Top 10: a leggyorsabb autók

1000 lóerő alatt nem terem babér

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.04.25. 13.30

1000 lóerő alatt kevés az esély bekerülni a világ leggyorsabb autóinak toplistájára, de az aerodinamika szerepe mégis döntő: nem a legerősebb autóé a legmagasabb csúcssebesség.

Találtunk egy érdekes rangsort a világ leggyorsabb autóiról. Az összeállítás talán nem tökéletes, de van annyira érdekes, hogy megérjen egy TOP 10 cikket. Minden típust illetve generációt a leggyorsabb verzióban szerepeltetünk a listán, hogy az anyag érdekesebb legyen. Ezért nincs itt a 410-et tudó Veyron Grand Sport Vitesse vagy ugyanez az autó hajszálnyival lassabb roadsterként. Aki tud gyorsabb autót, írja meg mérvadó hivatkozással a kommentmezőben és igyekszünk azt is felvenni a listára.

A toplistán nincs rajta a LaFerrari, mert a gyártó lezserül összesen annyit közölt, hogy 350 feletti a végsebessége, amivel nehéz mit kezdeni. Így is jobb nagy konkurensénél, a McLaren P1-nél, amely szintén nem fért be az első tízbe. Ez nem a motoron vagy az aerodinamikán múlt, hanem az elektronikus korlátozáson: elméletileg az autó 382 kilométer/órára volna képes, de a McLaren 347-ben limitálta csúcssebességét

9-10. Koenigsegg CCX-R, 402 kilométer/óra. Kétszeres sebességhez nyolcszoros teljesítmény kell - tanultam meg Karlovitz Kristóf autós Lutra-albumából. Elméletileg egy 26 lóerővel 100-as tempóra képes Trabantnak a 400-as sebességhez 1664 lóerő kellene, a CCX-R-nek a bioetanollal is megtankolható nyolchengeressel 1018 lóerőt elég volt a 400-as határ áttöréséhez

9-10. Dauer 962 Le Mans Porsche, 402 kilométer/óra. A háromszoros Le Mans győztes 962 utcai változata a második autó, amely1000 lóerő alatti teljesítménnyel be tudott kerülni az elitbe. Hathengeres boxermotorja 730 lóerős

8. Lotec C1000, 405 kilométer/óra. Még az ezredforduló előtt készült a Lotec szupersportautója, amely egy nyolchengeres, duplaturbós Mercedes-Benz motorral futotta meg ezt a tempót

7. Hennessey Venom 1000 Twin Turbo, 411 km/óra. Ha szűkítővel le nem fojtják, a Viper a hosszú távú versenyeken és némi tuninggal az autópályán is alig legyőzhető. A 8,3 literes szörnyet nem kellett nagyon felhúzni, hogy 411-et menjen. Elég neki 1000 lóerő

6. 9ff GT2 Turbo 1200, 414 kilométer/óra. 1000 köbcentiből 300 lóerő: literteljesítményben meghökkentő értéket mutat a négyliteres és 1200 lóerős tuningautó. A 997-es kódú Porsche 911 ebben a verzióban pont olyan elborult lövedék, amire a 9ff-től számítunk

5. Koenigsegg Agera R, 420 kilométer/óra. 1000 lóerő alatt neki sem érdemes futni a 400-as álomhatár áttörésének, így a svéd manufaktúra is 1115 lóerős motort plántált a V8-as álomautóba

4. Hennessey Venom GT, 427,6 kilométer/óra. Kis híján csúcssebességben is világrekorder a 300 kilométer/órára 13,63 másodperc alatt ugró autó. A Lotus-alapokra épülő szupersportkocsi a kaliforniai Lemoore tengerészeti bázis repülőterén futotta meg ezt a tempót

2-3. SSC Ultimate Aero TT, 430 kilométer/óra. Létezik autó, amely maximális teljesítményben ráver a legdrágább Bugattira: az SSC szupersportautója 1287 lóerős. Ár/érték arányban feltétlenül jobb a listát vezető csúcs-Bugattinál: gyakorlatilag egyformán gyorsak, de az Ultimata Aero csak negyed annyiba kerül

2-3. SSC Tuatara, 430 kilométer/óra. Ha az SSC nem volna ismerős, a cég korábbi neve Shelby Super Cars volt. Ebből a barbizó kislányok is tudják, hogy szénné tuningolt amerikai V8-akra számítsanak. A cégnél előfordulnak négyjegyű teljesítményadatok, az SSC Tuatara például 1350 lóerős

1. Bugatti Veyron EB 16.4 SuperSport, 431 kilométer/óra. A Guinness-rekordként auditált csúcssebességre összesen öt Super Sport képes. A harminc darabos széria többi autója nem menekült meg az elektronikus leszabályozástól, így a másik 25 Super Sportban a számítógép 415-nél elveszi a gázt. 16 henger, 1200 lóerő és kilométerenként egy liter benzin kellett a 2010 nyarán felállított rekordhoz


További Top 10 cikkeink a legmagasabb benzinárakról, leggyengébb töréstesztekről, a legjobb köridőkről és más érdekes témákról. 

Kommentek

  • cddexter

    A 9ff-ből én a GT9-R-t emelném ki. Igaz hogy a fenti GTurbo egy jóval újabb modell, de a GT9-R is 414-et megy, 1140 lóval. Szegények későn készültek el vele, a hivatalos sebesség mérést már csak a Bugatti a Veyron SS ideje után tudták megejteni így egy napig sem lehetett a leggyorsabb autó. http://www.autogaleria.hu/index.php?s=tgal&tid=5207&marka=9ff

  • cddexter

    ja a hivatkozásra most csak a wikit találtam http://en.wikipedia.org/wiki/9ff_GT9

  • a.szorenyi

    Köszönöm szépen, kiegészítettem vala a cikket. Megérdemli, mert a GT9-R kevesebb lóerővel futotta meg ugyanezt a tempót.

  • megint

    Picit fura nekem így 2013-ban, hogy mekkora dolognak adják el ezeket a rekordokat. Ha jól tudom akkor az audi elődje az auto union versenygépe 440 körül tudod a harmincas vagy negyvenes években, ahogy a merci is kb ezen a szinten járt. Azóta talán már fejlődött annyit a technika , hogy ne legyen ez ekkora dolog.

  • cddexter

    megint: igen. És Thrust SSC pedig 1228-al ment már 1997-ben :) Csakhogy ezek utcai használatra is alkalmas autók, ergo vizsgáztathatod, kapsz rá forgalmi engedélyt.

  • megint

    Értem én, de azóta eltelt 70 év, talán ez el is várható.

  • mindentudó

    a koenigsegg agera r végsebessége igazából 440km/óra

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.