Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:420.0 Ft
Dízel:427.0 Ft

Vezettük: Seat Toledo - Altea púppal

Szerző: levél küldés
Dátum: 2004.09.22. 06:55

A hasonlóság annyira megtévesztő, hogy ha nem látjuk az autó C-oszlop mögötti részét, akkor egyszerűen nem tudjuk eldönteni, hogy mivel is van dolgunk. Ugyanis az új Toledo a C-oszlopig teljesen megegyezik az Alteával.

Egyedül a lépcsőszerűen túlnyúló csomagtérajtó a különbség, aminek jóval nagyobb csomagtér lett az eredménye. Az Altea 409 literjéhez képest 501 liter áll rendelkezésünkre.

Belülről is teljes a hasonulás, ember legyen a talpán, aki látja a különbséget a két autó között. A kényelem az Alteához hasonlóan első osztályú, teljesen hátratolt első üléssel is elfér hátul egy közel 190 centiméteres magasságú utas. Az ülések hosszú távon is kényelmesek, felárért rendelhetőek kagylósított sportülések, amik megfelelő oldaltartást is biztosítnak.

Érdekesség, hogy a hátsó sorba is kérhetők sportülések. A hátsó háttámlák dőlésszöge állítható, viszont az ülések nem csúsztathatóak és nem is szedhetőek ki. Leghátsó állásban is kicsit katonásan, egyenes háttal kell ülni, ami az egészségünkön kívül a csomagtér méretére is jótékony hatással van.

Az Alteához lépest nagy újdonságokat nem tud felmutatni a Toledo, de természetesen az abban bemutatott újdonságok, mint a Bluetooth-os kommunikációs rendszer, illetve az MP3 lejátszásra alkalmas CD-lejátszó szintén megtalálható benne.

A műszerfalon a sportosság jegyében a fordulatszámmérő áll a középpontban, a kicsit elnagyolt méretű középkonzollal viszont még mindig nem sikerült igazán megbarátkozni. A váltót a megszokott helyen helyezték el, mivel a középkonzolon valószínűleg kevésbé hatna sportosan.

Ezzel nem teljesen értünk egyet, mivel nagyobb tempónál kanyargós szerpentineken előfordult néhányszor, hogy a nagy sietség hevében kezünk a váltó helyett a rendesen kinyúló középkonzol végén landolt. A vészvillogó elhelyezése sem sikerült a legszerencsésebben, mivel a váltó mögé kell benyúlnunk érte.

A menetteljesítményekről két benzines és két dízelmotor gondoskodik. A 102 lóerős, 1,6-os benzinestől a magas fogyasztáson kívül nem szabad sokat várni, a 105 lovas 1,9-es dízel viszont már jóval kevesebbel is beéri. A kétliteres benzines és dízel pedig egészen élvezetes vezetést tesz lehetővé.

Automatával és kézi váltóval egyaránt kipróbáltuk mindkét motorvariációt. Szinte azonos menetdinamikát kölcsönöz a 150 lóerős FSI és 140 lóerős dízelmotor a Toledónak, így a dízel változat hosszú távon biztosan kedvezőbb beruházás.

A legjobb benzines gyorsulási értékétől csak két tizeddel marad el az igazi csemegének számító DSG váltóval szerelt dízelé. A DSG (Direktschaltgetriebe) két egybeépített háromsebességes váltót jelent.

Sebességváltásnál az egyik kuplung nyitása egy időben történik a másik zárásával, így folyamatos erőátvitel valósítható meg. Ezzel lehetővé válik, hogy a kézi váltónál is jobb gyorsulási értéket érjünk el.

180 km/órás sebességig minden gond nélkül gyorsul mindkét erősebbik változat, onnan felfelé viszont csak megfontoltan haladnak a kicsivel több, mint 200 km/órás végsebesség felé.

Szinte nem lehet eldönteni az autóban, hogy 180-nal vagy 80-nal haladunk, annyira könnyedén kezeli a Toledo a nagy sebességet. A szélzaj mintegy 120 km/órás sebességtől felfelé egyenletes, ami kis tempónál egy csöppet zavaró, nagyobbnál viszont előny.

A futómű is jól végzi a dolgát, a Toledo méretéhez képest minimális a dőlés oldalirányban. A fékek jól adagolhatóak és a fékhatás is kiváló. A Seat márkára jellemző sportos tényezők pont olyan szinten vannak jelen, amennyire egy hasonló építésű családi autónál még nem zavaróak.

Az Altea után nem igazán hat az újdonság erejével a Toledo, elődjéhez képest viszont merőben más kategóriába tartozó autó. Igaz, az Altea fiatal kora miatt még nem futhatott be igazán, de az Audi-márkacsoport részeként készülő autónak erre minden esélye meg van, és akkor jól jön, hogy a jól beválton keveset változattak.

