Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:410.0 Ft
Dízel:420.0 Ft

Teszt: VW Polo Cross 1,4 TDI

Az átváltozóművész

Szerző: levél küldés
Dátum: 2006.11.08. 07:05
Már mióta első ízben írtunk róla, azóta szerettem volna élőben is megnézni egy ilyen jószágot. Igaz, józanabb gondolkodással megáldott kollégáim megpróbáltak visszarángatni a földre: nincs ebben semmi különös, ez csak egy sima Polo - mondták. Nálam azonban bejött a dizájnerek aljas terve, így ugyan tudtam, mire is számíthatok, mégis sikerült felkelteniük az érdeklődésemet a kocsi iránt.

Aztán eljött a nap, kezembe nyomták a kulcsát, én meg már rögtön erdészeti földutakat vizionáltam, amin lassított felvételen, vízmosásokkal küzdve, vidáman autózunk a csúcsra. De ne szaladjunk ennyire előre, hiszen még csak a garázsban közelítünk a VW-hez.

Ezen a rövid úton még arra is volt időm, hogy eszembe jusson Fekete Teréz, hétpróbás átváltozóművész. Némi párhuzamot lehet felfedezni közte, és a Polo Cross között, hiszen mindketten abban a hitben ringatják magukat, hogy ha teljesen más ruhát vesznek fel, magukra dobnak némi sminket, attól máris azzá vállnak, akinek/aminek látszani szeretnének. Nos, míg Terink végül belátta, hogy mégsem helyes ez így, addig a Polo nem adja fel, és hamis ígéretekkel továbbra is gyanútlan kalandorokat visz, szó szerint a csalitosba.

Plasztikai sebészet

Közben már itt is a járgány. Rögtön kiveri a szemünket a kocsi "Magma-narancs" fantázianévre hallgató fényezése, ami később még jó szolgálatot tehet, mikor valamelyik fogyasztási templom parkolójában sasoljuk, hol is hagytuk el az apróságot. Ha kihevertük az első, meghatározó vizuális élményt, nézzük tovább.

Elöl és hátul is a széria kivitelnél vadabb kinézetű műanyag lökhárítók feszítenek a gépen, de műanyag sárvédő-szélesítésnek és leghátra még egy diffúzor-imitációnak is jutott hely.

Összesen hét centiméterrel lett magasabb a terepjárós hangulatú Polo Cross az alapkivitelű testvérénél, bár ennek nagyobbik részét az alumíniumszínű tetőcsomagtartó adja. A hasát mindössze 3,2 centiméterrel hordja magasabban, amiből a másfél centi a futómű, a többi pedig a 17 colos kerék érdeme.

Belsőségek

Már belül, és még mindig tetszik. De már foszladozik a kezdeti lelkesedés. Bent következetlenül dolgoztak a dizájnerek, mert míg a sportos ülések szépek, kényelmesek és remekül passzolnak az autó hangulatához, addig a műszerfal elhanyagolt mostohagyerekként semmi izgalmas pluszt nem kapott. Kár érte.

Ellenben sokat adtak a kézifékkar, a kormány, váltó kialakítására, itt mindenhol feltűnik a narancssárga öltésekkel megbolondított bőrszerű anyag.

Aki nem kattint át, azt legszebb álmában lepi majd meg egy melegségre vágyó, fokhagymaszagú, tamil átváltozóművész! Én nem várnám meg!
Vezess.hu Top cikkek

Cikk nyomtatása

Hozzászólok

Kapcsolódó lap.hu oldalak

Szólj hozzá Te is!

Van, aki öreg Volvóra vágyik

9

Olvasónk egy igazi kocka-Volvót szeretne garázsában tudni, még hátsókerék-hajtásút, a nyolcvanas évekből. Vajon belevágjon? Szakértőnk ...

