Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:370.0 Ft
Dízel:373.0 Ft

Vezettük: Suzuki Splash

Újabb magyar Suzuki

Szerző: levél küldés
Dátum: 2007.10.11. 09:00
A világon az elsők között próbálhattuk ki a Suzuki új modelljét, a Splasht. Vendéglátóink ki is hangsúlyozták ezt a tényt, nekünk meg a meghatottságtól elcsuklott a hangunk. Tényleg örülünk. Már csak egy tisztességes gyárlátogatást - nem kobozták el a fotómasinákat, bátran lehetett mindent fényképezni - és egy végtelennek tetsző prezentációt kellett végigfigyelni és már nyomhattuk is az apró autók jobbszélső pedáljait.

Alig van belőle pár darab

Suzuki Splash Vezettük: Suzuki Splash
Ősz van

Egyelőre nagyjából 70 darab Splash készült csak el az esztergomi gyárban. Ebből csak néhány darab maradt itthon, a többit szétküldték a világba, töréstesztre, vizsgálgatni, nézegetni, stb. Az új típus sorozatgyártása csak jövő januárban kezdődik meg, az értékesítésre pedig jövő tavaszig kell még várni, így a tesztnapon is csupán az előgyártásban készült prototípusokat nyúzhattuk.

Magasabb, hosszabb

A Splash a Suzuki Swift alvázára épül, de annál kisebbnek és magasabbnak tűnik. A látszat ellenére a Splash mégis 2,5 centiméterrel hosszabb testvérénél. A kilenc centiméteres pluszmagasságot pedig a magasabb ülésekre és a tágas fejtérre használták fel. Az ülések 54, illetve 47 mm-rel vannak magasabban, a fejtér pedig elöl 24, hátul 31 milliméterrel tágasabb a Swiftnél mért adatoknál.

Háromféle motor

Suzuki Splash Vezettük: Suzuki Splash
Gombos kormány

Motorválasztékában az egyliteres háromhengeres és az 1,2-es négyhengeres benzines mellett 1,3 literes dízel is helyet kapott. A benzinesek 65 és 86 lóerősek, míg a Fiat által fejlesztett és Indiában gyártott dízelmotor 75 lovas. A nagyobb benzineshez négyfokozatú automatikus váltó is rendelhető, a többiek ötfokozatú manuálissal érkeznek a gyárból.

Minden felszereltségi szinthez jár az ABS, de a menetstabilizáló már feláras. Tízféle színben kapható majd a Splash, amihez négy különböző árnyalatú belső társítható.

Suzuki Splash Vezettük: Suzuki Splash
Okosakat mond, tessék leírni!

A rövid tesztútról visszatérve több tucat japán mérnök támadta le az újságírókat, hogy mi a véleményük a kipróbált jószágról. Vicces volt, amint a tolmács japán szavait vadul jegyzetelték, bár a dolog értelme nem teljesen tiszta. Az autó már készen van, lassan beindul a gyártása is, így nem valószínű, hogy bármit is változtatnának rajta. Talán majd a legközelebbi modell tervezésénél használják fel ezeket az információkat, ki tudja.

Belül az anyagok egy várhatóan olcsó kisautótól teljesen elfogadhatóak. Az esztergomi székesegyház előtt a macskakövön sem zörögtek a kárpitok, szóval a belsejét jól megcsinálták, első blikkre csinosan néz ki, csak ne érjünk hozzá. Aki nagyon tapogatja, az siralmasan olcsó anyagokat észlel, kár elrontani az illúziót. A színes betétek az ajtókon sokat javítanak az összképen. A magas kiskocsi jól bírja a hórihorgas utasokat, 190 centivel hátul sem a fejtér szűk, hanem a lábakkal nehéz mit kezdeni.

Suzuki Splash Vezettük: Suzuki Splash
Sokat javít az olcsóságon a kékség

A műszereket a MINI idézhette, a Splashben is óriási kerek kilométeróra figyel középen, a fordulatszámmérő idétlenül, külön csonkból nő ki. Többek között a C1-107-Aygo ikrek is ezt csinálják, mert így elég egyféle műszerfaltömböt gyártani a többféle órával készülő autókhoz. Reméljük, az így megspórolt forintokat a vételár is tükrözi majd, de az árakról még semmit nem tudni.

A 75 lóerős dízel még nagyon prototípus volt a gyári emberek szerint, hangolása, teljesítmény- és fogyasztási értékei is változhatnak még a piacra dobásig. 75 lóerő nem sok, de nem is kevés, városi menetben jól el lehet közlekedni a távolról érkező kis dízellel.

