Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:417.0 Ft
Dízel:421.0 Ft

Vezettük: Audi S6

Üvegtigris

Szerző: levél küldés
Dátum: 2006.04.07. 07:58
Stuttgart Mercedes felségterület. Itt gyártják a legtöbb Mercedes-t, Mercedes csillag trónol a pályaudvar tetején és a reptéren is külön DaimlerChrysler hangár van. A taxiparkban a német átlagnál is erősebb a Mercedes fölénye az egymillió kilométerhez közelítő 124-es Merciktől a mostani E-osztályig.

Nos, az Audi pont ide szervezte az S6 bemutatóját. Ezzel nem egyszerűen megcibálta az oroszlán bajszát, hanem nekiesett a 380 voltos epilátorral. A Mercedes-nek még a hangulatjavító hóesés sem segített a sváb iparváros környékén, mert az Audi felemelkedésében pont a négykerék-hajtásnak volt nagy szerepe.

Pezsgőt mindenkinek!

Az S6-ba beülve akkor is érzik az utasok, hogy nagypályán mozognak, mikor a motor még nem jár. Négy utasnak jut fejtámlával egybeépített sportülés bőrkárpittal, a fokozatválasztó kar környékét és a műszerfalat szénszálas műanyag díszíti, a küszöbök fémbetétjén és a sportülések háttámláján S6 logo virít. Belül minden sportos és elegáns, ami régebben a BMW erőssége volt.

Valami ütőset!

Sokat ígér a műszerfal a fehér mutatókkal és a 300-ig érő skálázással. A beteljesüléshez vezető motort némi felfejlesztés után a Lamborghini Gallardóból vették át. Értik? Egy LAMBORGHINIBŐL!!!!!!!!! Az A6-ból tavaly 205 ezret adtak el, és a gyár ebbe az elegáns, de hétköznapi autóba betette egy egzotikus vadállat V10-es motorját. Ha van motor, amiért elkárhoznánk, akkor ez a tízhengeres az. A motorhangot direkt becsalják az utastérbe és az élmény olyan felforgató, hogy az 5000 felett bömbölő S6-ért leszerződnénk Luciferrel.

Üveghangon forgatva ez a motor egy igazi tigris. Az S6 agresszívan veszi a gázt, elsőre nehéz finoman mozgatni. Kis gázra is durván megugrik, ezt a bestiát lezárt reptéren vagy az amerikai kiszáradt sóstóban lehet igazán szabadjára engedni. Az S6 mondjuk négyesben úgy ugrik át a megszokott sebességtartományon, hogy másodpercek után átrepülünk 200 fölé. A böhöm nagy motor 5204 köbcentis, FSI közvetlen befecskendezéses és csak arra vár, hogy rámarjon a benzinre. Elemi erők szabadulnak el magas fordulaton és az is egyértelmű, hogy az 1910 kilós autóval csak nagyon sok benzinből jön össze az 5,2 másodperces gyorsulás. A próbaúton 19,9 litert konvertáltunk boldogsághormonokba a számítógép szerint. Nem tétel.

Cikk nyomtatása

Hozzászólok

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

1200-zal száguldott, most gyorsabban menne

A brit és közép-kelet-európai autóipari és repüléstechnikai cégek vezetői számára rendezett konferenciát a Brit Nagykövetség. ...

A 2015. Év Autója: a döntősök, szerintünk

5

Nyilvánosságra hozták az idei Év Autója-mezőny előzetes listáját. Nekiestünk, kigyomláltuk: szerintünk ezek az esélyes befutók. ...

F1: Mivel mozognak itthon az F1 sztárjai?

Räikkönen, Alonso, Button, Vettel és a többiek egész hétköznapi autókkal járnak itthon. Van, aki ©koda Rapiddal és Opel Astrával ...

F1: Az év versenye a Hungaroringen, Ricciardo nyert

Eső, balesetek, biztonsági autó, óriási csata a győzelemért - az idény legjobb futamát produkálta a Magyar Nagydíj. Daniel Ricciardo ...

F1: Kóválygás a hungaroringi paddockban

Benéztünk a hungaroringi garázsba. A Forma-1 világa majdnem belülről a Renault Sport F1 segítségével.

Így szól egy négyemeletes, nyolchengeres dízel

2

Nyolc henger, sorban a háznyi méretű kétütemű, kettős működésű dízelmotorban. 84 éves és kéthetente egyszer ma is beindítják ...

Mitől megy a Ferrari?

Az F1-es verseny a világ talán legdrágább tesztüzeme, ami itt megfelel, az bőven jó lesz az utcára is. És a jövő Shell üzemanyagai, ...

Kincs a garázs mélyén - Cápa BMW M535i

3

Valamivel több, mint 722 ezer darab készült ebből az 5-ösből. Mára talán egy sincs olyan meseszép állapotban, mint ez az 535i.

Exkluzív interjú Lewis Hamiltonnal

Beszólások Rosbergnek, tetoválások, és egy esetleges rekord a Magyar Nagydíjon - a brit világbajnokkal beszélgettünk.

Az új Bugatti sokkal több lesz, mint utód!

2016-ban érkezik a Veyron régóta várt trónörököse, maga Walter da Silva jelentette be a hírt.


F1: Alonso már elkezdte a nyári szüntetet!

Fernando Alonso egyértelmű jelét adta annak, hogy megkezdte a Forma-1 nagy nyári szünetét.


F1: Räikkönen pénzre lelt a Hungaroringen

Kimi Räikkönent balszerencse sújtja a versenypályán, azonban a paddockban más a helyzet, papírpénzre bukkant a finn pilóta!


Le- és felszállás közben tölt az elektromos busz

Összefog a Volvo és az ABB, hogy közösen fejlesszék a hibrid és elektromos buszokat, illetve azok töltő rendszereit.


8 felnőtteknek való játékszer

Azt gondolnánk, hogy ilyenekre csak gyerekkorban vágyik az ember, de nem. Mélyen legbelül mindenkiben ott szunnyad a matchboxos ...


8 ok, amiért felejthetetlen a Magyar Nagydíj

A Hungaroringen rengeteg érdekes, látványos eset történt vasárnap, összeszedtük a nyolc legemlékezetesebbet!


Minden Fordok fővezére

A még meg sem jelent Mustang GT sportverzió még keményebb kiadását csípték fülön a Nürburgringen. Vészjóslóan dübörög, az már ...


Szokatlan üzemanyagár-változás

Ritkán lép olyat a Mol a benzin és a gázolaj árával kapcsolatban, mint e hét szerdán.


F1: Alonso az új Schumacher

A nemzetközi sajtó a rendkívüli izgalmakat, Alonso "feltámadását", Ricciardo váratlan sikerét és a Mercedesen belüli feszültségeket ...


Sofőröstül vitte az autót a patak

Elsodort egy autót a felduzzadt patak a Bakonyban, Olaszfalu és Felsőpere között.


Ennek nincs ki a négy kereke!

Eszement járgánnyal rukkolt elő a hószánjairól, quadjairól ismert Polaris. A Slingshot mindent másképp csinál, mint várnánk.


F1: Fizetésemelésre játszik Hamilton?

Német sajtóértesülés szerint a Mercedes és Lewis Hamilton közös jövőjét illető játék középpontjában a pilóta által célzott 90 ...