Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:358.0 Ft
Dízel:350.0 Ft

Vezettük: Mazda MPV - Igazi hétszemélyes

Szerző: levél küldés
Dátum: 2002.06.06. 07:20
Egy tisztességesen felszerelt középkategóriás kombi áráért kínál nagy egyterűt a Mazda. A modellfrissítés utáni MPV azért is érdekes, mert ebben a típusban jelenik meg az első közös nyomócsöves Mazda dízelmotor.

Kívülről igen szerény az eltérés a modellfrissítés előtti és utáni MPV között. Módosult a lökhárító és a fényszóró formája, a nagy egyterűn is megjelent a Premacyn vagy a Mazda6-on látott ötszögletű hűtőrács. Nem látható változás a futómű áthangolása, az erősebb fék vagy a biztonságosabb karosszéria. A modellfrissítés módot adott volna a változtatásra, de hátul maradt a dobfék. Egy terhelve 2,4 tonnás autóra hátulra is tárcsafék illene.

Egy ekkora autóban természetesen nem az élményszerű vezethetőség a cél. A Mazda egyterűjét ugyan nem rossz érzés vezetni, de ennél sokkal fontosabb, hogy az MPV-ben minden ülésen kényelmes az utazás.

A hely mindhárom üléssorban kiemelkedően tágas. A nemzetközi sajtóbemutatón kipróbált autók TE felszereltségűek voltak, amivel egy nagyon elegáns és kellemes tapintású kárpit jár. A belső térben jó minőségűek a műanyagok, de majdnem mindenhol kemények. Tapintásuk ennek ellenére kellemes.

Az eddig kipróbált egyterűk között a Mazda MPV volt az egyetlen, amelyet korlátozások nélkül használhat közepes és hosszabb utakra hét felnőtt. A legkellemesebb meglepetés akkor ért bennünket, amikor magas termetű kollégámmal együtt kényelmesen elfértünk a leghátsó sorban. A csomagtartóban található üléseknél ritka tágas a lábtér és igen bőséges a fejnek jutó hely.

Az ülések könnyű variálására körülbelül 10 perc alatt rájön egy átlagember. Ezt követően könnyen visszaszerelhetők és kivételük sem jelent túl nagy gondot. A súlyos, nehezen kiemelhető ülések háttámlája sok fokozatban állítható, ami kényelmesebbé teszi a hosszú utakat. Leghátul a TE modellben klímavezérléssel lepett meg bennünket az autó, a jobb oldali sárvédő fölött tárolórekeszt találnak a leghátul utazók. A második sor fölötti lámpa erős fényt ad. Okos figyelmesség, hogy a harmadik sor melletti ablakok kibillenthetők és mindkettőn fűtőszál van.

A Bécsben rendezett sajtóbemutatón a benzines és a dízel MPV-t is kipróbálhattuk. A benzines nem gyorsul rosszul és élvezi a fordulatszámot. A motor a Mazda6-ban bemutatott 2,3 literes benzines rokona, de mielőtt átkerült az egyterűbe, megváltoztatták a hengerfejet és áthangolták a motorelektronikát. A módosításokkal csökkent a csúcsteljesítmény és a maximális forgatónyomaték, de a családi autóban ennél fontosabb nyomatéki karakterisztika javult. Kisebb fordulaton is megfelelő nyomatékot ad az erőforrás és egyenletesen húz.

A váltóáttételek nagyon hosszúak, a végáttétetel viszont igen rövid. A fokozatok így illenek az autó jellegéhez. Tetszett a sebességváltó könnyű és pontos kapcsolhatósága is. Autópályán óra szerint 180-ra hamar felgyorsult a 141 lóerős egyterű, országúton elfogadható lendülettel lehetett vele előzni. Az átlagfogyasztása országúton sok gyorsítással és két személlyel 11 liter volt 100 kilométeren, csendesebb tempóval országúton 8 liter is elég lehet. Az importőr Mazda Motor Hungary várakozásai szerint a benzines résesedése legfeljebb 10 százalék lesz hazánkban.

Ez nem is csoda, mivel az első saját fejlesztésű dízel sokkal jobb választás az autóhoz. 136 lóerejével ez a második legerősebb dízel a nagy egyterűk piacán a Chrysler Voyager mögött. A 310 Nm-es nyomatékkal szintén a kategória élmezőnyébe sorolható az autó. 1800 alatt a turbólyuk miatt nem húz az MZR-CD motor. 2000-től válik élénkebbé az autó mozgása, de igazán jól 2400 fölött megy. Országúton tettük meg a próbaút legnagyobb részét, ahol könnyű volt gyorsan haladni a dinamikus motorral.

