Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:394.0 Ft
Dízel:405.0 Ft

Vezettük: Audi A7

Ha még fiatal vagy az A8-ashoz: Audi A7

Szerző: levél küldés
Fotók: szintén,
Dátum: 2010.09.20. 08:00
Audi A7 Vezettük: Audi A7
Nagyon hosszú és nagyon széles

Mindig bizsergető érzés olyan autó bemutatóján járni, amilyen eddig még nem volt. Nem holmi ráncfelvarráson, nem a modell harmadik, tizedik generációjának leleplezésén, hanem egy eddig sosemvolt újdonságén. Az Audi A7-es menetpróbája valami ilyen kaland volt. Gazdagon megspékelve olyan finomságokkal, amiket autóban látva még egy haladó kütyübolond is elcseppenti a nyálát.

Forma

Audi A7 Vezettük: Audi A7
LED-ek világítanak elöl is

Hivatalosan az A7-es elegáns, ötajtós, négyszemélyes kupé tekintélyes 4970 mm-es hosszal, és hozzá passzoló 1910 mm-es szélességgel. Hogy ne legyen ennyire egyszerű, egészen pontosan olyan nagyméretű kupénak definiálják, amely egy szedán kényelmét és presztízsét ötvözi egy kombi praktikumával. Utóbbiban lehet is valami, hiszen az óriásira nyíló csomagtartóba alapfelállásban 535 liternyi poggyász fér, de ha új mosogatógépet vesz a tulaj, akár azt is hazaviheti az 1390 literesre bővíthető térben. Egyedül a hátsó üléssor 190 körüli utasai nem lesznek maradéktalanul boldogok, hiszen a gyorsan ereszkedő tető nekik nem jó hír.



Azon, hogy az autó hogyan néz ki, lehet vitatkozni. De a képeket nézegetve nem érdemes, hiszen sok más társához hasonlóan az A7-es is teljesen másként néz ki élőben, mint amire a fényképek szerint számítottam. Az orr-rész, a jellegzetes LED-es csíkkal, a méretes hűtőmaszkkal szépen beleillik az Audi arculatba. Hátul már más a helyzet, a csapott, hirtelen véget érő far esztétikájának értelmezése körül már többen fognak hajba kapni. Pedig nem rossz fenék ez, és a Panamera, CLS, példáján úgy látszik, a pénzesebb vevőknek is bejön.

Motorok, lóerők

Összesen négyféle V6-os motorral gyártanak A7-est. Az európai árlistán két benzines, és két dízel kivitel található, de hozzánk csak kétféle - egy benzines és egy dízel - érkezik.

A hazai választék, ár:

Modell:Váltó:
Ár:
3,0 V6 TFSI quattro (300LE)
7 fok. DSG
19 026 250 Ft
3,0 V6 TDI quattro (245LE) 7 fok. DSG
18 301 000 Ft

Audi A7 Vezettük: Audi A7
Két benzines és két dízelmotorból áll a választék

A nálunk is kapható erősebb változatok mellett 2,8 literes TSI (204LE), illetve 3,0 literes TDI (204LE) motorral is gyártanak A7-est. Mindegyik motor start-stop rendszerrel, fejlett hőmérsékletet vezérléssel van felszerelve. Így a hidegindítást követően a motor jóval hamarabb eléri az üzemi hőmérsékletet, lerövidítve a hideg, még nagy viszkozitású olajjal történő kenést. Hasonló célból hőcserélő fűti a váltóolajat is. Fékezésnél, gurulásnál rafinált rendszer alakítja elektromos árammá a mozgási energiát, amelyet az akkumulátor tárol.

High tech négy keréken

Audi A7 Vezettük: Audi A7
Menet közben még internetezni is lehet az A7-esben

Igen hálás téma arról írni, hogy miféle varázslatokkal van felvértezve az A7-es. Közel két tesztnyi terjedelemben lehetne írni a különféle kényelmi, biztonsági berendezésekről és azok működéséről. Már az alapfelszereltség tartalmazza a kétzónás klímát, az eső- és fényérzékelőket, az elektromechanikus rögzítőféket és a multifunkciós kormányt. Ha nem számít a pénz, akkor négyzónás is lehet a klíma, a vezető színes head up displayt, gyalogosfelismerő hőkamerát nézhet, és 0 és 250 km/órás tempó között működő távolságtartó tempomatot, magától becsukódó ajtókat, húsz irányban állítható, fűthető, szellőztethető, masszázsprogrammal rendelkező üléseket, LED-es fényszórót és 1300W-os Bang & Olufsen hifit is rendelhet az autóba. Meg adaptív pneumatikus felfüggesztést, aktív sávtartó elektronikát, parkolóautomatikát és még az ördög tudja mit.

