Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:325.0 Ft
Dízel:345.0 Ft

Vezettük: Audi A7

Ha még fiatal vagy az A8-ashoz: Audi A7

Szerző: levél küldés
Fotók: szintén,
Dátum: 2010.09.20. 08:00
Audi A7 Vezettük: Audi A7
Nagyon hosszú és nagyon széles

Mindig bizsergető érzés olyan autó bemutatóján járni, amilyen eddig még nem volt. Nem holmi ráncfelvarráson, nem a modell harmadik, tizedik generációjának leleplezésén, hanem egy eddig sosemvolt újdonságén. Az Audi A7-es menetpróbája valami ilyen kaland volt. Gazdagon megspékelve olyan finomságokkal, amiket autóban látva még egy haladó kütyübolond is elcseppenti a nyálát.

Forma

Audi A7 Vezettük: Audi A7
LED-ek világítanak elöl is

Hivatalosan az A7-es elegáns, ötajtós, négyszemélyes kupé tekintélyes 4970 mm-es hosszal, és hozzá passzoló 1910 mm-es szélességgel. Hogy ne legyen ennyire egyszerű, egészen pontosan olyan nagyméretű kupénak definiálják, amely egy szedán kényelmét és presztízsét ötvözi egy kombi praktikumával. Utóbbiban lehet is valami, hiszen az óriásira nyíló csomagtartóba alapfelállásban 535 liternyi poggyász fér, de ha új mosogatógépet vesz a tulaj, akár azt is hazaviheti az 1390 literesre bővíthető térben. Egyedül a hátsó üléssor 190 körüli utasai nem lesznek maradéktalanul boldogok, hiszen a gyorsan ereszkedő tető nekik nem jó hír.



Azon, hogy az autó hogyan néz ki, lehet vitatkozni. De a képeket nézegetve nem érdemes, hiszen sok más társához hasonlóan az A7-es is teljesen másként néz ki élőben, mint amire a fényképek szerint számítottam. Az orr-rész, a jellegzetes LED-es csíkkal, a méretes hűtőmaszkkal szépen beleillik az Audi arculatba. Hátul már más a helyzet, a csapott, hirtelen véget érő far esztétikájának értelmezése körül már többen fognak hajba kapni. Pedig nem rossz fenék ez, és a Panamera, CLS, példáján úgy látszik, a pénzesebb vevőknek is bejön.

Motorok, lóerők

Összesen négyféle V6-os motorral gyártanak A7-est. Az európai árlistán két benzines, és két dízel kivitel található, de hozzánk csak kétféle - egy benzines és egy dízel - érkezik.

A hazai választék, ár:

Modell:Váltó:
Ár:
3,0 V6 TFSI quattro (300LE)
7 fok. DSG
19 026 250 Ft
3,0 V6 TDI quattro (245LE) 7 fok. DSG
18 301 000 Ft

Audi A7 Vezettük: Audi A7
Két benzines és két dízelmotorból áll a választék

A nálunk is kapható erősebb változatok mellett 2,8 literes TSI (204LE), illetve 3,0 literes TDI (204LE) motorral is gyártanak A7-est. Mindegyik motor start-stop rendszerrel, fejlett hőmérsékletet vezérléssel van felszerelve. Így a hidegindítást követően a motor jóval hamarabb eléri az üzemi hőmérsékletet, lerövidítve a hideg, még nagy viszkozitású olajjal történő kenést. Hasonló célból hőcserélő fűti a váltóolajat is. Fékezésnél, gurulásnál rafinált rendszer alakítja elektromos árammá a mozgási energiát, amelyet az akkumulátor tárol.

High tech négy keréken

Audi A7 Vezettük: Audi A7
Menet közben még internetezni is lehet az A7-esben

Igen hálás téma arról írni, hogy miféle varázslatokkal van felvértezve az A7-es. Közel két tesztnyi terjedelemben lehetne írni a különféle kényelmi, biztonsági berendezésekről és azok működéséről. Már az alapfelszereltség tartalmazza a kétzónás klímát, az eső- és fényérzékelőket, az elektromechanikus rögzítőféket és a multifunkciós kormányt. Ha nem számít a pénz, akkor négyzónás is lehet a klíma, a vezető színes head up displayt, gyalogosfelismerő hőkamerát nézhet, és 0 és 250 km/órás tempó között működő távolságtartó tempomatot, magától becsukódó ajtókat, húsz irányban állítható, fűthető, szellőztethető, masszázsprogrammal rendelkező üléseket, LED-es fényszórót és 1300W-os Bang & Olufsen hifit is rendelhet az autóba. Meg adaptív pneumatikus felfüggesztést, aktív sávtartó elektronikát, parkolóautomatikát és még az ördög tudja mit.

