Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:382.0 Ft
Dízel:364.0 Ft

Vezettük: Suzuki Splash

Újabb magyar Suzuki

Szerző: levél küldés
Dátum: 2007.10.11. 09:00
Szép ajándékkal kedveskedett a Suzuki a hazai autós újságíróknak. A Splash nemzetközi bemutatója előtt kipróbálhattuk az új modell összes változatát.
A világon az elsők között próbálhattuk ki a Suzuki új modelljét, a Splasht. Vendéglátóink ki is hangsúlyozták ezt a tényt, nekünk meg a meghatottságtól elcsuklott a hangunk. Tényleg örülünk. Már csak egy tisztességes gyárlátogatást - nem kobozták el a fotómasinákat, bátran lehetett mindent fényképezni - és egy végtelennek tetsző prezentációt kellett végigfigyelni és már nyomhattuk is az apró autók jobbszélső pedáljait.

Alig van belőle pár darab

Suzuki  Vezettük: Suzuki Splash
Ősz van

Egyelőre nagyjából 70 darab Splash készült csak el az esztergomi gyárban. Ebből csak néhány darab maradt itthon, a többit szétküldték a világba, töréstesztre, vizsgálgatni, nézegetni, stb. Az új típus sorozatgyártása csak jövő januárban kezdődik meg, az értékesítésre pedig jövő tavaszig kell még várni, így a tesztnapon is csupán az előgyártásban készült prototípusokat nyúzhattuk.

Magasabb, hosszabb

A Splash a Suzuki Swift alvázára épül, de annál kisebbnek és magasabbnak tűnik. A látszat ellenére a Splash mégis 2,5 centiméterrel hosszabb testvérénél. A kilenc centiméteres pluszmagasságot pedig a magasabb ülésekre és a tágas fejtérre használták fel. Az ülések 54, illetve 47 mm-rel vannak magasabban, a fejtér pedig elöl 24, hátul 31 milliméterrel tágasabb a Swiftnél mért adatoknál.

Háromféle motor

Suzuki  Vezettük: Suzuki Splash
Gombos kormány

Motorválasztékában az egyliteres háromhengeres és az 1,2-es négyhengeres benzines mellett 1,3 literes dízel is helyet kapott. A benzinesek 65 és 86 lóerősek, míg a Fiat által fejlesztett és Indiában gyártott dízelmotor 75 lovas. A nagyobb benzineshez négyfokozatú automatikus váltó is rendelhető, a többiek ötfokozatú manuálissal érkeznek a gyárból.

Minden felszereltségi szinthez jár az ABS, de a menetstabilizáló már feláras. Tízféle színben kapható majd a Splash, amihez négy különböző árnyalatú belső társítható.

Suzuki  Vezettük: Suzuki Splash
Okosakat mond, tessék leírni!

A rövid tesztútról visszatérve több tucat japán mérnök támadta le az újságírókat, hogy mi a véleményük a kipróbált jószágról. Vicces volt, amint a tolmács japán szavait vadul jegyzetelték, bár a dolog értelme nem teljesen tiszta. Az autó már készen van, lassan beindul a gyártása is, így nem valószínű, hogy bármit is változtatnának rajta. Talán majd a legközelebbi modell tervezésénél használják fel ezeket az információkat, ki tudja.

Belül az anyagok egy várhatóan olcsó kisautótól teljesen elfogadhatóak. Az esztergomi székesegyház előtt a macskakövön sem zörögtek a kárpitok, szóval a belsejét jól megcsinálták, első blikkre csinosan néz ki, csak ne érjünk hozzá. Aki nagyon tapogatja, az siralmasan olcsó anyagokat észlel, kár elrontani az illúziót. A színes betétek az ajtókon sokat javítanak az összképen. A magas kiskocsi jól bírja a hórihorgas utasokat, 190 centivel hátul sem a fejtér szűk, hanem a lábakkal nehéz mit kezdeni.

Suzuki  Vezettük: Suzuki Splash
Sokat javít az olcsóságon a kékség

A műszereket a MINI idézhette, a Splashben is óriási kerek kilométeróra figyel középen, a fordulatszámmérő idétlenül, külön csonkból nő ki. Többek között a C1-107-Aygo ikrek is ezt csinálják, mert így elég egyféle műszerfaltömböt gyártani a többféle órával készülő autókhoz. Reméljük, az így megspórolt forintokat a vételár is tükrözi majd, de az árakról még semmit nem tudni.

A 75 lóerős dízel még nagyon prototípus volt a gyári emberek szerint, hangolása, teljesítmény- és fogyasztási értékei is változhatnak még a piacra dobásig. 75 lóerő nem sok, de nem is kevés, városi menetben jól el lehet közlekedni a távolról érkező kis dízellel.

