Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:394.0 Ft
Dízel:405.0 Ft

Vezettük: Mazda MPV - Igazi hétszemélyes

Szerző: levél küldés
Dátum: 2002.06.06. 07:20

Kívülről igen szerény az eltérés a modellfrissítés előtti és utáni MPV között. Módosult a lökhárító és a fényszóró formája, a nagy egyterűn is megjelent a Premacyn vagy a Mazda6-on látott ötszögletű hűtőrács. Nem látható változás a futómű áthangolása, az erősebb fék vagy a biztonságosabb karosszéria. A modellfrissítés módot adott volna a változtatásra, de hátul maradt a dobfék. Egy terhelve 2,4 tonnás autóra hátulra is tárcsafék illene.

Egy ekkora autóban természetesen nem az élményszerű vezethetőség a cél. A Mazda egyterűjét ugyan nem rossz érzés vezetni, de ennél sokkal fontosabb, hogy az MPV-ben minden ülésen kényelmes az utazás.

A hely mindhárom üléssorban kiemelkedően tágas. A nemzetközi sajtóbemutatón kipróbált autók TE felszereltségűek voltak, amivel egy nagyon elegáns és kellemes tapintású kárpit jár. A belső térben jó minőségűek a műanyagok, de majdnem mindenhol kemények. Tapintásuk ennek ellenére kellemes.

Az eddig kipróbált egyterűk között a Mazda MPV volt az egyetlen, amelyet korlátozások nélkül használhat közepes és hosszabb utakra hét felnőtt. A legkellemesebb meglepetés akkor ért bennünket, amikor magas termetű kollégámmal együtt kényelmesen elfértünk a leghátsó sorban. A csomagtartóban található üléseknél ritka tágas a lábtér és igen bőséges a fejnek jutó hely.

Az ülések könnyű variálására körülbelül 10 perc alatt rájön egy átlagember. Ezt követően könnyen visszaszerelhetők és kivételük sem jelent túl nagy gondot. A súlyos, nehezen kiemelhető ülések háttámlája sok fokozatban állítható, ami kényelmesebbé teszi a hosszú utakat. Leghátul a TE modellben klímavezérléssel lepett meg bennünket az autó, a jobb oldali sárvédő fölött tárolórekeszt találnak a leghátul utazók. A második sor fölötti lámpa erős fényt ad. Okos figyelmesség, hogy a harmadik sor melletti ablakok kibillenthetők és mindkettőn fűtőszál van.

A Bécsben rendezett sajtóbemutatón a benzines és a dízel MPV-t is kipróbálhattuk. A benzines nem gyorsul rosszul és élvezi a fordulatszámot. A motor a Mazda6-ban bemutatott 2,3 literes benzines rokona, de mielőtt átkerült az egyterűbe, megváltoztatták a hengerfejet és áthangolták a motorelektronikát. A módosításokkal csökkent a csúcsteljesítmény és a maximális forgatónyomaték, de a családi autóban ennél fontosabb nyomatéki karakterisztika javult. Kisebb fordulaton is megfelelő nyomatékot ad az erőforrás és egyenletesen húz.

A váltóáttételek nagyon hosszúak, a végáttétetel viszont igen rövid. A fokozatok így illenek az autó jellegéhez. Tetszett a sebességváltó könnyű és pontos kapcsolhatósága is. Autópályán óra szerint 180-ra hamar felgyorsult a 141 lóerős egyterű, országúton elfogadható lendülettel lehetett vele előzni. Az átlagfogyasztása országúton sok gyorsítással és két személlyel 11 liter volt 100 kilométeren, csendesebb tempóval országúton 8 liter is elég lehet. Az importőr Mazda Motor Hungary várakozásai szerint a benzines résesedése legfeljebb 10 százalék lesz hazánkban.

Ez nem is csoda, mivel az első saját fejlesztésű dízel sokkal jobb választás az autóhoz. 136 lóerejével ez a második legerősebb dízel a nagy egyterűk piacán a Chrysler Voyager mögött. A 310 Nm-es nyomatékkal szintén a kategória élmezőnyébe sorolható az autó. 1800 alatt a turbólyuk miatt nem húz az MZR-CD motor. 2000-től válik élénkebbé az autó mozgása, de igazán jól 2400 fölött megy. Országúton tettük meg a próbaút legnagyobb részét, ahol könnyű volt gyorsan haladni a dinamikus motorral.

