Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:394.0 Ft
Dízel:405.0 Ft

Új 1,6-os dízel a Civicben

Menetpróba: 1.6 i-DTEC motor a Hondától

Szerző: levél küldés
Dátum: 2013.01.21. 15:00
Nyomatékos, alul is erős, a katalógus szerint nagyon keveset eszik, és kifejezetten csendes - dióhéjban ennyiben tudom összefoglalni a Honda új kis dízelmotorjával szerzett élményeket. A nemzetközi sajtóbemutatón egy piros Civicben próbálhattuk ki az 1.6 i-DTEC jelzésű motort. Semmilyen forradalmi tapasztalatban nem volt részünk, de nem is rosszabb a motor a kategória élvonalánál.

Honda Civic Új 1,6-os dízel a Civicben
Az 1.6 i-DTEC fejlesztésénél különösen nagy hangsúlyt fektettek a belső súrlódás csökkentésére

Újra étlapon a Civic Európában

Nagyon hiányzott ez a motor a Civicből. Van 1,6-os dízele a Hyundainak-Kiának, Volkswagennek, Renault-Nissannak, Mazdának, pár napja az Opelnek is - ezt magyar földön gyártják -, Peugeot-Citroennek, Fordnak, de még a Fiatnak is. Gyakorlatilag mindenki, aki számít egy kicsit a piacon Európa legnépszerűbb szegmensében, kínálja stratégiai modelljét 1,6-os dízellel. Csak a Toyota különcködik a maga 1,4 literes dízelével az Aurisban.

A Honda az előző előtti Civichez még árlistáján tartotta az Isuzu lengyel gyárából származó, rém korszerűtlen 1,7 literes dízelmotort. Az űrhajó-Civic 2006-tól már csak a 2,2 literes, nem túl erős, de modern, csendes, ám az európai ízléshez képest túl nagy, saját fejlesztésű dízel volt elérhető azok számára, akik szerettek volna ritkán tankolni.
Az új motorral a Civic ismét létező alternatívává vált számos kompakt autót kereső vásárló számára. Pláne, hogy ez az új motor jó.



Modellváltozat

CIVIC

CIVIC

VW GOLF

AUDI A3

FOCUS

2.2 i-DTEC

1.6 i-DTEC

1.6 Cdi BMT

1.6 CDI I/S

1.6 TDCi

Modellév

2012

2013

2011

2011

2011

Üzemanyagtartály mérete (l))

50

50

55

55

53

Csomagtartó mérete (l))

400 + 70

400 + 70

350

370

363

Menetkész tömeg (kg)

1400

1346

1393 (5 ajtós)

1390

1344

I/S rendszer

o

o

o

o

o

Váltó típusa

6 fok. man.

6 fok. man.

5 fok. man.

5 fok. man.

6 fok. man.

Üzemanyag-fogyasztás (l/100 km)

4,2

3,6

3,8

4,2

4,2

Széndioxid-kibocsátás (g/km)

110

94

107

102

109

Teljesítmény (LE)

150

120

105

105

115

Forgatónyomaték (Nm)

350

300

250

250

285


EarthDream - Forma 1-es emlékek?

A Honda utolsó F1-es évében szponzori matricák nélkül, csupán a földgolyó képeivel és nagy earthdreams (földálmok) felirattal indította versenyautóit. Úgy tűnik, a szlogen nagyon mély gyökeret vert a márkában, mert az új motorcsalád (ennek első, európai piacra szánt tagja az 1.6 i-DTEC) az EarthDream nevet kapta. Mondjuk nem biztos, hogy szegény, megkínzott Föld anyácskánk épp dízelmotorokról álmodik, de sebaj; ha a Mazdának lehet SkyActive-ja, a Hondának is lehet EarthDreamje.
A 120 lóerős motor a kategória legnyomatékosabbja, kétezres percenkénti főtengelyfordulatnál 300 Nm-t ad le. Széndioxid-kibocsátása papír szerint 94 gramm kilométerenként, ami 3,6 literes átlagfogyasztást jelent. A valóságban, a Nizza környéki utakon átlagos körülmények között 5,3 l/100 km körüli fogyasztást jelzett a fedélzeti számítógép (a másik magyar kocsiban 5,2-t) - hogy mennyi ez ténylegesen a magyar utakon, majd elmeséljük, ha megkapjuk a magyar rendszámos tesztautót. Az autó végsebessége 206 km/h, a gyorsulás 10,2 másodperc álló helyzetből 100 km/h-ra.

