Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:413.0 Ft
Dízel:427.0 Ft

Vezettük: Audi S6

Üvegtigris

Szerző: levél küldés
Dátum: 2006.04.07. 07:58
Stuttgart Mercedes felségterület. Itt gyártják a legtöbb Mercedes-t, Mercedes csillag trónol a pályaudvar tetején és a reptéren is külön DaimlerChrysler hangár van. A taxiparkban a német átlagnál is erősebb a Mercedes fölénye az egymillió kilométerhez közelítő 124-es Merciktől a mostani E-osztályig.

Nos, az Audi pont ide szervezte az S6 bemutatóját. Ezzel nem egyszerűen megcibálta az oroszlán bajszát, hanem nekiesett a 380 voltos epilátorral. A Mercedes-nek még a hangulatjavító hóesés sem segített a sváb iparváros környékén, mert az Audi felemelkedésében pont a négykerék-hajtásnak volt nagy szerepe.

Pezsgőt mindenkinek!

Az S6-ba beülve akkor is érzik az utasok, hogy nagypályán mozognak, mikor a motor még nem jár. Négy utasnak jut fejtámlával egybeépített sportülés bőrkárpittal, a fokozatválasztó kar környékét és a műszerfalat szénszálas műanyag díszíti, a küszöbök fémbetétjén és a sportülések háttámláján S6 logo virít. Belül minden sportos és elegáns, ami régebben a BMW erőssége volt.

Valami ütőset!

Sokat ígér a műszerfal a fehér mutatókkal és a 300-ig érő skálázással. A beteljesüléshez vezető motort némi felfejlesztés után a Lamborghini Gallardóból vették át. Értik? Egy LAMBORGHINIBŐL!!!!!!!!! Az A6-ból tavaly 205 ezret adtak el, és a gyár ebbe az elegáns, de hétköznapi autóba betette egy egzotikus vadállat V10-es motorját. Ha van motor, amiért elkárhoznánk, akkor ez a tízhengeres az. A motorhangot direkt becsalják az utastérbe és az élmény olyan felforgató, hogy az 5000 felett bömbölő S6-ért leszerződnénk Luciferrel.

Üveghangon forgatva ez a motor egy igazi tigris. Az S6 agresszívan veszi a gázt, elsőre nehéz finoman mozgatni. Kis gázra is durván megugrik, ezt a bestiát lezárt reptéren vagy az amerikai kiszáradt sóstóban lehet igazán szabadjára engedni. Az S6 mondjuk négyesben úgy ugrik át a megszokott sebességtartományon, hogy másodpercek után átrepülünk 200 fölé. A böhöm nagy motor 5204 köbcentis, FSI közvetlen befecskendezéses és csak arra vár, hogy rámarjon a benzinre. Elemi erők szabadulnak el magas fordulaton és az is egyértelmű, hogy az 1910 kilós autóval csak nagyon sok benzinből jön össze az 5,2 másodperces gyorsulás. A próbaúton 19,9 litert konvertáltunk boldogsághormonokba a számítógép szerint. Nem tétel.

Cikk nyomtatása

Hozzászólok

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Ellopták - Suzuki Ignis - IPR 556

Ellopták kolléganőnk 2003-as Ignisét. Értékének 10 százaléka a becsületes megtalálóé.

Így fogyaszt keveset egy Volkswagen

Áramvonalasítás, tömegcsökkentés, start-stop rendszer, kis ellenállású gumiabroncs - egy sor megoldás, ami nem mai találmány. ...

Érdemes BMW-t venni félmillióért?

12

Olvasónk félmillió forintért szeretne E36-os generációjú BMW-t, de a gazdaságosság miatt hezitál. Szakértőnk segít dönteni a ...

Miért nincs európai KRESZ?

4

Közös agrárpolitika, monetáris unió (már akinek, ugye), európai parlament, eurovíziós dalfesztivál. De miért nincsenek közös ...

Páncélszekrény tűz alatt

1

A páncélozássál foglalkozó Alpha Armouring kezelésbe vette a Mercedes G-osztályt, új mércét állítva a védett személygépjárművek ...

Féláron, gyorsabban és kényelmesebben utazni?

5

Forintos számítások bizonyítják a telekocsi előnyeit. Cserében végig kell hallgatnia egy tök idegen élettörténetét. Ha tetszik ...

Nem átverés: 4,4 literes fogyasztás

19

Kipróbáltuk, hogy mérsékelt, de életszerű sebességgel utazva mennyit fogyaszt az SX4 S-Cross. Váratlanul keveset.

Megfelelő autó erdélyi túrákhoz?

4

Olvasónk 3 millióért szeretne olyan családi mindenest, aminek nem kottyan meg, ha a Kárpátok bércei között kell helyt állnia.

Magyarország leggyorsabb autói

4

Utcainak kinéző versenyautók, ránézésre is bivalyerős tuning- és sportautók. Nézőként sem utolsó egy Time Attack verseny - ha ...

Hét év után újra amerikai pilóta az F1-ben

Újabb pilótacsere a hétvégi Belga Nagydíjra: a Marussia jelezte, hogy Max Chilton helyén a tartalékos Alexander Rossi kap lehetőséget. ...


Újrahegeszti eladott autóit a Honda

A Honda kijavított egy rossz törésteszt-minősítést eredményező konstrukciós hibát, és most visszamenőleg biztonságosabbá teszik ...


Már az autófestékekkel is megy a trükközés

A Gazdasági Versenyhivatal hét vállalkozásra összesen 175,9 millió forint bírságot szabott ki.


Kerékpáros lámpák - olcsótól a fényvetőig

A KRESZ látni és látszani alapvetése fokozottan érvényes, ha kerékpárra pattanunk, megfelelő világítás nélkül csak út szélén ...


Frissül a BMW 6-os szériája

Németországban fényképezték le a bajorok luxuskupéjának módosított megjelenésű változatát. Nem számítunk jelentős változásokra.


F1: Villanyautóval gyakorolnak a Red Bullnál

A Belga Nagydíj helyszínén villanymotoros autóval gyakorolta a kerékcseréket a Red Bull stábja.


Szellemországban tesztel a Volvo

Egy vadonatúj, húszmilliárd forintos tesztközpont segíti a Volvót, hogy elérjék ambiciózus céljukat, a teljesen balesetmentes ...


F1: Alonso az egyetlen zseni a mezőnyben

Ha Sir Jackie Stewartnak választania kéne, akkor Fernando Alonsót nevezné meg a jelenlegi F1-es mezőny legjobbjának.


Félig a VW Golfra épül az új Fabia!

Eredetileg arról volt szó, hogy az előző generációs modell módosított padlóját kapja a Fabia. Úgy tűnik, feljavították a receptet. ...


F1: Ha Belgium, akkor eső!

Spa-Franchorchamps időjárási szempontból a legkiszámíthatatlanabb pálya, percről percre, kanyarról kanyarra változhat a helyzet.


1
Ocsmány amcsi melós

Ocsmány amcsi melós

Az Oshkosh harckocsiszállítója a maga korában rendkívül erős nyergesvontatónak számított. Igaz, formaterve korántsem volt szépségdíjas. ...


F1: Bizarr póker Hamilton és Rosberg között

Lewis Hamilton úgy érzi, az ideinél keményebb világbajnoki harca még soha nem volt.