Az oxidációs katalizátorral kiegészített motor a legkorszerűbb dízelek közé tartozik. A Nippon Densóval kifejlesztett közös nyomócsöves rendszerrel 1800 bar a befecskendezési nyomás, ami nagyon finom porlasztást és tökéletesített égést tesz lehetővé. A kockamotor furata és lökete 86x86 milliméter. A megerősített blokkú és hengerfejű dízelt variálható lapátgeometriájú turbó tölti. Kis fordulaton gyorsan reagál a feltöltő, magas fordulaton pedig erősen tölti a hengereket. Az égést három ütemre bontott befecskendezéssel teszik lágyabbá, csökkentve a zajt. A fő dózishoz elő-, és utóbefecskendezés kapcsolódik.

A dízelmotoros MPV azért is jobban tetszett, mert valamilyen oknál fogva a kipróbált benzinesben jóval erősebb volt a szélzúgás. A rugózási kényelem nagyon jó. Úthibákon, talajhullámokon enyhén dülöngél az autó, utasai pedig szinte semmit nem éreznek az ütésekből.

A dízel 13,2 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, végsebessége 176 kilométer óránként. Városban csupán 8,6 liter a szabványos fogyasztása, városon kívül mindössze 6,2 liter. Ugyanezek a számok a 141 lóerős benzinesnél: 12,8 másodperc, 180 km/óra, illetve városban 13,3, lakott területen kívül 8,2 literes fogyasztás.

Az MPV kategóriája a magyar piacon szinte jelentéktelen. Az egyetlen, kétliteres benzinmotorral és egyféle felszereltséggel kínált modellelődből tavaly hét darabot adtak el a Mazda kereskedők. Ebben a kategóriában 70 százalékban dízelmotorral vásárolják az autókat, ami a Mazda kínálatából eddig teljes egészében hiányzott. A modellfrissítés és főleg az új dízelmotor segítségével idén legalább harminc, de inkább 45-50 MPV eladását tervezi a vezérképviselet.

Az autó már megrendelhető, a dízelek júliusban, a benzinesek szeptembertől vehetők át. Az alapár ebben a kategóriában nagyon kedvező. Az ötüléses dízel 6 999 900 forintba kerül, ami megfelel a középkategóriás dízel kombik árának. A legolcsóbb dízelmotoros nagy egyterű is durván egymillió forinttal drágább. A 141 lovas, 2,3 literes benzinmotorral 7 999 900 forintot kérnek a csak TE csúcsmodellként megvásárolható benzinesért.

A legjobb választásnak a hétüléses 2,0 CDH TE, azaz a jobban felszerelt dízel MPV tűnik, 7 499 900 forintért.

A felszereltség az alapmodellben is hiánytalan. A biztonsági felszerelések listáján négy légzsák, blokkolásgátló, elektronikus fékerőelosztó, Isofix gyermekülés rögzítési rendszer hátul, övfeszítő és överő-korlátozó elöl és automatikus utasoldali légzsákkiiktatás szerepel. Utóbbi kikapcsolja a légzsákot, ha 25 kilogrammnál alacsonyabb súlyt érzékel a jobb első ülésen, így menetiránynak háttal álló gyermekülés szerelhető az MPV-be.

A kényelmi felszereltség ugyanilyen bőséges. Széria a klímaberendezés, a motoros, fűthető tükör, a hővédő, a második és harmadik üléssornál fóliázottt üveg, a motoros ablakemelő minden ajtónál. A CD-lejátszós navigációs rendszer felára 500 000 forint. Ritka extra a szériában adott könnyűfém kerék. A 2,3i TE-re 15 colos, a dízelre 16 colos alufelnit szerelnek.

Mint minden Mazdára, a modellfrissítés utáni MPV-re is 3 év vagy 100 000 kilomésteres garancia érvényes, hat év átrozsdásodás elleni garanciával. A Mazda Europe Service szolgáltatás szintén ingyenes.

Az MPV egy kategórianév rövidítése, a Multi Purpose Vehicle-é, ami magyarul többcélú járművet jelent. A Mazda legnagyobb egyterűje tehát a nevében hordozza a kategóriát, amelyben a jövőben sokkal nagyobb sikerre számíthat.

Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Luxusautóval Azerbajdzsánba

3

Idén is részt vettünk a Porsche Performance Drive versenyén, és akárcsak tavaly, idén is sikerült elhozni az első helyet a magyar ...

Segítünk autót találni egy 50 éves hölgynek

4

Az ötven éves hölgyek napja jött el ma. Nekik segítünk autót vásárolni, illetve adunk vezetéstechnikai tanácsot.

Túléltük Albániát

1

Európa talán legutolsó olyan országában jártunk, ahol közúton is indokolt a terepjáró használata

Így vernek át egy gyanútlan autóst!

9

Ön lehet a következő áldozat, ha nem figyel. A most következő történet nem mese, és még javában íródik.

Volvo XC90 - Kultúrdzsip, újratöltve

Lámpája az ősi germán viharistent, utastere a skandináv otthonokat, biztonsági felszereltsége a jövőt idézi. Sokat kellett rá ...

F1: Hamilton győzött, bajnok a Mercedes

Sima körmeneten győzött Lewis Hamilton az első Orosz Nagydíjat, Nico Rosberg alaposan kitolt magával, de a 2. lett. Valtteri ...

SEAT Leon Cupra a BMW M3 ellen

6

Az egyik leggyorsabb elsőkerék-hajtású autó, és az egyik legismertebb hátul kaparós. Az új SEAT Leon Cupra 280 DSG a leköszönő ...

Családanya gázolt kerékpáros kisfiút

10

Az autós látta a bringás srácot, mégis elgázolta, ugyanis a gyerek hirtelen irányt váltott. Ki a hibás, hogy ítélt a bíróság?

Mentők, amikbe boldogan ülünk be

1

Ültél már mentőben? Itt megteheted, kellemetlen mellékhatások nélkül.

F1: Miért nem választhatnak gumikat a csapatok?

A Force India szerint meg kellene adni a lehetőséget a csapatoknak, hogy maguk döntsék el, melyik két keveréket akarják használni ...


Új pótkocsi-abroncs a Fuldától

A Fulda új pótkocsi-abroncsa nagyobb futásteljesítményt és kisebb üzemanyag-fogyasztást tesz lehetővé.


Jön a világ legerősebb utcai motorja

Novemberben mutatja be újdonságát, a kompresszoros blokkal szerelt H2-t a Kawasaki. Technológiája a félelmetes H2R-ből ered.


F1: Eldőlt egy újabb dominó

A Force India hétfőn délelőtt bejelentette, hogy Nico Hülkenberg 2015-ben is a csapattal marad - ez azt jelenti, hogy a Ferrari ...


Ilyen gonosz versenyautót még nem láttál...

A világ legnagyobb tuningkiállítására készülve a Ford rettenetes versenyautót készül építeni közönségkedvenc modelljéből - és ...


Vonattal ütközött egy autóbusz Tatabányán

Egy menetrend szerinti csuklós busz egy vonattal ütközött össze hétfőn tíz órakor Tatabányán, az Erőmű lakótelepi átjáróban.


Forma-1-es tesztet kap a DTM-bajnok

A Német Túraautó-bajnokság új győztese, Marco Wittmann Toro Rossó-s tesztet kap ajándékba. A kis Red Bull-csapat leendő versenyzője ...


Hat ajtó, hat méter

A Mercedesekre szakosodott Binz műhely bemutatta a ráncfelvarrott E-osztályra épülő gigalimuzinját. Szép nagy.


Ez a gokart élet és halál ura

500 lóerő meg egy szupersportautóban sem kevés, de ne tudd meg, milyen, ha mindezt egy aprócska gokart uralja.


Kubica műtéttel térne vissza a Forma-1-be

A 2011 telén súlyos ralibalesetet szenvedett Robert Kubica továbbra sem mondott le a Forma-1-ről, akár újabb műtétet is vállal, ...


Friss képek a zuglói balesetről

A balesetben a személyautó vezetője súlyosan megsérült.


1
Elszúrták a Porsche formatervét

Elszúrták a Porsche formatervét

A következő generációs Porsche Panamera karakteres, megosztó formatervet kap, helyrehozva a jelenlegi modell dizájnjánál elkövetett ...