Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:420.0 Ft
Dízel:427.0 Ft

Vezettük: Mazda MPV - Igazi hétszemélyes

Szerző: levél küldés
Dátum: 2002.06.06. 07:20

Kívülről igen szerény az eltérés a modellfrissítés előtti és utáni MPV között. Módosult a lökhárító és a fényszóró formája, a nagy egyterűn is megjelent a Premacyn vagy a Mazda6-on látott ötszögletű hűtőrács. Nem látható változás a futómű áthangolása, az erősebb fék vagy a biztonságosabb karosszéria. A modellfrissítés módot adott volna a változtatásra, de hátul maradt a dobfék. Egy terhelve 2,4 tonnás autóra hátulra is tárcsafék illene.

Egy ekkora autóban természetesen nem az élményszerű vezethetőség a cél. A Mazda egyterűjét ugyan nem rossz érzés vezetni, de ennél sokkal fontosabb, hogy az MPV-ben minden ülésen kényelmes az utazás.

A hely mindhárom üléssorban kiemelkedően tágas. A nemzetközi sajtóbemutatón kipróbált autók TE felszereltségűek voltak, amivel egy nagyon elegáns és kellemes tapintású kárpit jár. A belső térben jó minőségűek a műanyagok, de majdnem mindenhol kemények. Tapintásuk ennek ellenére kellemes.

Az eddig kipróbált egyterűk között a Mazda MPV volt az egyetlen, amelyet korlátozások nélkül használhat közepes és hosszabb utakra hét felnőtt. A legkellemesebb meglepetés akkor ért bennünket, amikor magas termetű kollégámmal együtt kényelmesen elfértünk a leghátsó sorban. A csomagtartóban található üléseknél ritka tágas a lábtér és igen bőséges a fejnek jutó hely.

Az ülések könnyű variálására körülbelül 10 perc alatt rájön egy átlagember. Ezt követően könnyen visszaszerelhetők és kivételük sem jelent túl nagy gondot. A súlyos, nehezen kiemelhető ülések háttámlája sok fokozatban állítható, ami kényelmesebbé teszi a hosszú utakat. Leghátul a TE modellben klímavezérléssel lepett meg bennünket az autó, a jobb oldali sárvédő fölött tárolórekeszt találnak a leghátul utazók. A második sor fölötti lámpa erős fényt ad. Okos figyelmesség, hogy a harmadik sor melletti ablakok kibillenthetők és mindkettőn fűtőszál van.

A Bécsben rendezett sajtóbemutatón a benzines és a dízel MPV-t is kipróbálhattuk. A benzines nem gyorsul rosszul és élvezi a fordulatszámot. A motor a Mazda6-ban bemutatott 2,3 literes benzines rokona, de mielőtt átkerült az egyterűbe, megváltoztatták a hengerfejet és áthangolták a motorelektronikát. A módosításokkal csökkent a csúcsteljesítmény és a maximális forgatónyomaték, de a családi autóban ennél fontosabb nyomatéki karakterisztika javult. Kisebb fordulaton is megfelelő nyomatékot ad az erőforrás és egyenletesen húz.

A váltóáttételek nagyon hosszúak, a végáttétetel viszont igen rövid. A fokozatok így illenek az autó jellegéhez. Tetszett a sebességváltó könnyű és pontos kapcsolhatósága is. Autópályán óra szerint 180-ra hamar felgyorsult a 141 lóerős egyterű, országúton elfogadható lendülettel lehetett vele előzni. Az átlagfogyasztása országúton sok gyorsítással és két személlyel 11 liter volt 100 kilométeren, csendesebb tempóval országúton 8 liter is elég lehet. Az importőr Mazda Motor Hungary várakozásai szerint a benzines résesedése legfeljebb 10 százalék lesz hazánkban.

Ez nem is csoda, mivel az első saját fejlesztésű dízel sokkal jobb választás az autóhoz. 136 lóerejével ez a második legerősebb dízel a nagy egyterűk piacán a Chrysler Voyager mögött. A 310 Nm-es nyomatékkal szintén a kategória élmezőnyébe sorolható az autó. 1800 alatt a turbólyuk miatt nem húz az MZR-CD motor. 2000-től válik élénkebbé az autó mozgása, de igazán jól 2400 fölött megy. Országúton tettük meg a próbaút legnagyobb részét, ahol könnyű volt gyorsan haladni a dinamikus motorral.