A dízelnél nem ment jobban az 1,2-es benzines, de ezt a motort automata váltóval próbáltuk ki, kézivel valószínűleg többet tud. Pörgősnek tűnt, amikor nagyobb gázra a négyfokozatú automata hagyta forogni. A padlólemezük rokon, de a motorok nem a Swiftből származnak, ezért a Splashnél 86 lóerővel véget ér a teljesítményhajszolás, később sem várható erősebb motor.

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Így kapcsolták ki egy autó fékjeit távolról

3

Bejárta a hír a világsajtót, hogy szorgos hackerek kikapcsolták egy autó fékét, leállították a motort a sztrádán, mindezt a távolból, ...

Akinek az Ikarus volt a bölcsője és a sírja is egyben

3

Az általa tervezett típusokkal rendszeresen elhozta az ipari formatervezési díjakat. Torma Lajos nélkül az Ikarus nem lett volna ...

Felborult a Balaton felé száguldó sportkocsi, börtön lett a vége

7

Hősünk RS5-ös Audit vett Hollandiában, gondolta, megnézi mennyit megy. Üldözni kezdték a rendőrök, ütközött, felborult.

Az ember, akinek az okmányiroda ellopta az autóját

8

Levente kapott egy levelet, amiben biztosítója értesítette: nincs többé kötelezője. De miért nincs, kérdezte meg őket telefonon. ...

Csodaszép autók érkeztek Magyarországra!

Porschék, Aston Martinok, W111-es Mercedesek, Ferrarik, plusz Quattroporték, Monte Carlók, i3-asok, Amazonok, F-Type-ok - többek ...

F1: Az év versenye a Magyar Nagydíjon!

Szenzációs, őrületes futamot hozott a 30. Magyar Nagydíj, Sebastian Vettel nyert a Ferrarival, a Red Bullok mögötte, pontot szereztek ...

A hétvége, amikor minden a Ferrariról szólt

1

Szikár, minimalista képgyűjtemény következik a hétvégéről, amikor a Ferrari birtokba vette a Hungaroringet. Fotógaléria a Ferrari ...

Ezekkel járnak az F1-sztárok Magyarországon

557 lóerős kombi és negyvenéves motor is szerepel a Forma-1-es pilóták járműparkjában, amellyel idén a Hungaroringre érkeznek. ...

"Lányokat válogattam a Magyar Nagydíjra Laudával"

És ez csak egy sztori a Forma-1 sűrűjéből. A Hungaroring 30 éves jubileuma alkalmából 40 rapid kérdést szegeztünk a Forma-1-es ...

Dodzsemezett a DTM-futamon, kizárták

Az Audi versenyfőnöke azt mondta a rádión "lökd ki!", a pilóta megtette - kizárás és mea culpa lett a vége.


Több mint 1,76 milliárd forint kerékpárút-fejlesztésre

Több mint 1,76 milliárd forint értékben nyert támogatást kerékpárút-fejlesztésre tíz önkormányzat, a kivitelezéseknek október ...


2
Forgalommal szemben autózott a Miskolci elkerülőn

Forgalommal szemben autózott a Miskolci elkerülőn

A felsőzsolcai körforgalom után gondolt egyet az autós és megfordult!


F1: A Honda és a Renault sem tart nyári szünetet

A nyári szünetet is végigdolgozza a jelentős hátrányban lévő Honda és a Renault.


Újabb autóhackelés videón

A Wired Jeep-eltérítése után itt egy újabb autóhackelős hír, igaz, rögtön happy enddel, a General Motors azonnal javította a ...


Álca nélkül csípték el a Ferrari F12 új csúcsmodelljét

Maranellóban már fóliázás nélkül grasszál a Ferrari F12 hamarosan érkező csúcskivitele.


A Lamborghini Asteriont láttad már?

A brit dizájner kicsit máshogy képzeli el napjaink sportautóit, és ezért nagyon hálásak vagyunk neki.


F1: A Toro Rosso olyan jó, mint a Mercedes?

A Toro Rosso csapatfőnöke, Franz Tost szerint az istálló majdnem olyan jó autót épített, mint a Mercedes.


Hamisított alkatrész miatt pánikol a Toyota

Egy belső memó szerint az elmúlt 10 évben több ezer autóba szerelhettek be hamisított alkatrészt. A probléma csak az ausztrál ...


1
Az új magyar Suzuki még az Octaviát is lenyomta

Az új magyar Suzuki még az Octaviát is lenyomta

Júliusban pörögtek a Suzuki Vitara-eladások Magyarországon, az új magyar gyártású SUV-nak még a flottakirály ©koda Octaviát is ...


5
Mazda 6: olyan szép, hogy a többi mindegy is

Mazda 6: olyan szép, hogy a többi mindegy is

Kit érdekel a hagyományos japán megbízhatóság, a gazdag felszereltség vagy a korszerű műszaki tartalom: ezt a kocsit (kombiban ...


F1: Messze van még a renault-s döntés

A Renault-nál szeptember előtt semmiképp se döntenek a további Forma-1-es részvétel formájáról, de több irányvonalat is fontolgatnak, ...