Szélkerékért küzd az elektromos autós magyar Don Quijote

32

Girhes ló helyett 30 milliós limitált Teslával és kopottas Revával jár. Saját szélkerékkel maga termelné az áramot elektromos ...

Amerikás Ikarusok

Hazánk közel három évtizeden át ontotta Amerikának az autóbuszokat. A sikerben nagy szerepe volt az Ikarusból kinőtt NABI-nak.

Vége a legolcsóbb magyar autónak

12

2014 a Splash utolsó éve, helyét egy indiai kisautó töltheti be a jövőben. De idén az esztergomi gyár rákészül egy nagyon izgalmas ...

Busz vs. teherautó. Mi történt utána?

7

Másként emlékezett a balesetre a buszsofőr, a teherautó vezetője, de még az utasok is.

Vignale: luxus Ford, Audi áron

15

Vignale néven fényűző modellekkel bővül a Ford kínálata. Ott voltunk a luxus S-Max leleplezésén, amit a cég a milánói bútorkiállításra ...

Első autót a lányomnak?

2

Olvasónk lánya számára keres ideális első autó, amivel beléphet a gépjármű-közlekedés világába. Mit válasszon? Szakértőnk segít!

4-esek harca. BMW vagy metró?

235

Kínzó kérdés: vajon lenyomja-e az autó a 450 milliárdos metrót?

F1: Észbontó versenyen győzött Hamilton

706

Az első két futam unalmáért sokszorosan kárpótló akcióorgiában győzött Lewis Hamilton a Bahreini Nagydíjon. Mindenki mindenki ...

Halálközeli élmények

Az autópályán lerobbanni az egyik legrosszabb dolog ami történhet velünk, ha pedig egy rozsdakupaccal közlekedünk legalább ne ...


F1: Pofátlanul vicces GIF Domenicali távozásáról

Luca Di Montezemolo a Ferrari elnöke egy mozdulatában benne van minden, amit erről az ügyről tudnunk kell.


Tíz őrült fejlesztés az F1 múltjából

Amikor a megszállott mérnökök kiskaput találnak a szabályok között, akkor vagy zseniális, vagy rémisztő megoldások születnek ...


F1: Ritka videó a legelső Forma-1-es versenyről

A Bahraini Nagydíj volt a 900. verseny a Forma-1 történetében, így ezt az apropót kihasználva most visszatekerjük az órát 64 ...


1
Újra tarolhat a Nissan Qashqai?

Újra tarolhat a Nissan Qashqai?

Vajon az új Qashqai drágábban is ugyanolyan népszerű lesz, mint az elődje?


1
Tévhitek az alkohol hatásairól

Tévhitek az alkohol hatásairól

Az országosan összehangolt ellenőrzési akció alapvető célkitűzése az ittasan okozott balesetek megelőzése.


F1: Schumacher utolsó diadala

A hétvégén a Kínai Nagydíjjal folytatódik a Forma-1-es világbajnokság - természetesen a sanghaji pályához is kapcsolódik néhány ...


Városi furaság az egykori legendás sportmárkától

Talán megunta statiszta-szerepét, talán csak nem tudja igazán, mivel érjen el áttörést: mindenesetre az egykori sportmárka, az ...


Ezzel lehetnél igazi király a nyáron

Ez a helikopter nem képes felszállni, viszont a vízen úgy hasít, mint egy motorcsónak.


F1: A Renault makacskodott a Red Bull-lal?

A Red Bull motorsportfőnöke azt mondja, hogy a Renault a motorproblémák kezdetén nem akart együttműködni velük a javításokon.


Limitált Mustang az ötvenedik szülinapra

A 50 Years Limited Edition az új Mustang GT-re épül, Wimbledon White vagy Kona Blue fényezéssel készül. 1964 darab készül belőle. ...


F1: Vettel bírja a szenvedést

Sebastian Vettelt addig nem aggasztja különösebben a 2014-es eredménytelenség, amíg annyit tud kihozni Red Bulljából, amennyi ...