Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:420.0 Ft
Dízel:427.0 Ft

Vezettük: Audi A7

Ha még fiatal vagy az A8-ashoz: Audi A7

Szerző: levél küldés
Fotók: szintén,
Dátum: 2010.09.20. 08:00
Audi A7 Vezettük: Audi A7
Nagyon hosszú és nagyon széles

Mindig bizsergető érzés olyan autó bemutatóján járni, amilyen eddig még nem volt. Nem holmi ráncfelvarráson, nem a modell harmadik, tizedik generációjának leleplezésén, hanem egy eddig sosemvolt újdonságén. Az Audi A7-es menetpróbája valami ilyen kaland volt. Gazdagon megspékelve olyan finomságokkal, amiket autóban látva még egy haladó kütyübolond is elcseppenti a nyálát.

Forma

Audi A7 Vezettük: Audi A7
LED-ek világítanak elöl is

Hivatalosan az A7-es elegáns, ötajtós, négyszemélyes kupé tekintélyes 4970 mm-es hosszal, és hozzá passzoló 1910 mm-es szélességgel. Hogy ne legyen ennyire egyszerű, egészen pontosan olyan nagyméretű kupénak definiálják, amely egy szedán kényelmét és presztízsét ötvözi egy kombi praktikumával. Utóbbiban lehet is valami, hiszen az óriásira nyíló csomagtartóba alapfelállásban 535 liternyi poggyász fér, de ha új mosogatógépet vesz a tulaj, akár azt is hazaviheti az 1390 literesre bővíthető térben. Egyedül a hátsó üléssor 190 körüli utasai nem lesznek maradéktalanul boldogok, hiszen a gyorsan ereszkedő tető nekik nem jó hír.



Azon, hogy az autó hogyan néz ki, lehet vitatkozni. De a képeket nézegetve nem érdemes, hiszen sok más társához hasonlóan az A7-es is teljesen másként néz ki élőben, mint amire a fényképek szerint számítottam. Az orr-rész, a jellegzetes LED-es csíkkal, a méretes hűtőmaszkkal szépen beleillik az Audi arculatba. Hátul már más a helyzet, a csapott, hirtelen véget érő far esztétikájának értelmezése körül már többen fognak hajba kapni. Pedig nem rossz fenék ez, és a Panamera, CLS, példáján úgy látszik, a pénzesebb vevőknek is bejön.

Motorok, lóerők

Összesen négyféle V6-os motorral gyártanak A7-est. Az európai árlistán két benzines, és két dízel kivitel található, de hozzánk csak kétféle - egy benzines és egy dízel - érkezik.

A hazai választék, ár:

Modell:Váltó:
Ár:
3,0 V6 TFSI quattro (300LE)
7 fok. DSG
19 026 250 Ft
3,0 V6 TDI quattro (245LE) 7 fok. DSG
18 301 000 Ft

Audi A7 Vezettük: Audi A7
Két benzines és két dízelmotorból áll a választék

A nálunk is kapható erősebb változatok mellett 2,8 literes TSI (204LE), illetve 3,0 literes TDI (204LE) motorral is gyártanak A7-est. Mindegyik motor start-stop rendszerrel, fejlett hőmérsékletet vezérléssel van felszerelve. Így a hidegindítást követően a motor jóval hamarabb eléri az üzemi hőmérsékletet, lerövidítve a hideg, még nagy viszkozitású olajjal történő kenést. Hasonló célból hőcserélő fűti a váltóolajat is. Fékezésnél, gurulásnál rafinált rendszer alakítja elektromos árammá a mozgási energiát, amelyet az akkumulátor tárol.

High tech négy keréken

Audi A7 Vezettük: Audi A7
Menet közben még internetezni is lehet az A7-esben

Igen hálás téma arról írni, hogy miféle varázslatokkal van felvértezve az A7-es. Közel két tesztnyi terjedelemben lehetne írni a különféle kényelmi, biztonsági berendezésekről és azok működéséről. Már az alapfelszereltség tartalmazza a kétzónás klímát, az eső- és fényérzékelőket, az elektromechanikus rögzítőféket és a multifunkciós kormányt. Ha nem számít a pénz, akkor négyzónás is lehet a klíma, a vezető színes head up displayt, gyalogosfelismerő hőkamerát nézhet, és 0 és 250 km/órás tempó között működő távolságtartó tempomatot, magától becsukódó ajtókat, húsz irányban állítható, fűthető, szellőztethető, masszázsprogrammal rendelkező üléseket, LED-es fényszórót és 1300W-os Bang & Olufsen hifit is rendelhet az autóba. Meg adaptív pneumatikus felfüggesztést, aktív sávtartó elektronikát, parkolóautomatikát és még az ördög tudja mit.