Honda Civic Új 1,6-os dízel a Civicben
130-nál ennyit forog hatodikban

Az új, 1,6 literes i-DTEC motor fejlesztésekor kifejezetten az európai vásárlók igényeit vették figyelembe a mérnökök. A gyártás a Honda angliai üzemegységében, Swindonban zajlik majd, a tervek szerint a két műszakban működő gyártósor termelése a napi ötszáz darabot is elérheti, tehát egy motor elkészítéséhez mindössze 138 másodpercre lesz szükség. Az üzemben az új, 1,6-os dízelt a már eddig is használt 2,2-es motorok mellett szerelik össze.

Az 1,6 i-DTEC hajtóművet a jövő év folyamán a szintén Angliában készülő új CR-V is megkapja.

Könnyítés, könnyítés, könnyítés

Alumínium blokk, alumínium hengerfej, közös hűtőkör - ezzel a konstrukcióval a Honda szerint a kategória legkönnyebb 1,6-os dízele a Hondáé. Szárazon, váltó nélkül 134 kiló a motor, 47 kilogrammal könnyebb, mint a 2.2 i-DTEC.
A hengerfalak vastagsága a 2.2 i-DTEC motorral szemben kilenc helyett csak nyolc milliméter, könnyebbek a dugattyúk, valamint a hajtókarok is. A fejlesztésnél különösen nagy hangsúlyt fektettek a belső súrlódás csökkentésére, ennek mértéke immáron egy benzinmotoréval áll azonos szinten. 1500-as fordulaton az 1.6 i-DTEC motorban negyven százalékkal alacsonyabb a mechanikai súrlódás, mint a 2.2 i-DTEC esetében.

A másfél bar túlnyomást produkáló turbó a Garrett-től érkezik, a szolenoid-injektoros üzemanyag-ellátó rendszer, naná, Bosch.
Miért pont Civicet vegyek?

A kis motortömeg és a csekély belső ellenállás az 1,6-os dízel Civic vezetési élményére is pozitív hatást gyakorol. Kifejezetten könnyű léptű, fordulékony, lendületes autó lett belőle, mindennemű orrtolási hajlam nélkül. 130-nál 2200 körül forog a motor, ilyenkor szinte csak a menetszelet és a gumik énekét hallani; nem fárasztó az utazás a kis dízel Hondában.

A többi mai 1,6-os dízel között a menetpróba alapján egyértelműen az élmezőnybe helyezném a Honda motorját. Hasonlóan pörgős, csendes, kellemes, mint két favoritom, a Renault és a Kia/Hyundai hasonló teljesítményű motorjai. A hatfokozatú, finoman működő kézi váltó kiosztása jól igazodik a motorhoz.

Automata viszont egyelőre nincs hozzá és belátható időn belül (évek) nem is lesz. A japán mérnökök a sajtótájékoztatón ezt firtató kérdésemre azt válaszolták, hogy már dolgoznak azon a dupla kuplungos robotváltón, amivel a kényelmesebb vevőjelöltek számára is létező választás lehet a Civic.

Az árakról egyelőre nincs információ, még zajlik az alku az importőr és az európai Honda-központ között.  Ha lesz ára, megírjuk - az infó biztosan sokakat érdekel, akik flottaautóként mostanáig nem gondolhattak az eddig csupán nagy dízellel kapható Civicre.

Cikk nyomtatása

67 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment66 hozzászólás

Motorov - 2013.01.27   19:21

Európai munkások rakják össze...

Aha, látom.

elme - 2013.01.26   22:01

a dízelnél környezetkímélőbb,bár nem tudom mire válazsoltad ezt, sosem írtam erről.
csak arról, h megbízhatóbb.

zoldfulu2000 - 2013.01.25   20:08

elme: a pörgős japán motor pedig a cc alapú japán adók kiahsználására. Hidd el, nem környezetkímélőbb a 8000ig prögetett varrógépmotor mint akár a turbóbenya akár a dízel.

