Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:420.0 Ft
Dízel:427.0 Ft

Vezettük: Suzuki Splash

Újabb magyar Suzuki

Szerző: levél küldés
Dátum: 2007.10.11. 09:00
A világon az elsők között próbálhattuk ki a Suzuki új modelljét, a Splasht. Vendéglátóink ki is hangsúlyozták ezt a tényt, nekünk meg a meghatottságtól elcsuklott a hangunk. Tényleg örülünk. Már csak egy tisztességes gyárlátogatást - nem kobozták el a fotómasinákat, bátran lehetett mindent fényképezni - és egy végtelennek tetsző prezentációt kellett végigfigyelni és már nyomhattuk is az apró autók jobbszélső pedáljait.

Alig van belőle pár darab

Suzuki Splash Vezettük: Suzuki Splash
Ősz van

Egyelőre nagyjából 70 darab Splash készült csak el az esztergomi gyárban. Ebből csak néhány darab maradt itthon, a többit szétküldték a világba, töréstesztre, vizsgálgatni, nézegetni, stb. Az új típus sorozatgyártása csak jövő januárban kezdődik meg, az értékesítésre pedig jövő tavaszig kell még várni, így a tesztnapon is csupán az előgyártásban készült prototípusokat nyúzhattuk.

Magasabb, hosszabb

A Splash a Suzuki Swift alvázára épül, de annál kisebbnek és magasabbnak tűnik. A látszat ellenére a Splash mégis 2,5 centiméterrel hosszabb testvérénél. A kilenc centiméteres pluszmagasságot pedig a magasabb ülésekre és a tágas fejtérre használták fel. Az ülések 54, illetve 47 mm-rel vannak magasabban, a fejtér pedig elöl 24, hátul 31 milliméterrel tágasabb a Swiftnél mért adatoknál.

Háromféle motor

Suzuki Splash Vezettük: Suzuki Splash
Gombos kormány

Motorválasztékában az egyliteres háromhengeres és az 1,2-es négyhengeres benzines mellett 1,3 literes dízel is helyet kapott. A benzinesek 65 és 86 lóerősek, míg a Fiat által fejlesztett és Indiában gyártott dízelmotor 75 lovas. A nagyobb benzineshez négyfokozatú automatikus váltó is rendelhető, a többiek ötfokozatú manuálissal érkeznek a gyárból.

Minden felszereltségi szinthez jár az ABS, de a menetstabilizáló már feláras. Tízféle színben kapható majd a Splash, amihez négy különböző árnyalatú belső társítható.

Suzuki Splash Vezettük: Suzuki Splash
Okosakat mond, tessék leírni!

A rövid tesztútról visszatérve több tucat japán mérnök támadta le az újságírókat, hogy mi a véleményük a kipróbált jószágról. Vicces volt, amint a tolmács japán szavait vadul jegyzetelték, bár a dolog értelme nem teljesen tiszta. Az autó már készen van, lassan beindul a gyártása is, így nem valószínű, hogy bármit is változtatnának rajta. Talán majd a legközelebbi modell tervezésénél használják fel ezeket az információkat, ki tudja.

Belül az anyagok egy várhatóan olcsó kisautótól teljesen elfogadhatóak. Az esztergomi székesegyház előtt a macskakövön sem zörögtek a kárpitok, szóval a belsejét jól megcsinálták, első blikkre csinosan néz ki, csak ne érjünk hozzá. Aki nagyon tapogatja, az siralmasan olcsó anyagokat észlel, kár elrontani az illúziót. A színes betétek az ajtókon sokat javítanak az összképen. A magas kiskocsi jól bírja a hórihorgas utasokat, 190 centivel hátul sem a fejtér szűk, hanem a lábakkal nehéz mit kezdeni.

Suzuki Splash Vezettük: Suzuki Splash
Sokat javít az olcsóságon a kékség

A műszereket a MINI idézhette, a Splashben is óriási kerek kilométeróra figyel középen, a fordulatszámmérő idétlenül, külön csonkból nő ki. Többek között a C1-107-Aygo ikrek is ezt csinálják, mert így elég egyféle műszerfaltömböt gyártani a többféle órával készülő autókhoz. Reméljük, az így megspórolt forintokat a vételár is tükrözi majd, de az árakról még semmit nem tudni.

A 75 lóerős dízel még nagyon prototípus volt a gyári emberek szerint, hangolása, teljesítmény- és fogyasztási értékei is változhatnak még a piacra dobásig. 75 lóerő nem sok, de nem is kevés, városi menetben jól el lehet közlekedni a távolról érkező kis dízellel.