Audi A7 Vezettük: Audi A7
Jobb oldalon van a hangerőszabályzó, így az utas könnyebben belepiszkálhat a zenébe

Ugyan igyekeztünk mindent kipróbálni, de talán egy hét sem lett volna elég arra, hogy minden funkciót felderítsünk az autóban. Kezdjük talán azzal, hogy az autó - és az utasok készülékei is - képes az UMTS-modulon, illetve a fedélzeti WLAN hálózaton keresztül kapcsolódni az internetre. Maga a navigáció is internetes segítséggel, elképesztő komplexitással dolgozik. A Google navigációs rendszere például annyira beleépült az Audiba, hogy a megtervezett út kanyarjairól, emelkedőiről még az automatikus váltó és a fényszóró is jó előre tud. A célállomásról pedig információk, képek is letölthetőek autózás közben.

Csak Audistáknak! Tíz percnyi lassan mozgó kép az A7-esről:



Rám az újdonság erejével hatott az aktív sávtartó rendszer működése is, amely nemcsak jelzi, ha akaratlanul - értsd irányjelzés nélkül - készülünk átlépni a sávelválasztó felfestést, hanem a kormány mozgatásával vissza is tereli az autót a vonalak közé. Szép ívű kanyarokban ezt olyan meggyőzően csinálja - ki ne próbálják - hogy a kormányt nem is kell tekerni.

Fény az éjszakában

Audi A7 Vezettük: Audi A7
Motor nyitja, zárja a csomagtartó fedelét

Bármennyire is kerestem, az A7-ben nem nagyon találtam olyan lámpát, amelyben ósdi wolfram-szál izzása ontaná a fényt. LED-ek világítanak a hátsó lámpában, az irányjelzőben, az utastér ezernyi pontján, és ami a nagy szám, kérhetünk a xenon helyett tisztán LED-ekkel világító fényszórót is, amelynek élettartama megegyezik az autóéval, így elméletileg elfelejthető az izzócsere, illetve a pótizzó intézménye is. Nem is olyan régen, ekkora LED teljesítményért még súlyos árat kellett fizetni - többet fogyasztottak, jobban melegedtek - mára azonban a fénykibocsátó diódás fényszóró fogyasztása még a gázkisüléses megoldásnál is kisebb, egységenként negyven watt. Emellett 5500 Kelvines színhőmérsékletével közelebb áll a napfényhez, valamint a reakcióideje is jóval rövidebb, a hagyományos izzóénál.

Gyári képek itt, katt a képre!



Igen, akarom!

Audi A7 Vezettük: Audi A7
Menet közben néma csend honol az utastérben

Nemcsak létezni príma dolog az A7-esben, hanem vezetni is. Mi rögtön a mélyvízben, a 300 lóerős TFSI-vel kezdtük az ismerkedést. Beültünk a világ legízlésesebb fabetétjei közé, nagyjából a kapcsolók felének funkcióját megfejtettük, majd a tükrök, kormány és ülések beállítása után - utóbbihoz külön menü is van, hiszen nem férne el az oldalán a testreszabáshoz szükséges gombmennyiség - majd végre elindulunk. Már az első kanyarban elvesztem a kapcsolatom a külvilággal, néma csendben, mintha csak egy bársonnyal bélelt szappanbuborékban ülnénk, az aszfalt felett egy centire, suhanva halad az autó. Teljesen valószínűtlen érzés. Közben a mélyben adatcsomagok száguldoznak össze-vissza és ehhez igazodik a futómű keménysége, és a sebességünk is.

