Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:420.0 Ft
Dízel:427.0 Ft

Új 1,6-os dízel a Civicben

Menetpróba: 1.6 i-DTEC motor a Hondától

Szerző: levél küldés
Dátum: 2013.01.21. 15:00
Nyomatékos, alul is erős, a katalógus szerint nagyon keveset eszik, és kifejezetten csendes - dióhéjban ennyiben tudom összefoglalni a Honda új kis dízelmotorjával szerzett élményeket. A nemzetközi sajtóbemutatón egy piros Civicben próbálhattuk ki az 1.6 i-DTEC jelzésű motort. Semmilyen forradalmi tapasztalatban nem volt részünk, de nem is rosszabb a motor a kategória élvonalánál.

Honda Civic Új 1,6-os dízel a Civicben
Az 1.6 i-DTEC fejlesztésénél különösen nagy hangsúlyt fektettek a belső súrlódás csökkentésére

Újra étlapon a Civic Európában

Nagyon hiányzott ez a motor a Civicből. Van 1,6-os dízele a Hyundainak-Kiának, Volkswagennek, Renault-Nissannak, Mazdának, pár napja az Opelnek is - ezt magyar földön gyártják -, Peugeot-Citroennek, Fordnak, de még a Fiatnak is. Gyakorlatilag mindenki, aki számít egy kicsit a piacon Európa legnépszerűbb szegmensében, kínálja stratégiai modelljét 1,6-os dízellel. Csak a Toyota különcködik a maga 1,4 literes dízelével az Aurisban.

A Honda az előző előtti Civichez még árlistáján tartotta az Isuzu lengyel gyárából származó, rém korszerűtlen 1,7 literes dízelmotort. Az űrhajó-Civic 2006-tól már csak a 2,2 literes, nem túl erős, de modern, csendes, ám az európai ízléshez képest túl nagy, saját fejlesztésű dízel volt elérhető azok számára, akik szerettek volna ritkán tankolni.
Az új motorral a Civic ismét létező alternatívává vált számos kompakt autót kereső vásárló számára. Pláne, hogy ez az új motor jó.



Modellváltozat

CIVIC

CIVIC

VW GOLF

AUDI A3

FOCUS

2.2 i-DTEC

1.6 i-DTEC

1.6 Cdi BMT

1.6 CDI I/S

1.6 TDCi

Modellév

2012

2013

2011

2011

2011

Üzemanyagtartály mérete (l))

50

50

55

55

53

Csomagtartó mérete (l))

400 + 70

400 + 70

350

370

363

Menetkész tömeg (kg)

1400

1346

1393 (5 ajtós)

1390

1344

I/S rendszer

o

o

o

o

o

Váltó típusa

6 fok. man.

6 fok. man.

5 fok. man.

5 fok. man.

6 fok. man.

Üzemanyag-fogyasztás (l/100 km)

4,2

3,6

3,8

4,2

4,2

Széndioxid-kibocsátás (g/km)

110

94

107

102

109

Teljesítmény (LE)

150

120

105

105

115

Forgatónyomaték (Nm)

350

300

250

250

285


EarthDream - Forma 1-es emlékek?

A Honda utolsó F1-es évében szponzori matricák nélkül, csupán a földgolyó képeivel és nagy earthdreams (földálmok) felirattal indította versenyautóit. Úgy tűnik, a szlogen nagyon mély gyökeret vert a márkában, mert az új motorcsalád (ennek első, európai piacra szánt tagja az 1.6 i-DTEC) az EarthDream nevet kapta. Mondjuk nem biztos, hogy szegény, megkínzott Föld anyácskánk épp dízelmotorokról álmodik, de sebaj; ha a Mazdának lehet SkyActive-ja, a Hondának is lehet EarthDreamje.
A 120 lóerős motor a kategória legnyomatékosabbja, kétezres percenkénti főtengelyfordulatnál 300 Nm-t ad le. Széndioxid-kibocsátása papír szerint 94 gramm kilométerenként, ami 3,6 literes átlagfogyasztást jelent. A valóságban, a Nizza környéki utakon átlagos körülmények között 5,3 l/100 km körüli fogyasztást jelzett a fedélzeti számítógép (a másik magyar kocsiban 5,2-t) - hogy mennyi ez ténylegesen a magyar utakon, majd elmeséljük, ha megkapjuk a magyar rendszámos tesztautót. Az autó végsebessége 206 km/h, a gyorsulás 10,2 másodperc álló helyzetből 100 km/h-ra.

