Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:358.0 Ft
Dízel:350.0 Ft

Új 1,6-os dízel a Civicben

Menetpróba: 1.6 i-DTEC motor a Hondától

Szerző: levél küldés
Dátum: 2013.01.21. 15:00
Nagy lemaradásban volt a Honda a konkurenciához képest Európában. De most kész az 1,6-os dízelmotor, amivel a Civic visszakerül az étlapra a legfontosabb kategóriában.
Nyomatékos, alul is erős, a katalógus szerint nagyon keveset eszik, és kifejezetten csendes - dióhéjban ennyiben tudom összefoglalni a Honda új kis dízelmotorjával szerzett élményeket. A nemzetközi sajtóbemutatón egy piros Civicben próbálhattuk ki az 1.6 i-DTEC jelzésű motort. Semmilyen forradalmi tapasztalatban nem volt részünk, de nem is rosszabb a motor a kategória élvonalánál.

Honda Civic Új 1,6-os dízel a Civicben
Az 1.6 i-DTEC fejlesztésénél különösen nagy hangsúlyt fektettek a belső súrlódás csökkentésére

Újra étlapon a Civic Európában

Nagyon hiányzott ez a motor a Civicből. Van 1,6-os dízele a Hyundainak-Kiának, Volkswagennek, Renault-Nissannak, Mazdának, pár napja az Opelnek is - ezt magyar földön gyártják -, Peugeot-Citroennek, Fordnak, de még a Fiatnak is. Gyakorlatilag mindenki, aki számít egy kicsit a piacon Európa legnépszerűbb szegmensében, kínálja stratégiai modelljét 1,6-os dízellel. Csak a Toyota különcködik a maga 1,4 literes dízelével az Aurisban.

A Honda az előző előtti Civichez még árlistáján tartotta az Isuzu lengyel gyárából származó, rém korszerűtlen 1,7 literes dízelmotort. Az űrhajó-Civic 2006-tól már csak a 2,2 literes, nem túl erős, de modern, csendes, ám az európai ízléshez képest túl nagy, saját fejlesztésű dízel volt elérhető azok számára, akik szerettek volna ritkán tankolni.
Az új motorral a Civic ismét létező alternatívává vált számos kompakt autót kereső vásárló számára. Pláne, hogy ez az új motor jó.



Modellváltozat

CIVIC

CIVIC

VW GOLF

AUDI A3

FOCUS

2.2 i-DTEC

1.6 i-DTEC

1.6 Cdi BMT

1.6 CDI I/S

1.6 TDCi

Modellév

2012

2013

2011

2011

2011

Üzemanyagtartály mérete (l))

50

50

55

55

53

Csomagtartó mérete (l))

400 + 70

400 + 70

350

370

363

Menetkész tömeg (kg)

1400

1346

1393 (5 ajtós)

1390

1344

I/S rendszer

o

o

o

o

o

Váltó típusa

6 fok. man.

6 fok. man.

5 fok. man.

5 fok. man.

6 fok. man.

Üzemanyag-fogyasztás (l/100 km)

4,2

3,6

3,8

4,2

4,2

Széndioxid-kibocsátás (g/km)

110

94

107

102

109

Teljesítmény (LE)

150

120

105

105

115

Forgatónyomaték (Nm)

350

300

250

250

285


EarthDream - Forma 1-es emlékek?

A Honda utolsó F1-es évében szponzori matricák nélkül, csupán a földgolyó képeivel és nagy earthdreams (földálmok) felirattal indította versenyautóit. Úgy tűnik, a szlogen nagyon mély gyökeret vert a márkában, mert az új motorcsalád (ennek első, európai piacra szánt tagja az 1.6 i-DTEC) az EarthDream nevet kapta. Mondjuk nem biztos, hogy szegény, megkínzott Föld anyácskánk épp dízelmotorokról álmodik, de sebaj; ha a Mazdának lehet SkyActive-ja, a Hondának is lehet EarthDreamje.
A 120 lóerős motor a kategória legnyomatékosabbja, kétezres percenkénti főtengelyfordulatnál 300 Nm-t ad le. Széndioxid-kibocsátása papír szerint 94 gramm kilométerenként, ami 3,6 literes átlagfogyasztást jelent. A valóságban, a Nizza környéki utakon átlagos körülmények között 5,3 l/100 km körüli fogyasztást jelzett a fedélzeti számítógép (a másik magyar kocsiban 5,2-t) - hogy mennyi ez ténylegesen a magyar utakon, majd elmeséljük, ha megkapjuk a magyar rendszámos tesztautót. Az autó végsebessége 206 km/h, a gyorsulás 10,2 másodperc álló helyzetből 100 km/h-ra.

