Top 10 : A leggyorsabb autók

A Nürburgring legjobbjai

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2013.03.17. 11.00

Nem biztos, hogy közúti forgalomban használható sportautók összevetésére egy versenypályás köridő a legjobb megoldás, de a Nürburgring első 10 helyezettje így is érdekes.

Top 10 témájú cikksorozatunkban ezúttal a Nürburgringen elért köridőket tekintjük át. Akinek a Hungaroringen kívül egyetlen versenypálya rémlik a világon, az alighanem a Nürburgringre gondol Németországban. Jackie Stewart nevezte egyszer zöld pokolnak az aszfaltcsíkot, amely a világ talán legszigorúbb versenypályája. Még ma is évente több áldozatot szed, számukat a Wikipedia 3 és 12 közé becsüli. A ring még az 1920-as években épült a Nürburg nevű vár köré.

Hosszabbik szakasza a híres Nordschleife (“északi kör”), de van Südschleife is. A pálya 20 600 méteres szakaszán szoktak életre-halálra tépni az autógyártók tesztpilótái és a versenyzők, hogy újabb űrhajós idővel kápráztassák el a méregdrága sportkocsik vásárlóit meg az autós lapok olvasóit. Ebben a Top 10 cikkben a Nordschleife bajnokait tekintjük át. Bár mindegyik rendszámos, közúti forgalomba vihető autó, az első tíz helyezett sorrendje alapján minél egyoldalúbb, minél kevésbé használható utcán egy sportautó, annál jobb időt érhet el.

1. Koenigsegg Agera R, 6:47,36s. 10,2s nem is rossz gyorsulási érték egy átlagautótól, mármint százra. Ám a Koenigsegg rekordere ennyi idő alatt 240-re gyorsul. Mivel kanyarsebességben és lassulásban legalább ennyire fenomenális, a svéd szupersportautóé a legjobb köridő

2. Radical SR8LM, 6:48,00s. A V8-as versenygép 24 századdal maradt csak le a csúcstartó mögött. Papíron sokkal gyengébb az 1115 lóerős Agera R-nél, de 455 lóerejére csak nagyjából 650 kg jut. A körről készült felvétel alapmű, ebből a videóból megtanulható mind a 73 kanyar ideális íve

3. Radical SR8, 6:55,00s. A Radical SR8 ebben a kevésbé kihegyezetett verzióban is inkább LMP2-es Le Mans-i prototípus, mint szériaautó, de mivel rendszámozható, megérdemli a dobogó alsó fokát. 108 oktános benzinigényével, 30 üzemóránként esedékes motorfelújítással és a hosszas beindítási-bemelegítési ceremóniával a Radical csak messziről, félhomályban tűnik utcai autónak

4. Gumpert Apollo Speed, 7:11,57s. Tavaly nyáron a Gumpert csődöt jelentett, de biztosan nem azért, mert ne tudnának szupersportautót építeni. Az Apollo Speed Győrben gyártott, 4,2-es Audi-nyolchengeressel érte el ezt az időt, de a 700 lóerőhöz kellett plusz két turbó. Florian Gruber a rekordkörön meg sem izzadt, szerinte hét perc alá is levihető az autó ideje

5. Dodge Viper SRT-10 ACR, 7:12,13s. Amerika legbrutálisabb sportautója a hosszú távú versenyszériákban és itt is megmutatta, mit tud. Az ACR (American Club Racing) maradt 600 lóerős, de futóműve állítható, aerodinamikája is közelíti a versenyváltozatokat. Megérdemli, hogy szívét senki ne gyalázza teherautó-motorként, mert a V10-nek legfeljebb a blokkja emlékeztetett a Dodge Ramben használtra

6. Porsche 918 Spyder, 7:14,00. Aki belefért a kvótába, negyedmilliárd forintért Budapest XI. kerületében is megvehette a Porsche hibrid szupersportautóját. Ehhez a tempóhoz már Walter Röhrl is sisakot húz, aki szerint a 8 percen kívüli autókhoz kár beöltözni

7. Lexus LFA Nürburgring-csomag, 7:14,64. A japánautó-rajongók nehezen viselték, amikor az LFA-t megelőzte a Viper, de a Chrysler tisztázta, hogy nem versenygumikon értek el jobb időt a szintén utcára jóváhagyott gumis LFA-nál. A Nürburgring-csomaggal gyorsabbak a váltások, a motor 571 lóerős, sportosabb a futómű és fejlettebb az aerodinamika. Pedig az alap LFA is egy álomcsoda

8. Donkervoort D8 RS 7:14,89. A Lotus Seven ma is üt, de már Audi-motorokkal. Az ultrakönnyű, 665 kilós roadster állítható lengéscsillapítással és mindössze 370 lóerővel érte el ezt a fantasztikus időt