Az oxidációs katalizátorral kiegészített motor a legkorszerűbb dízelek közé tartozik. A Nippon Densóval kifejlesztett közös nyomócsöves rendszerrel 1800 bar a befecskendezési nyomás, ami nagyon finom porlasztást és tökéletesített égést tesz lehetővé. A kockamotor furata és lökete 86x86 milliméter. A megerősített blokkú és hengerfejű dízelt variálható lapátgeometriájú turbó tölti. Kis fordulaton gyorsan reagál a feltöltő, magas fordulaton pedig erősen tölti a hengereket. Az égést három ütemre bontott befecskendezéssel teszik lágyabbá, csökkentve a zajt. A fő dózishoz elő-, és utóbefecskendezés kapcsolódik.

A dízelmotoros MPV azért is jobban tetszett, mert valamilyen oknál fogva a kipróbált benzinesben jóval erősebb volt a szélzúgás. A rugózási kényelem nagyon jó. Úthibákon, talajhullámokon enyhén dülöngél az autó, utasai pedig szinte semmit nem éreznek az ütésekből.

A dízel 13,2 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, végsebessége 176 kilométer óránként. Városban csupán 8,6 liter a szabványos fogyasztása, városon kívül mindössze 6,2 liter. Ugyanezek a számok a 141 lóerős benzinesnél: 12,8 másodperc, 180 km/óra, illetve városban 13,3, lakott területen kívül 8,2 literes fogyasztás.

Az MPV kategóriája a magyar piacon szinte jelentéktelen. Az egyetlen, kétliteres benzinmotorral és egyféle felszereltséggel kínált modellelődből tavaly hét darabot adtak el a Mazda kereskedők. Ebben a kategóriában 70 százalékban dízelmotorral vásárolják az autókat, ami a Mazda kínálatából eddig teljes egészében hiányzott. A modellfrissítés és főleg az új dízelmotor segítségével idén legalább harminc, de inkább 45-50 MPV eladását tervezi a vezérképviselet.

Az autó már megrendelhető, a dízelek júliusban, a benzinesek szeptembertől vehetők át. Az alapár ebben a kategóriában nagyon kedvező. Az ötüléses dízel 6 999 900 forintba kerül, ami megfelel a középkategóriás dízel kombik árának. A legolcsóbb dízelmotoros nagy egyterű is durván egymillió forinttal drágább. A 141 lovas, 2,3 literes benzinmotorral 7 999 900 forintot kérnek a csak TE csúcsmodellként megvásárolható benzinesért.

A legjobb választásnak a hétüléses 2,0 CDH TE, azaz a jobban felszerelt dízel MPV tűnik, 7 499 900 forintért.

A felszereltség az alapmodellben is hiánytalan. A biztonsági felszerelések listáján négy légzsák, blokkolásgátló, elektronikus fékerőelosztó, Isofix gyermekülés rögzítési rendszer hátul, övfeszítő és överő-korlátozó elöl és automatikus utasoldali légzsákkiiktatás szerepel. Utóbbi kikapcsolja a légzsákot, ha 25 kilogrammnál alacsonyabb súlyt érzékel a jobb első ülésen, így menetiránynak háttal álló gyermekülés szerelhető az MPV-be.

A kényelmi felszereltség ugyanilyen bőséges. Széria a klímaberendezés, a motoros, fűthető tükör, a hővédő, a második és harmadik üléssornál fóliázottt üveg, a motoros ablakemelő minden ajtónál. A CD-lejátszós navigációs rendszer felára 500 000 forint. Ritka extra a szériában adott könnyűfém kerék. A 2,3i TE-re 15 colos, a dízelre 16 colos alufelnit szerelnek.

Mint minden Mazdára, a modellfrissítés utáni MPV-re is 3 év vagy 100 000 kilomésteres garancia érvényes, hat év átrozsdásodás elleni garanciával. A Mazda Europe Service szolgáltatás szintén ingyenes.

Az MPV egy kategórianév rövidítése, a Multi Purpose Vehicle-é, ami magyarul többcélú járművet jelent. A Mazda legnagyobb egyterűje tehát a nevében hordozza a kategóriát, amelyben a jövőben sokkal nagyobb sikerre számíthat.