Audi A7 Vezettük: Audi A7
Jobb oldalon van a hangerőszabályzó, így az utas könnyebben belepiszkálhat a zenébe

Ugyan igyekeztünk mindent kipróbálni, de talán egy hét sem lett volna elég arra, hogy minden funkciót felderítsünk az autóban. Kezdjük talán azzal, hogy az autó - és az utasok készülékei is - képes az UMTS-modulon, illetve a fedélzeti WLAN hálózaton keresztül kapcsolódni az internetre. Maga a navigáció is internetes segítséggel, elképesztő komplexitással dolgozik. A Google navigációs rendszere például annyira beleépült az Audiba, hogy a megtervezett út kanyarjairól, emelkedőiről még az automatikus váltó és a fényszóró is jó előre tud. A célállomásról pedig információk, képek is letölthetőek autózás közben.

Csak Audistáknak! Tíz percnyi lassan mozgó kép az A7-esről:



Rám az újdonság erejével hatott az aktív sávtartó rendszer működése is, amely nemcsak jelzi, ha akaratlanul - értsd irányjelzés nélkül - készülünk átlépni a sávelválasztó felfestést, hanem a kormány mozgatásával vissza is tereli az autót a vonalak közé. Szép ívű kanyarokban ezt olyan meggyőzően csinálja - ki ne próbálják - hogy a kormányt nem is kell tekerni.

Fény az éjszakában

Audi A7 Vezettük: Audi A7
Motor nyitja, zárja a csomagtartó fedelét

Bármennyire is kerestem, az A7-ben nem nagyon találtam olyan lámpát, amelyben ósdi wolfram-szál izzása ontaná a fényt. LED-ek világítanak a hátsó lámpában, az irányjelzőben, az utastér ezernyi pontján, és ami a nagy szám, kérhetünk a xenon helyett tisztán LED-ekkel világító fényszórót is, amelynek élettartama megegyezik az autóéval, így elméletileg elfelejthető az izzócsere, illetve a pótizzó intézménye is. Nem is olyan régen, ekkora LED teljesítményért még súlyos árat kellett fizetni - többet fogyasztottak, jobban melegedtek - mára azonban a fénykibocsátó diódás fényszóró fogyasztása még a gázkisüléses megoldásnál is kisebb, egységenként negyven watt. Emellett 5500 Kelvines színhőmérsékletével közelebb áll a napfényhez, valamint a reakcióideje is jóval rövidebb, a hagyományos izzóénál.

Gyári képek itt, katt a képre!



Igen, akarom!

Audi A7 Vezettük: Audi A7
Menet közben néma csend honol az utastérben

Nemcsak létezni príma dolog az A7-esben, hanem vezetni is. Mi rögtön a mélyvízben, a 300 lóerős TFSI-vel kezdtük az ismerkedést. Beültünk a világ legízlésesebb fabetétjei közé, nagyjából a kapcsolók felének funkcióját megfejtettük, majd a tükrök, kormány és ülések beállítása után - utóbbihoz külön menü is van, hiszen nem férne el az oldalán a testreszabáshoz szükséges gombmennyiség - majd végre elindulunk. Már az első kanyarban elvesztem a kapcsolatom a külvilággal, néma csendben, mintha csak egy bársonnyal bélelt szappanbuborékban ülnénk, az aszfalt felett egy centire, suhanva halad az autó. Teljesen valószínűtlen érzés. Közben a mélyben adatcsomagok száguldoznak össze-vissza és ehhez igazodik a futómű keménysége, és a sebességünk is.

