Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:417.0 Ft
Dízel:421.0 Ft

Új családi autó a Volkswagentől

Vezettük: VW Sharan 2010

Szerző: levél küldés
Dátum: 2010.07.19. 08:00
Akár a Twingo

Volkswagen Sharan Új családi autó a Volkswagentől
30 kilóval könnyebb a karosszéria, pedig 22 centivel hosszabb a Sharan

Régen volt 1995. 15 éve a mobilt sokan még bunkófonnak hívták és csak a legmenőbb darabok fértek el egy nadrágzsebben.

A magyar bajnokságban még az MTK-t erősítette Talapa János és Bokros Lajos pénzügyminiszter is ekkor szabadította ránk a 40 százalékos inflációt.

Az eltelt időben az óvodás kislányok jó csajjá cseperedtek, a korabeli szériaautók közül a G-osztályt kivéve talán egy sem készül már, mindet leváltották frissebbek. Csak a Sharant nem, amelynek az első Twingóéhoz hasonló, szokatlanul hosszú karrier jutott.

A Forddal kezdődött

Volkswagen Sharan Új családi autó a Volkswagentől
Összesen 607 700 Sharant gyártott a portugáliai üzem

Anno az első generáció még a Ford és a Volkswagen közös egyterűprojektjének eredménye volt, ennek keretében a Galaxy, a Sharan és a SEAT Alhambra is Portugáliában készült, ugyanabban a gyárban. A hármasikrek igen sikeresek voltak, csak a Sharanból 608 ezer jött ki az üzemből, ahol az új Sharan és Alhambra is készül a Scirocco és az Eos mellett.

Modellfrissítés az ezredfordulóra

2000-ben egy alapos modellfrissítés következett, de a teherautósan, közel vízszintesen álló kormányon kívül a csupán háromcsillagos törésteszten is látszott a konstrukció öregsége.

A Ford később kiszállt, saját maga fejlesztette ki a Galaxy utódját és bedobta mellé a különös okokból Év Autójának megszavazott S-Maxot. Az időben lépő Ford négy éve arat egyterűivel a koros Sharan és Alhambra, illetve a 2002-ben bemutatott 807-Ulysse-C8-Phedra négyesikrek ellenében.

Két srác cikizi aput a reklámban, hogy menő verda, kis kiruccanás a strandra anyuval és a gyerekekkel, mi? A savazás visszafele sül el, és jön a szlogen: a gyermekeknek hely kell.



Visszaszorulóban

Volkswagen Sharan Új családi autó a Volkswagentől
Kivehető ülésekkel készült az első széria

A VW-konszern jó ideig nem tudta, mit kezdjen a nagy egyterűekkel, amelyek iránt a piaci igény csökken. A Renault például nemrég elhalasztotta a készre fejlesztett Espace-utód piaci bevezetését, mert magas fogyasztásuk, így szén-dioxid-emissziójuk miatt a jövőben egyre nehezebb lesz eladni ezeket az autókat.

Teljes modellváltás helyett az első Sharan-generáció két modellfrissítéssel volt kénytelen kihúzni öregkoráig. Végül a sürgetőbb feladatok mellett a nagy egyterűk leváltására is akadt kapacitás: az új Sharan idén Genfben volt először látható, értékesítése szeptemberben kezdődik hazánkban.

 

Volkswagen Sharan Új családi autó a Volkswagentől
Felárért gombnyomásra vagy távirányítással nyit-zár a tolóajtó

Most azonban itt az alapjaiban új, 9,2 centivel szélesebb, 22 centivel hosszabb és 1,2 centivel alacsonyabb modell, amelynek két alkatrésze származik csak az elődből: a jobb és a bal oldali napellenző.

22 centivel hosszabb, 1,2-vel alacsonyabb

A koncepcióváltással eltűntek az előd hibái és megszületett a mérvadó Ford Galaxyhoz mérhető családi autó.

Hátul praktikus tolóajtók váltották fel az oldalra nyílókat, amelyeket nem lehet rányitni a szomszéd autóra vagy villanyoszlopra.

Elektromos mozgatást rendelve a tolóajtók kétféleképp is vigyáznak, hogy ne nyomják össze az utasokat: a gumitömítés alatt lévő érzékelőket kiegészíti egy szoftver, amely az ajtónyitás sebességének változásából látja, ha egy akadály miatt meg kell állítani a folyamatot.

Cikk nyomtatása

7 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Kapcsolódó lap.hu oldalak

comment7 hozzászólás

KISOKOS II - 2010.07.20   06:44

Elnézést kérek az alap árat illetően ,megnéztem az előző Sharant árlistáját ,nos a Vezess.hu oldalán kedvezmény nélkül a legolcsóbb amit találtam :8.741.000 forint....Tehát az új modell sem fog sokkal kevesebbe kerülni.....

Gil Grissom - 2010.07.19   22:59

5,5 menj ki a szabadba mert rád szakad a plafon min. 6.5.

Mini Cooper S - 2010.07.19   20:58

Szerintem 8 millióba nem fog alapáron kerülni, szerintem alapáron, semmi nélkül, úgy 5,5 millió körül fog kóstálni. Amelyik család meg szűk keretből él, az szerintem nem fog tűzzel-tűzzel vassal ragaszkodni egy új VW-hez, hanem először szétnéz a használtpiacon. Szerintem az előző Sharan jó választás lehet.

