Top 10: A legkisebb fogyasztású autók

A legtakarékosabb benzines modellek

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.03.28. 12.00

Nem csak dízelmotoros kis- és kompakt autók képesek 5 l/100 kilométeren belüli átlagfogyasztást produkálni. E heti Top 10 anyagunkban a legtakarékosabb benzines modellek szerepelnek.

Mi sem tartjuk reálisnak a szabványos európai mérési ciklust, de egyvalamire jók ezek a számok. Minden új autót egyforma mérési ciklusban tesztelnek az európai forgalmazást megelőzően, így az értékek egymással összevethetők.

A kevéssé mérvadó adatok miatt joggal kritizálható az irreálisan enyhe gyorsításokat és csekély tempót előíró szabvány. De egyre több országban kell a fogyasztástól függő szén-dioxid-emisszió alapján adót fizetni. Annak aligha tapsolna a nép, ha az adó alapjául szolgáló mérésben az autók a reális átlagfogyasztásukat produkálnák.

A hibrideket kihagytuk a listából, akkor is, ha belső égésű motorként benzinest használnak. A lista az Európában kapható típusokat hozza és minden kocsiból a legtakarékosabb verziót vettük figyelembe, hogy ne töltsék meg a listát azonos autók többféle váltóval. Azonos érték esetén a legnagyobb vagy műszakilag legérdekesebb autót emeltük ki fotóval.

1. FIAT 500 és 500c 0,9 TwinAir 85 LE Dualogic, 3,9 l/100 km. Jól látszik, hogy a szabványos mérés feltételei között a kicsi, de feltöltött motorok kiválóan szerepelnek. A FIAT kéthengeres turbómotorja az életben hasonlóan takarékos is tud lenni, de simán bezabálhat 8-9 litert, ha szeretnénk jól haladni vele. Az 500-as automatizált kézi váltóval hozza a négy literen belüli értéket, de ha megszabadulnál a gyötrelmes bólogatástól, a kézi váltós is csak 1 decivel fogyaszt többet

2. Nissan Micra 1,2 DIG-S 98 LE, 4,1 l/100 km. Műszakilag különleges a Nissan háromhengerese a leválasztható kompresszorral. Hat liter körüli valós átlagfogyasztása nálunk magasabb volt a sima szívómotorosénál. Más autók azonos átlaggal: FIAT Panda 0,9 TwinAir Dualogic, Kia Picanto 1,0 (13-14 collos kerékkel), Lancia Ypsilon 0,9 TwinAir, SEAT Mii 1,0 Ecomotive, Škoda Citigo GreenTec, VW Up BMT

3. Alfa Romeo MiTo 0,9 TwinAir 85 LE, 4,2 l/100 km. Laborkörülmények között a turbós kéthengeres a nagyobb MiTóban és az alapjait adó Puntóban is remekel. Persze a tohonya Eco üzemmódban. Más autó azonos átlaggal: FIAT Punto 0,9 TwinAir

4. Peugeot 208 1,0 VTi, 4,3 l/100 km. A PSA Peugeot Citroën új motorcsaládja nemcsak a méréshez jól felfűtött laborban takarékos. Egy 301 átlagfogyasztása az erősebbik, 1,2-es verzióval is megáll 6 literből. A képen Tamara Ecclestone látható, jótékonysági ügyben, aki szerencsére jobban mutat a faternál. Más autók azonos átlaggal: Citroën C1 1,0, Ford Fiesta 1,0, Nissan Pixo és Suzuki Alto 1,0, Peugeot 107 1,0, Renault Clio 0,9 TCe 99g, smart fortwo coupé

5. Daihatsu Coure 1,0 70 LE, 4,4 l/100 km. A Daihatsu kivonult Európából, de a Coure még nem kopott ki a listából. Ugyanaz a motor, amely a C1-107-Aygo triót hajtja itt is nagyon takarékos. Szerencsére a való életben is az, 5 liter százon reális átlag

6. Renault Twingo 1,2 16V EcoDrive 75 LE, 4,5 l/100 km. Közel 10 százalékkal spórol jobban egy normál Twingónál az adószempontból CO2-érzékeny országokban árult változat. Az EcoDrive csomag nem merül ki hosszabb váltó-áttételekben: változó a szelepvezérlés és a gyorsabb bemelegedés érdekében eltérő a motor hőmenedzsmentje