9-10. Nissan GT-R, 7:18,00. A GT-R-t a Nissan olyan tempóban gyorsan fejleszti tovább, hogy az első kérdés az, melyik verzió ment ennyit. Ez egy tavalyi mérés az 550 lóerős változattal és Suzuki Toshio, a Nissan fő tesztpilótája volt ilyen gyors vele

9-10. Porsche 911 GT2 RS 7:18,00. A Porschék kódrendszere alapján a GT mindig hátsókerék-hajtású, versenypályára szánt változat, a 2-esben turbóval, szemben a szívó GT3-mal. Ez a GT2 RS az előző 911 620 lóerős változata és Horst von Saurma, a német Sport Autó című szaklap főszerkesztője, neves Nürburgring-specialista ért körbe a pályán 7:20-on belül

Kíváncsian várjuk, hogy a 200-ra hét, 300-ra 17 másodpercen belül gyorsuló McLaren P1 vagy a 800+163 lóerős LaFerrari mit mutat a Nürburgringen. Csak összevetésképp: 50 éve az autósport csúcsát képviselő Forma-1-es autókkal is nehéz volt 9 perc alá menni. Aki pedig csalódott, mert nem Ferrarikkal, Lamborghinikkel és Corvette-ekkel találkozott a cikkben, annak íme a klasszikus meccs a legújabb felállásban az SRT Viper GTS és a Corvette ZR1 összehasonlító tesztjében, Laguna Secából.

További Top 10 cikkeink



Forrás: Fastestlaps.com A köridők a 20 600 méteres pályaszakaszra vonatkoznak, közútra jóváhagyott gumival
.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    NYilván nem attól jó autó egy autó hogy rekordköröket fut a Ringen, de azért szimpi hogy a TR úgy szerepel jól hogy amúgy ebben a ligában egy tesco gazdaságos ajánlat

  • zoldfulu2000

    Az pedig hogy a 400e aurós LFA-t lenyomta egy teherató végképp vicces. Legalább ne lenne ott hogy rá is hangolták a Nürburgringre :)

  • men?manó

    Köszönjük Emese.

  • Unleashthebeast

    Ha jól tudom a 6:47-es időt egy PAGANI ZONDA R futotta, a Koenigsegg is rekorder ugyan, de csak végsebességben.

  • bubibeka1.6

    A Zonda R még a legtöbb versenypályán sem mehet, mert túl hangos és semmi köze az utcai közlekedéshez.

    A Radical és a többi nyitott pályaautót ki kéne venni ebből a listából, mert azok nem igazi autók, csak ráraktak pár lámpát és utcai gumit.

    A pár éve még 22 millióért árult Nissan GTR szereplése pedig több mint csodálatra méltó, 1750 kg al, gyakorlatilag egy sportos GT autó, és sok fapados versenyüléses klíma és hangszigetelés nélküli autót aláz.

  • Kempelen10.

    menomano, raszaladtal? :-D

  • zoldfulu2000

    A 918as úgy néz ki mint egy régebbi ferarri, megint be fogják nézni a darabszámmal…

    Nem mintha 500 vagy 700 darabos eladűssal baj lenne.

  • CGT

    Az Agera R 6:47-es ideje szerintem kamu. Sehol nincs róla a neten feljegyzés, csak a fastestlap.com-on. De e honlap szerint pl egy Trabant 601-es a leggyorsabb 6:30-as idővel. Tovább böngészve valószínűleg a Lexus LFA ideje sem állja meg a helyét, az alap LFA majdnem 30 másodperccel lassabb, ennyit számítana Nürburgring pakett?, nem hinném… A GTR köridejét pedig jobb ha a szokásos fenntartásokkal kezeljük, mert a Nissan által közzétett köridőket még élő ember soha nem tudta megközelíteni.

  • L.Rómeó

    cgt egyet értek a 22 millijós nissan köridejét csalásal mérték rossz órával és hamis emberekel a világ minda 10 pontyán ez köz tudot korika és holliday is megirrta már
    amúty sima 30millijós porsche 911 turbo nélkül is sokal erösebb nagyob és lehaggya és olcsob is

  • L.Rómeó

    tovább megyek
    a koenigsegg és gumpert is kamu szerinntem
    a radicalt mintketőt kizárom mer nem igaziak
    a lexus is szar jappán nemcsak a nissan igy szerinntem sem ért el ijen idöt
    a chrysler mek szimmplán gyanús
    marad a 2 porsche
    szerinntem ök a nyerők már a nevük allapján is bizonyitottan

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

F1: Bottasnak megígérték, hogy mehet a Mercedeshez

A Williams főnöknője, Claire Williams elárulta, hogy fel sem merült, hogy Valtteri Bottast ne engedjék el a Mercedeshez, tavaly ugyanis ígéretet tettek neki, ha alkalom adódik, mehet egy nagycsapathoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.