Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:350.0 Ft
Dízel:371.0 Ft

Vezettük: Seat Toledo - Altea púppal

Szerző: levél küldés
Dátum: 2004.09.22. 06:55

A hasonlóság annyira megtévesztő, hogy ha nem látjuk az autó C-oszlop mögötti részét, akkor egyszerűen nem tudjuk eldönteni, hogy mivel is van dolgunk. Ugyanis az új Toledo a C-oszlopig teljesen megegyezik az Alteával.

Egyedül a lépcsőszerűen túlnyúló csomagtérajtó a különbség, aminek jóval nagyobb csomagtér lett az eredménye. Az Altea 409 literjéhez képest 501 liter áll rendelkezésünkre.

Belülről is teljes a hasonulás, ember legyen a talpán, aki látja a különbséget a két autó között. A kényelem az Alteához hasonlóan első osztályú, teljesen hátratolt első üléssel is elfér hátul egy közel 190 centiméteres magasságú utas. Az ülések hosszú távon is kényelmesek, felárért rendelhetőek kagylósított sportülések, amik megfelelő oldaltartást is biztosítnak.

Érdekesség, hogy a hátsó sorba is kérhetők sportülések. A hátsó háttámlák dőlésszöge állítható, viszont az ülések nem csúsztathatóak és nem is szedhetőek ki. Leghátsó állásban is kicsit katonásan, egyenes háttal kell ülni, ami az egészségünkön kívül a csomagtér méretére is jótékony hatással van.

Az Alteához lépest nagy újdonságokat nem tud felmutatni a Toledo, de természetesen az abban bemutatott újdonságok, mint a Bluetooth-os kommunikációs rendszer, illetve az MP3 lejátszásra alkalmas CD-lejátszó szintén megtalálható benne.

A műszerfalon a sportosság jegyében a fordulatszámmérő áll a középpontban, a kicsit elnagyolt méretű középkonzollal viszont még mindig nem sikerült igazán megbarátkozni. A váltót a megszokott helyen helyezték el, mivel a középkonzolon valószínűleg kevésbé hatna sportosan.

Ezzel nem teljesen értünk egyet, mivel nagyobb tempónál kanyargós szerpentineken előfordult néhányszor, hogy a nagy sietség hevében kezünk a váltó helyett a rendesen kinyúló középkonzol végén landolt. A vészvillogó elhelyezése sem sikerült a legszerencsésebben, mivel a váltó mögé kell benyúlnunk érte.

A menetteljesítményekről két benzines és két dízelmotor gondoskodik. A 102 lóerős, 1,6-os benzinestől a magas fogyasztáson kívül nem szabad sokat várni, a 105 lovas 1,9-es dízel viszont már jóval kevesebbel is beéri. A kétliteres benzines és dízel pedig egészen élvezetes vezetést tesz lehetővé.

Automatával és kézi váltóval egyaránt kipróbáltuk mindkét motorvariációt. Szinte azonos menetdinamikát kölcsönöz a 150 lóerős FSI és 140 lóerős dízelmotor a Toledónak, így a dízel változat hosszú távon biztosan kedvezőbb beruházás.

A legjobb benzines gyorsulási értékétől csak két tizeddel marad el az igazi csemegének számító DSG váltóval szerelt dízelé. A DSG (Direktschaltgetriebe) két egybeépített háromsebességes váltót jelent.

Sebességváltásnál az egyik kuplung nyitása egy időben történik a másik zárásával, így folyamatos erőátvitel valósítható meg. Ezzel lehetővé válik, hogy a kézi váltónál is jobb gyorsulási értéket érjünk el.

180 km/órás sebességig minden gond nélkül gyorsul mindkét erősebbik változat, onnan felfelé viszont csak megfontoltan haladnak a kicsivel több, mint 200 km/órás végsebesség felé.

Szinte nem lehet eldönteni az autóban, hogy 180-nal vagy 80-nal haladunk, annyira könnyedén kezeli a Toledo a nagy sebességet. A szélzaj mintegy 120 km/órás sebességtől felfelé egyenletes, ami kis tempónál egy csöppet zavaró, nagyobbnál viszont előny.

A futómű is jól végzi a dolgát, a Toledo méretéhez képest minimális a dőlés oldalirányban. A fékek jól adagolhatóak és a fékhatás is kiváló. A Seat márkára jellemző sportos tényezők pont olyan szinten vannak jelen, amennyire egy hasonló építésű családi autónál még nem zavaróak.

Az Altea után nem igazán hat az újdonság erejével a Toledo, elődjéhez képest viszont merőben más kategóriába tartozó autó. Igaz, az Altea fiatal kora miatt még nem futhatott be igazán, de az Audi-márkacsoport részeként készülő autónak erre minden esélye meg van, és akkor jól jön, hogy a jól beválton keveset változattak.