A Seat Toledo ára év vége felé derülhet ki, jelenleg semmit sem tudni róla. A forgalmazás is akkor, vagy jövő év elején indulhat Magyarországon.

Cikk nyomtatása

Hozzászólok

Vezess.hu Top cikkek

Kapcsolódó lap.hu oldalak

Szólj hozzá Te is!

Irány a Párizsi Autószalon!

2

Esztergomból a Suzuki Vitara, Győrből az Audi TT Roadster érkezett a Párizsi Autó-kiállításra. Itt a helye tudósítói csapatunknak ...

Hibrid Lamborghini és Ducati-motoros Volkswagen

1

Ducatitól ©kodán át Lamborghiniig egy helyre gyűjtötte idei őszi újdonságait a Volkswagen Csoport.

A legmenőbb Alfa milliós kaucióval

5

Zseniális húzásnak tűnik az AVIS autókölcsönző magyar irodájától, hogy egy Alfa Romeo 4C-t is szolgálatba állított a Corsák meg ...

Olcsóbban autózhatnak a budapestiek

Kártyával elvihető autók forgalomba állításával akarják csökkenteni a járműforgalmat Budapesten. Ellentmondás? A Bubi után itt ...

Németet vagy japánt 4 millióért?

19

Olvasónk 4,3 millió forintért vásárolna új autót. A fontos döntés meghozatalához kérte szakértőnk segítségét, Skoda Octavia, ...

Vízkáros autók - tények és tippek

1

A víz szemét dolog, ha éppen nem vagyunk szomjasak, viszont van autónk. Néha nem csak lassan rohasztja el szegény négykerekűt, ...

Volkswagen rajzás a ringen

13

Hemzsegnek a Hungaroring környékén a Volkswagenek. Nézd meg a képeinek a VW-találkozó legjobbjairól.

Főnyeremény: a 20 éves Golf

18

Egy szép állapotú hármas Golf megkapta az esélyt, hogy murván porladó használt autóból dédelgetett kedvenccé váljon.

Kaszkadőr és ruha nélkül

Rendhagyó interjú Imréről, aki kislány, autós üldözésről, és arról, hogy ha milliárdos lenne a színésznő, akkor a rossz utak ...

A Dacia két lépcsőfoknyi újdonsága

A Dacia új modellt nem hozott a Párizsi Szalonra, csak kicsit felemelt két régit.


2
Jövő héten átadják az M3-as új szakaszát

Jövő héten átadják az M3-as új szakaszát

Az utolsó simításokat végzik a munkások, így a jövő héten átadják az M3-as autópálya új, Vásárosnaményig tartó szakaszát.


F1: Kin múlik Alonso jövője?

Fernando Alonso nem zárja ki, hogy a közeljövőben más csapathoz szerződik, de arra utal, hogy ez nem rajta, hanem a Ferrarin ...


3D-s élmények a Párizsi Autószalonon

A Renault hallucinogén standja, a Volvo holografikus kivetítője és az Oculus Rift.


Új hibrid a svédektől

A Scania olyan hibrid üzemű autóbuszt mutatott be Hannoverben, mely biodízellel is üzemeltethető.


F1: A Hondánál hallgatnak Alonsóról

A Honda F1-es főnöke szerint továbbra sem aktuális a 2015-ös versenyzői felállás nyilvános megvitatása, nem dőlt még el minden.


Autóbusz és kamion ütközött Vértesboglárnál - sérültek

Autóbusz és kamion ütközött Vértesboglár határában, a balesetben négyen megsérültek.


Téli gumival 270-nel

Aszimmetrikus mintázat, nyári gumikhoz hasonlatos futófelület, merevebb külső lamellák. Elődjénél is jobb a Continental új prémium ...


Wartburgok, amiken még ma is meglepődsz

Tagadhatatlanul az NDK egyik csodája a Wartburg volt, ami az évek alatt közkedvelt tuningalappá vált. Vannak borzasztó, de egészen ...


F1: Tájfun moshatja el a Japán Nagydíjat

Csak a szokásos: a tájfun-időszak 2014-ben is fenyegetést jelenthet a Japán Nagydíjra, vasárnap akár 150 km/órás szél és felhőszakadás ...


Lamborghini, négyliteres fogyasztással

Három villanymotorral, konnektorról tölthető akkumulátorral teremt precedenst a szupersportkocsik világában a Lamborghini. Az ...


Ezek a csinos lányok csak az Alfákra buknak

Nem, nem a kigyúrt, célratörő, messze néző tekintetű alfahímekre! Sokkal inkább az olasz autógyártás egy máig élő legendás márkájára, ...