Top 10: a legnagyobb fogyasztású autók

Mégsem a dzsipek zabálnak a legtöbbet?

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.04.04. 12.00

Városban majdnem 30, átlagosan több mint 17 litert fogyasztanak egyes autók. Összegyűjtöttük a legtorkosabbakat, a számokat látva könnyebb szeretni a Swiftet vagy az F Astrát.

Aligha vagyok egyedül azzal az előítélettel, hogy a nehézsúlyú benzinpusztítókat a nagy víz túloldalán sejtem. Ám a Chevrolet Camaro vagy a Corvette még a 6,2 literes, kompresszoros csúcsváltozatban is sokkal takarékosabb annál, hogy az első 10 közelébe kerüljön a fogyasztási listán. A 647 lóerős ZR-1 is csak a gumifüst miatt szerepel a nyitóképen.

Meglepő, de egyetlen terepjáró van az első tízben, amióta a Cayenne Turbók és más szörnyek szabványos fogyasztását sikerült lejjebb csavarni.

A lista első 10+1 autója jól jelzi, mely országok márkái rúgnak labdába a csúcsok csúcsán. Japán nincs közöttük, amerikai, francia és német is összesen egy-egy, brit viszont három, olasz pedig öt. Ez se nem rangsor, se nem feketelista, egyszerűen érdekes látni, hogy a – valóságnál többnyire messze optimistább – szabványos mérésben mely autók produkálták a legmagasabb fogyasztást.

A forrásként választott katalógusban a Veyron nem szerepel, de megköszönve a felvetést, bónusztrackként itt a Veyron helye. De akkor már legyen a Veyron 16.4 Super Sport. 23,1 liter az átlaga százon, a lakott területen kívüli 14,9 litert mellé bevisz egy gyomrost a 37,2 literes városi értékkel. 1200 lóerőt máshogy nem lehet összehozni, amivel aztán lerajtolod a profilt a Veyronhoz kifejlesztett Michelin-gumikról. Ha odakozmáltad a futófelületet a flaszterre, egy új garnitúra majdnem nyolcmillió forintba kerül. Ehhez képest a 431-es végsebesség olcsón megvan: kilométerenként egy liter benzin kell hozzá

1. Ferrari 599 GTO, 17,6 l/100 kilométer, 665 LE. A GTO a Gran Turismo Omologato rövidítése, ezt a nevet összesen három utcai Ferrari viselhette 1947 óta. Az aukciókon ma tricsimilliárdokért leütött 250 GTO, a B-csoportos raliautónak szánt, de soha be nem vetett Ferrari GTO (amit sokan hívnak 288 GTO-nak) és az 599 GTO

2. Ferrari 599 GTB Fiorano, 17,2 l/100 kilométer, 620 LE. A szénné hegyezett változatnál négy decivel takarékosabb a házi versenypályáról elnevezett 599 GTB. A Ferrari látványosan nem strapálja magát, hogy a szabványos méréshez okosítsa autóit. Legyünk őszinték: a légkört nem a maroknyi szupersportautó teszi tönkre, a világ viszont szomorú hely volna az 599 nélkül

3. Mercedes-Benz G 65 AMG, 17,0 l/100 kilométer, 612 LE. Kedvencünket ezzel a motorral feltétlenül az első háromba vártuk. Kell mögé a benzinkút, de a G-osztály így is hatékonyság csúcsa: egyszerre kombi, luxusautó és terepjáró. A V12-as turbóval tízszer olyan erős, mint a gnóm smart, de csak négyszer annyit fogyaszt

4. Kifutó Bentley Flying Spur Speed, 17,0 l/100 kilométer, 606 LE. Mekkora szerencse, hogy ezen a szinten a többletteljesítmény nem feltétlenül okoz többletfogyasztást. A szabványos mérési ciklusban a 606 lóerős Speed értéke megegyezik az 560 lóerős alap Flying Spurével

5. Bentley Mulsanne, 16,9 l/100 kilométer, 512 LE. Bár a Mulsanne trónol a kínálat tetején, V8-as motorjában néggyel kevesebb henger dolgozik, mint a kisebbik limuzinban. A hengerlekapcsolás ellenére sem túl takarékos, de melyik kastély repül 296-tal?

