Top 10: a leggyorsabb autók

1000 lóerő alatt nem terem babér

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.04.25. 13.30

1000 lóerő alatt kevés az esély bekerülni a világ leggyorsabb autóinak toplistájára, de az aerodinamika szerepe mégis döntő: nem a legerősebb autóé a legmagasabb csúcssebesség.

Találtunk egy érdekes rangsort a világ leggyorsabb autóiról. Az összeállítás talán nem tökéletes, de van annyira érdekes, hogy megérjen egy TOP 10 cikket. Minden típust illetve generációt a leggyorsabb verzióban szerepeltetünk a listán, hogy az anyag érdekesebb legyen. Ezért nincs itt a 410-et tudó Veyron Grand Sport Vitesse vagy ugyanez az autó hajszálnyival lassabb roadsterként. Aki tud gyorsabb autót, írja meg mérvadó hivatkozással a kommentmezőben és igyekszünk azt is felvenni a listára.

A toplistán nincs rajta a LaFerrari, mert a gyártó lezserül összesen annyit közölt, hogy 350 feletti a végsebessége, amivel nehéz mit kezdeni. Így is jobb nagy konkurensénél, a McLaren P1-nél, amely szintén nem fért be az első tízbe. Ez nem a motoron vagy az aerodinamikán múlt, hanem az elektronikus korlátozáson: elméletileg az autó 382 kilométer/órára volna képes, de a McLaren 347-ben limitálta csúcssebességét

9-10. Koenigsegg CCX-R, 402 kilométer/óra. Kétszeres sebességhez nyolcszoros teljesítmény kell - tanultam meg Karlovitz Kristóf autós Lutra-albumából. Elméletileg egy 26 lóerővel 100-as tempóra képes Trabantnak a 400-as sebességhez 1664 lóerő kellene, a CCX-R-nek a bioetanollal is megtankolható nyolchengeressel 1018 lóerőt elég volt a 400-as határ áttöréséhez

9-10. Dauer 962 Le Mans Porsche, 402 kilométer/óra. A háromszoros Le Mans győztes 962 utcai változata a második autó, amely1000 lóerő alatti teljesítménnyel be tudott kerülni az elitbe. Hathengeres boxermotorja 730 lóerős

8. Lotec C1000, 405 kilométer/óra. Még az ezredforduló előtt készült a Lotec szupersportautója, amely egy nyolchengeres, duplaturbós Mercedes-Benz motorral futotta meg ezt a tempót

7. Hennessey Venom 1000 Twin Turbo, 411 km/óra. Ha szűkítővel le nem fojtják, a Viper a hosszú távú versenyeken és némi tuninggal az autópályán is alig legyőzhető. A 8,3 literes szörnyet nem kellett nagyon felhúzni, hogy 411-et menjen. Elég neki 1000 lóerő

6. 9ff GT2 Turbo 1200, 414 kilométer/óra. 1000 köbcentiből 300 lóerő: literteljesítményben meghökkentő értéket mutat a négyliteres és 1200 lóerős tuningautó. A 997-es kódú Porsche 911 ebben a verzióban pont olyan elborult lövedék, amire a 9ff-től számítunk

5. Koenigsegg Agera R, 420 kilométer/óra. 1000 lóerő alatt neki sem érdemes futni a 400-as álomhatár áttörésének, így a svéd manufaktúra is 1115 lóerős motort plántált a V8-as álomautóba

4. Hennessey Venom GT, 427,6 kilométer/óra. Kis híján csúcssebességben is világrekorder a 300 kilométer/órára 13,63 másodperc alatt ugró autó. A Lotus-alapokra épülő szupersportkocsi a kaliforniai Lemoore tengerészeti bázis repülőterén futotta meg ezt a tempót

2-3. SSC Ultimate Aero TT, 430 kilométer/óra. Létezik autó, amely maximális teljesítményben ráver a legdrágább Bugattira: az SSC szupersportautója 1287 lóerős. Ár/érték arányban feltétlenül jobb a listát vezető csúcs-Bugattinál: gyakorlatilag egyformán gyorsak, de az Ultimata Aero csak negyed annyiba kerül

2-3. SSC Tuatara, 430 kilométer/óra. Ha az SSC nem volna ismerős, a cég korábbi neve Shelby Super Cars volt. Ebből a barbizó kislányok is tudják, hogy szénné tuningolt amerikai V8-akra számítsanak. A cégnél előfordulnak négyjegyű teljesítményadatok, az SSC Tuatara például 1350 lóerős

1. Bugatti Veyron EB 16.4 SuperSport, 431 kilométer/óra. A Guinness-rekordként auditált csúcssebességre összesen öt Super Sport képes. A harminc darabos széria többi autója nem menekült meg az elektronikus leszabályozástól, így a másik 25 Super Sportban a számítógép 415-nél elveszi a gázt. 16 henger, 1200 lóerő és kilométerenként egy liter benzin kellett a 2010 nyarán felállított rekordhoz


További Top 10 cikkeink a legmagasabb benzinárakról, leggyengébb töréstesztekről, a legjobb köridőkről és más érdekes témákról. 

Kommentek

  • cddexter

    A 9ff-ből én a GT9-R-t emelném ki. Igaz hogy a fenti GTurbo egy jóval újabb modell, de a GT9-R is 414-et megy, 1140 lóval. Szegények későn készültek el vele, a hivatalos sebesség mérést már csak a Bugatti a Veyron SS ideje után tudták megejteni így egy napig sem lehetett a leggyorsabb autó. http://www.autogaleria.hu/index.php?s=tgal&tid=5207&marka=9ff

  • cddexter

    ja a hivatkozásra most csak a wikit találtam http://en.wikipedia.org/wiki/9ff_GT9

  • a.szorenyi

    Köszönöm szépen, kiegészítettem vala a cikket. Megérdemli, mert a GT9-R kevesebb lóerővel futotta meg ugyanezt a tempót.

  • megint

    Picit fura nekem így 2013-ban, hogy mekkora dolognak adják el ezeket a rekordokat. Ha jól tudom akkor az audi elődje az auto union versenygépe 440 körül tudod a harmincas vagy negyvenes években, ahogy a merci is kb ezen a szinten járt. Azóta talán már fejlődött annyit a technika , hogy ne legyen ez ekkora dolog.

  • cddexter

    megint: igen. És Thrust SSC pedig 1228-al ment már 1997-ben :) Csakhogy ezek utcai használatra is alkalmas autók, ergo vizsgáztathatod, kapsz rá forgalmi engedélyt.

  • megint

    Értem én, de azóta eltelt 70 év, talán ez el is várható.

  • mindentudó

    a koenigsegg agera r végsebessége igazából 440km/óra

Top 10: Egzotikus családi autók 2 millióig

Aki képes megnyitni elméjét és a sematikus megoldásokon (Octavia, Astra, BMW E46, stb.) kívül keresni családi autót a hétköznapokra, egészen csodálatos találatokba futhat bele az európai használtautó-kínálatban. Persze ott a kérdés: meg szabad venni az ilyesmit?

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

Fekete lyukak az autóban – top 10 pohártartó

Tíz megoldás ugyanarra a feladatra: legyen helye az autóban a pohárnak, bögrének, palacknak.

Top 10 – Legendás autók dupla kerek lámpákkal

A duplakerek első fényszórópár a valaha volt legbiztosabb módszer a menőségi faktor feltornázására. Visszapillantva rengeteg klasszikus tekintete ettől lett emlékezetes, a teljesítmény, a sportosság jelzőjévé vált a négy lámpa. Ladától a Dodge Chargerig.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.