Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:417.0 Ft
Dízel:421.0 Ft

Vezettük: Suzuki Splash

Újabb magyar Suzuki

Szerző: levél küldés
Dátum: 2007.10.11. 09:00
A világon az elsők között próbálhattuk ki a Suzuki új modelljét, a Splasht. Vendéglátóink ki is hangsúlyozták ezt a tényt, nekünk meg a meghatottságtól elcsuklott a hangunk. Tényleg örülünk. Már csak egy tisztességes gyárlátogatást - nem kobozták el a fotómasinákat, bátran lehetett mindent fényképezni - és egy végtelennek tetsző prezentációt kellett végigfigyelni és már nyomhattuk is az apró autók jobbszélső pedáljait.

Alig van belőle pár darab

Suzuki Splash Vezettük: Suzuki Splash
Ősz van

Egyelőre nagyjából 70 darab Splash készült csak el az esztergomi gyárban. Ebből csak néhány darab maradt itthon, a többit szétküldték a világba, töréstesztre, vizsgálgatni, nézegetni, stb. Az új típus sorozatgyártása csak jövő januárban kezdődik meg, az értékesítésre pedig jövő tavaszig kell még várni, így a tesztnapon is csupán az előgyártásban készült prototípusokat nyúzhattuk.

Magasabb, hosszabb

A Splash a Suzuki Swift alvázára épül, de annál kisebbnek és magasabbnak tűnik. A látszat ellenére a Splash mégis 2,5 centiméterrel hosszabb testvérénél. A kilenc centiméteres pluszmagasságot pedig a magasabb ülésekre és a tágas fejtérre használták fel. Az ülések 54, illetve 47 mm-rel vannak magasabban, a fejtér pedig elöl 24, hátul 31 milliméterrel tágasabb a Swiftnél mért adatoknál.

Háromféle motor

Suzuki Splash Vezettük: Suzuki Splash
Gombos kormány

Motorválasztékában az egyliteres háromhengeres és az 1,2-es négyhengeres benzines mellett 1,3 literes dízel is helyet kapott. A benzinesek 65 és 86 lóerősek, míg a Fiat által fejlesztett és Indiában gyártott dízelmotor 75 lovas. A nagyobb benzineshez négyfokozatú automatikus váltó is rendelhető, a többiek ötfokozatú manuálissal érkeznek a gyárból.

Minden felszereltségi szinthez jár az ABS, de a menetstabilizáló már feláras. Tízféle színben kapható majd a Splash, amihez négy különböző árnyalatú belső társítható.

Suzuki Splash Vezettük: Suzuki Splash
Okosakat mond, tessék leírni!

A rövid tesztútról visszatérve több tucat japán mérnök támadta le az újságírókat, hogy mi a véleményük a kipróbált jószágról. Vicces volt, amint a tolmács japán szavait vadul jegyzetelték, bár a dolog értelme nem teljesen tiszta. Az autó már készen van, lassan beindul a gyártása is, így nem valószínű, hogy bármit is változtatnának rajta. Talán majd a legközelebbi modell tervezésénél használják fel ezeket az információkat, ki tudja.

Belül az anyagok egy várhatóan olcsó kisautótól teljesen elfogadhatóak. Az esztergomi székesegyház előtt a macskakövön sem zörögtek a kárpitok, szóval a belsejét jól megcsinálták, első blikkre csinosan néz ki, csak ne érjünk hozzá. Aki nagyon tapogatja, az siralmasan olcsó anyagokat észlel, kár elrontani az illúziót. A színes betétek az ajtókon sokat javítanak az összképen. A magas kiskocsi jól bírja a hórihorgas utasokat, 190 centivel hátul sem a fejtér szűk, hanem a lábakkal nehéz mit kezdeni.

Suzuki Splash Vezettük: Suzuki Splash
Sokat javít az olcsóságon a kékség

A műszereket a MINI idézhette, a Splashben is óriási kerek kilométeróra figyel középen, a fordulatszámmérő idétlenül, külön csonkból nő ki. Többek között a C1-107-Aygo ikrek is ezt csinálják, mert így elég egyféle műszerfaltömböt gyártani a többféle órával készülő autókhoz. Reméljük, az így megspórolt forintokat a vételár is tükrözi majd, de az árakról még semmit nem tudni.

A 75 lóerős dízel még nagyon prototípus volt a gyári emberek szerint, hangolása, teljesítmény- és fogyasztási értékei is változhatnak még a piacra dobásig. 75 lóerő nem sok, de nem is kevés, városi menetben jól el lehet közlekedni a távolról érkező kis dízellel.

