Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:382.0 Ft
Dízel:364.0 Ft

Vezettük: Audi A7

Ha még fiatal vagy az A8-ashoz: Audi A7

Szerző: levél küldés
Fotók: szintén,
Dátum: 2010.09.20. 08:00
Az Audinál úgy érezték, kínosan nagy, még betöltendő űr tátong valahol az A6 és az A8-as között. Megalkották hát a Hetest, amelyet leginkább fiatalos, különleges formájú A8-asként lehetne meghatározni.
Audi A7 Vezettük: Audi A7
Nagyon hosszú és nagyon széles

Mindig bizserget? érzés olyan autó bemutatóján járni, amilyen eddig még nem volt. Nem holmi ráncfelvarráson, nem a modell harmadik, tizedik generációjának leleplezésén, hanem egy eddig sosemvolt újdonságén. Az Audi A7-es menetpróbája valami ilyen kaland volt. Gazdagon megspékelve olyan finomságokkal, amiket autóban látva még egy haladó kütyübolond is elcseppenti a nyálát.

Forma

Audi A7 Vezettük: Audi A7
LED-ek világítanak elöl is

Hivatalosan az A7-es elegáns, ötajtós, négyszemélyes kupé tekintélyes 4970 mm-es hosszal, és hozzá passzoló 1910 mm-es szélességgel. Hogy ne legyen ennyire egyszer?, egészen pontosan olyan nagyméret? kupénak definiálják, amely egy szedán kényelmét és presztízsét ötvözi egy kombi praktikumával. Utóbbiban lehet is valami, hiszen az óriásira nyíló csomagtartóba alapfelállásban 535 liternyi poggyász fér, de ha új mosogatógépet vesz a tulaj, akár azt is hazaviheti az 1390 literesre b?víthet? térben. Egyedül a hátsó üléssor 190 körüli utasai nem lesznek maradéktalanul boldogok, hiszen a gyorsan ereszked? tet? nekik nem jó hír.



Azon, hogy az autó hogyan néz ki, lehet vitatkozni. De a képeket nézegetve nem érdemes, hiszen sok más társához hasonlóan az A7-es is teljesen másként néz ki él?ben, mint amire a fényképek szerint számítottam. Az orr-rész, a jellegzetes LED-es csíkkal, a méretes h?t?maszkkal szépen beleillik az Audi arculatba. Hátul már más a helyzet, a csapott, hirtelen véget ér? far esztétikájának értelmezése körül már többen fognak hajba kapni. Pedig nem rossz fenék ez, és a Panamera, CLS, példáján úgy látszik, a pénzesebb vev?knek is bejön.

Motorok, lóer?k

Összesen négyféle V6-os motorral gyártanak A7-est. Az európai árlistán két benzines, és két dízel kivitel található, de hozzánk csak kétféle - egy benzines és egy dízel - érkezik.

A hazai választék, ár:

Modell:Váltó:
Ár:
3,0 V6 TFSI quattro (300LE)
7 fok. DSG
19 026 250 Ft
3,0 V6 TDI quattro (245LE) 7 fok. DSG
18 301 000 Ft

Audi A7 Vezettük: Audi A7
Két benzines és két dízelmotorból áll a választék

A nálunk is kapható er?sebb változatok mellett 2,8 literes TSI (204LE), illetve 3,0 literes TDI (204LE) motorral is gyártanak A7-est. Mindegyik motor start-stop rendszerrel, fejlett h?mérsékletet vezérléssel van felszerelve. Így a hidegindítást követ?en a motor jóval hamarabb eléri az üzemi h?mérsékletet, lerövidítve a hideg, még nagy viszkozitású olajjal történ? kenést. Hasonló célból h?cserél? f?ti a váltóolajat is. Fékezésnél, gurulásnál rafinált rendszer alakítja elektromos árammá a mozgási energiát, amelyet az akkumulátor tárol.