Honda Civic Új 1,6-os dízel a Civicben
130-nál ennyit forog hatodikban

Az új, 1,6 literes i-DTEC motor fejlesztésekor kifejezetten az európai vásárlók igényeit vették figyelembe a mérnökök. A gyártás a Honda angliai üzemegységében, Swindonban zajlik majd, a tervek szerint a két műszakban működő gyártósor termelése a napi ötszáz darabot is elérheti, tehát egy motor elkészítéséhez mindössze 138 másodpercre lesz szükség. Az üzemben az új, 1,6-os dízelt a már eddig is használt 2,2-es motorok mellett szerelik össze.

Az 1,6 i-DTEC hajtóművet a jövő év folyamán a szintén Angliában készülő új CR-V is megkapja.

Könnyítés, könnyítés, könnyítés

Alumínium blokk, alumínium hengerfej, közös hűtőkör - ezzel a konstrukcióval a Honda szerint a kategória legkönnyebb 1,6-os dízele a Hondáé. Szárazon, váltó nélkül 134 kiló a motor, 47 kilogrammal könnyebb, mint a 2.2 i-DTEC.
A hengerfalak vastagsága a 2.2 i-DTEC motorral szemben kilenc helyett csak nyolc milliméter, könnyebbek a dugattyúk, valamint a hajtókarok is. A fejlesztésnél különösen nagy hangsúlyt fektettek a belső súrlódás csökkentésére, ennek mértéke immáron egy benzinmotoréval áll azonos szinten. 1500-as fordulaton az 1.6 i-DTEC motorban negyven százalékkal alacsonyabb a mechanikai súrlódás, mint a 2.2 i-DTEC esetében.

A másfél bar túlnyomást produkáló turbó a Garrett-től érkezik, a szolenoid-injektoros üzemanyag-ellátó rendszer, naná, Bosch.
Miért pont Civicet vegyek?

A kis motortömeg és a csekély belső ellenállás az 1,6-os dízel Civic vezetési élményére is pozitív hatást gyakorol. Kifejezetten könnyű léptű, fordulékony, lendületes autó lett belőle, mindennemű orrtolási hajlam nélkül. 130-nál 2200 körül forog a motor, ilyenkor szinte csak a menetszelet és a gumik énekét hallani; nem fárasztó az utazás a kis dízel Hondában.

A többi mai 1,6-os dízel között a menetpróba alapján egyértelműen az élmezőnybe helyezném a Honda motorját. Hasonlóan pörgős, csendes, kellemes, mint két favoritom, a Renault és a Kia/Hyundai hasonló teljesítményű motorjai. A hatfokozatú, finoman működő kézi váltó kiosztása jól igazodik a motorhoz.

Automata viszont egyelőre nincs hozzá és belátható időn belül (évek) nem is lesz. A japán mérnökök a sajtótájékoztatón ezt firtató kérdésemre azt válaszolták, hogy már dolgoznak azon a dupla kuplungos robotváltón, amivel a kényelmesebb vevőjelöltek számára is létező választás lehet a Civic.

Az árakról egyelőre nincs információ, még zajlik az alku az importőr és az európai Honda-központ között.  Ha lesz ára, megírjuk - az infó biztosan sokakat érdekel, akik flottaautóként mostanáig nem gondolhattak az eddig csupán nagy dízellel kapható Civicre.

67 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment66 hozzászólás

Motorov - 2013.01.27   19:21

Európai munkások rakják össze...

Aha, látom.

elme - 2013.01.26   22:01

a dízelnél környezetkímélőbb,bár nem tudom mire válazsoltad ezt, sosem írtam erről.
csak arról, h megbízhatóbb.

zoldfulu2000 - 2013.01.25   20:08

elme: a pörgős japán motor pedig a cc alapú japán adók kiahsználására. Hidd el, nem környezetkímélőbb a 8000ig prögetett varrógépmotor mint akár a turbóbenya akár a dízel.

Holiday - 2013.01.25   17:20

Igen, ez látszik, hogy azt hiszitek.

elme - 2013.01.25   14:02

márkabuziság ügyben megszólalhatnál,mint idézett...fura h magaddal diskurálsz... vmi már előrehaladott stádiumban van nálad:)

a lényeg:
turbós kisbenzines egy elfuserált Eu mérési metódus kihasználására jó, semmi többre.
viszont hozza magával a megbízhatatlanságot következményként.
csak katalógushuszárok veszik komolyan,akik a könyvben látják h ennyi fogyaszt, és hisznek benne:)

További 61 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

Jó választás 600 ezerért, alacsony fogyasztással?