Audi A7 Vezettük: Audi A7
Tájba illő autó

A menüben kotorászva átkapcsolok az automatikusról dinamikus, majd a próba kedvéért komfort üzemmódra. A változások azonnal, és határozottan érezhetőek a kormányon, rugózáson egyaránt. Régi igazság, hogy frankó dolog a légrugó. Csak legyen hozzá út is. Itt van, még amikor keresünk, akkor sem találunk rosszabb minőségű, rázósabb szakaszt. Így most nem derül ki, mit kezd vele az autó. Majd talán itthon. Addig élvezzük vele a kanyarokat, fékezéseket, gyorsításokat. Illetve egészen pontosan mindent, ami az autóban történik.

Elöl háromszáz ló rángatja a mindössze 1,7 tonna körüli testet, igen határozottan. A standard sprintet 5,6 másodperc alatt tudhatjuk le vele. A motornak mindössze egyetlen baja van, bent alig hallatszik belőle valami. Hiába, a temérdek hangszigetelés és a dupla üvegek pont ezért kerültek az autóba. A sofőrnek csak a tudat marad, hogy azért ez kintről másként hallatszik.

Súlyos sajtóanyag

Audi A7 Vezettük: Audi A7
Hatalmas, nehéz és tehénszagú

Bár amikor megkaptuk borzalmasan gyűlöltük - volt, aki haza sem hozta, egyszerűen ottfelejtette a szállodában - később én mégis megszerettem az A7-es sajtóanyaga mellé adott, kétszázhúsz oldalas, 2,3 kilogrammos, durván A3-as méretű, bőrbe bugyolált Audi kódexet. Ebben - milyen meglepő - az A7-esről lehet olvasni dolgokat, amelyeket elképesztő minőségű papírra nyomott képekkel, a műszerfalon is feltűnő, igazi fabetét mellékletekkel tettek még vonzóbbá.

Ugyan már több mázsányi sajtóanyag megfordult a kezeim között, ez azonban mindent visz. Szép, ötletes, változatos - és persze rohadt nagy, és tehénszagú -, valamint van benne a '80-as moszkvai olimpia idején kiadott kacsintós Misa mackós kártyanaptárra hasonlító, szintén kacsintó A7-es is.





Cikk nyomtatása

18 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Kapcsolódó lap.hu oldalak

comment18 hozzászólás

hanyistok - 2010.09.21   18:11

Hypeboy!

"A cikk szerint a kocsi UMTS mobilhálózaton mobilnetet használ...ami történetesen sehol sincs ingyen, tehát elő kell rá fizetni."

KĂ©pzeld, az internethez hasonlĂłan az A7-es sincs ingyen. Mik vannak? :)

Mini Cooper S - 2010.09.21   07:16

Amugy nagyon furcsa ez a betu. Én változatlanul 32 bites Win Vistat hasznalok, 2-es szerviz csomaggal, és Firefox 3.8-as bongeszot. és egy -ket hete meg tok normalis volt. nem ertem, de ez egy eleg idegesito problema. Jo lenne megoldani, nem tudom ki felel erte, de nem nagyon csinal vele semmit!

Mini Cooper S - 2010.09.21   07:13

G-Shock: Igen lattam a bildet, tenyleg szep, de ami az automagazinban van, az sem rossz)

G-Shock - 2010.09.20   22:13

Jah, én is néztem Chrome-mal, Fox-szal, Operával, Safari-val és IE-vel is. Win7-64bit... furcsa ez.

Danasom - 2010.09.20   22:00

Ugy tunik nem a bongeszon mulik. Opera, Mozilla, IE probalva.

Nem vagyok oda az Audikert, de ez nagyon tetszik! A belso is jol sikerult, szepek a formak es az anyagok is ertekesek. A fabetet meglepoen szolid, nem nemet, sokkal inkabb Volvo stilusu, de jol mutat nagyon. A hatso resz fura kicsit oldalrol es a nagyon-nagy Aston Martin Vanquish szeru lampak, de attol meg kene.

En tuti nem hagytam volna ott azt a sajtoanyagot, a leirtak alapjan es az auto tetszesi indexe utan elegge kivanatos. Inkabb osztottak volna szet nekem, mivel meg nincs A7-em.

További 13 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

Melyik autóba fér be a család?

1

Vajon hány, többé-kevésbé átlagautóba fér bele három gyerekülés? Meglepő eredmények jönnek.

