera.

  • Opelfan

    Bírom az ilyen szubjektív, szarfűrészelő cikkeket. Gondolom unatkozhatott a szerkesztő és összedobott valamit. Bár a Kappa Coupe tényleg nem egy gyönyörűség, a helyére be lehetett volna nyomni a Renault Thaliát vagy egy Wagon R+-t csak hogy a Kia Opirusról már ne beszéljek. Tatra 603 esetleg a régi esetlen formájú Saab 900 hol van? Vagy mi a baj a Lambóval? Miért nem az LM002-t tetted be a helyére?! Baromság volt az egész cikk, de köszönjük a hozzánk való nincs mit.

  • Keeep

    Jo a cikk..bar sok autot ide lehetne meg sorolni.
    A Multipla, SsangYong Rodius , Aztek tenyleg iszonyu rondak
    A Lamboval elorol semmi bajom…viszont a hatulja tenyleg furcsa, ..esetleg szarny nelkul szebb lenne

  • Keeep

    ui.. SsangYong Actyon hogy maradhatott ki ? annal rondabb auto nem letezik

  • mtbe

    nekem is lenne ötletem még, pl. az új Lancia Y meg a Mercedes R osztály

  • L.A. Rómeó

    liverpool-val értekegyet:
    okádok hányok ösze szarom lehuggyozom magamat.

    és szörényivel is ,mer multipla ronda és nem ojjan tágas és egyedi mindegy polo (azér polo mer azzal egy hossúságu)

  • törökszultán

    Suzuki Liana. A győztes. Hogy maradhatott ki a világ legocsmányabb teknője?

  • L.A. Rómeó

    ténleg!
    http://www.cars-data.com/pictures/suzuki/suzuki-liana_2536_5.jpg

    tizta teknőforma meg azok a háccsólámpák!
    pfuj.
    töröknek meg nekkem csakis vw polo kel mer az annyira szép,egyedi, ikényes és fej lett hogy csak na!
    http://en.academic.ru/pictures/enwiki/86/VW_Polo_rear_20090329.jpg

  • zoltansc

    Békaszemű Ford Scorpio??

  • Atex13

    Hát nem tudom hogy vagytok vele de én bátran mutatkoznék egy Venenoval. nem igazán sírna a szám hogy csúnya. A honda city se csúnya, inkább mondanék rá lazán másik 3 szutykot :)

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.