Az oxidációs katalizátorral kiegészített motor a legkorszerűbb dízelek közé tartozik. A Nippon Densóval kifejlesztett közös nyomócsöves rendszerrel 1800 bar a befecskendezési nyomás, ami nagyon finom porlasztást és tökéletesített égést tesz lehetővé. A kockamotor furata és lökete 86x86 milliméter. A megerősített blokkú és hengerfejű dízelt variálható lapátgeometriájú turbó tölti. Kis fordulaton gyorsan reagál a feltöltő, magas fordulaton pedig erősen tölti a hengereket. Az égést három ütemre bontott befecskendezéssel teszik lágyabbá, csökkentve a zajt. A fő dózishoz elő-, és utóbefecskendezés kapcsolódik.

A dízelmotoros MPV azért is jobban tetszett, mert valamilyen oknál fogva a kipróbált benzinesben jóval erősebb volt a szélzúgás. A rugózási kényelem nagyon jó. Úthibákon, talajhullámokon enyhén dülöngél az autó, utasai pedig szinte semmit nem éreznek az ütésekből.

A dízel 13,2 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, végsebessége 176 kilométer óránként. Városban csupán 8,6 liter a szabványos fogyasztása, városon kívül mindössze 6,2 liter. Ugyanezek a számok a 141 lóerős benzinesnél: 12,8 másodperc, 180 km/óra, illetve városban 13,3, lakott területen kívül 8,2 literes fogyasztás.

Az MPV kategóriája a magyar piacon szinte jelentéktelen. Az egyetlen, kétliteres benzinmotorral és egyféle felszereltséggel kínált modellelődből tavaly hét darabot adtak el a Mazda kereskedők. Ebben a kategóriában 70 százalékban dízelmotorral vásárolják az autókat, ami a Mazda kínálatából eddig teljes egészében hiányzott. A modellfrissítés és főleg az új dízelmotor segítségével idén legalább harminc, de inkább 45-50 MPV eladását tervezi a vezérképviselet.

Az autó már megrendelhető, a dízelek júliusban, a benzinesek szeptembertől vehetők át. Az alapár ebben a kategóriában nagyon kedvező. Az ötüléses dízel 6 999 900 forintba kerül, ami megfelel a középkategóriás dízel kombik árának. A legolcsóbb dízelmotoros nagy egyterű is durván egymillió forinttal drágább. A 141 lovas, 2,3 literes benzinmotorral 7 999 900 forintot kérnek a csak TE csúcsmodellként megvásárolható benzinesért.

A legjobb választásnak a hétüléses 2,0 CDH TE, azaz a jobban felszerelt dízel MPV tűnik, 7 499 900 forintért.

A felszereltség az alapmodellben is hiánytalan. A biztonsági felszerelések listáján négy légzsák, blokkolásgátló, elektronikus fékerőelosztó, Isofix gyermekülés rögzítési rendszer hátul, övfeszítő és överő-korlátozó elöl és automatikus utasoldali légzsákkiiktatás szerepel. Utóbbi kikapcsolja a légzsákot, ha 25 kilogrammnál alacsonyabb súlyt érzékel a jobb első ülésen, így menetiránynak háttal álló gyermekülés szerelhető az MPV-be.

A kényelmi felszereltség ugyanilyen bőséges. Széria a klímaberendezés, a motoros, fűthető tükör, a hővédő, a második és harmadik üléssornál fóliázottt üveg, a motoros ablakemelő minden ajtónál. A CD-lejátszós navigációs rendszer felára 500 000 forint. Ritka extra a szériában adott könnyűfém kerék. A 2,3i TE-re 15 colos, a dízelre 16 colos alufelnit szerelnek.

Mint minden Mazdára, a modellfrissítés utáni MPV-re is 3 év vagy 100 000 kilomésteres garancia érvényes, hat év átrozsdásodás elleni garanciával. A Mazda Europe Service szolgáltatás szintén ingyenes.

Az MPV egy kategórianév rövidítése, a Multi Purpose Vehicle-é, ami magyarul többcélú járművet jelent. A Mazda legnagyobb egyterűje tehát a nevében hordozza a kategóriát, amelyben a jövőben sokkal nagyobb sikerre számíthat.