F1: Rosberg nullázott, Hamilton nyert

Lewis Hamiltonnak Fortuna visszaadta, amit korábban elvett: Rosberg kiesése mellett megnyerte a Szingapúri Nagydíjat, élre állt ...

Amikor az autótörő támad a bíróságon

1

Ebédidőben ütközött a buszsofőr, aminek félmilliós kárát ráverte volna a munkáltatója. Csakhogy a hibázó sofőr ügyvédet fogadott. ...

Esetleg egy 12 éves Suzuki Ignis?

Olvasónk japán vagy német autót szeretne 2000-2003 közötti évjáratból. Ford Focusra gondolt, esetleg Suzuki Ignisre. Lebeszéljük ...

87 ezerért egy Astra?

8

Vagy inkább egy jónak mondott BMW 300 ezerért? Tényleg fillérekért árulja a lefoglalt autók egy részét az adóhatóság.

Exkluzív hazai randevú az új Opel Corsával

8

Rendhagyó módon még a világpremier előtt, Magyarországon leplezték le az új Opel Corsa ötödik generációját.

F1: Vettelt az apaság zavarta meg?

A 13-szoros futamgyőztes David Coultharddal a World Series by Renault hungaroringi fordulóján beszélgettünk a boldogságról, Vettelről, ...

Családi program: hamarosan VW-találkozó a Ringen

A VW hazai importőre kirakta az autós újságíróknak a teljes Golf- és Transporter-sort, hogy kicsit megtapasztaljuk a Volkswagen-életérzést ...

Olvasói verdák - Akik valóra váltották álmaikat

4

Amerikai V8 és a ralipályák japán sztárja boxermotorral, valamint a piros Zsiguli tér vissza újra, ezúttal hosszú leírással az ...

A Forma-1-es hétvége legjobb pillanatai

Íme a hétvégi Szingapúri Nagydíj legjobb pillanatai gif-ben. Éld újra a vasárnapot a katasztrófától a diadalig!


Rossz a fék félmillió Renault-ban

A fékrendszer meghibásodásának kockázata miatt közel félmillió Clio és Kangoo modellt hív vissza a Renault. Két különböző hibáról ...


Csökken mindkét üzemanyag ára

Szerdán újabb üzemanyagár-mérséklést lép a magyar olajtársaság.


20 luxusautót emésztettek el a lángok

Land Rover és Jaguar modellek váltak a lángok martalékává, a tűzoltók már nem tudtak mit tenni.


F1: Rosberg lehúzhatja az évet a vécén

A nemzetközi sajtó nem fukarkodott a nagy szavakkal a Szingapúri Nagydíj után, amelyen Lewis Hamilton az élre ugrott az összetett ...


50 milliárdból újulnak meg a főutak

Jövő őszig több mint 500 kilométernyi főút válhat biztonságosabbá. A második ütemmel folytatódik az útfelújítási program.


3
Ma sem maradunk napi hülye nélkül

Ma sem maradunk napi hülye nélkül

Az M3-as BMW finom kis játékszer, de csak szakavatott kezekben. Ha csak a gáz padlóig nyomásához értesz, akkor inkább ne ülj ...


F1: A McLaren döntött a 2015-ös felállásról

Eric Boullier versenyigazgató szerint a McLaren "többé-kevésbé" eldöntötte, milyen felállással vág neki a 2015-ös idénynek.


1
Új Ladák 134 000 forinttól

Új Ladák 134 000 forinttól

Idén 114 éves a Magyar Autóklub. A MAK múltja az egész ország történelmének, válságainak és fejlődésének hű tükre.


F1: A McLaren támadja a Red Bull rádiózását

A Szingapúri Nagydíj előtt az FIA végül enyhített a rádiózási tilalmon, csak a konkrét vezetéstechnikai tanácsokat tiltották ...


F1: Fogynak a McLaren szponzorai?

A McLarennél cáfolják, hogy menekülnének tőlük a szponzorok, de a csapatnak még mindig nem sikerült névadó támogatót találnia.


F1: Vettelből nem lesz másodhegedűs

Bár matematikailag Daniel Ricciardo még mindig elkaphatja a Mercedes-versenyzőket a bajnokságban, a Red Bull nem csinál első ...