Audi A7 Vezettük: Audi A7
Jobb oldalon van a hangerőszabályzó, így az utas könnyebben belepiszkálhat a zenébe

Ugyan igyekeztünk mindent kipróbálni, de talán egy hét sem lett volna elég arra, hogy minden funkciót felderítsünk az autóban. Kezdjük talán azzal, hogy az autó - és az utasok készülékei is - képes az UMTS-modulon, illetve a fedélzeti WLAN hálózaton keresztül kapcsolódni az internetre. Maga a navigáció is internetes segítséggel, elképesztő komplexitással dolgozik. A Google navigációs rendszere például annyira beleépült az Audiba, hogy a megtervezett út kanyarjairól, emelkedőiről még az automatikus váltó és a fényszóró is jó előre tud. A célállomásról pedig információk, képek is letölthetőek autózás közben.

Csak Audistáknak! Tíz percnyi lassan mozgó kép az A7-esről:



Rám az újdonság erejével hatott az aktív sávtartó rendszer működése is, amely nemcsak jelzi, ha akaratlanul - értsd irányjelzés nélkül - készülünk átlépni a sávelválasztó felfestést, hanem a kormány mozgatásával vissza is tereli az autót a vonalak közé. Szép ívű kanyarokban ezt olyan meggyőzően csinálja - ki ne próbálják - hogy a kormányt nem is kell tekerni.

Fény az éjszakában

Audi A7 Vezettük: Audi A7
Motor nyitja, zárja a csomagtartó fedelét

Bármennyire is kerestem, az A7-ben nem nagyon találtam olyan lámpát, amelyben ósdi wolfram-szál izzása ontaná a fényt. LED-ek világítanak a hátsó lámpában, az irányjelzőben, az utastér ezernyi pontján, és ami a nagy szám, kérhetünk a xenon helyett tisztán LED-ekkel világító fényszórót is, amelynek élettartama megegyezik az autóéval, így elméletileg elfelejthető az izzócsere, illetve a pótizzó intézménye is. Nem is olyan régen, ekkora LED teljesítményért még súlyos árat kellett fizetni - többet fogyasztottak, jobban melegedtek - mára azonban a fénykibocsátó diódás fényszóró fogyasztása még a gázkisüléses megoldásnál is kisebb, egységenként negyven watt. Emellett 5500 Kelvines színhőmérsékletével közelebb áll a napfényhez, valamint a reakcióideje is jóval rövidebb, a hagyományos izzóénál.

Gyári képek itt, katt a képre!



Igen, akarom!

Audi A7 Vezettük: Audi A7
Menet közben néma csend honol az utastérben

Nemcsak létezni príma dolog az A7-esben, hanem vezetni is. Mi rögtön a mélyvízben, a 300 lóerős TFSI-vel kezdtük az ismerkedést. Beültünk a világ legízlésesebb fabetétjei közé, nagyjából a kapcsolók felének funkcióját megfejtettük, majd a tükrök, kormány és ülések beállítása után - utóbbihoz külön menü is van, hiszen nem férne el az oldalán a testreszabáshoz szükséges gombmennyiség - majd végre elindulunk. Már az első kanyarban elvesztem a kapcsolatom a külvilággal, néma csendben, mintha csak egy bársonnyal bélelt szappanbuborékban ülnénk, az aszfalt felett egy centire, suhanva halad az autó. Teljesen valószínűtlen érzés. Közben a mélyben adatcsomagok száguldoznak össze-vissza és ehhez igazodik a futómű keménysége, és a sebességünk is.