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Egy nőt nem illik letaszítani a dobogóról

Hőség, hosszú combú lányok és sima Kiss Norbi rajt-cél győzelem. A helyszínről követtük végig a Kamion Európa-bajnokág cseh futamának ...

Börtönbe küldik a figyelmetlen nyugdíjast

9

2,5 millió balesetmentes kilométer után hogyan hibázhat valaki ekkorát?

Jó választás 600 ezerért, alacsony fogyasztással?

Olvasónk a tipikus átlagautót keresi. Árban a 600-700 ezres sávban, minél alacsonyabb fogyasztással, fenntartási költséggel. ...

"Volt bennem félelem"

1

Hogyan lett kamionversenyző Michelisz Norbert és Wéber Gábor egykori legyőzője? Majd hogyan lett 3 év alatt Európa legjobbja?

Jobb, ha mindenki elfelejti az autót a jövő hétre

5

Vajon mekkora lesz a közlekedési káosz szeptember elsején, amikor a széttúrt Budapestre rászabadul a reggeli-esti, iskolásokat ...

Nem rombolták le a kamionok a Hungaroringet

1987-ben a kamionversenyzés a hungaroringi futammal törte át a vasfüggönyt. A szalámi-paprika-egri bikavér kombó ezúttal is bevált. ...

A magyar pusztában támad fel Ikarus

Béke Antal rozsdából épít álmokat, csapatával Polgár mellett adnak új életet a magyar járműgyártás legendás típusainak.

F1: Hamilton-győzelem, Vettel-katasztrófa

A Mercedes kettőse sima győzelmet aratott a Belga Nagydíjon, Sebastian Vettel dobogós helye azonban az utolsó körben úszott el ...

"Tizenkét rendőr kísért hazáig. Sosem felejtem el"

2

130 ezer ember szurkolt neki élőben, Szíriában Kalasnyikovot fogtak rá, mínusz 42 fokban a fűtés ellenére megfagyott a víz a ...

Gymkhana a GTA 5-ben! Ezt látni kell

Ha autóbuziként egy kicsit is van húzásod a videojátékok felé, akkor ezt ne hagyd ki.


Ferrarit bérelt az esküvőre, katasztrófa lett a vége

Úgy hazavágta a Ferrarit a vőlegény, hogy megvan miért táncol majd a menyasszony éjfélkor.


Lángol egy autó az M7-esen, 8 km-es dugó!

Kigyulladt és 3 méteres lánggal ég egy autó az M7-esen.


Az Audi, ami durvább plasztikán ment keresztül, mint Nicki Minaj

Erősen ízléstelen anyag, csak akkor kattints, ha van hozzá gyomrod.


31 fotó ízlésrendőrségért kiáltó, átépített autókról

Csak egy adag agyzsibbasztó, érdekes, rettenetes, ígéretes átépített autó vasárnapi punnyadáshoz.


F1: Több csapattal is tárgyal a McLaren tartalékosa

A McLaren idénre tartalékossá lefokozott pilótája, Kevin Magnussen nem vár ölbe tett kézzel, más csapatoknál is érdeklődik.


Vagy bitang erős gép, vagy ordas kamu ez az Audi

Gyönyörűen szól, és hihetetlenül megy, de mégis van, aki azt állítja, az Audi TTRS 2,5 TFSI GTX30 videója enyhe kamu.


F1: Vettel nem kér elsőséget

Sebastian Vettel azt mondja, nem várja el, hogy a Ferrari őt részesítse előnyben Kimi Räikkönennel szemben. Ha nincs bajoki esély, ...


Megmutatta magát az új Prius

Egy szállítókonténer belsejében, félig letakarva fotózták le a negyedik generációs Toyota Priust. Jól néz ki, bár ez ízlés dolga. ...


Nádaratónak állt kedvenc japán F1-esünk

Kamui Kobajasi újabban mezőgazdasági munkát vállal, de ha nem, poénnak sem rosszak legújabb fotói. Reméljük, nem töri össze a ...


1
Tucatnyi embert ölt meg a népszerű autós extra

Tucatnyi embert ölt meg a népszerű autós extra

Az USA szövetségi hivatalai pert indítottak a világ tíz legnagyobb autógyártója ellen, azt állítva, hogy az iparág egyik legnépszerűbb ...


2
50 éves, mégis járnál vele

50 éves, mégis járnál vele

Ilyen, amikor nem ciki, ha fiatalon egy 1965-össel jársz. Sőt, meg is néznek vele.