Top 10: a legnagyobb fogyasztású autók

Mégsem a dzsipek zabálnak a legtöbbet?

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.04.04. 12.00

Városban majdnem 30, átlagosan több mint 17 litert fogyasztanak egyes autók. Összegyűjtöttük a legtorkosabbakat, a számokat látva könnyebb szeretni a Swiftet vagy az F Astrát.

Aligha vagyok egyedül azzal az előítélettel, hogy a nehézsúlyú benzinpusztítókat a nagy víz túloldalán sejtem. Ám a Chevrolet Camaro vagy a Corvette még a 6,2 literes, kompresszoros csúcsváltozatban is sokkal takarékosabb annál, hogy az első 10 közelébe kerüljön a fogyasztási listán. A 647 lóerős ZR-1 is csak a gumifüst miatt szerepel a nyitóképen.

Meglepő, de egyetlen terepjáró van az első tízben, amióta a Cayenne Turbók és más szörnyek szabványos fogyasztását sikerült lejjebb csavarni.

A lista első 10+1 autója jól jelzi, mely országok márkái rúgnak labdába a csúcsok csúcsán. Japán nincs közöttük, amerikai, francia és német is összesen egy-egy, brit viszont három, olasz pedig öt. Ez se nem rangsor, se nem feketelista, egyszerűen érdekes látni, hogy a – valóságnál többnyire messze optimistább – szabványos mérésben mely autók produkálták a legmagasabb fogyasztást.

A forrásként választott katalógusban a Veyron nem szerepel, de megköszönve a felvetést, bónusztrackként itt a Veyron helye. De akkor már legyen a Veyron 16.4 Super Sport. 23,1 liter az átlaga százon, a lakott területen kívüli 14,9 litert mellé bevisz egy gyomrost a 37,2 literes városi értékkel. 1200 lóerőt máshogy nem lehet összehozni, amivel aztán lerajtolod a profilt a Veyronhoz kifejlesztett Michelin-gumikról. Ha odakozmáltad a futófelületet a flaszterre, egy új garnitúra majdnem nyolcmillió forintba kerül. Ehhez képest a 431-es végsebesség olcsón megvan: kilométerenként egy liter benzin kell hozzá

1. Ferrari 599 GTO, 17,6 l/100 kilométer, 665 LE. A GTO a Gran Turismo Omologato rövidítése, ezt a nevet összesen három utcai Ferrari viselhette 1947 óta. Az aukciókon ma tricsimilliárdokért leütött 250 GTO, a B-csoportos raliautónak szánt, de soha be nem vetett Ferrari GTO (amit sokan hívnak 288 GTO-nak) és az 599 GTO

2. Ferrari 599 GTB Fiorano, 17,2 l/100 kilométer, 620 LE. A szénné hegyezett változatnál négy decivel takarékosabb a házi versenypályáról elnevezett 599 GTB. A Ferrari látványosan nem strapálja magát, hogy a szabványos méréshez okosítsa autóit. Legyünk őszinték: a légkört nem a maroknyi szupersportautó teszi tönkre, a világ viszont szomorú hely volna az 599 nélkül

3. Mercedes-Benz G 65 AMG, 17,0 l/100 kilométer, 612 LE. Kedvencünket ezzel a motorral feltétlenül az első háromba vártuk. Kell mögé a benzinkút, de a G-osztály így is hatékonyság csúcsa: egyszerre kombi, luxusautó és terepjáró. A V12-as turbóval tízszer olyan erős, mint a gnóm smart, de csak négyszer annyit fogyaszt

4. Kifutó Bentley Flying Spur Speed, 17,0 l/100 kilométer, 606 LE. Mekkora szerencse, hogy ezen a szinten a többletteljesítmény nem feltétlenül okoz többletfogyasztást. A szabványos mérési ciklusban a 606 lóerős Speed értéke megegyezik az 560 lóerős alap Flying Spurével

5. Bentley Mulsanne, 16,9 l/100 kilométer, 512 LE. Bár a Mulsanne trónol a kínálat tetején, V8-as motorjában néggyel kevesebb henger dolgozik, mint a kisebbik limuzinban. A hengerlekapcsolás ellenére sem túl takarékos, de melyik kastély repül 296-tal?

6. Aston Martin V12 Vantage, 16,4 l/100 kilométer, 517 LE. A legkisebb kupé a legnagyobb motorral klasszikus recept. Csak kicsit sokba kerül megmutatni magadat benne. Még ha nem adsz gázt és hozod a 24,3 literes városi értéket, akkor is 10 600 forint válna kipufogógázzá 100 kilométeren

7. Ferrari FF, 16,3 l/100 kilométer, 650 LE. Nevében az FF a Ferrari Four rövidítése, mert a nemes GT négyszemélyes és főleg négykerék-hajtású. Mivel nem kell leszabályozni a gumik miatt 330-nál, egy 911 GT2 RS-re is rá lehet villantani vele az Autobahnon. Nem mondhatjuk, hogy keveset adnak 86 974 630 forintos listaárért