Honda Civic Új 1,6-os dízel a Civicben
130-nál ennyit forog hatodikban

Az új, 1,6 literes i-DTEC motor fejlesztésekor kifejezetten az európai vásárlók igényeit vették figyelembe a mérnökök. A gyártás a Honda angliai üzemegységében, Swindonban zajlik majd, a tervek szerint a két műszakban működő gyártósor termelése a napi ötszáz darabot is elérheti, tehát egy motor elkészítéséhez mindössze 138 másodpercre lesz szükség. Az üzemben az új, 1,6-os dízelt a már eddig is használt 2,2-es motorok mellett szerelik össze.

Az 1,6 i-DTEC hajtóművet a jövő év folyamán a szintén Angliában készülő új CR-V is megkapja.

Könnyítés, könnyítés, könnyítés

Alumínium blokk, alumínium hengerfej, közös hűtőkör - ezzel a konstrukcióval a Honda szerint a kategória legkönnyebb 1,6-os dízele a Hondáé. Szárazon, váltó nélkül 134 kiló a motor, 47 kilogrammal könnyebb, mint a 2.2 i-DTEC.
A hengerfalak vastagsága a 2.2 i-DTEC motorral szemben kilenc helyett csak nyolc milliméter, könnyebbek a dugattyúk, valamint a hajtókarok is. A fejlesztésnél különösen nagy hangsúlyt fektettek a belső súrlódás csökkentésére, ennek mértéke immáron egy benzinmotoréval áll azonos szinten. 1500-as fordulaton az 1.6 i-DTEC motorban negyven százalékkal alacsonyabb a mechanikai súrlódás, mint a 2.2 i-DTEC esetében.

A másfél bar túlnyomást produkáló turbó a Garrett-től érkezik, a szolenoid-injektoros üzemanyag-ellátó rendszer, naná, Bosch.
Miért pont Civicet vegyek?

A kis motortömeg és a csekély belső ellenállás az 1,6-os dízel Civic vezetési élményére is pozitív hatást gyakorol. Kifejezetten könnyű léptű, fordulékony, lendületes autó lett belőle, mindennemű orrtolási hajlam nélkül. 130-nál 2200 körül forog a motor, ilyenkor szinte csak a menetszelet és a gumik énekét hallani; nem fárasztó az utazás a kis dízel Hondában.

A többi mai 1,6-os dízel között a menetpróba alapján egyértelműen az élmezőnybe helyezném a Honda motorját. Hasonlóan pörgős, csendes, kellemes, mint két favoritom, a Renault és a Kia/Hyundai hasonló teljesítményű motorjai. A hatfokozatú, finoman működő kézi váltó kiosztása jól igazodik a motorhoz.

Automata viszont egyelőre nincs hozzá és belátható időn belül (évek) nem is lesz. A japán mérnökök a sajtótájékoztatón ezt firtató kérdésemre azt válaszolták, hogy már dolgoznak azon a dupla kuplungos robotváltón, amivel a kényelmesebb vevőjelöltek számára is létező választás lehet a Civic.

Az árakról egyelőre nincs információ, még zajlik az alku az importőr és az európai Honda-központ között.  Ha lesz ára, megírjuk - az infó biztosan sokakat érdekel, akik flottaautóként mostanáig nem gondolhattak az eddig csupán nagy dízellel kapható Civicre.

Cikk nyomtatása

66 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment66 hozzászólás

Motorov - 2013.01.27   19:21

Európai munkások rakják össze...

Aha, látom.

elme - 2013.01.26   22:01

a dízelnél környezetkímélőbb,bár nem tudom mire válazsoltad ezt, sosem írtam erről.
csak arról, h megbízhatóbb.

zoldfulu2000 - 2013.01.25   20:08

elme: a pörgős japán motor pedig a cc alapú japán adók kiahsználására. Hidd el, nem környezetkímélőbb a 8000ig prögetett varrógépmotor mint akár a turbóbenya akár a dízel.

Holiday - 2013.01.25   17:20

Igen, ez látszik, hogy azt hiszitek.

elme - 2013.01.25   14:02

márkabuziság ügyben megszólalhatnál,mint idézett...fura h magaddal diskurálsz... vmi már előrehaladott stádiumban van nálad:)

a lényeg:
turbós kisbenzines egy elfuserált Eu mérési metódus kihasználására jó, semmi többre.
viszont hozza magával a megbízhatatlanságot következményként.
csak katalógushuszárok veszik komolyan,akik a könyvben látják h ennyi fogyaszt, és hisznek benne:)

További 61 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

Exkluzív hazai randevú az új Opel Corsával

2

Rendhagyó módon még a világpremier előtt, Magyarországon leplezték le az új Opel Corsa ötödik generációját.