High tech négy keréken

Audi A7 Vezettük: Audi A7
Menet közben még internetezni is lehet az A7-esben

Igen hálás téma arról írni, hogy miféle varázslatokkal van felvértezve az A7-es. Közel két tesztnyi terjedelemben lehetne írni a különféle kényelmi, biztonsági berendezésekr?l és azok m?ködésér?l. Már az alapfelszereltség tartalmazza a kétzónás klímát, az es?- és fényérzékel?ket, az elektromechanikus rögzít?féket és a multifunkciós kormányt. Ha nem számít a pénz, akkor négyzónás is lehet a klíma, a vezet? színes head up displayt, gyalogosfelismer? h?kamerát nézhet, és 0 és 250 km/órás tempó között m?köd? távolságtartó tempomatot, magától becsukódó ajtókat, húsz irányban állítható, f?thet?, szell?ztethet?, masszázsprogrammal rendelkez? üléseket, LED-es fényszórót és 1300W-os Bang & Olufsen hifit is rendelhet az autóba. Meg adaptív pneumatikus felfüggesztést, aktív sávtartó elektronikát, parkolóautomatikát és még az ördög tudja mit.

Audi A7 Vezettük: Audi A7
Jobb oldalon van a hanger?szabályzó, így az utas könnyebben belepiszkálhat a zenébe

Ugyan igyekeztünk mindent kipróbálni, de talán egy hét sem lett volna elég arra, hogy minden funkciót felderítsünk az autóban. Kezdjük talán azzal, hogy az autó - és az utasok készülékei is - képes az UMTS-modulon, illetve a fedélzeti WLAN hálózaton keresztül kapcsolódni az internetre. Maga a navigáció is internetes segítséggel, elképeszt? komplexitással dolgozik. A Google navigációs rendszere például annyira beleépült az Audiba, hogy a megtervezett út kanyarjairól, emelked?ir?l még az automatikus váltó és a fényszóró is jó el?re tud. A célállomásról pedig információk, képek is letölthet?ek autózás közben.

Csak Audistáknak! Tíz percnyi lassan mozgó kép az A7-esr?l:

19 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment18 hozzászólás

hanyistok - 2010.09.21   18:11

Hypeboy!

"A cikk szerint a kocsi UMTS mobilhálózaton mobilnetet használ...ami történetesen sehol sincs ingyen, tehát elő kell rá fizetni."

KĂ©pzeld, az internethez hasonlĂłan az A7-es sincs ingyen. Mik vannak? :)

Mini Cooper S - 2010.09.21   07:16

Amugy nagyon furcsa ez a betu. Én változatlanul 32 bites Win Vistat hasznalok, 2-es szerviz csomaggal, és Firefox 3.8-as bongeszot. és egy -ket hete meg tok normalis volt. nem ertem, de ez egy eleg idegesito problema. Jo lenne megoldani, nem tudom ki felel erte, de nem nagyon csinal vele semmit!

Mini Cooper S - 2010.09.21   07:13

G-Shock: Igen lattam a bildet, tenyleg szep, de ami az automagazinban van, az sem rossz)

G-Shock - 2010.09.20   22:13

Jah, én is néztem Chrome-mal, Fox-szal, Operával, Safari-val és IE-vel is. Win7-64bit... furcsa ez.

Danasom - 2010.09.20   22:00

Ugy tunik nem a bongeszon mulik. Opera, Mozilla, IE probalva.

Nem vagyok oda az Audikert, de ez nagyon tetszik! A belso is jol sikerult, szepek a formak es az anyagok is ertekesek. A fabetet meglepoen szolid, nem nemet, sokkal inkabb Volvo stilusu, de jol mutat nagyon. A hatso resz fura kicsit oldalrol es a nagyon-nagy Aston Martin Vanquish szeru lampak, de attol meg kene.

En tuti nem hagytam volna ott azt a sajtoanyagot, a leirtak alapjan es az auto tetszesi indexe utan elegge kivanatos. Inkabb osztottak volna szet nekem, mivel meg nincs A7-em.

További 13 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

Csodaszép autók érkeztek Magyarországra!

Porschék, Aston Martinok, W111-es Mercedesek, Ferrarik, plusz Quattroporték, Monte Carlók, i3-asok, Amazonok, F-Type-ok - többek ...

F1: Az év versenye a Magyar Nagydíjon!

Szenzációs, őrületes futamot hozott a 30. Magyar Nagydíj, Sebastian Vettel nyert a Ferrarival, a Red Bullok mögötte, pontot szereztek ...

