Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:418.0 Ft
Dízel:423.0 Ft

Vezettük: Audi S6

Üvegtigris

Szerző: levél küldés
Dátum: 2006.04.07. 07:58
Stuttgart Mercedes felségterület. Itt gyártják a legtöbb Mercedes-t, Mercedes csillag trónol a pályaudvar tetején és a reptéren is külön DaimlerChrysler hangár van. A taxiparkban a német átlagnál is erősebb a Mercedes fölénye az egymillió kilométerhez közelítő 124-es Merciktől a mostani E-osztályig.

Nos, az Audi pont ide szervezte az S6 bemutatóját. Ezzel nem egyszerűen megcibálta az oroszlán bajszát, hanem nekiesett a 380 voltos epilátorral. A Mercedes-nek még a hangulatjavító hóesés sem segített a sváb iparváros környékén, mert az Audi felemelkedésében pont a négykerék-hajtásnak volt nagy szerepe.

Pezsgőt mindenkinek!

Az S6-ba beülve akkor is érzik az utasok, hogy nagypályán mozognak, mikor a motor még nem jár. Négy utasnak jut fejtámlával egybeépített sportülés bőrkárpittal, a fokozatválasztó kar környékét és a műszerfalat szénszálas műanyag díszíti, a küszöbök fémbetétjén és a sportülések háttámláján S6 logo virít. Belül minden sportos és elegáns, ami régebben a BMW erőssége volt.

Valami ütőset!

Sokat ígér a műszerfal a fehér mutatókkal és a 300-ig érő skálázással. A beteljesüléshez vezető motort némi felfejlesztés után a Lamborghini Gallardóból vették át. Értik? Egy LAMBORGHINIBŐL!!!!!!!!! Az A6-ból tavaly 205 ezret adtak el, és a gyár ebbe az elegáns, de hétköznapi autóba betette egy egzotikus vadállat V10-es motorját. Ha van motor, amiért elkárhoznánk, akkor ez a tízhengeres az. A motorhangot direkt becsalják az utastérbe és az élmény olyan felforgató, hogy az 5000 felett bömbölő S6-ért leszerződnénk Luciferrel.

Üveghangon forgatva ez a motor egy igazi tigris. Az S6 agresszívan veszi a gázt, elsőre nehéz finoman mozgatni. Kis gázra is durván megugrik, ezt a bestiát lezárt reptéren vagy az amerikai kiszáradt sóstóban lehet igazán szabadjára engedni. Az S6 mondjuk négyesben úgy ugrik át a megszokott sebességtartományon, hogy másodpercek után átrepülünk 200 fölé. A böhöm nagy motor 5204 köbcentis, FSI közvetlen befecskendezéses és csak arra vár, hogy rámarjon a benzinre. Elemi erők szabadulnak el magas fordulaton és az is egyértelmű, hogy az 1910 kilós autóval csak nagyon sok benzinből jön össze az 5,2 másodperces gyorsulás. A próbaúton 19,9 litert konvertáltunk boldogsághormonokba a számítógép szerint. Nem tétel.
Vezess.hu Top cikkek

Cikk nyomtatása

Hozzászólok

Kapcsolódó lap.hu oldalak

Szólj hozzá Te is!

A csörlőzés titkai - Hogyan ne csapjuk szét a fejünket?

1

Elakadt a terepjáró? Csörlőzzük ki! De pontosan hogyan is? A drótkötél-csévélés művészete.

Alfa Romeo vásárlás, csak a nosztalgia miatt?

11

Olvasónk a szép emlékek végett szeretne magának egy öreg, olcsó Alfa Romeót, lehetőleg V6-os motorral. Szakértőnk segít választani. ...

F1: Mercedes-uralom, halálos unalom

Az eseménytelen Kínai Nagydíjon a Mercedes újabb kettős győzelmet aratott, Hamilton behúzta idei 3. győzelmét, Rosberg a második. ...

Van autód? Kell az neked?

10

Fiatal, tiszta kocsi áll rendelkezésedre, amikor csak kell. Amikor meg nincs, nem neked ketyeg az értékvesztés, biztosítás, lopásveszély. ...

Van, aki öreg Volvóra vágyik

9

Olvasónk egy igazi kocka-Volvót szeretne garázsában tudni, még hátsókerék-hajtásút, a nyolcvanas évekből. Vajon belevágjon? Szakértőnk ...

Szélkerékért küzd az elektromos autós magyar Don Quijote

37

Girhes ló helyett 30 milliós limitált Teslával és kopottas Revával jár. Saját szélkerékkel maga termelné az áramot elektromos ...

Amerikás Ikarusok

Hazánk közel három évtizeden át ontotta Amerikának az autóbuszokat. A sikerben nagy szerepe volt az Ikarusból kinőtt NABI-nak.

Vége a legolcsóbb magyar autónak

12

2014 a Splash utolsó éve, helyét egy indiai kisautó töltheti be a jövőben. De idén az esztergomi gyár rákészül egy nagyon izgalmas ...

Busz vs. teherautó. Mi történt utána?

7

Másként emlékezett a balesetre a buszsofőr, a teherautó vezetője, de még az utasok is.

Karbantartási művészet a BKV-nál

Hogy mire rá nem érnek a karbantartók a buszgarázsban!


F1: Vettel ezt még megszívhatja

Mika Häkkinen úgy érzi, hogy Sebastian Vettel átlépett egy bizonyos határt, amikor nem engedelmeskedett elsőre a Red Bull utasításának ...


Retró luxusautó 180 millióért

Az egykori pártállami limuzinok gyártója immár magánembereknek is szállít. Kína legújabb luxuscikke hazai termék, úgy néz ki, ...


F1: A Mercedes nem akar mindig nyerni

Furcsa nyilatkozatot tett Niki Lauda, olyat mondott, amit Forma-1-es csapatoknál nem nagyon szoktak. Lepasszolna néhány győzelmet ...


Tavaszi buszpremierek Zsámbékon

Egy magyar és több külföldi gyártású autóbusz premierjét is a tegnapi Busexpón tartották. Velünk most az összes járművet megnézheted! ...


Égig érő Lego-tornyot épít Pesten a Ford

Az idén Magyarországon, a Szent István Bazilika előtti téren rendezi a Lego az évi rendes toronyépítési világrekord-kísérletet, ...


F1: Miért intették le korán a Kínai Nagydíjat?

Kiderült, hogy egyszerű félreértés okozta a szezon eddigi legnagyobb bakiját, nevezetesen, hogy egy körrel hamarabb intették ...


Az Audi a magyarok álommunkahelye

Egy felmérés szerint az Audi Magyarország legvonzóbb munkahelye, a megkérdezettek legszívesebben a győri vállalatnál dolgoznának. ...


Magyarok gyártják a világ legjobb autóját!

A Mazda3 és a BMW 4 elől orozta el győzelmet a WCOTY szavazáson az Audi A3. Nem először nyert a versenyen az ingolstadti márka.


Dubai Roadster: Fedél nélkül, fűzőben

Egy meg nem nevezett dubaji autóversenyző tervezte azt a radikális roadstert, amely a KTM X-Bow és a BAC Mono babérjaira törhet


Gondolnád, hogy ezek egyszerű dísztárcsák?

A művészet az utcán hever, csak le kell hajolnunk érte. Hihetetlen szobrok dísztárcsából.


2
Búcsúzik a világ legrusnyább autója

Búcsúzik a világ legrusnyább autója

Szeptembertől nem gyártják a Mitsuoka Orochit, a génhibás halra emlékeztető sportkocsit. Az utolsó öt példányt különleges kivitelben ...