Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:365.0 Ft
Dízel:368.0 Ft

Vezettük: Seat Toledo - Altea púppal

Szerző: levél küldés
Dátum: 2004.09.22. 06:55

A hasonlóság annyira megtévesztő, hogy ha nem látjuk az autó C-oszlop mögötti részét, akkor egyszerűen nem tudjuk eldönteni, hogy mivel is van dolgunk. Ugyanis az új Toledo a C-oszlopig teljesen megegyezik az Alteával.

Egyedül a lépcsőszerűen túlnyúló csomagtérajtó a különbség, aminek jóval nagyobb csomagtér lett az eredménye. Az Altea 409 literjéhez képest 501 liter áll rendelkezésünkre.

Belülről is teljes a hasonulás, ember legyen a talpán, aki látja a különbséget a két autó között. A kényelem az Alteához hasonlóan első osztályú, teljesen hátratolt első üléssel is elfér hátul egy közel 190 centiméteres magasságú utas. Az ülések hosszú távon is kényelmesek, felárért rendelhetőek kagylósított sportülések, amik megfelelő oldaltartást is biztosítnak.

Érdekesség, hogy a hátsó sorba is kérhetők sportülések. A hátsó háttámlák dőlésszöge állítható, viszont az ülések nem csúsztathatóak és nem is szedhetőek ki. Leghátsó állásban is kicsit katonásan, egyenes háttal kell ülni, ami az egészségünkön kívül a csomagtér méretére is jótékony hatással van.

Az Alteához lépest nagy újdonságokat nem tud felmutatni a Toledo, de természetesen az abban bemutatott újdonságok, mint a Bluetooth-os kommunikációs rendszer, illetve az MP3 lejátszásra alkalmas CD-lejátszó szintén megtalálható benne.

A műszerfalon a sportosság jegyében a fordulatszámmérő áll a középpontban, a kicsit elnagyolt méretű középkonzollal viszont még mindig nem sikerült igazán megbarátkozni. A váltót a megszokott helyen helyezték el, mivel a középkonzolon valószínűleg kevésbé hatna sportosan.

Ezzel nem teljesen értünk egyet, mivel nagyobb tempónál kanyargós szerpentineken előfordult néhányszor, hogy a nagy sietség hevében kezünk a váltó helyett a rendesen kinyúló középkonzol végén landolt. A vészvillogó elhelyezése sem sikerült a legszerencsésebben, mivel a váltó mögé kell benyúlnunk érte.

A menetteljesítményekről két benzines és két dízelmotor gondoskodik. A 102 lóerős, 1,6-os benzinestől a magas fogyasztáson kívül nem szabad sokat várni, a 105 lovas 1,9-es dízel viszont már jóval kevesebbel is beéri. A kétliteres benzines és dízel pedig egészen élvezetes vezetést tesz lehetővé.

Automatával és kézi váltóval egyaránt kipróbáltuk mindkét motorvariációt. Szinte azonos menetdinamikát kölcsönöz a 150 lóerős FSI és 140 lóerős dízelmotor a Toledónak, így a dízel változat hosszú távon biztosan kedvezőbb beruházás.

A legjobb benzines gyorsulási értékétől csak két tizeddel marad el az igazi csemegének számító DSG váltóval szerelt dízelé. A DSG (Direktschaltgetriebe) két egybeépített háromsebességes váltót jelent.

Sebességváltásnál az egyik kuplung nyitása egy időben történik a másik zárásával, így folyamatos erőátvitel valósítható meg. Ezzel lehetővé válik, hogy a kézi váltónál is jobb gyorsulási értéket érjünk el.

180 km/órás sebességig minden gond nélkül gyorsul mindkét erősebbik változat, onnan felfelé viszont csak megfontoltan haladnak a kicsivel több, mint 200 km/órás végsebesség felé.

Szinte nem lehet eldönteni az autóban, hogy 180-nal vagy 80-nal haladunk, annyira könnyedén kezeli a Toledo a nagy sebességet. A szélzaj mintegy 120 km/órás sebességtől felfelé egyenletes, ami kis tempónál egy csöppet zavaró, nagyobbnál viszont előny.

A futómű is jól végzi a dolgát, a Toledo méretéhez képest minimális a dőlés oldalirányban. A fékek jól adagolhatóak és a fékhatás is kiváló. A Seat márkára jellemző sportos tényezők pont olyan szinten vannak jelen, amennyire egy hasonló építésű családi autónál még nem zavaróak.

Az Altea után nem igazán hat az újdonság erejével a Toledo, elődjéhez képest viszont merőben más kategóriába tartozó autó. Igaz, az Altea fiatal kora miatt még nem futhatott be igazán, de az Audi-márkacsoport részeként készülő autónak erre minden esélye meg van, és akkor jól jön, hogy a jól beválton keveset változattak.

