Top 10: A legkisebb fogyasztású autók

A legtakarékosabb benzines modellek

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.03.28. 12.00

Nem csak dízelmotoros kis- és kompakt autók képesek 5 l/100 kilométeren belüli átlagfogyasztást produkálni. E heti Top 10 anyagunkban a legtakarékosabb benzines modellek szerepelnek.

Mi sem tartjuk reálisnak a szabványos európai mérési ciklust, de egyvalamire jók ezek a számok. Minden új autót egyforma mérési ciklusban tesztelnek az európai forgalmazást megelőzően, így az értékek egymással összevethetők.

A kevéssé mérvadó adatok miatt joggal kritizálható az irreálisan enyhe gyorsításokat és csekély tempót előíró szabvány. De egyre több országban kell a fogyasztástól függő szén-dioxid-emisszió alapján adót fizetni. Annak aligha tapsolna a nép, ha az adó alapjául szolgáló mérésben az autók a reális átlagfogyasztásukat produkálnák.

A hibrideket kihagytuk a listából, akkor is, ha belső égésű motorként benzinest használnak. A lista az Európában kapható típusokat hozza és minden kocsiból a legtakarékosabb verziót vettük figyelembe, hogy ne töltsék meg a listát azonos autók többféle váltóval. Azonos érték esetén a legnagyobb vagy műszakilag legérdekesebb autót emeltük ki fotóval.

1. FIAT 500 és 500c 0,9 TwinAir 85 LE Dualogic, 3,9 l/100 km. Jól látszik, hogy a szabványos mérés feltételei között a kicsi, de feltöltött motorok kiválóan szerepelnek. A FIAT kéthengeres turbómotorja az életben hasonlóan takarékos is tud lenni, de simán bezabálhat 8-9 litert, ha szeretnénk jól haladni vele. Az 500-as automatizált kézi váltóval hozza a négy literen belüli értéket, de ha megszabadulnál a gyötrelmes bólogatástól, a kézi váltós is csak 1 decivel fogyaszt többet

2. Nissan Micra 1,2 DIG-S 98 LE, 4,1 l/100 km. Műszakilag különleges a Nissan háromhengerese a leválasztható kompresszorral. Hat liter körüli valós átlagfogyasztása nálunk magasabb volt a sima szívómotorosénál. Más autók azonos átlaggal: FIAT Panda 0,9 TwinAir Dualogic, Kia Picanto 1,0 (13-14 collos kerékkel), Lancia Ypsilon 0,9 TwinAir, SEAT Mii 1,0 Ecomotive, Škoda Citigo GreenTec, VW Up BMT

3. Alfa Romeo MiTo 0,9 TwinAir 85 LE, 4,2 l/100 km. Laborkörülmények között a turbós kéthengeres a nagyobb MiTóban és az alapjait adó Puntóban is remekel. Persze a tohonya Eco üzemmódban. Más autó azonos átlaggal: FIAT Punto 0,9 TwinAir

4. Peugeot 208 1,0 VTi, 4,3 l/100 km. A PSA Peugeot Citroën új motorcsaládja nemcsak a méréshez jól felfűtött laborban takarékos. Egy 301 átlagfogyasztása az erősebbik, 1,2-es verzióval is megáll 6 literből. A képen Tamara Ecclestone látható, jótékonysági ügyben, aki szerencsére jobban mutat a faternál. Más autók azonos átlaggal: Citroën C1 1,0, Ford Fiesta 1,0, Nissan Pixo és Suzuki Alto 1,0, Peugeot 107 1,0, Renault Clio 0,9 TCe 99g, smart fortwo coupé

5. Daihatsu Coure 1,0 70 LE, 4,4 l/100 km. A Daihatsu kivonult Európából, de a Coure még nem kopott ki a listából. Ugyanaz a motor, amely a C1-107-Aygo triót hajtja itt is nagyon takarékos. Szerencsére a való életben is az, 5 liter százon reális átlag

6. Renault Twingo 1,2 16V EcoDrive 75 LE, 4,5 l/100 km. Közel 10 százalékkal spórol jobban egy normál Twingónál az adószempontból CO2-érzékeny országokban árult változat. Az EcoDrive csomag nem merül ki hosszabb váltó-áttételekben: változó a szelepvezérlés és a gyorsabb bemelegedés érdekében eltérő a motor hőmenedzsmentje