7. Opel Agila 1,0 EcoFlex, 69 LE 4,6 l/100 km. Az Esztergomban gyártott, de itthon nem kapható kiskocsi a toplistán általános stop-start rendszerrel tudta leszorítani a gyári fogyasztást. Az Agila és persze az ezres Splash erénye, hogy vegyes forgalomban nem kell megfeszülni ötliteres átlag eléréséhez, ami egész közel van a próbapadon mérthez

8. Hyundai i10 1,1 69 LE, 4,7 l/100 km. Újra egy kicsi, könnyű autó, és megint egy háromhengeres motor, aminek 1000 köbcenti körül tényleg van értelme. Korábbi összehasonlító tesztünkön az i10 sokkal messzebb volt a gyári adattól, mint a vele azonos átlagú Suzuki Splash 1,0

9. Ford Focus 1,0 GTDi EcoBoost 100 LE, 4,8 l/100 km. Azt olvastam, hogy a turbós háromhengerest takarékossága, ereje és járáskultúrája miatt még a VW-konszernen belül is etalonnak mondják, persze csak suttogva. Egyező fogyasztás: Toyota Yaris 1,0

10. Ford B-Max 1,0 GTDi EcoBoost, 100 és 120 LE, 4,9 l/100 km. A Ford új fejlesztésű háromhengerese szívó változatban a Fiestában ígér parádés fogyasztást, de nehezebb autóban és feltöltéssel sem vég léket a tankra

Európai szabványos ciklus szerinti átlagfogyasztási értékek. Forrás: Deutsche Automobil Treuhand GmbH.

29 és 572 forintos benzinár, hazánk kedvenc kisautói, a Nürburgringen leggyorsabb és a világon legnagyobb darabszámban eladott autók: További Top 10 cikkeinkért elég ide kattintani!

Kommentek

  • Liverpool87

    Hát nem is tudom melyik lenne a legjobb választás ebből a 10-ből amelyik viszonylag keveset fogyaszt és azért megy is!?

  • Barca

    :) Azért érdekes lenne mennyit ennének egy pesti délután után, akkor is maradna-e a lista sorrendje.
    Amúgy régi ezer éves fiesták és társaik meglepően jól esznek euro 2 besorolásuk ellenére, persze co2-es értékeik már annyira nem jók! Hozzáteszem ahogy a fogyasztási mérések, úgy co2-es mérések is eltérnek a gyár által megadottól!
    Ki írta ezt a cikket amúgy? :D Nem tudta, hogy a vezessponthú szerkesztőségébe vér fog folyni? Nincs HIBRID? Mi az, hogy kihagyjuk őket ?! Jézusom! Hol a megváltás? Hol az elektromos autó, mint másik alternatíva (vagyis szerintük jövő, muszáj lenne megemlíteni!!)

  • L.A.Rómeó

    szar szivvo motoros splash.
    ocso is ezér szar.
    mindennki tuggya hogy a turbbomotorok kevesset fogyassztanak
    nekem jöhet it a statissztika mega mérrés valóságban.
    nem érdekel!
    ezt tudom hogy turrbos job vw reklám és holliday is ezt montta.

  • Fogash73

    A lista második helyezettje (Nissan Micra) volt a bérautóm egy 420km-es franciaországi kanyarra. 90% autópálya (többnyire 130, néhol csak 110kmh), illetve 100ezres város és agglomerációja a maradék 10%-ban.

    Start-stop automatika, anyámtyúkja. 33,5litert tankoltam vissza bele, ami testvérek között is NYOLC liter/100km. Mellette hangos volt, kényelmetlen és a 130at az autópálya szelid emelkedőin is alig bírta tartani.

    Mellette az itthoni autó (kétszer ilyen erős (204LE/450Nm), üresen 1700 kilós dízel-automata) ugyanilyen használat mellett 7 liter gázolajat kér. És csendben suhan, nem ráz, nem zajong.

    Nagy lóf@sz ez az egész downsize-turbómizéria. CSAK az ECE-ciklust szolgálja ki, a valós életben meg (mivel ott muszáj belenyalni a feltöltött tartományba) a hajadat leeszi mindegyik. Az asszony Picassoja (1.6i-8V 90LE) városban is 7,3-mal közlekedik. Sose lesz a katalógusadata 3,8 viszont nem fog helyettel 11-et enni a valóságban.