A Seat Toledo ára év vége felé derülhet ki, jelenleg semmit sem tudni róla. A forgalmazás is akkor, vagy jövő év elején indulhat Magyarországon.

Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Kapcsolódó lap.hu oldalak

Szólj hozzá Te is!

Befeküdtünk egy Mercedes alá

Mercedes 4x4 a négyzeten: gigantikus terepjáró, portáltengelyen. Szerencsére nem lesz belőle sorozatgyártású modell, csak show-carnak ...

Bátor újdonságok a Suzukitól

1

El sem hiszed, hogy ezek Suzukik: az iK-2 és az iM-4 révén két fontos kategóriában jelenhet meg a japán márka, mert a genfi a ...

Egy jó kis Cadillac, amiből kimaradunk

2

A Cadillac hivatalosan nincs jelen nálunk, nem lehet magyar szalonból a BMW 3-as kategóriájába illő kis hátsókerekes ATS szedánt ...

Újabb jó kis kínai autóban ültünk Genfben

3

Bár Szlovákián kívül Európában még sehol nem áruljak az autóikat, a Qoros egyre nyomasztóbban idegesíti jó kis autóival a kontinens ...

Michelisz és az új Honda Civic Type R

Forma-1-es és WTCC-versenyzők jelenlétében leplezte le új sportmodelljeit a Honda. Az NSX bemutatása mellett Genfben zajlott ...

A Volkswagen Csoport erődemonstrációja Genfben

A Volkswagen azzal nyitja részvételét a Genfi Autószalonon, hogy tavalyelőtt után megint elnyerte az Év Autója díjat. Meg még ...

Lazul a nyomás: lóerőháború Genfben

2

Idén nem a minél kevésbé környezetszennyező, hanem a minél nagyobb élményt adó újdonságokról szól a Genfi Autószalon.

A Passat az Év Autója - Így szavazott zsűritag kollégánk

4

Most már tudjuk, ki nyerte az Év Autója 2015 címet. A zsűri tagja, Gajdán Miklós elárulja, ő hogyan szavazott.

Feltűnt, hogy kicserélődött vagy 5000 lámpa?

2

A Magyar Közút az elmúlt fél évben 1,3 milliárd forint értékben cserélte újra az ország közlekedési lámpáinak nagy részét. Észrevette? ...

Hollywood is sorban áll a Ford Ferrarijáért

Megesik, hogy a több mint 320 lóerős Focus RS-t leárnyékolja egy autó. A nagyjából 3 mp alatt 100-ra gyorsuló GT erre is képes.


Személyesen találkoztunk az első, és az utolsó Veyronnal

A 450. Bugatti Veyron is gazára talált nemrég, ez volt az utolsó darab, amit legyártottak, és ezzel bezárult egy korszák.


Vérszomjas hiperhibrid a Koenigsegg Regera

Beadta a derekát, és benzin-elektromos hajtásláncot tervezett a svéd szupersportkocsi-márka - igaz, nem úgy csinálták, mint mások. ...


Súlyos baleset a 31-es főúton

Totálkárossá tört két autó, hárman megsérültek, olaj folyt az útra.


Az első gumiabroncs, amely áramot termel

A Goodyear az idei Genfi Autószalonon mutatta be legújabb gumiabroncs-koncepcióját, amely képes áramot termelni.


Három autó rohant egymásba Óbudán

Ketten megsérültek, amikor három autó összeütközött Óbudán. Egy embert úgy kellett kivágni a roncsból.


Postán jön az elszámolás az autóhiteleseknek

A deviza alapú autóhitelesek és a gépjárműlízinges ügyfelek is március-áprilisban kapják meg az elszámolásról az értesítő leveleket. ...


2
Így veri át az embereket a ©koda

Így veri át az embereket a ©koda

Zseniális reklám a ©kodától, csak koncentrálj erősen, különben lemaradsz a lényegről.


F1: A Force India szenvedésre készül

A Force India helyettes csapatfőnöke, Bob Fernley szerint kezdetben nem lehet nagy sikereket remélni az istállótól, amely az ...


Alonso: Húzós lesz kimaradni

Fernando Alonso is megszólalt a szezonnyitó kihagyásáról, sok sikert kívánt Kevin Magnussennek.


Fényjáték a szövetkarosszéria alatt

A német EDAG ipari háttérfejlesztő vállalat minden évben hoz valami érdekes fényjátékkal megbolondított koncepciót Genfbe.


Lauda: Az idén nem lesz totális Merci-uralom

Niki Lauda, a Mercedes elnöke nem ért egyet azokkal, akik szerint a csapat előnye még a tavalyinál is nagyobb lesz a jövő héten ...