7. Opel Agila 1,0 EcoFlex, 69 LE 4,6 l/100 km. Az Esztergomban gyártott, de itthon nem kapható kiskocsi a toplistán általános stop-start rendszerrel tudta leszorítani a gyári fogyasztást. Az Agila és persze az ezres Splash erénye, hogy vegyes forgalomban nem kell megfeszülni ötliteres átlag eléréséhez, ami egész közel van a próbapadon mérthez

8. Hyundai i10 1,1 69 LE, 4,7 l/100 km. Újra egy kicsi, könnyű autó, és megint egy háromhengeres motor, aminek 1000 köbcenti körül tényleg van értelme. Korábbi összehasonlító tesztünkön az i10 sokkal messzebb volt a gyári adattól, mint a vele azonos átlagú Suzuki Splash 1,0

9. Ford Focus 1,0 GTDi EcoBoost 100 LE, 4,8 l/100 km. Azt olvastam, hogy a turbós háromhengerest takarékossága, ereje és járáskultúrája miatt még a VW-konszernen belül is etalonnak mondják, persze csak suttogva. Egyező fogyasztás: Toyota Yaris 1,0

10. Ford B-Max 1,0 GTDi EcoBoost, 100 és 120 LE, 4,9 l/100 km. A Ford új fejlesztésű háromhengerese szívó változatban a Fiestában ígér parádés fogyasztást, de nehezebb autóban és feltöltéssel sem vég léket a tankra

Európai szabványos ciklus szerinti átlagfogyasztási értékek. Forrás: Deutsche Automobil Treuhand GmbH.

29 és 572 forintos benzinár, hazánk kedvenc kisautói, a Nürburgringen leggyorsabb és a világon legnagyobb darabszámban eladott autók: További Top 10 cikkeinkért elég ide kattintani!

Kommentek

  • Liverpool87

    Hát nem is tudom melyik lenne a legjobb választás ebből a 10-ből amelyik viszonylag keveset fogyaszt és azért megy is!?

  • Barca

    :) Azért érdekes lenne mennyit ennének egy pesti délután után, akkor is maradna-e a lista sorrendje.
    Amúgy régi ezer éves fiesták és társaik meglepően jól esznek euro 2 besorolásuk ellenére, persze co2-es értékeik már annyira nem jók! Hozzáteszem ahogy a fogyasztási mérések, úgy co2-es mérések is eltérnek a gyár által megadottól!
    Ki írta ezt a cikket amúgy? :D Nem tudta, hogy a vezessponthú szerkesztőségébe vér fog folyni? Nincs HIBRID? Mi az, hogy kihagyjuk őket ?! Jézusom! Hol a megváltás? Hol az elektromos autó, mint másik alternatíva (vagyis szerintük jövő, muszáj lenne megemlíteni!!)

  • L.A.Rómeó

    szar szivvo motoros splash.
    ocso is ezér szar.
    mindennki tuggya hogy a turbbomotorok kevesset fogyassztanak
    nekem jöhet it a statissztika mega mérrés valóságban.
    nem érdekel!
    ezt tudom hogy turrbos job vw reklám és holliday is ezt montta.

  • Fogash73

    A lista második helyezettje (Nissan Micra) volt a bérautóm egy 420km-es franciaországi kanyarra. 90% autópálya (többnyire 130, néhol csak 110kmh), illetve 100ezres város és agglomerációja a maradék 10%-ban.

    Start-stop automatika, anyámtyúkja. 33,5litert tankoltam vissza bele, ami testvérek között is NYOLC liter/100km. Mellette hangos volt, kényelmetlen és a 130at az autópálya szelid emelkedőin is alig bírta tartani.

    Mellette az itthoni autó (kétszer ilyen erős (204LE/450Nm), üresen 1700 kilós dízel-automata) ugyanilyen használat mellett 7 liter gázolajat kér. És csendben suhan, nem ráz, nem zajong.

    Nagy lóf@sz ez az egész downsize-turbómizéria. CSAK az ECE-ciklust szolgálja ki, a valós életben meg (mivel ott muszáj belenyalni a feltöltött tartományba) a hajadat leeszi mindegyik. Az asszony Picassoja (1.6i-8V 90LE) városban is 7,3-mal közlekedik. Sose lesz a katalógusadata 3,8 viszont nem fog helyettel 11-et enni a valóságban.