  • Fogash73

    mielőtt jön az ugatmány: ugyanez a kompresszoros háromhengeres 1,2-es DIG-S változat volt, sőt, svájci kivitel, ami elvileg még tisztább/takarékosabb…

  • Tede

    Az én 1984-es Audi 1.6 D kijön min 4.2 és max 5.5 liter gázolajból! Igazából most biztosan megkapom majd a magamét, de egy egyes vagy kettes golf ennél is kevesebbet tud pár decivel! akkor most mennyit is fejlődtünk?? Sokszor az az érzésem hogy visszafelé :(

  • Tede

    Romleo :)! írj már helyesen vazze! mert ez már tényleg gáz, ha valóban így tudsz írni! Ha csak viccelsz, ok jót nevettünk, de inkább helyesen.

  • Tede

    Amúgy a fogyasztást tömeg/ fogyasztás í(és belevonható akár a teljesítmény is) arányban kellene nézni. Ha így nézem akkor vannak sokkalta takarékos kocsik is, persze ok ezek jóval drágábbak Ezek a kocsik például így baromi sokat esznek! Mondok egy dúrvább összehasonlítást. Egy Daf Xf 40 tonnánál átlagba 36 litert eszik. Tehát tonnáiként csak 0,9 liter/100 km. Akkor most mi eszik sokat vagy keveset??? Népbutítás a legtöbb ilyen kijelentés: biztonságos, takarékos, tökéletes stb. :(!!! Marketinggel megetetnek mindent az emberekkel :(

  • Specialized78

    Tede!
    Néha én is megkérdőjelezem,hogy a mostani motorok takarékosabbak-e,mint anno voltak.Persze a mostani autók nehezebbek is,de akkor is nagyon sokat esznek sok esetben.Pl a Renault 0.9literes turbója,vagy a Fiat 2 hengerese.
    Azén A Vectrám vegyesben kijön 5.8 literből benzinből,LPG-ből pedig 7.1 a fogyasztásom.

  • Tede

    Specialized78 Egyetértünk! az egészben az a poén, hogy az Audi 80-as pontosan 1040 kg. Úgynevezett 5E (economy= 5 sebességű hosszú áttélelű váltó, és kis led nyíl villan fel mikor váltsak fel, így érhető el a leírt fogyasztás gond nélkül. Viszont nincs benne kikapcsolható kompresszor, vagy változó szelepvezérlés stb). És mégis többet tud :)

  • mtbe

    2. generációs Suzuki Swifttel mentünk egyszer, 20 km város, 100 km autópálya (120 km/h) és 30 km puklis országút; ez még egyszer vissza és 15 litert fogyasztott összesen. 5 l/100 km. kevés mai kisautó tud ilyet :)
    jó persze, kicsi, lapos, könnyű és emiatt nem biztonságos de azért mégis

Top 10: Egzotikus családi autók 2 millióig

Aki képes megnyitni elméjét és a sematikus megoldásokon (Octavia, Astra, BMW E46, stb.) kívül keresni családi autót a hétköznapokra, egészen csodálatos találatokba futhat bele az európai használtautó-kínálatban. Persze ott a kérdés: meg szabad venni az ilyesmit?

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

Fekete lyukak az autóban – top 10 pohártartó

Tíz megoldás ugyanarra a feladatra: legyen helye az autóban a pohárnak, bögrének, palacknak.

Top 10 – Legendás autók dupla kerek lámpákkal

A duplakerek első fényszórópár a valaha volt legbiztosabb módszer a menőségi faktor feltornázására. Visszapillantva rengeteg klasszikus tekintete ettől lett emlékezetes, a teljesítmény, a sportosság jelzőjévé vált a négy lámpa. Ladától a Dodge Chargerig.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

Már rendelhető az Audi családi villanyautója

Habár a szériaverziót még be sem mutatták, az érdeklődők máris megrendelhetik az Audi hamarosan piacra lépő elektromos gépkocsiját.

Ölében kisbabával vezetett egy nő, a videó miatt forrong a Facebook

A közösségi média mostanában kapta fel ezt a videót, és a vélemények megdöbbentően vegyesek.

F1: Betiltják a cápauszonyt, jön az új fejvédő

A Forma-1-es Stratégiai Munkacsoport keddi ülésén több fontos döntést is hoztak a 2018-as szezonra. Kiiktatják a cápauszonyokat és a T-szárnyakat, új fejvédőt fejlesztenek, és a futamok újraindításában is változás jön.

Itt egy csokor tuskó, akik nem tudják, hogyan kell parkolni

Ha csak egy autós is meggondolja magát, már megérte.

Világrekorder izommotor a BMW 5-ösben

Új variánssal bővül a BMW 5-ös széria portfoliója. Az M550d xDrive minden egyes turbófeltöltőjére 100 lóerő jut.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Škoda Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.