A hétvége, amikor minden a Ferrariról szólt

1

Szikár, minimalista képgyűjtemény következik a hétvégéről, amikor a Ferrari birtokba vette a Hungaroringet. Fotógaléria a Ferrari ...

Ezekkel járnak az F1-sztárok Magyarországon

557 lóerős kombi és negyvenéves motor is szerepel a Forma-1-es pilóták járműparkjában, amellyel idén a Hungaroringre érkeznek. ...

"Lányokat válogattam a Magyar Nagydíjra Laudával"

És ez csak egy sztori a Forma-1 sűrűjéből. A Hungaroring 30 éves jubileuma alkalmából 40 rapid kérdést szegeztünk a Forma-1-es ...

F1: A Magyar Nagydíj legjei

Legek, elsőségek, statisztikák a Magyar Nagydíj elmúlt 29 évéből. Ki nyert a legtöbbször, mi volt a legkisebb különbség, kik ...

F1: A Magyar Nagydíj legdurvább balesetei

1

A 30. Magyar Nagydíjra készülve csokorba gyűjtöttük a neten fellelhető legemlékezetesebb eseteket!

F1: 30 kép a 30 éves Magyar Nagydíjról

A hétvégén immár 30. alkalommal rendezik meg a Magyar Nagydíjat a Hungaroringen, a jubileum alkalmából óriásgalériával tekintünk ...

"Button 350-nél lerobbantott a pályáról"

Saját Forma-1-es beugrásáról, Schumacher emberségéről és Alonso kudarcos átigazolásáról is beszél az exversenyző.

Hangos a zene a kocsidban? Jön a bírság!

London vezetése azt fontolgatja, lecsapnak a luxusautós suttyókra. Egy sor olyan rendelkezés van napirenden, amely betiltaná ...


1
Modern belsőt kap az új Lada szedán

Modern belsőt kap az új Lada szedán

Miután szemfüles fotósok elcsípték a Lada közelgő szabadidőjárművének, az X-Ray-nek az utasterét, most a Vesta műszerfalát kapták ...


F1: Hamilton úgy vezetett, mint egy részeg

A magyar és a nemzetközi sajtó a szezon legjobb futamának nevezte a vasárnapi Forma-1-es Magyar Nagydíjat, Vettel dicsérték, ...


F1: Ricciardo a kupáját sem kímélte a Hungaroringen

Daniel Ricciardo Red Bullja igen ütött-kopottan fejezte be a küzdelmes Magyar Nagydíjat, de az ausztrál még rátett egy lapáttal, ...


Ez a gumit égető Kispolák mutatja: csak akarni kell!

Kicsinek, gyengének érzed magad? Céljaid elérhetetlen távolságban? Ez a gumiégető Polski hatásosabb bármilyen Coelho-idézetnél. ...


Ismét csökken az üzemanyagok ára

Csökkenti a 95-ös benzin és a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát szerdán a Mol


F1: Ezért sült be a Magyar Nagydíj rajtja

A Williams megvizsgálja, miért nem volt képes Felipe Massa pontosan beállni a rajthelyére a Magyar Nagydíjon. Módosíthatnak az ...


Motort tiport a kanyarodó teherautó

Drámai felvétel Londonból: egy kanyarodó teherautó és egy motoros ütközése, ami kis híján tragédiával végződött.


Gyerekülés, ami a hőség ellen is véd

A kisgyermekek autóban felejtését megakadályozó gyermekülést dobtak piacra.


F1: 186 ezren voltak a Hungaroringen

A 30. Magyar Nagydíj hétvégéjének négy napjára összesen 186 ezer jegyet adtak el a Hungaroringen, közölte a pálya főnöke.


Hamilton mégsem vett Mercedest itthon

Egy magyar kereskedő nem akarta külföldre engedni az első magyar Mervedes CLA kombit, ezért utólag megegyezett Lewis Hamiltonnal. ...


F1: Abszurd összeesküvés-elmélet a Magyar Nagydíjról

Az olasz tévé Forma-1-es kommentátora szerint a Ferrarit direkt eltüntették a Magyar Nagydíj közvetítéséből. Bernie Ecclestone ...