A dízelnél nem ment jobban az 1,2-es benzines, de ezt a motort automata váltóval próbáltuk ki, kézivel valószínűleg többet tud. Pörgősnek tűnt, amikor nagyobb gázra a négyfokozatú automata hagyta forogni. A padlólemezük rokon, de a motorok nem a Swiftből származnak, ezért a Splashnél 86 lóerővel véget ér a teljesítményhajszolás, később sem várható erősebb motor.

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Egy halálos autóbaleset utóélete

8

Koncertre indultak a srácok, a sofőr sokáig ellenállt a kísértésnek, hogy együtt igyon a többiekkel.

Baj van a mentőautókkal?

15

Nagy volt az öröm a sárga mentőjárművek érkezésekor, de a Crafter mentők hajtásláncával váratlanul sok probléma adódhat.

Öt magyar gép bizonyítja, mennyire menő lehet egy Simson

2

És milyen jól teszik! A Simson még ma is egy olcsó, hangulatos belépő a kétkerekűek világába. Van, aki rengeteg melót, munkaórát ...

Megkésve bár, de törve nem

Évekkel az Androidos telefonokon futó, tört iGo megjelenése után végre megjött a hivatalos kiadás is. Méghozzá teljesen ingyen.

Világméretű rendőr-összeesküvés a gyorshajtók ellen

21

Itt a sok szép új traffipax, szolgálnak és védenek bennünket vele a rendőrök. De biztos, hogy pont traffipaxvásárlással hasznosul ...

F1: Hamilton győzött, Räikkönen a dobogón

Lewis Hamilton az utolsó pillanatban adódott fékhiba ellenére is győzött Bahreinban, de Kimi Räikkönen viszont jó stratégiával ...

F1: Hamiltoné a pole, Vettel mögötte

A Bahreini Nagydíj időmérőjén Lewis Hamilton érinthetetlen volt, de Sebastian Vettel elvitte a második helyet Nico Rosberg elől. ...

Megújult Orbán Viktor kedvence

Egy literrel kevesebbet fogyaszt elődjénél a megújult Volkswagen Transporter. A premieren hiába kerestük Orbán Viktort, pedig ...

Életben tartottak egy álmot az alfások

3

Összefogással segítettek márkatársukon, és bizonyították, hogy egy autós közösség több a hétvégi grillezésnél és a konvojban ...

Kórházba juttatta kisfiát a 32 éves anyuka

Súlyos sérülésekkel vitték kórházba azt az általános iskolás gyereket, aki a kocsira ugorva próbálta megállítani távozó anyját ...


Három részeg lány autózni indult, ketten maradtak

Három részeg lány autózni indult, de egy idő után csak ketten maradtak. Bizarr történet, szerencsés végkifejlettel.


Ez az autó mindenkit átvert

Benzines vagy dízel? Erős, erősebb, vagy még erősebb? Itt az új Type-R?


Kerüld az M0-ást, ha jót akarsz

Forgalomkorlátozás lesz az M0-s autóút és a 6-os főút csomópontjánál burkolatjavítási munkák miatt kedden, torlódásra kell számítani. ...


Hétvégén WTCC a Hungaroringen: akarsz ingyen menni?

Játssz a Vezess.hu-val és nyerd meg a 10 darab páros belépő egyikét a 2015-ös WTCC vasárnapi futamára. Igen, Michelisz Norbi ...


Itt az újabb üzemanyagár-emelés

Lassan-lassan, de tényleg igazuk lesz azoknak, akik megjósolták: visszakúsznak az árak 400 forint közelébe.


2
Használt autó - A legolcsóbb dízelek

Használt autó - A legolcsóbb dízelek

Sokan szeretnének keveset költeni üzemanyagra, de ódzkodnak az autógáztól és a modern dízelektől. Kiút lehet egy öreg szívódízel? ...


1
Veszettül gyors az új V8-as Mustang

Veszettül gyors az új V8-as Mustang

Minden idők leggyorsabb sorozatgyártású Ford-modellje az európai piacon.


F1: Tényleg kell Räikkönen a Ferrarinak?

1998-99 világbajnoka, Mika Häkkinen nem biztos abban, hogy a Ferrarinak érdemes 2016-ra is megtartania Kimi Räikkönent.


F1: Hamilton filmszerepet kapott

Jövőre mutatják be a Ben Stiller és Owen Wilson főszereplésével készülő Zoolander 2.-t. Lewis Hamilton is kaphatott benne egy ...


F1: Óriási veszteség a Williamsnél

Sportszakmailag sikeres, üzletileg veszteséges éve volt tavaly a Williamsnek. 14 milliárd forintos mínusszal zárult 2014.


1
Az Apple okosórájáról is vezérelhetők az elektromos BMW-k

Az Apple okosórájáról is vezérelhetők az elektromos BMW-k

A napokban debütáló Apple Watch okosórára telepíthető BMW i Remote alkalmazás az elektromos BMW-k több funkciójához is hozzáférést ...