  • Fogash73

    mielőtt jön az ugatmány: ugyanez a kompresszoros háromhengeres 1,2-es DIG-S változat volt, sőt, svájci kivitel, ami elvileg még tisztább/takarékosabb…

  • Tede

    Az én 1984-es Audi 1.6 D kijön min 4.2 és max 5.5 liter gázolajból! Igazából most biztosan megkapom majd a magamét, de egy egyes vagy kettes golf ennél is kevesebbet tud pár decivel! akkor most mennyit is fejlődtünk?? Sokszor az az érzésem hogy visszafelé :(

  • Tede

    Romleo :)! írj már helyesen vazze! mert ez már tényleg gáz, ha valóban így tudsz írni! Ha csak viccelsz, ok jót nevettünk, de inkább helyesen.

  • Tede

    Amúgy a fogyasztást tömeg/ fogyasztás í(és belevonható akár a teljesítmény is) arányban kellene nézni. Ha így nézem akkor vannak sokkalta takarékos kocsik is, persze ok ezek jóval drágábbak Ezek a kocsik például így baromi sokat esznek! Mondok egy dúrvább összehasonlítást. Egy Daf Xf 40 tonnánál átlagba 36 litert eszik. Tehát tonnáiként csak 0,9 liter/100 km. Akkor most mi eszik sokat vagy keveset??? Népbutítás a legtöbb ilyen kijelentés: biztonságos, takarékos, tökéletes stb. :(!!! Marketinggel megetetnek mindent az emberekkel :(

  • Specialized78

    Tede!
    Néha én is megkérdőjelezem,hogy a mostani motorok takarékosabbak-e,mint anno voltak.Persze a mostani autók nehezebbek is,de akkor is nagyon sokat esznek sok esetben.Pl a Renault 0.9literes turbója,vagy a Fiat 2 hengerese.
    Azén A Vectrám vegyesben kijön 5.8 literből benzinből,LPG-ből pedig 7.1 a fogyasztásom.

  • Tede

    Specialized78 Egyetértünk! az egészben az a poén, hogy az Audi 80-as pontosan 1040 kg. Úgynevezett 5E (economy= 5 sebességű hosszú áttélelű váltó, és kis led nyíl villan fel mikor váltsak fel, így érhető el a leírt fogyasztás gond nélkül. Viszont nincs benne kikapcsolható kompresszor, vagy változó szelepvezérlés stb). És mégis többet tud :)

  • mtbe

    2. generációs Suzuki Swifttel mentünk egyszer, 20 km város, 100 km autópálya (120 km/h) és 30 km puklis országút; ez még egyszer vissza és 15 litert fogyasztott összesen. 5 l/100 km. kevés mai kisautó tud ilyet :)
    jó persze, kicsi, lapos, könnyű és emiatt nem biztonságos de azért mégis

F1: A Mercedes már Verstappennel cicázik

Nico Rosberg visszavonulásának bejelentése után pár órával a Mercedes-csapat már a Red Bull-os Max Verstappennel évődött a Twitteren az üresedés betöltéséről.

F1: A legjobb mém Rosberg visszavonulására

Ki lesz az utód? Fernando Alonso? Sebastian Vettel? Pascal Wehrlein?

F1: Ecclestone ledöbbent Rosbergtől, Alonsót akarja helyette

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t ugyanúgy derült égből villámcsapásként érte a világbajnok Nico Rosberg visszavonulása, mint bárki mást, de máris tudja, kit kellene a helyére ültetni a Mercedesnél.

F1: Hamiltont nem lepte meg Rosberg visszavonulása

Lewis Hamilton azt állítja, számára nem volt meglepetés csapattársa, a friss világbajnok Nico Rosberg mai bejelentése. A Mercedes angol pilótája a pótlásába nem szól majd bele.

Beültünk az új Ford Fiestába

Nagyobb külső, modernebb belső, fejlettebb technológia, de ezzel párhuzamosan várhatóan magasabb ár jellemzi majd a 2017 nyarán, Magyarországon is bemutatkozó új Ford Fiestát. Üléspróbát vettünk a B szegmens európai kedvencében.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

F1: Kiszáll a világbajnok, Nico Rosberg visszavonul!

Óriási meglepetés: a friss Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg bejelentette, hogy kiszáll a száguldó cirkuszból. Elért a csúcsra, ennyi elég volt.

Filmbe illő balesetet okozott a féktelen kamion

Elromlott fék miatt tarolt mindent, ami az útjába került ennek a kamionnak.

70 év után leltek rá ezekre az autókra

Kőbánya mélyén rejtették el ezeket az autókat a németek elől, egy belga tesitanár fedezte fel újra az elfeledett múltat.

Két hét múlva kész az első 2017-es Forma-1-es

A Sauber-csapat nem lazsál, elvileg már két hét múlva összerakják a 2017-re szánt versenyautójukat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.