Cikk nyomtatása

Hozzászólok

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Olcsóbban autózhatnak a budapestiek

Kártyával elvihető autók forgalomba állításával akarják csökkenteni a járműforgalmat Budapesten. Ellentmondás? A Bubi után itt ...

Németet vagy japánt 4 millióért?

17

Olvasónk 4,3 millió forintért vásárolna új autót. A fontos döntés meghozatalához kérte szakértőnk segítségét, Skoda Octavia, ...

Vízkáros autók - tények és tippek

1

A víz szemét dolog, ha éppen nem vagyunk szomjasak, viszont van autónk. Néha nem csak lassan rohasztja el szegény négykerekűt, ...

Volkswagen rajzás a ringen

13

Hemzsegnek a Hungaroring környékén a Volkswagenek. Nézd meg a képeinek a VW-találkozó legjobbjairól.

Főnyeremény: a 20 éves Golf

18

Egy szép állapotú hármas Golf megkapta az esélyt, hogy murván porladó használt autóból dédelgetett kedvenccé váljon.

Kaszkadőr és ruha nélkül

Rendhagyó interjú Imréről, aki kislány, autós üldözésről, és arról, hogy ha milliárdos lenne a színésznő, akkor a rossz utak ...

Miért utáljuk a robogósokat?

1

Pár hete egy álmos reggelen arra ébredtem, hogy varázsütésre megutáltam a robogósokat. Elárulom, hogy miért.

Így hozz be álomautót Amerikából

4

Ki ne szeretne egy V8-as csodát bagóért az USA-ból! És milyen könnyű orbitális buktát összehozni a dologból! Megmondjuk, hogy ...

Csak a korháztól fél a merész motoros

Folyatódik a világ legizgalmasabb motoros túrái című sorozat. Interjú Henry Cole-lal, a műsor motorosával, akiknek a kedvence ...

F1: Button tapasztalt pilótákat ajánl a Hondának

Jenson Button nyilván erősen hazabeszélve azt tanácsolja a Hondának, hogy tapasztalt pilótákkal fusson neki a 2015-ös visszatérésnek. ...


Nem csak erős, nagyon ritka is

Lehet a Renault szakemberei jobban rálátnak a piacra, és az autóvásárlók igényeire, én pedig csak a saját vágyaim szemszögéből ...


F1: Verstappent nem a rekordok pörgetik

Max Verstappen a Japán Nagydíj első szabadedzésén csak a tapasztalatszerzésre koncentrál majd, a kedden 17 éves hollandot nem ...


1
Dunába süllyedt egy BMW X5-ös

Dunába süllyedt egy BMW X5-ös

Elsodort egy BMW X5-öst a Mosoni-Duna, a szerencsétlenül járt autót búvárok emelték ki a vízből.


A Honda legmenőbb autói

2015-ben érkezik az új Civic Type R, amivel ismét megrengetheti a japán gyártó az autóipart. De van olyan szép, mint az eddigi ...


F1: Vettel nem orrol Ricciardóra

Daniel Ricciardo azt mondja, az idei fölénye ellenére Sebastian Vettel egyáltalán nem neheztel rá, ragyogó a kapcsolatuk.


Ajtó nélküli autóval kapcsolták le a rendőrök

Alaposan lecsupaszított autóval közlekedett egy autós Győrben. A rendőrök feljelentették.


Babaarcú démon

Tíz százalékkal megnövelt teljesítmény, feljavított futómű, mechanikus sperrdifi - a Juke Nismo RS igazi utcai versenysportautó, ...


F1: Veszélyben a Japán Nagydíj?

Az Ontake vulkán aktivitása akár a hétvégi Japán Nagydíj megtartását is veszélybe sodorhatja.


Hibridekre fejlesztett abroncsot a Continental

Új abroncsokat kínál a Continental a hibrid üzemű teherautókhoz. A gyártó már megkezdte a modellek értékesítését.


1
Ne szórakozz a Lambo-tulajjal, mert jön a sokkoló

Ne szórakozz a Lambo-tulajjal, mert jön a sokkoló

Nem éppen az átverés mesterei a srácok, olcsó trükkel akarták bosszantani a Lamborghini tulaját, aki ezt nagyon nem díjazta.


F1: Vettelék megőrülnek az első szakaszért

A Red Bull pilótái alig várják a hétvégi Japán Nagydíjat - a szuzukai pálya egy valóra vált álom számukra.