F1: Vettelt az apaság zavarta meg?

A 13-szoros futamgyőztes David Coultharddal a World Series by Renault hungaroringi fordulóján beszélgettünk a boldogságról, Vettelről, ...

Családi program: hamarosan VW-találkozó a Ringen

A VW hazai importőre kirakta az autós újságíróknak a teljes Golf- és Transporter-sort, hogy kicsit megtapasztaljuk a Volkswagen-életérzést ...

Olvasói verdák - Akik valóra váltották álmaikat

4

Amerikai V8 és a ralipályák japán sztárja boxermotorral, valamint a piros Zsiguli tér vissza újra, ezúttal hosszú leírással az ...

Visszatér valaha álmaink Opelje?

3

A legendás német kupé távozása olyan űrt hagyott maga után, amit azóta sem tudott betömni a német autóipar. Igény pedig lenne ...

Kamion előzi a traktort, a kamiont meg egy személyautó

15

A kamionos fékez, a személyautó felborul, súlyos sérüléseket szenved egy család négy tagja. Mire ítéli a bíróság a hibázó édesapát? ...

A közútnál fontosabb a kormánynak a vasút

5

102 oldalas dokumentumban foglalta össze a kormány, hogyan képzeli a magyar közlekedés fejlesztését az elkövetkező 36 évben.

F1: Rosberg megroppant, Hamilton győzött

Az Olasz Nagydíjat Nico Rosberg hibája után Lewis Hamilton nyerte, a dobogóra még Felipe Massa ért fel a Williamsszel. A Ferrari ...

Nahát, egy igazi francia autó!

7

Mind a formát, mind a tartalmat vizsgálva üvölt a felismerés, végre egy igazi francia autó! Ötletes, belevaló, újító szellemű, ...

Kiszakadt szívű Porsche a versenypályán

Porschék négyszáz lóerős motorral, hátsókerék-hajtással és az ausztráliai Sandown versenypálya első kanyarja.


Lehetetlen baleset - a kettészakadt F1-es autó

Egy szemtanú elmondása szerint nem haladt gyorsan, de egy vezetői hiba okán kigyorsításkor sikerült besokallnia, és orral belefúródni ...


F1: Cáfolják a Vettel-Alonso cserét

A Red Bull és maga Sebastian Vettel is reagált a két versenyző 2015-ös cseréjéről szóló spekulációra.


Gyönyörű galéria a 007-es első Astonjáról

Talán ez minden idők legszebb James Bond-autója. Nézd meg a képeket és szavazz!


A leggyorsabb luxusautó a világon

Félelmetes sarokszámokkal támad a Bentley újdonsága, az 1100 Nm nyomatékú motorral és sportfutóművel szerelt Mulsanne Speed.


F1: Mélyre kell ásnia a McLarennek, ha jót akar

Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója szerint nagyon rá kell pörögnie a csapatnak az utolsó hat versenyre, minden pontra ...


F1: Mercedes - barátságból háború

A Mercedes csapatfőnöke nem is titkolja, hogy a bajnoki címért küzdő Lewis Hamilton és Nico Rosberg immár ellenségként tekint ...


F1: Hihetetlen, Alonso-Vettel csere jön?

Olasz sajtóértesülés szerint szenzációs bejelentés közeleg, Fernando Alonso és Sebastian Vettel helyet cserél 2015-re.


2
Bosszú a szemetelő autósok ellen

Bosszú a szemetelő autósok ellen

Ezek az autósok kétszer is megbánták, hogy kidobták a szemetet a kocsiból.


5
Eldobható lengyel mentőautók

Eldobható lengyel mentőautók

Ma már csak az idősebbek emlékezhetnek rá, pedig egykoron mindig ez jött, ha baj volt. Igaz, nem bírták sokáig a kiképzést.


F1: Senkinek nem kell a sereghajtó ülése

A Caterham ugyan további versenyhétvégéken is beültetne egy-egy pénzesebb pilótát az egyik autójába, de a jelöltek inkább nem ...


Bomba miatt zárták le az M0-st

Lezárják az M0-s egy szakaszát egy feltételezett robbanótest miatt. Torlódás várható.