Audi A7 Vezettük: Audi A7
Tájba illő autó

A menüben kotorászva átkapcsolok az automatikusról dinamikus, majd a próba kedvéért komfort üzemmódra. A változások azonnal, és határozottan érezhetőek a kormányon, rugózáson egyaránt. Régi igazság, hogy frankó dolog a légrugó. Csak legyen hozzá út is. Itt van, még amikor keresünk, akkor sem találunk rosszabb minőségű, rázósabb szakaszt. Így most nem derül ki, mit kezd vele az autó. Majd talán itthon. Addig élvezzük vele a kanyarokat, fékezéseket, gyorsításokat. Illetve egészen pontosan mindent, ami az autóban történik.

Elöl háromszáz ló rángatja a mindössze 1,7 tonna körüli testet, igen határozottan. A standard sprintet 5,6 másodperc alatt tudhatjuk le vele. A motornak mindössze egyetlen baja van, bent alig hallatszik belőle valami. Hiába, a temérdek hangszigetelés és a dupla üvegek pont ezért kerültek az autóba. A sofőrnek csak a tudat marad, hogy azért ez kintről másként hallatszik.

Súlyos sajtóanyag

Audi A7 Vezettük: Audi A7
Hatalmas, nehéz és tehénszagú

Bár amikor megkaptuk borzalmasan gyűlöltük - volt, aki haza sem hozta, egyszerűen ottfelejtette a szállodában - később én mégis megszerettem az A7-es sajtóanyaga mellé adott, kétszázhúsz oldalas, 2,3 kilogrammos, durván A3-as méretű, bőrbe bugyolált Audi kódexet. Ebben - milyen meglepő - az A7-esről lehet olvasni dolgokat, amelyeket elképesztő minőségű papírra nyomott képekkel, a műszerfalon is feltűnő, igazi fabetét mellékletekkel tettek még vonzóbbá.

Ugyan már több mázsányi sajtóanyag megfordult a kezeim között, ez azonban mindent visz. Szép, ötletes, változatos - és persze rohadt nagy, és tehénszagú -, valamint van benne a '80-as moszkvai olimpia idején kiadott kacsintós Misa mackós kártyanaptárra hasonlító, szintén kacsintó A7-es is.





Cikk nyomtatása

19 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Kapcsolódó lap.hu oldalak

comment18 hozzászólás

hanyistok - 2010.09.21   18:11

Hypeboy!

"A cikk szerint a kocsi UMTS mobilhálózaton mobilnetet használ...ami történetesen sehol sincs ingyen, tehát elő kell rá fizetni."

KĂ©pzeld, az internethez hasonlĂłan az A7-es sincs ingyen. Mik vannak? :)

Mini Cooper S - 2010.09.21   07:16

Amugy nagyon furcsa ez a betu. Én változatlanul 32 bites Win Vistat hasznalok, 2-es szerviz csomaggal, és Firefox 3.8-as bongeszot. és egy -ket hete meg tok normalis volt. nem ertem, de ez egy eleg idegesito problema. Jo lenne megoldani, nem tudom ki felel erte, de nem nagyon csinal vele semmit!

Mini Cooper S - 2010.09.21   07:13

G-Shock: Igen lattam a bildet, tenyleg szep, de ami az automagazinban van, az sem rossz)

G-Shock - 2010.09.20   22:13

Jah, én is néztem Chrome-mal, Fox-szal, Operával, Safari-val és IE-vel is. Win7-64bit... furcsa ez.

Danasom - 2010.09.20   22:00

Ugy tunik nem a bongeszon mulik. Opera, Mozilla, IE probalva.

Nem vagyok oda az Audikert, de ez nagyon tetszik! A belso is jol sikerult, szepek a formak es az anyagok is ertekesek. A fabetet meglepoen szolid, nem nemet, sokkal inkabb Volvo stilusu, de jol mutat nagyon. A hatso resz fura kicsit oldalrol es a nagyon-nagy Aston Martin Vanquish szeru lampak, de attol meg kene.

En tuti nem hagytam volna ott azt a sajtoanyagot, a leirtak alapjan es az auto tetszesi indexe utan elegge kivanatos. Inkabb osztottak volna szet nekem, mivel meg nincs A7-em.

További 13 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

Olvasói autók - Hedonista kabriótól az okosított dízelig

3

Az olvasói verdák köre minden alkalommal karakteres autókkal bővül, ma egy Ford Sierra, egy Volkswagen Golf, valamint egy BMW ...