G-Shock - 2010.07.19   18:44

KISOKOS II, nagyon jó meglátás, ellenben én visszájára fordítanám, vajon miért kell millió gyereket csinálni, ha a megélhetés és az ellátás is pengeélen van. Nyilván nem akarnék alkotmányos jogokat csorbítani, de azért az elgondolkodtató, hogy a tudatos családtervezés itthon nem egy nagy divat. Lehet erre azt mondani, hogy lehetőségek hiánya okozza ezt, de szerintem nem azt kell eldönteni, hogy akkor én nagy családot akarok ha törik ha szakad, és egyébként majd max megélek segélyekből, hanem ha van rá lehetőségem és ez stabilnak látszik, és szeretnék nagy családot, akkor vágok bele. De lehet én komplikálom túl. Ilyen szempontból a VW árképzése nem rossz.

KISOKOS II - 2010.07.19   18:18

A VW. végre megcsinálta a modell váltást ,épp ideje volt már .Talán a legnagyobb hibája a német gyárnak az árképzése ,ami ugye nem éppen magyar barát . Mennyi lesz majd a kezdő ár ? 7,8-8,2 millió brrr.. ? Pont a nagycsaládos embereknek kellene nálunk ,de ennyi pénz még a mesében sincs,amibe ezek kerülnek majd.......

További 2 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

F1: A Magyar Nagydíj legdurvább balesetei

133

A 29. Magyar Nagydíjra készülve csokorba gyűjtöttük a neten fellelhető legemlékezetesebb eseteket!

Vége a szürke, fekete autóknak!

Mennyi időt és pénzt öl egy autóipari szereplő a festékek fejlesztésébe? A BASF megmutatta: többet, mint gondoltuk!

F1: Ki mit tud Magyarországon?

35

Elsőségek és rekordok a Hungaroringen - összeállítás az elmúlt 28 év Magyar Nagydíjainak kiemelkedő eredményiből, legyen szó ...

Vezettük a dízelmotorok jövőjét

10

Vezettük az első TDI-motoros Audit, egy 25 éves 100-ast, 48800 kilométerrel. És vezettük a még csak alig létező jövő TDI-jét ...

F1: Minden, amit a Hungaroringről tudni kell

5

A hétvégén immár 29. alkalommal rendezik meg a Forma-1-es Magyar Nagydíjat a Hungaroringen. Történeti áttekintés, pályaadatok, ...

F1: Rosberg győzött, Hamilton 17 helyet javított

Nico Rosberg Hockenheimben lazán nyerte a Német Nagydíjat, Valtteri Bottas a 2. helyet hozta a Williamsnek, Lewis Hamilton pedig ...

A magyar teherautó-gyártás virágkora

1

Egykoron mindennapi életünk szerves részei voltak, mára már közlekedéstörténeti ritkaságoknak számítanak.

Itt kiugrik a szíved a helyéről

6

Nyomaték, könnyű építés, tapadás vagy éppen terepmászó képességek - fabatkát sem ér, ha nincs az ÚT, ahol az adrenalin az úr.

Brahiból kocsit loptak a spicces kamaszok

2

A vodka pezsgővel keverve megtette hatását: a poén a tárgyalóteremben sült be.

A Hungaroringen már gázoltak versenyzőt

Nagy általánosságban mondhatnánk, hogy eseménytelenek a magyar futamok, de ha történik valami, akkor az biztos párját ritkítja!


Szétzúzta a lábát, pedig csak játszani akartak

A négyteljesítményű távirányítós autók bizony veszélyesek lehetnek, szerencséje volt a srácnak, hogy nem lett nagyobb baja.


Rosbergre 75 évet vártak a németek

Hiába a Michael Schumacher és Sebastian Vettel által elért hatalmas sikerek, volt egy eredmény, amit csak Nico Rosberg tudott ...


F1: Button örömmel jön Magyarországra

Jenson Button nem számít arra, hogy megszerzi pályafutása harmadik győzelmét a Hungaroringen, de nem adja fel előre a Magyar ...


F1: Épül a rendőrbázis a Hungaroringen

Holnapra elkészül a rendőrség mobilbázisa, amely a Magyar Nagydíj idején központul szolgál majd a Hungaroringen és környékén ...


10 éve halott apjával versenyzett a srác

Apja szelleme a videojátékban élt tovább, és 10 évig várta, hogy fia rábukkanjon.


F1: Hamiltonnak nincs magyar titka

Lewis Hamilton úgy érzi, hogy támadó stílusa tökéletesen passzol a Hungaroringhez, ahol rekordot jelentő ötödik győzelmét szeretné ...


1
Melyik autó nem viszi a pénzt?

Melyik autó nem viszi a pénzt?

Peugeot, Suzuki, Dacia és Volkswagen is van a legkevesebb pénzből használható autók között. Heti toplistánk a fenntartási költségek ...


Árvíz ragadta el a vadászgépeket

Hidak, utak, városok és repülőgépek - a Kelet-Szibériában tomboló ciklon semmit nem kímél.


F1: Alonso szabadon távozhat a Ferraritól?

Úgy tudni, a Ferrari idei gyenge teljesítménye megnyitotta az utat Fernando Alonso távozása előtt. Hova mehet a spanyol?


Kortalan erotika - csábító lányok retró képeken

A csábító női idomok, igéző tekintetek felhasználása reklámeszközként nem a legmodernebb kor fegyvere. Mindig is jelen volt!


F1: Összetörte magát a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff többszörös csonttöréseket szenvedett egy tegnapi biciklis balesetben.