Olvasónk a tipikus átlagautót keresi. Árban a 600-700 ezres sávban, minél alacsonyabb fogyasztással, fenntartási költséggel. ...

"Volt bennem félelem"

1

Hogyan lett kamionversenyző Michelisz Norbert és Wéber Gábor egykori legyőzője? Majd hogyan lett 3 év alatt Európa legjobbja?

Jobb, ha mindenki elfelejti az autót a jövő hétre

4

Vajon mekkora lesz a közlekedési káosz szeptember elsején, amikor a széttúrt Budapestre rászabadul a reggeli-esti, iskolásokat ...

Nem rombolták le a kamionok a Hungaroringet

1987-ben a kamionversenyzés a hungaroringi futammal törte át a vasfüggönyt. A szalámi-paprika-egri bikavér kombó ezúttal is bevált. ...

A magyar pusztában támad fel Ikarus

Béke Antal rozsdából épít álmokat, csapatával Polgár mellett adnak új életet a magyar járműgyártás legendás típusainak.

F1: Hamilton-győzelem, Vettel-katasztrófa

A Mercedes kettőse sima győzelmet aratott a Belga Nagydíjon, Sebastian Vettel dobogós helye azonban az utolsó körben úszott el ...

"Tizenkét rendőr kísért hazáig. Sosem felejtem el"

2

130 ezer ember szurkolt neki élőben, Szíriában Kalasnyikovot fogtak rá, mínusz 42 fokban a fűtés ellenére megfagyott a víz a ...

F1: Hamilton jól elverte Rosberget a belga időmérőn

Lewis Hamilton majdnem fél másodperccel verte Nico Rosberget a Belga Nagydíj időmérőjén. Kimi Räikkönen lerobbant, Sebastian ...

Lányteszt: mit tud az öt csajos dzsip?

12

Összehasonlító tesztünkre egy nőt is elvittünk, hogy kiderüljön: tényleg döntő-e a legjobb szín és a megvilágított sminktükör.

Kettészakadt az autó, túlélték az utasok

A félbevágott autó roncsaiból emelték ki annak két utasát a mentők; mindkettőt súlyos sérülésekkel szállították kórházba.


A Gázai övezetben úgy ugrálnak autókon a fiatalok, hogy öröm nézni

Látványos videót készítettek a srácok, akik mozgó autókon nyomják a parkour stílust.


F1: 250 milliós Porschét vett magának a szülinapos Webber

Mark Webber csütörtökön ünnepli a 39. születésnapját, de az ajándékát már szerdán átvette a Porsche zuffenhauseni központjában.


2
Ha 1,2 milliárdos ajándékot veszel a csajodnak, az szerelem?

Ha 1,2 milliárdos ajándékot veszel a csajodnak, az szerelem?

A 750 lóerős, limitált kiadású Lamborghini nem az a tipikus ajándék, amit életed párjának vennél mondjuk Valentin-napra.


F1: Kvjat bebiztosította a jövőjét a Red Bullnál

Danyiil Kvjatnak nem kell aggódnia, szinte biztos, hogy jövőre is marad a Red Bullnál. A csapatfőnök nem akar változtatni.


Autóipari szabványon dolgozik a Nokia

Egységes járműelektronikai adatátviteli szabvány kialakításán dolgozik a Nokia HERE a hálózatra kapcsolt járművek közötti adatmegosztás ...


F1: Chilton is menne az amerikai csapathoz

A Forma-1-ben 2013-14-ben a Marussiánál versenyző Max Chilton szívesen visszatérne a sportágba jövőre beszálló Haasnál, igaz, ...


3
Neppertrükkök: így vegyél használt autót

Neppertrükkök: így vegyél használt autót

Megismételjük a használtautó-vásárlás alapigazságát: kis tévedés százezrekbe, nagy tévedés milliókba fáj. Mit tegyünk, hogy ne ...


Tudod mi az a folyadékütés? Pedig kéne!

A főtengely megállt, mert betámasztott a törött hajtókar. A képeken látszik, ahogy a blokk oldalát is átszúrta.


Minden hatéves srác ilyen tortáról álmodik

Az egy dolog, hogy a figyelmes szülők a rajongott Transformers téma köré szervezték a szülinapot, de amit a torta művelt? Na, ...


F1: A versenyzők Vettelék mellé álltak

A Forma-1-es versenyzők szakszervezete, a GPDA csatlakozott Nico Rosberg és Sebastian Vettel Pirellit illető kritikáihoz, válaszokat ...


2
Bemutatkoztak Budapest új trolijai

Bemutatkoztak Budapest új trolijai

A főváros utoljára több mint 20 éve vásárolt új csuklós trolibuszt, szólót pedig éppen tíz éve. A friss szerzemények tűzpirosak ...