Audi A7 Vezettük: Audi A7
Tájba illő autó

A menüben kotorászva átkapcsolok az automatikusról dinamikus, majd a próba kedvéért komfort üzemmódra. A változások azonnal, és határozottan érezhetőek a kormányon, rugózáson egyaránt. Régi igazság, hogy frankó dolog a légrugó. Csak legyen hozzá út is. Itt van, még amikor keresünk, akkor sem találunk rosszabb minőségű, rázósabb szakaszt. Így most nem derül ki, mit kezd vele az autó. Majd talán itthon. Addig élvezzük vele a kanyarokat, fékezéseket, gyorsításokat. Illetve egészen pontosan mindent, ami az autóban történik.

Elöl háromszáz ló rángatja a mindössze 1,7 tonna körüli testet, igen határozottan. A standard sprintet 5,6 másodperc alatt tudhatjuk le vele. A motornak mindössze egyetlen baja van, bent alig hallatszik belőle valami. Hiába, a temérdek hangszigetelés és a dupla üvegek pont ezért kerültek az autóba. A sofőrnek csak a tudat marad, hogy azért ez kintről másként hallatszik.

Súlyos sajtóanyag

Audi A7 Vezettük: Audi A7
Hatalmas, nehéz és tehénszagú

Bár amikor megkaptuk borzalmasan gyűlöltük - volt, aki haza sem hozta, egyszerűen ottfelejtette a szállodában - később én mégis megszerettem az A7-es sajtóanyaga mellé adott, kétszázhúsz oldalas, 2,3 kilogrammos, durván A3-as méretű, bőrbe bugyolált Audi kódexet. Ebben - milyen meglepő - az A7-esről lehet olvasni dolgokat, amelyeket elképesztő minőségű papírra nyomott képekkel, a műszerfalon is feltűnő, igazi fabetét mellékletekkel tettek még vonzóbbá.

Ugyan már több mázsányi sajtóanyag megfordult a kezeim között, ez azonban mindent visz. Szép, ötletes, változatos - és persze rohadt nagy, és tehénszagú -, valamint van benne a '80-as moszkvai olimpia idején kiadott kacsintós Misa mackós kártyanaptárra hasonlító, szintén kacsintó A7-es is.





Cikk nyomtatása

19 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Kapcsolódó lap.hu oldalak

comment18 hozzászólás

hanyistok - 2010.09.21   18:11

Hypeboy!

"A cikk szerint a kocsi UMTS mobilhálózaton mobilnetet használ...ami történetesen sehol sincs ingyen, tehát elő kell rá fizetni."

KĂ©pzeld, az internethez hasonlĂłan az A7-es sincs ingyen. Mik vannak? :)

Mini Cooper S - 2010.09.21   07:16

Amugy nagyon furcsa ez a betu. Én változatlanul 32 bites Win Vistat hasznalok, 2-es szerviz csomaggal, és Firefox 3.8-as bongeszot. és egy -ket hete meg tok normalis volt. nem ertem, de ez egy eleg idegesito problema. Jo lenne megoldani, nem tudom ki felel erte, de nem nagyon csinal vele semmit!

Mini Cooper S - 2010.09.21   07:13

G-Shock: Igen lattam a bildet, tenyleg szep, de ami az automagazinban van, az sem rossz)

G-Shock - 2010.09.20   22:13

Jah, én is néztem Chrome-mal, Fox-szal, Operával, Safari-val és IE-vel is. Win7-64bit... furcsa ez.

Danasom - 2010.09.20   22:00

Ugy tunik nem a bongeszon mulik. Opera, Mozilla, IE probalva.

Nem vagyok oda az Audikert, de ez nagyon tetszik! A belso is jol sikerult, szepek a formak es az anyagok is ertekesek. A fabetet meglepoen szolid, nem nemet, sokkal inkabb Volvo stilusu, de jol mutat nagyon. A hatso resz fura kicsit oldalrol es a nagyon-nagy Aston Martin Vanquish szeru lampak, de attol meg kene.

En tuti nem hagytam volna ott azt a sajtoanyagot, a leirtak alapjan es az auto tetszesi indexe utan elegge kivanatos. Inkabb osztottak volna szet nekem, mivel meg nincs A7-em.

További 13 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

Mentünk az új Mercedes és Audi rendőrautóval

4

Természetesen az Octavia Combiba is beültünk. Pedig jóformán még szolgálatba sem álltak.

