Jó ideje az összes idevágó felmérés alapján a formaterv a legfontosabb kritérium autóvásárláskor. Tény, hogy  nem mindenki ugyanazt tartja szépnek vagy érzi jól eladhatónak, de ezeket a kocsikat látva a részvényesek helyében vernénk az asztalt: ezért fizetjük a menedzsmentet és a designereket? Következzék tíz autó, amelyek külsejüket illetően kihívásokkal küzdenek – legalábbis szerintünk.

10. Lancia Kappa Coupé. A többi rémséghez képest maga Monica Bellucci, csak azért van a szégyenpadon, mert a designerek egy tökéletes arányú limuzinból csináltak egy bojlertesű, buflák kupét

9. Honda City. Kisautóból tényleg nehéz mutatós szedánt kanyarítani, de ha a SEAT-nak (másodikra) sikerült a Cordobával, akkor a lépcsőshátú Jazz is kerekedhetett volna ennél szebbre. Kis kerekeivel, keskeny nyomtávjával olyan, mint egy mutáló nyolcadikos, aki apja zakójában ballag

8. FIAT Multipla. Rendben, a stílusérzékükről híres olaszoknak is lehet rossz napja, de a Multiplát látva tényleg nem értjük: vajon mire gondolt a költő? Komoly csatában kiszorította a listáról a BMW X6-ot

7. Daewoo-FSO pickup. A szocializmus idején az ötajtós Polonez menő autó volt, a kétliteres, 112 lóerős motorral az ezerhatos Ladát is legyőzte Siófokig az M7-en. Ám a gyárat megvásárló Daewoo hajlott korára pickuppá barkácsolta át az öt, majd négy ajtóval és kombiként már létező Polonezt. A festőbrigád még egy szakadt Transitból is jobb eséllyel dudál a csajoknak

6. SsangYong Rodius. Hízó, acélba öntve: a Rodius lehetne a Hús és Vágóállat Terméktanács címerautója. Formatervezője, Ken Greenley vagy nem figyelt a neves Royal College of Art óráin, vagy a dél-koreai gyártó kért tőle ilyen szerzetet. A Rodius ezzel együtt jó vétel, mert belefér két elefánt és igazi terepjárós hajtáslánca van, felezővel

5. Nem elegáns sokadiknak beletörölni a lábunkat a Pontiac Aztek formatervezőibe, talán a GM fejeseit kellene szapulnunk, amiért ezt a tervet választották illetve gyártásba engedték. Az benne az igazán abszurd, hogy a General Motors ezzel a döggel próbálta útját állni a CR-V és a RAV4 amerikai térhódításának

4 .Lamborghini Veneno. Az Edmonds.com szerint a három példányban gyártandó szupersportautó a fasizmus óta a legrosszabb dolog Itáliából. Ezt kellett megélnie Marcello Gandininek (a Miura, az Espada vagy a Countach designerének)

3. Corbin Sparrow. Háromkerekű autóknál ab start van némi hiányérzetünk, de a Corbin Sparrow még a brit szigetek nyomorék törpeautói között is kiemelkedően csúf. Nincs benne utasülés, egy szál magunkban kell állni a gyalogosok tekintetét.

2. Bentley EXP 9 F. Szériaautóként a Bentley masztodonja új kategóriát nyit a luxusterepjárók között, a Mercedes-Benz GL és a Range Rover felett. Reméljük, nem ez a torzszülött koncepcióautó valósul meg 2016-ra

1. Mitsuoka Orochi. Érdemes volt belekotorni a japán belpiacra dolgozó cég múltjába, az Orochi helyből aranyérmes csúfság lett. Bár 2001-ben, tanulmányautó-korában még Nutella néven futott, nem maradt mókás ujjgyakorlat. Az Orochi 2006-tól volt megvásárolható, nevét egy rettegett sárkányról kapta. A japán mitológia szerint az egyik első sárkányszerű teremtmény, Yamata-no-Orochi, egy hatalmas, fiatal nőket felfaló kígyó volt fejjel és nyolc farokkal - olvasható itt

További Top 10 cikkeink a legmagasabb benzinárakról, a leggyengébb töréstesztekről, a legjobb köridőkről és más érdekes témákról.