Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:417.0 Ft
Dízel:421.0 Ft

Vezettük: Audi S6

Üvegtigris

Szerző: levél küldés
Dátum: 2006.04.07. 07:58
Stuttgart Mercedes felségterület. Itt gyártják a legtöbb Mercedes-t, Mercedes csillag trónol a pályaudvar tetején és a reptéren is külön DaimlerChrysler hangár van. A taxiparkban a német átlagnál is erősebb a Mercedes fölénye az egymillió kilométerhez közelítő 124-es Merciktől a mostani E-osztályig.

Nos, az Audi pont ide szervezte az S6 bemutatóját. Ezzel nem egyszerűen megcibálta az oroszlán bajszát, hanem nekiesett a 380 voltos epilátorral. A Mercedes-nek még a hangulatjavító hóesés sem segített a sváb iparváros környékén, mert az Audi felemelkedésében pont a négykerék-hajtásnak volt nagy szerepe.

Pezsgőt mindenkinek!

Az S6-ba beülve akkor is érzik az utasok, hogy nagypályán mozognak, mikor a motor még nem jár. Négy utasnak jut fejtámlával egybeépített sportülés bőrkárpittal, a fokozatválasztó kar környékét és a műszerfalat szénszálas műanyag díszíti, a küszöbök fémbetétjén és a sportülések háttámláján S6 logo virít. Belül minden sportos és elegáns, ami régebben a BMW erőssége volt.

Valami ütőset!

Sokat ígér a műszerfal a fehér mutatókkal és a 300-ig érő skálázással. A beteljesüléshez vezető motort némi felfejlesztés után a Lamborghini Gallardóból vették át. Értik? Egy LAMBORGHINIBŐL!!!!!!!!! Az A6-ból tavaly 205 ezret adtak el, és a gyár ebbe az elegáns, de hétköznapi autóba betette egy egzotikus vadállat V10-es motorját. Ha van motor, amiért elkárhoznánk, akkor ez a tízhengeres az. A motorhangot direkt becsalják az utastérbe és az élmény olyan felforgató, hogy az 5000 felett bömbölő S6-ért leszerződnénk Luciferrel.

Üveghangon forgatva ez a motor egy igazi tigris. Az S6 agresszívan veszi a gázt, elsőre nehéz finoman mozgatni. Kis gázra is durván megugrik, ezt a bestiát lezárt reptéren vagy az amerikai kiszáradt sóstóban lehet igazán szabadjára engedni. Az S6 mondjuk négyesben úgy ugrik át a megszokott sebességtartományon, hogy másodpercek után átrepülünk 200 fölé. A böhöm nagy motor 5204 köbcentis, FSI közvetlen befecskendezéses és csak arra vár, hogy rámarjon a benzinre. Elemi erők szabadulnak el magas fordulaton és az is egyértelmű, hogy az 1910 kilós autóval csak nagyon sok benzinből jön össze az 5,2 másodperces gyorsulás. A próbaúton 19,9 litert konvertáltunk boldogsághormonokba a számítógép szerint. Nem tétel.

Cikk nyomtatása

Hozzászólok

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Mitől megy a Ferrari?

Az F1-es verseny a világ talán legdrágább tesztüzeme, ami itt megfelel, az bőven jó lesz az utcára is. És a jövő Shell üzemanyagai, ...

Kincs a garázs mélyén - Cápa BMW M535i

1

Valamivel több, mint 722 ezer darab készült ebből az 5-ösből. Mára talán egy sincs olyan meseszép állapotban, mint ez az 535i.

Exkluzív interjú Lewis Hamiltonnal

Beszólások Rosbergnek, tetoválások, és egy esetleges rekord a Magyar Nagydíjon - a brit világbajnokkal beszélgettünk.

Miért nincs magyar versenyző a Forma-1-ben?

A jelenlegi Forma-1-es mezőny ötödével együtt versenyzett, és most el is mondja róluk a véleményét. Meg a többiekről is. Meg ...

F1: Miért szeretjük a Magyar Nagydíjat?

4

Videók: Räikkönen repül, Alonso alázza Schumachert, de van itt esős autótörős összefoglaló is - szubjektív válogatás a Hungaroring ...

Manipulálják a Forma-1-et!

Időzítetten elromló autók, Rogán hálószobája, és közös bulik Laudával.

F1: A Magyar Nagydíj legdurvább balesetei

133

A 29. Magyar Nagydíjra készülve csokorba gyűjtöttük a neten fellelhető legemlékezetesebb eseteket!

Vége a szürke, fekete autóknak!

Mennyi időt és pénzt öl egy autóipari szereplő a festékek fejlesztésébe? A BASF megmutatta: többet, mint gondoltuk!

F1: Ki mit tud Magyarországon?

35

Elsőségek és rekordok a Hungaroringen - összeállítás az elmúlt 28 év Magyar Nagydíjainak kiemelkedő eredményiből, legyen szó ...

Képkavalkád a Hungaroringről

Pénteken már gőzerővel dolgoztak a csapatok a Forma-1-es Magyar Nagydíjon. Nézzétek meg képeinket!


21 hihetetlen baleset, komolyabb sérülés nélkül

Ez kizárólag szerencse, vagy valami más is van a háttérben?


Ennél nagyobb értelmetlenséget nem láttál a nyáron

Hogyan töltsd az időd úgy, hogy a lehető legkisebb értelme legyen, ám minél jobban zavard környezeted? Eszetlenség 10 kerékre, ...


Ilyen lehetne a jövő Hungaroringje

Magyar diák álmodta meg a hazai versenypálya modernizált változatát.


Räikkönen rajongói gyűlölik a Ferrarit

A Forma-1 Magyar Nagydíjon a pályán és a bokszban zajlik igazán az élet, de azokon kívül is van mit látni. Nézzen szét velünk!


F1: Rendetlenkednek az autók Mogyoródon

A Magyar Nagydíj pénteki szabadedzései után senki nem volt igazán elégedett az autójával, szokatlanul sokat dolgoztak a csapatok. ...


Ilyet túl lehet élni?

A tűzoltók már lemondtak arról, hogy túlélőket találnak, aztán csoda történt!


F1: Magyar lány tanított új trükköt Vettelnek

A magyar freestyle foci legtehetségesebb női képviselője, Szász Kitti mutatott olyan trükköket a Red Bull-pilótáknak, amiket ...


F1: A Dunán melegítettek a Lotus pilótái

Bende Adrienn a Lotus Ladies Cup versenyzője, aki Michelisz Norberttel alkotta a Hungarian Heroes elnevezésű csapatot.


F1: Felhúzták a Red Bull-főnököt a Hungaroringen

A Magyar Nagydíj péntek délutáni csapatfőnöki sajtókonferenciáján addig piszkálták a fejeseket, míg a Red Bull csapatfőnöke letorkolta ...


F1: Továbbra is rejtély Hamilton fékhibája

A beszállító Brembónak egy hét alatt sem sikerült egyértelműen azonosítani a Lewis Hamilton hockenheimi időmérős baleset okát.


Vettel leszólta az elektromos F1-et

Ahogy sok mindenről, Sebastian Vettelnek az FIA elektromos formaautós sorozatáról, a Forma-E-ről is határozott véleménye van.