Holiday - 2013.01.25   17:20

Igen, ez látszik, hogy azt hiszitek.

elme - 2013.01.25   14:02

márkabuziság ügyben megszólalhatnál,mint idézett...fura h magaddal diskurálsz... vmi már előrehaladott stádiumban van nálad:)

a lényeg:
turbós kisbenzines egy elfuserált Eu mérési metódus kihasználására jó, semmi többre.
viszont hozza magával a megbízhatatlanságot következményként.
csak katalógushuszárok veszik komolyan,akik a könyvben látják h ennyi fogyaszt, és hisznek benne:)

További 61 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

Luxusautóval Azerbajdzsánba

3

Idén is részt vettünk a Porsche Performance Drive versenyén, és akárcsak tavaly, idén is sikerült elhozni az első helyet a magyar ...

Segítünk autót találni egy 50 éves hölgynek

4

Az ötven éves hölgyek napja jött el ma. Nekik segítünk autót vásárolni, illetve adunk vezetéstechnikai tanácsot.

Túléltük Albániát

1

Európa talán legutolsó olyan országában jártunk, ahol közúton is indokolt a terepjáró használata

Így vernek át egy gyanútlan autóst!

9

Ön lehet a következő áldozat, ha nem figyel. A most következő történet nem mese, és még javában íródik.

Volvo XC90 - Kultúrdzsip, újratöltve

Lámpája az ősi germán viharistent, utastere a skandináv otthonokat, biztonsági felszereltsége a jövőt idézi. Sokat kellett rá ...

F1: Hamilton győzött, bajnok a Mercedes

Sima körmeneten győzött Lewis Hamilton az első Orosz Nagydíjat, Nico Rosberg alaposan kitolt magával, de a 2. lett. Valtteri ...

SEAT Leon Cupra a BMW M3 ellen

6

Az egyik leggyorsabb elsőkerék-hajtású autó, és az egyik legismertebb hátul kaparós. Az új SEAT Leon Cupra 280 DSG a leköszönő ...

Családanya gázolt kerékpáros kisfiút

10

Az autós látta a bringás srácot, mégis elgázolta, ugyanis a gyerek hirtelen irányt váltott. Ki a hibás, hogy ítélt a bíróság?

Mentők, amikbe boldogan ülünk be

1

Ültél már mentőben? Itt megteheted, kellemetlen mellékhatások nélkül.

F1: Eldőlt egy újabb dominó

A Force India hétfőn délelőtt bejelentette, hogy Nico Hülkenberg 2015-ben is a csapattal marad - ez azt jelenti, hogy a Ferrari ...


Ilyen gonosz versenyautót még nem láttál...

A világ legnagyobb tuningkiállítására készülve a Ford rettenetes versenyautót készül építeni közönségkedvenc modelljéből - és ...


Vonattal ütközött egy autóbusz Tatabányán

Egy menetrend szerinti csuklós busz egy vonattal ütközött össze hétfőn tíz órakor Tatabányán, az Erőmű lakótelepi átjáróban.


Forma-1-es tesztet kap a DTM-bajnok

A Német Túraautó-bajnokság új győztese, Marco Wittmann Toro Rossó-s tesztet kap ajándékba. A kis Red Bull-csapat leendő versenyzője ...


Hat ajtó, hat méter

A Mercedesekre szakosodott Binz műhely bemutatta a ráncfelvarrott E-osztályra épülő gigalimuzinját. Szép nagy.


Ez a gokart élet és halál ura

500 lóerő meg egy szupersportautóban sem kevés, de ne tudd meg milyen, ha mindezt egy aprócska gokart uralja.


Kubica műtéttel térne vissza a Forma-1-be

A 2011 telén súlyos ralibalesetet szenvedett Robert Kubica továbbra sem mondott le a Forma-1-ről, akár újabb műtétet is vállal, ...


Friss képek a zuglói balesetről

A balesetben a személyautó vezetője súlyosan megsérült.


Elszúrták a Porsche formatervét

A következő generációs Porsche Panamera karakteres, megosztó formatervet kap, helyrehozva a jelenlegi modell dizájnjánál elkövetett ...


BMW M4 teljes harci díszben

A BMW különleges kiadású M4-es kupéval ünnepli pilótája egyéni bajnoki címét a Német Túraautó-bajnokságban.


Gyereket gázolt halálra, 15 nap börtönt kaphat

Egy apát súlyosan megsebesített, kisfiát pedig halálra gázolta az a taxis, aki nem adta meg az elsőbbséget a zebrán átkelő családnak. ...


3
Új Passat: a csúcson száll be?

Új Passat: a csúcson száll be?

Csak a népi középkategória legjobbja lehet az új Passat, bármi más elfogadhatatlan tőle. Elsőre úgy tűnik, hogy a B8 megugrotta ...