Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:417.0 Ft
Dízel:421.0 Ft

Teszt: VW Polo Cross 1,4 TDI

Az átváltozóművész

Szerző: levél küldés
Dátum: 2006.11.08. 07:05
Már mióta első ízben írtunk róla, azóta szerettem volna élőben is megnézni egy ilyen jószágot. Igaz, józanabb gondolkodással megáldott kollégáim megpróbáltak visszarángatni a földre: nincs ebben semmi különös, ez csak egy sima Polo - mondták. Nálam azonban bejött a dizájnerek aljas terve, így ugyan tudtam, mire is számíthatok, mégis sikerült felkelteniük az érdeklődésemet a kocsi iránt.

Aztán eljött a nap, kezembe nyomták a kulcsát, én meg már rögtön erdészeti földutakat vizionáltam, amin lassított felvételen, vízmosásokkal küzdve, vidáman autózunk a csúcsra. De ne szaladjunk ennyire előre, hiszen még csak a garázsban közelítünk a VW-hez.

Ezen a rövid úton még arra is volt időm, hogy eszembe jusson Fekete Teréz, hétpróbás átváltozóművész. Némi párhuzamot lehet felfedezni közte, és a Polo Cross között, hiszen mindketten abban a hitben ringatják magukat, hogy ha teljesen más ruhát vesznek fel, magukra dobnak némi sminket, attól máris azzá vállnak, akinek/aminek látszani szeretnének. Nos, míg Terink végül belátta, hogy mégsem helyes ez így, addig a Polo nem adja fel, és hamis ígéretekkel továbbra is gyanútlan kalandorokat visz, szó szerint a csalitosba.

Plasztikai sebészet

Közben már itt is a járgány. Rögtön kiveri a szemünket a kocsi "Magma-narancs" fantázianévre hallgató fényezése, ami később még jó szolgálatot tehet, mikor valamelyik fogyasztási templom parkolójában sasoljuk, hol is hagytuk el az apróságot. Ha kihevertük az első, meghatározó vizuális élményt, nézzük tovább.

Elöl és hátul is a széria kivitelnél vadabb kinézetű műanyag lökhárítók feszítenek a gépen, de műanyag sárvédő-szélesítésnek és leghátra még egy diffúzor-imitációnak is jutott hely.

Összesen hét centiméterrel lett magasabb a terepjárós hangulatú Polo Cross az alapkivitelű testvérénél, bár ennek nagyobbik részét az alumíniumszínű tetőcsomagtartó adja. A hasát mindössze 3,2 centiméterrel hordja magasabban, amiből a másfél centi a futómű, a többi pedig a 17 colos kerék érdeme.

Belsőségek

Már belül, és még mindig tetszik. De már foszladozik a kezdeti lelkesedés. Bent következetlenül dolgoztak a dizájnerek, mert míg a sportos ülések szépek, kényelmesek és remekül passzolnak az autó hangulatához, addig a műszerfal elhanyagolt mostohagyerekként semmi izgalmas pluszt nem kapott. Kár érte.

Ellenben sokat adtak a kézifékkar, a kormány, váltó kialakítására, itt mindenhol feltűnik a narancssárga öltésekkel megbolondított bőrszerű anyag.

Aki nem kattint át, azt legszebb álmában lepi majd meg egy melegségre vágyó, fokhagymaszagú, tamil átváltozóművész! Én nem várnám meg!

Cikk nyomtatása

Hozzászólok

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

1200-zal száguldott, most gyorsabban menne

A brit és közép-kelet-európai autóipari és repüléstechnikai cégek vezetői számára rendezett konferenciát a Brit Nagykövetség. ...

A 2015. Év Autója: a döntősök, szerintünk

3

Nyilvánosságra hozták az idei Év Autója-mezőny előzetes listáját. Nekiestünk, kigyomláltuk: szerintünk ezek az esélyes befutók. ...

F1: Mivel mozognak itthon az F1 sztárjai?

Räikkönen, Alonso, Button, Vettel és a többiek egész hétköznapi autókkal járnak itthon. Van, aki ©koda Rapiddal és Opel Astrával ...

F1: Az év versenye a Hungaroringen, Ricciardo nyert

Eső, balesetek, biztonsági autó, óriási csata a győzelemért - az idény legjobb futamát produkálta a Magyar Nagydíj. Daniel Ricciardo ...

F1: Kóválygás a hungaroringi paddockban

Benéztünk a hungaroringi garázsba. A Forma-1 világa majdnem belülről a Renault Sport F1 segítségével.

Így szól egy négyemeletes, nyolchengeres dízel

1

Nyolc henger, sorban a háznyi méretű kétütemű, kettős működésű dízelmotorban. 84 éves és kéthetente egyszer ma is beindítják ...

Mitől megy a Ferrari?

Az F1-es verseny a világ talán legdrágább tesztüzeme, ami itt megfelel, az bőven jó lesz az utcára is. És a jövő Shell üzemanyagai, ...

Kincs a garázs mélyén - Cápa BMW M535i

3

Valamivel több, mint 722 ezer darab készült ebből az 5-ösből. Mára talán egy sincs olyan meseszép állapotban, mint ez az 535i.

Exkluzív interjú Lewis Hamiltonnal

Beszólások Rosbergnek, tetoválások, és egy esetleges rekord a Magyar Nagydíjon - a brit világbajnokkal beszélgettünk.

Minden Fordok fővezére

A még meg sem jelent Mustang GT sportverzió még keményebb kiadását csípték fülön a Nürburgringen. Vészjóslóan dübörög, az már ...


Szokatlan üzemanyagár-változás

Ritkán lép olyat a Mol a benzin és a gázolaj árával kapcsolatban, mint e hét szerdán.


F1: Alonso az új Schumacher

A nemzetközi sajtó a rendkívüli izgalmakat, Alonso "feltámadását", Ricciardo váratlan sikerét és a Mercedesen belüli feszültségeket ...


Sofőröstül vitte az autót a patak

Elsodort egy autót a felduzzadt patak a Bakonyban, Olaszfalu és Felsőpere között.


Ennek nincs ki a négy kereke!

Eszement járgánnyal rukkolt elő a hószánjairól, quadjairól ismert Polaris. A Slingshot mindent másképp csinál, mint várnánk.


F1: Fizetésemelésre játszik Hamilton?

Német sajtóértesülés szerint a Mercedes és Lewis Hamilton közös jövőjét illető játék középpontjában a pilóta által célzott 90 ...


Zombik közé hajtott a felbőszült autós

Zombik támadtak az autósra, aki úgy döntött, követi a filmekben látottakat, és közéjük hajt.


Perre mennek a kirúgott F1-esek

Az új vezetés által elküldött Caterham-dolgozók komoly kártérítést követlenek a váratlak kirúgás miatt.


Új tálvolsági busz a belgáktól

Az idehaza főként városi buszairól ismert Van Hool vadonatúj távolsági modellt mutat be Hannoverben.


Ilyen volt a Magyar Nagydíj

A hétvégén zajlott a 29. Forma-1 Magyar Nagydíj. Egy csokor kép pilótákról, versenyautókról, nézőkről, győztesekről.


Lauda: Hamiltonnak igaza volt

A Mercedes-csapat elnöke úgy véli, Lewis Hamilton jól tette, hogy nem engedelmeskedett a csapattársa elengedéséről szóló utasításnak ...


Szexi japán roadster (és még elektromos is)

3,9 másodperc alatt ugrik százra a két japán autóipari gyártó együttműködéséből létrejött villany-sportkocsi. Most Európába is ...