A dízelnél nem ment jobban az 1,2-es benzines, de ezt a motort automata váltóval próbáltuk ki, kézivel valószínűleg többet tud. Pörgősnek tűnt, amikor nagyobb gázra a négyfokozatú automata hagyta forogni. A padlólemezük rokon, de a motorok nem a Swiftből származnak, ezért a Splashnél 86 lóerővel véget ér a teljesítményhajszolás, később sem várható erősebb motor.

Cikk nyomtatása

Hozzászólok

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Csak a korháztól fél a merész motoros

Folyatódik a világ legizgalmasabb motoros túrái című sorozat. Interjú Henry Cole-lal, a műsor motorosával, akiknek a kedvence ...

Családi program: hamarosan VW-találkozó a Ringen

1

A VW hazai importőre kirakta az autós újságíróknak a teljes Golf- és Transporter-sort, hogy kicsit megtapasztaljuk a Volkswagen-életérzést ...

Új Ladák 134 000 forinttól

2

Idén 114 éves a Magyar Autóklub. A MAK múltja az egész ország történelmének, válságainak és fejlődésének hű tükre.

Melyik autóba fér be a család?

1

Vajon hány, többé-kevésbé átlagautóba fér bele három gyerekülés? Meglepő eredmények jönnek.

F1: Rosberg nullázott, Hamilton nyert

Lewis Hamiltonnak Fortuna visszaadta, amit korábban elvett: Rosberg kiesése mellett megnyerte a Szingapúri Nagydíjat, élre állt ...

Amikor az autótörő támad a bíróságon

1

Ebédidőben ütközött a buszsofőr, aminek félmilliós kárát ráverte volna a munkáltatója. Csakhogy a hibázó sofőr ügyvédet fogadott. ...

Esetleg egy 12 éves Suzuki Ignis?

Olvasónk japán vagy német autót szeretne 2000-2003 közötti évjáratból. Ford Focusra gondolt, esetleg Suzuki Ignisre. Lebeszéljük ...

87 ezerért egy Astra?

8

Vagy inkább egy jónak mondott BMW 300 ezerért? Tényleg fillérekért árulja a lefoglalt autók egy részét az adóhatóság.

Exkluzív hazai randevú az új Opel Corsával

8

Rendhagyó módon még a világpremier előtt, Magyarországon leplezték le az új Opel Corsa ötödik generációját.

Iszonyú helyes tereptörpe a Citroëntől

Városi terepjárócskát faragna Toyotával közös miniautójából a Citroën. Azt mondjuk, rajta, rajta!


El akarta gázolni a rendőröket a részeg autós

Rendőrök felé vezette autóját egy ittas fiatal a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Ároktőn, a rendőröknek azonban sikerült félreugraniuk ...


F1: A Red Bull tagadja a kódolt rádiózást

A Red Bullnál visszautasították, hogy a Szingapúri Nagydíjon tiltott, kódolt üzeneteket közöltek Daniel Ricciardóval.


Az ittas vezetés elleni legmenőbb reklám

Még ha családod nincs is, de egy kutyus biztosan hazavár. Ne várjon hiába.


F1: Button-Alonso páros a McLarennél?

Jenson Button nem hivatalosan bejelentette, hogy 2015-ben is marad a McLarennél. De ki lesz a csapattárs, Magnussen vagy Alonso?


Putyin teherautót avatott

Elkészült a GAZ Group harmadik megújult modellje, mely akár a hazai utakon is feltűnhet a jövőben.


1
6 hihetetlen pick-up, ami azonnal kéne!

6 hihetetlen pick-up, ami azonnal kéne!

Van-e létjogosultsága egy platós Porschének vagy BMW-nek? Hogy a fenébe ne lenne!


F1: Nem kap gumit a sereghajtó?

A Caterham autói a jövő hétvégi Japán Nagydíjon szégyenszemre a garázsban maradhatnak, ha nem törlesztenek azonnal a Pirelli ...


1
Üzleti sarazós a Volkswagentől

Üzleti sarazós a Volkswagentől

Az első Syncro tanulmány harmincadik évfordulójára készített, nyújtott fülkés pickup-koncepció egyszerre akar minden lenni, és ...


Álnéven tör az F1 irányába a kis Schumacher

Míg a hétszeres bajnok Michael Schumacher a család svájci otthonában lábadozik, a következő generáció már a versenypályán bizonyít. ...


Egymillióért akarnak használt autót a magyarok

A használtautó-értékesítéssel foglalkozó AAA Auto tapasztalatai szerint a vevők többsége 800 ezer és egymillió forint közötti ...


6
BMW gázolt a zebrán, szándékosan!

BMW gázolt a zebrán, szándékosan!

Ideges típus vagy? Nem bírod a gyalogosokat, vagy azt, ha beszólnak neked? Akkor NE ülj autóba!