6. Aston Martin V12 Vantage, 16,4 l/100 kilométer, 517 LE. A legkisebb kupé a legnagyobb motorral klasszikus recept. Csak kicsit sokba kerül megmutatni magadat benne. Még ha nem adsz gázt és hozod a 24,3 literes városi értéket, akkor is 10 600 forint válna kipufogógázzá 100 kilométeren

7. Ferrari FF, 16,3 l/100 kilométer, 650 LE. Nevében az FF a Ferrari Four rövidítése, mert a nemes GT négyszemélyes és főleg négykerék-hajtású. Mivel nem kell leszabályozni a gumik miatt 330-nál, egy 911 GT2 RS-re is rá lehet villantani vele az Autobahnon. Nem mondhatjuk, hogy keveset adnak 86 974 630 forintos listaárért

8. Lamborghini Aventador LP 700-4 Roadster, 16,0 l/100 kilométer, 700 LE. Frizurát zilálni kicsit sok a 700 lóerő, de mit tehetnénk, a szívómotor ennyit tud. Százra 3,0 másodperc alatt gyorsul és a Murcielagóval ellentétben teteje nem egy viccnek is rossz négyszögletes esernyő

9. Cadillac CTS-V Wagon 6,2, 15,7 l/100 kilométer, 564 LE. A Corvette ZR-1 motorjával, mágnesezéssel állítható lengéscsillapításával, 380 milliméteres kerámia féktárcsákkal a CTS-V-t komolyan kell venni, amit a 7:59,32 perces nürburgringi köridő is jelez. Mire begyakorolod a 4,2 másodperces időt százig, elfogy jó pár hátsó gumi és a kéttárcsás kuplungból is kellhet néhány. Érdekes, hogy a ciklus alapján az automatába kevesebbet kell tankolni, átlaga 1,2 literrel jobb a manuális váltósénál

10. Maserati GranTurismo Sport, 15,5 l/100 kilométer, 460 LE. Pininfarina-karosszériájával és vérforraló hangjával a GranTurismo sokat szépít környezetén. Aki ilyen sok jót tesz az emberekkel, igazán megérdemli a sportosabb változatot, amely 4,7 másodperc alatt gyorsul százra. Ez az autó is takarékosabb automatikus váltóval, mint a hatfokozatú manuálissal, a különbség átlagban 1,2 liter


Európai szabványos ciklus szerinti átlagfogyasztási értékek. Forrás: Deutsche Automobil Treuhand GmbH.

29 vagy 572 forintos benzinár, milliárdos fizetések, észveszejtő köridők. További TOP 10 cikkeink itt.

Kommentek

  • demagóg

    Környezetvédelmi szempontból az F150-es fordokkal és a hasonszőrűekkel van gond, az ilyen pár száz példányos kocsik nem sok vizet zavarnak.

  • troll

    szegeny ferrari tulajok biztos csodbe mennek a benzinszamlatol.

    plane a fo piacnak szamito gcc arab orszagokban ,ahol 30 ft a benzin.

  • Ádám31

    És a Bugatti Veyron a maga 40 literes városi fogyasztásával?:D

  • Fogash73

    ez a lista ugyalúgy lóf@sz, mint a legkisebb fogyasztásúak listája. Ott SEM a valóban keveset fogyasztó autók szerepeltek, meg itt SEM a legnagyobb fogyasztásúak szerepelnek.