A dízelnél nem ment jobban az 1,2-es benzines, de ezt a motort automata váltóval próbáltuk ki, kézivel valószínűleg többet tud. Pörgősnek tűnt, amikor nagyobb gázra a négyfokozatú automata hagyta forogni. A padlólemezük rokon, de a motorok nem a Swiftből származnak, ezért a Splashnél 86 lóerővel véget ér a teljesítményhajszolás, később sem várható erősebb motor.

Cikk nyomtatása

Hozzászólok

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

1200-zal száguldott, most gyorsabban menne

A brit és közép-kelet-európai autóipari és repüléstechnikai cégek vezetői számára rendezett konferenciát a Brit Nagykövetség. ...

A 2015. Év Autója: a döntősök, szerintünk

5

Nyilvánosságra hozták az idei Év Autója-mezőny előzetes listáját. Nekiestünk, kigyomláltuk: szerintünk ezek az esélyes befutók. ...

F1: Mivel mozognak itthon az F1 sztárjai?

Räikkönen, Alonso, Button, Vettel és a többiek egész hétköznapi autókkal járnak itthon. Van, aki ©koda Rapiddal és Opel Astrával ...

F1: Az év versenye a Hungaroringen, Ricciardo nyert

Eső, balesetek, biztonsági autó, óriási csata a győzelemért - az idény legjobb futamát produkálta a Magyar Nagydíj. Daniel Ricciardo ...

F1: Kóválygás a hungaroringi paddockban

Benéztünk a hungaroringi garázsba. A Forma-1 világa majdnem belülről a Renault Sport F1 segítségével.

Így szól egy négyemeletes, nyolchengeres dízel

2

Nyolc henger, sorban a háznyi méretű kétütemű, kettős működésű dízelmotorban. 84 éves és kéthetente egyszer ma is beindítják ...

Mitől megy a Ferrari?

Az F1-es verseny a világ talán legdrágább tesztüzeme, ami itt megfelel, az bőven jó lesz az utcára is. És a jövő Shell üzemanyagai, ...

Kincs a garázs mélyén - Cápa BMW M535i

3

Valamivel több, mint 722 ezer darab készült ebből az 5-ösből. Mára talán egy sincs olyan meseszép állapotban, mint ez az 535i.

Exkluzív interjú Lewis Hamiltonnal

Beszólások Rosbergnek, tetoválások, és egy esetleges rekord a Magyar Nagydíjon - a brit világbajnokkal beszélgettünk.

Az új Bugatti sokkal több lesz, mint utód!

2016-ban érkezik a Veyron régóta várt trónörököse, maga Walter da Silva jelentette be a hírt.


F1: Alonso már elkezdte a nyári szüntetet!

Fernando Alonso egyértelmű jelét adta annak, hogy megkezdte a Forma-1 nagy nyári szünetét.


F1: Räikkönen pénzre lelt a Hungaroringen

Kimi Räikkönent balszerencse sújtja a versenypályán, azonban a paddockban más a helyzet, papírpénzre bukkant a finn pilóta!


Le- és felszállás közben tölt az elektromos busz

Összefog a Volvo és az ABB, hogy közösen fejlesszék a hibrid és elektromos buszokat, illetve azok töltő rendszereit.


8 felnőtteknek való játékszer

Azt gondolnánk, hogy ilyenekre csak gyerekkorban vágyik az ember, de nem. Mélyen legbelül mindenkiben ott szunnyad a matchboxos ...


8 ok, amiért felejthetetlen a Magyar Nagydíj

A Hungaroringen rengeteg érdekes, látványos eset történt vasárnap, összeszedtük a nyolc legemlékezetesebbet!


Minden Fordok fővezére

A még meg sem jelent Mustang GT sportverzió még keményebb kiadását csípték fülön a Nürburgringen. Vészjóslóan dübörög, az már ...


Szokatlan üzemanyagár-változás

Ritkán lép olyat a Mol a benzin és a gázolaj árával kapcsolatban, mint e hét szerdán.


F1: Alonso az új Schumacher

A nemzetközi sajtó a rendkívüli izgalmakat, Alonso "feltámadását", Ricciardo váratlan sikerét és a Mercedesen belüli feszültségeket ...


Sofőröstül vitte az autót a patak

Elsodort egy autót a felduzzadt patak a Bakonyban, Olaszfalu és Felsőpere között.


Ennek nincs ki a négy kereke!

Eszement járgánnyal rukkolt elő a hószánjairól, quadjairól ismert Polaris. A Slingshot mindent másképp csinál, mint várnánk.


F1: Fizetésemelésre játszik Hamilton?

Német sajtóértesülés szerint a Mercedes és Lewis Hamilton közös jövőjét illető játék középpontjában a pilóta által célzott 90 ...