Csodálatos menekülés a tökföldről

2

Már-már mesébe illő ennek az Ikarus 31-esnek a megmenekülése az enyészet elől, az elvarázsolt tökföldről.

Beültünk a 250 milliós tűzoltóautókba

Nemrég öt új emelőkosaras járművet szerzett be a katasztrófavédelem. Elkísértük a tűzoltókat az első találkozásra az újdonságokkal. ...

Ki ócsítja az olajat? A gyíkemberek? Az UFÓ-k? Obama?

5

Egy éve 400 forint volt a benzin, 420 a gázolaj. Most 330 illetve 350 forint literje az üzemanyagnak. No de kinek áll ez érdekében? ...

Opel Astra vagy Audi A3?

9

Tágasabb Opel, vagy menőbb Audi? Erre a 3,3 milliót érő kérdésre keresi a választ olvasónk, szakértőnk pedig több szemszögből ...

Hivatalos: így változik az útdíj

16

A szerdai kormányülésen a kabinet döntött az útdíjrendszer átalakításáról. Ingyenes a reptér, a megyematricák a következő megye ...

Mivel autózik az amerikai nagykövet?

3

Biztonsági okokból titkolják. Az izraeli, az orosz és a kínai csúcsdiplomaták járműveiről sem adnak infót. Mi viszont megmutatjuk ...

Nagyobb feneket kerítettek a Mercedes CLA-nak

2

Orbán Viktor maga vezette le a kecskeméti gyártósorról a legújabb kombi CLA egyik első példányát.

Egy évet kell várni a 41 milliós BMW-re

3

Érdekes az új BMW-k piaca: a legolcsóbból alig adnak el, a drágábbakból annál többet és a hátsókerék-hajtás sem vonzza a vásárlókat. ...

Apróért vett új autót egy férfi Kínában

Csak az a kérdés foglalkoztat, mekkora malacperselyben tartotta a pénzt, és hogy törte össze, mikor eljött a nagy nap?


1
Árulják az M7-esen összetört Lambó darabjait

Árulják az M7-esen összetört Lambó darabjait

A magyar leleményesség határtalan, bár ha ez valóban annak a Lamborghini Huracánnak a fékrendszere, akkor lenne néhány kérdésünk ...


1
Tóban landolt a 2000 lóerős Lamborghini

Tóban landolt a 2000 lóerős Lamborghini

A dupla turbóval megvadított Lamborghini 2000 lóerejét nem sikerült megzabolázni, de a csúcsebesség közelében történt balesetet ...


F1: Kék-sárga lehet az új Sauber

Több más csapathoz hasonlóan a Sauber is lecserélheti festését az új idényre, a fehér-szürke fényezés helyett kék-sárga lehet ...


Fércmunka

Sokak szerint nem elég vad a Lamborghini új belépő modellje. Egy japán tuningműhely frappáns megoldással szolgál az elégedetleneknek. ...


A nap képe - nekiment a BKV-s műhelykocsi a HÉV-nek

Kisteherautó és HÉV-szerelvény karambolozott Budakalászon, a Vasútsoron, a HÉV-megálló közelében.


Fa dőlt a Mercire, de nem akárhogy

Nem ez az első parkoló autó, amire fa dőlt. Viszont a körülményeket látva már sokkal különlegesebb az eset.


F1: Leleplezték az új Lotust

A Lotus-csapat hétfő délután megmutatta az első képeket a 2015-ös modellről, az E23 Hybridről. Meghozza az autó a feltámadást?


Előzékenységből jeles

Tulajdonosának már a közeledtére is szélesre tárja csomagterének ajtaját az új Kia Sorento, és ez csak egy, amit örömmel megtesz ...


F1: Elkeresztelték Vettelék Ferrariját

A Ferrari pénteken leplezi le új autóját, amelynek immár a nevét is tudjuk.


Feltámadt a 60 éves elektromos Audi

Hét év alatt alig 100 darab készült belőle, de a közel 60 évet mindössze két példány élte meg.


Eltűnt a furgonja, azt hitte, viccelnek vele

Azt hitte, egy ismerőse viccel vele, amikor hűlt helyét találta a furgonjának, ezért egy ideig nem hívta a rendőrséget.