8. Lamborghini Aventador LP 700-4 Roadster, 16,0 l/100 kilométer, 700 LE. Frizurát zilálni kicsit sok a 700 lóerő, de mit tehetnénk, a szívómotor ennyit tud. Százra 3,0 másodperc alatt gyorsul és a Murcielagóval ellentétben teteje nem egy viccnek is rossz négyszögletes esernyő

9. Cadillac CTS-V Wagon 6,2, 15,7 l/100 kilométer, 564 LE. A Corvette ZR-1 motorjával, mágnesezéssel állítható lengéscsillapításával, 380 milliméteres kerámia féktárcsákkal a CTS-V-t komolyan kell venni, amit a 7:59,32 perces nürburgringi köridő is jelez. Mire begyakorolod a 4,2 másodperces időt százig, elfogy jó pár hátsó gumi és a kéttárcsás kuplungból is kellhet néhány. Érdekes, hogy a ciklus alapján az automatába kevesebbet kell tankolni, átlaga 1,2 literrel jobb a manuális váltósénál

10. Maserati GranTurismo Sport, 15,5 l/100 kilométer, 460 LE. Pininfarina-karosszériájával és vérforraló hangjával a GranTurismo sokat szépít környezetén. Aki ilyen sok jót tesz az emberekkel, igazán megérdemli a sportosabb változatot, amely 4,7 másodperc alatt gyorsul százra. Ez az autó is takarékosabb automatikus váltóval, mint a hatfokozatú manuálissal, a különbség átlagban 1,2 liter


Európai szabványos ciklus szerinti átlagfogyasztási értékek. Forrás: Deutsche Automobil Treuhand GmbH.

29 vagy 572 forintos benzinár, milliárdos fizetések, észveszejtő köridők. További TOP 10 cikkeink itt.

Kommentek

  • demagóg

    Környezetvédelmi szempontból az F150-es fordokkal és a hasonszőrűekkel van gond, az ilyen pár száz példányos kocsik nem sok vizet zavarnak.

  • troll

    szegeny ferrari tulajok biztos csodbe mennek a benzinszamlatol.

    plane a fo piacnak szamito gcc arab orszagokban ,ahol 30 ft a benzin.

  • Ádám31

    És a Bugatti Veyron a maga 40 literes városi fogyasztásával?:D

  • Fogash73

    ez a lista ugyalúgy lóf@sz, mint a legkisebb fogyasztásúak listája. Ott SEM a valóban keveset fogyasztó autók szerepeltek, meg itt SEM a legnagyobb fogyasztásúak szerepelnek.

    Az autoBild (vagy az AMS) csinált egy valós padlógázos tesztet, ahol rögtön kiderült, hogy a “bajnok” a Porsche Cayenne Turbo S (ami azért eléggé “tucatautó”, hogy számítson), a maga 67L/100km (hatvanhét liter!) fogyasztásával, amit nyélgázas autópályázással sikerült kicsavarni belőle. Mielőtt a sok katalógushuszár felhörögne: a német autópályán teljesen életszerű, hogy 80nal kiáll előle a kamion, padlón felcsörtet akár 280-ra, majd fék, aztán előről ugyanez.

    A szimulált városi fogyasztások fasorban sincsenek ehhez képest.

    Az F150-nel és hasonló V8 pickup társaival meg a legtöbb helyen 80-90kmh-val gurulnak, amikor fogyasztanak vagy 11-13 litert… Nekem kint a 3.0V6-os Ford (240 benzines paci, automata váltóval) 8-at evett a majdnem 3000 levezetett kilométer átlagaként.

    A mai fogyasztási szabványok sajnos már a fogyasztás összehasonlítására sem alkalmasak. Csak parasztvakítani, katalógust színezni meg EU-normát elérni. :(

  • Dino871

    Veyron 16.4 : város 40,4 L/100km
    országút 14,7/100km

    kombinált 24,1 L/100km

    De még a Viper SRT 10 is kombinált 19,4 L/100km
    De ez sem baj mert a katonai Uralok és Krazok benyalják a 120liert is 100-on..na jóóó ha normálisan országúton közlekednek 70-el akkor csak 50-et :)

  • HERCULES

    Mi van az egyik nagy kedvencemmel a H2-es HUMMER-el, vagy a mégnagyobb fogyasztásu H1-essel..? Mindkettő még országuton is 20-25 liter körül “étkezik” és még a gázt sem kell tövig nyomni hozzá! Terepen meg bőven 45 liter fölött eszegetnek..! Aki egy ilyen autót megengedhet magának (és én is így vagyok ezzel..), az nem fogja nézni a tankoló-kút ár-számlálójának a pergését..! Minden álmom egy ilyen gép..! :)

  • Guevara

    A Hummerekkel mindössze az a “gond” hogy már nem gyárták őket. Mert ha ez nem kritérium, akkor a 60-as, 70-es évek amerikai muscle carjai lennének csak a listán kizárólag.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.