    Az autoBild (vagy az AMS) csinált egy valós padlógázos tesztet, ahol rögtön kiderült, hogy a “bajnok” a Porsche Cayenne Turbo S (ami azért eléggé “tucatautó”, hogy számítson), a maga 67L/100km (hatvanhét liter!) fogyasztásával, amit nyélgázas autópályázással sikerült kicsavarni belőle. Mielőtt a sok katalógushuszár felhörögne: a német autópályán teljesen életszerű, hogy 80nal kiáll előle a kamion, padlón felcsörtet akár 280-ra, majd fék, aztán előről ugyanez.

    A szimulált városi fogyasztások fasorban sincsenek ehhez képest.

    Az F150-nel és hasonló V8 pickup társaival meg a legtöbb helyen 80-90kmh-val gurulnak, amikor fogyasztanak vagy 11-13 litert… Nekem kint a 3.0V6-os Ford (240 benzines paci, automata váltóval) 8-at evett a majdnem 3000 levezetett kilométer átlagaként.

    A mai fogyasztási szabványok sajnos már a fogyasztás összehasonlítására sem alkalmasak. Csak parasztvakítani, katalógust színezni meg EU-normát elérni. :(

  • Dino871

    Veyron 16.4 : város 40,4 L/100km
    országút 14,7/100km

    kombinált 24,1 L/100km

    De még a Viper SRT 10 is kombinált 19,4 L/100km
    De ez sem baj mert a katonai Uralok és Krazok benyalják a 120liert is 100-on..na jóóó ha normálisan országúton közlekednek 70-el akkor csak 50-et :)

  • HERCULES

    Mi van az egyik nagy kedvencemmel a H2-es HUMMER-el, vagy a mégnagyobb fogyasztásu H1-essel..? Mindkettő még országuton is 20-25 liter körül “étkezik” és még a gázt sem kell tövig nyomni hozzá! Terepen meg bőven 45 liter fölött eszegetnek..! Aki egy ilyen autót megengedhet magának (és én is így vagyok ezzel..), az nem fogja nézni a tankoló-kút ár-számlálójának a pergését..! Minden álmom egy ilyen gép..! :)

  • Guevara

    A Hummerekkel mindössze az a “gond” hogy már nem gyárták őket. Mert ha ez nem kritérium, akkor a 60-as, 70-es évek amerikai muscle carjai lennének csak a listán kizárólag.

Top 10: Egzotikus családi autók 2 millióig

Aki képes megnyitni elméjét és a sematikus megoldásokon (Octavia, Astra, BMW E46, stb.) kívül keresni családi autót a hétköznapokra, egészen csodálatos találatokba futhat bele az európai használtautó-kínálatban. Persze ott a kérdés: meg szabad venni az ilyesmit?

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

Fekete lyukak az autóban – top 10 pohártartó

Tíz megoldás ugyanarra a feladatra: legyen helye az autóban a pohárnak, bögrének, palacknak.

Top 10 – Legendás autók dupla kerek lámpákkal

A duplakerek első fényszórópár a valaha volt legbiztosabb módszer a menőségi faktor feltornázására. Visszapillantva rengeteg klasszikus tekintete ettől lett emlékezetes, a teljesítmény, a sportosság jelzőjévé vált a négy lámpa. Ladától a Dodge Chargerig.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

Szabálytalan előzés egy körforgalomban, van, aki szerint ez még belefér

Az esetet Angliában vették videóra. A BMW türelmetlen sofőrje megunta a kamion mögötti tötyörgést, és szándékosan rossz irányban hajtott be a körforgalomba.

Alonso benézett az Indycar-futamra

Az idei Indy 500-on induló Fernando Alonso a hétvégén az amerikai versenyszéria egyik fordulóján járt körülnézni. Elmondta, hogy miért vág előbb az Indynek, és miért jöhet később Le Mans.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

Meghalt egy kisfiú Alonso gokartpályáján

Fernando Alonsót is megrázta az eset, a balesetet kivizsgálják.

Elrajtolt a Hankook Racer Cup új idénye

Izgalmas csatákkal indult el a Hankook Racer Cup bajnokság a hétvégén.

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.