Távirányítós busszal a világ minden tájára

1

A Setra ismét új szintre emelte a távolsági buszozás élményét. Aki egyszer kipróbálja az S 516 HDH-t, az többet nem akar más ...

Besárgult a fényszóró? Megrepedt a lökhárító?

4

Három lusta műanyagos cég után a negyedik vállalta el öreg Mazdám platódobozának javítását. Ha már ott voltam, alaposan belemerültem ...

Luxusautóval Azerbajdzsánba

4

Idén is részt vettünk a Porsche Performance Drive versenyén, és akárcsak tavaly, idén is sikerült elhozni az első helyet a magyar ...

Segítünk autót találni egy 50 éves hölgynek

4

Az ötven éves hölgyek napja jött el ma. Nekik segítünk autót vásárolni, illetve adunk vezetéstechnikai tanácsot.

Túléltük Albániát

1

Európa talán legutolsó olyan országában jártunk, ahol közúton is indokolt a terepjáró használata

Így vernek át egy gyanútlan autóst!

9

Ön lehet a következő áldozat, ha nem figyel. A most következő történet nem mese, és még javában íródik.

Volvo XC90 - Kultúrdzsip, újratöltve

Lámpája az ősi germán viharistent, utastere a skandináv otthonokat, biztonsági felszereltsége a jövőt idézi. Sokat kellett rá ...

F1: Hamilton győzött, bajnok a Mercedes

Sima körmeneten győzött Lewis Hamilton az első Orosz Nagydíjat, Nico Rosberg alaposan kitolt magával, de a 2. lett. Valtteri ...

42 millió autó a wolfsburgi VW-gyárból

A wolfsburgi Volkswagen-gyárban elkészült a 42 milliomodik autó, egy panoráma tolótetős, Orix-fehér Volkswagen Golf GTE 204 lóerős ...


F1: Ecclestone tojik a csapatok véleményére

A Forma-1 ura azt mondja, ha ő úgy látja jónak, hogy 20 futam fölé bővítse a versenynaptárt, akkor mondhatnak bármit a csapatok. ...


Ezer halott európai vonatbalesetekben

Tavaly több mint ezren haltak meg vasúti balesetekben Európában - derült ki a Nemzetközi Vasútegylet (UIC) által közzétett jelentésből. ...


F1: Barrichello nem bírt magával, kirúgták

A TV Globo brazil tévécsatorna felbontotta Rubens Barrichello szerződését, az egykori F1-es pilóta már az Amerikai Nagydíjon ...


Mossák az Árpád hidat, dugók lehetnek

Takarítják az Árpád hidat a hétvégén, emiatt szombaton és vasárnap is részleges sávlezárásra kell számítani.


Betonkeverőt nyelt el a föld

Nyugodt őszi délután, a forgalom átlagos, de egyszer csak megnyílik a föld előtted, a betonkeverő pedig eltűnik a lyukban.


Ettől Van Damme is lemegy hídba

Olyan dolgokra képes a Volvo csuklós dömpere, amelyektől még Van Damme-nak is leesik az álla.


F1: Négy autó hiányozhat az Amerikai Nagydíjról

A Caterham haláltusája közben a Marussia is az összeomlás szélén egyensúlyoz, azonnali tőkeinjekció nélkül már nem mennek Austinba. ...


Nyers külső, finom erő

Ellentmondásos optikai kiegészítőkkel és tisztességes teljesítménynöveléssel gazdagította a Mercedes városi szabadidőjárművét ...


F1: Nagy név tér vissza a McLarenhez?

Újabb lendületet kapott a pletyka, miszerint Gerhard Berger hamarosan a McLarenhez igazol. Az eddigi állását otthagyta az osztrák. ...


Egy SUV mind felett?

Nyújtott tengelytávjával és sportautóból átemelt motorjával a Range Rover újdonsága egyszerre tipor a luxuslimuzinok és a sportterepjárók ...


Falra parkolt az audis, ezt senki nem csinálja utána!

Ahhoz, hogy ezt a mutatványt meg tudjuk csinálni, nem kis külső segítségre van szükség. Helytakarékos megoldás, az egyszer biztos. ...