A Seat Toledo ára év vége felé derülhet ki, jelenleg semmit sem tudni róla. A forgalmazás is akkor, vagy jövő év elején indulhat Magyarországon.

Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Kapcsolódó lap.hu oldalak

Szólj hozzá Te is!

F1: Megvan Vettel első ferraris győzelme

A Mercedes rossz gumikezelésének köszönhetően a Ferrari kiénekelte a sajtot a címvédő szájából, Sebastian Vettel megnyerte a ...

F1: Vettel majdnem elkapta Hamiltont

A Maláj Nagydíj esővel megkavart kvalifikációján Hamilton csak hajszállal előzte meg Vettelt a pole-csatában, Rosberg eltaktikázta ...

Megújult a Fiat Dobló Cargo

Egy kicsit egérszerű orral, sok-sok okos kis finomítással érkezett meg öt év után a Fiat kisteherautójának frissített verziója.

Az Audi idén tarolni akar a versenypályákon

Az Audinak nyomós oka volt a hírverésre, mert az idei év nagy változással indul, 2015-ben foglalják el az új, ultra-modern főhadiszállásukat ...

Sültbolond vagy zseni az önjáró versenyautó megálmodója?

1

Első hallásra elég hülye dolognak tűnik olyan versenyautót építeni, amibe nem kell pilóta. Vagy mégsem?

Audi A4, vagy BMW 3 egymillióért?

4

Olvasónk a két örök német rivális, az Audi A4, és a BMW 3-as között dönt majd jövőbeni autójáról. Egymillióért melyik a jobb ...

Húsz bőrbe, és krómba burkolt motortér

2

Az idén őrült érdeklődést kiváltó AMTS-ről egyedi gyűjtéssel jelenetkezünk. Befotóztunk a nyitott motorháztetők alá, és érdekesebbnél, ...

Az AMTS idén végképp túlmutat a tuningon

A 10. éves fennállását ünneplő AMTS-ről idén őszintén leírhatjuk, hogy ez a legnagyobb, legszínesebb hazai benzingőzös buli, ...

Mikor lesz nálunk gyorstöltő-hálózat a villanyautókhoz?

1

Tudtad, hogy Vácon van Európa legkomolyabb gyorstöltőgyára? Míg nálunk alig pár darab működik, Észtország és Hollandia hálózatot ...

Halálos baleset az Eger-ralin

Az Eger-rali utolsó gyorsasági szakaszán balesetet szenvedett a Varga Csaba, Szabó Attila páros, a navigátor életét veszítette.


Nem is olyan egyszerű zsákolni egy autó felett

Hatalmasat perecelt a kosaras, mikor megpróbált egy autón átugorva zsákolni. Végül azonban megmentette a becsületét.


Idegen szívvel szerelt mozilegendák

A DeLorean hatalmas, és megbocsájthatatlan hibája, ami részben a bukását is kiváltotta a gyenge, erőtlen, karaktert nélkülöző ...


F1: Még három évig marad a Maláj Nagydíj

A Maláj Nagydíj leintése után nem sokkal bejelentették, hogy a szepangi verseny újabb három évre szóló szerződést kapott.


1
A kalapács minden autós vitát megold

A kalapács minden autós vitát megold

Mai példavideónk azt bizonyítja, hogy egy vitás helyzetben mennyire döntő jelentőségű lehet, ha kalapáccsal adunk nyomatékot ...


F1: A Williamsnek ez volt a maximum

A Williams az időmérős csalódás után a Maláj Nagydíjon szépített, a Ferrarik és Mercik mögött hozták, amit lehetett.


F1: Szórták a büntetőpontokat

A Maláj Nagydíj után a versenybírók több pilótának is büntetőpontokat osztottak ki, Pastor Maldonado már 8-at szerzett a lehetséges ...


Új rekord a Forma-1-ben

A Toro Rosso remekül szerepelt a Maláj Nagydíjon, a 17 éves Max Verstappen minden idők legfiatalabb F1-es pontszerzőjévé vált. ...


F1: A Toro Rosso megérdemelten verte a Red Bullt

A Red Bull Racing keserves vasárnapot élt át Szepangban, nem elég, hogy Vettel győzött a Ferrarival, még saját fiókcsapatuk is ...


Suzukit borított fel a viharos szél Baranyában

A viharos időjárás okozott komoly balesetet, a Suzukit egy széllökés megdobta, így az autó a szántásba sodródott, majd felborult. ...


F1: Alonsóék jó képet vágnak a kettős kieséshez

A McLaren-Honda mindkét pilótájának fel kellett adnia a Maláj Nagydíjat, de szokás szerint optimistán beszéltek a csapat fejlődéséről. ...


F1: Räikkönen nyűgös a pocsék hétvége miatt

Kimi Räikkönen negyedik lett ugyan a Maláj Nagydíjon, de a finn versenyző nem elégedett a hétvégéjével. Sokszor érte utol a balszerencse. ...